Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    Hva velger UFC og MB 1917 å gjøre nå?

    Lillestrøm som klubb har nemlig bestemt seg. De kommer aldri mer til å godta at såkalte Ultras-grupperinger får adgang til Åråsen

    Kommentar

    • Skinke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2007
      • 3914

      hvor har du fått dette fra emil?
      Daukjøtt Felt C

      Kommentar

      • Ted
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Apr 2005
        • 127

        Flisbyen Ultras Casuals Kamikaze

        Kommentar

        • BrutoBrutalis
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Oct 2006
          • 26

          Opprinnelig skrevet av chrissp
          Grønlund kunne kanskje svart litt mer utdypende, men bortsett fra det jeg enig i essensen. Det er godt å se at LSKs administrasjon i det minste evner å se bak ultras "flørten" og komme til kjernen av problemet. Noe som dessverre KFL ikke makter.

          De som er arrogante er UFC og Mental boys, som etter å ha blitt tatt inn i varmen fra LSK, igjen altså ødelegger for seg selv. Nå har jeg nevnt det noen ganger allerede, men det siger altså ikke inn.

          Bort med:

          - ACAB
          - skjulte ansikter
          - to-meter-fra-arrestasjoner-og-tøffe-bilder-på-hjemmesiden-vår-men-helt-uskyldig-mentalitet
          - tåpelige slagord mot politi
          + + + listen kan gjøres lenger.

          Fortsett gjerne deres medlemsskap i nevnte grupperinger, men da får dere også tåle konsekvensene av det. Eller ta en titt på andre grupper, eller vennegjenger om man vil, og innse at det er fullt mulig å gjøre en gedigen innsats for fugla uten å måtte ty til pøbelstreker (jf. Råhold kanaris og andre).

          Det som jo er alvorlig i denne saken, er denne overmoraliserende holdningen enkelte her påtar seg.. Du fremstår jo som født, skapt og formet i det tjukkeste bilbelbelte. Den type logikk du her fremmer, tilsier at Blitz, AFA, Ottar, Akpml, Objektivist-foreningen, osv osv, alle skulle utemeldes fra samfunnet, fordi de fremmer andre verdier enn de du fremholder som rett og riktig. HER snakker vi rasisme.. Det er så man vil spørre: Hvem er så du og dine?

          Videre: Hvilket samfunn straffer mennesker for symbolbruk? Hvilket samfunn utestenger mennesker for "holdninger"? Vet du i det hele tatt hvordan et demokrati (et lokal demokrati i dette tilfelle) er konstruert og funksjonert? Hvilket (norskt) lokaldemokrati tvangsflytter en beboer grunnet legning, utviklinghemming, politisk tilhørighet, grumsette holdninger osv? Det skjer selvfølgelig ikke fordi norsk rettsvesen baserer seg på handling, ikke holdning. Når så noen fyrerer opp et bluss, møtes de fra norsk rettsvesens side, med en bot på 5-10 000, hvis noe. Klubben derimot, som forsøker å motstride seg et tverrsnitt av befolkningen, utestenger folk som har stått ved sidna, eller har et aktivt medlemmsskap i en grupering som var tilstede.. Benytter man seg av norsk rettsvesen som målestokk, ville selvfølgelig dette vært direkte lovstridig (å forbanna mye værre enn å fyre opp et bluss).

          Å rope ACAB, er heller ikke rettstridig. Det er intet galt i å hevde at vi lever i en politistat, at alle helsearbeidere er rassister eller "at alle damer er horer", osv. Du kan føle indignasjon over dette, da også det er din rett. Det du imidlertid må forstå, er at det nettopp er dette som er demokratiet i praksis. Det er dette som legger grunnlaget for utvikling og generering av samfunnet i sin helhet.

          Forøvrig har du har også lov til å skjule din identitet, ved å dekke til ansiktet med skjerf, om så er ønskelig. Dette helt uavhengig av hvorvidt du trives med maskering, eller ei.

          Sagt enkelt: LSK kan gjøre som de vil, da denne type kulturelle tilbud er å anse som private arrangement. Det BØR imidlertid ringe en liten intelektuell bjelle, når forholdet mellom norsk rettsutøvelse, og LSK`s (og dine) fastsatte norm spriker slik det viser seg å gjøre her..

          Det er vel egentlig bare en ting å si: Måtte din logikk stoppe på åråsen

          Ps: jeg er verken Ultras eller Casual

          Kommentar

          • OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

            Opprinnelig skrevet av Skinke
            Er det noen som skjuler ansikte sitt egentlig? Jeg går altid med skjerf rundt halsen, dekker ikke til ansikte. Det skjer sjeldent eller aldri blant ufc sine også.
            Når du ser reprise av han fyren som ble tatt av politiet, er det 2-3 stikker med skjerf som skjuler munnen (nesten opptil nesa).
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

            Alltid Celtic og LSK

            Kommentar

            • Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

              Hva som skrives på forumet må man ta med en klype salt.
              Men hvis store deler som kommer på torsdag og støtter LSK sin utestengelse av UFC kan jeg aldri se for meg at UFC har noe fremtid i KFL.

              Hva som skjer da vet jeg sannelig ikke, selv kommer jeg aldri løfte en finger som medlem av KFL igjend a ihvertfall.

              Dette er det siste jeg håper skjer, men det kan være ytterste konsekvens.
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

              Kommentar

              • LasseN
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2005
                • 1610

                Opprinnelig skrevet av Simeone
                Hva som skrives på forumet må man ta med en klype salt.
                Men hvis store deler som kommer på torsdag og støtter LSK sin utestengelse av UFC kan jeg aldri se for meg at UFC har noe fremtid i KFL.
                Ut ifra nettavisens oppdatering så har hverken UFC eller MB noe fremtid som gruppe. SKF og, men det anser jeg ikke som noe tap.
                LasseN

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                  Hva som skrives på forumet må man ta med en klype salt.
                  Men hvis store deler som kommer på torsdag og støtter LSK sin utestengelse av UFC kan jeg aldri se for meg at UFC har noe fremtid i KFL.

                  Hva som skjer da vet jeg sannelig ikke, selv kommer jeg aldri løfte en finger som medlem av KFL igjend a ihvertfall.

                  Dette er det siste jeg håper skjer, men det kan være ytterste konsekvens.
                  Dersom det er gjeldene holdning viser det bare at du (dere?) setter egen undergruppe foran både LSK og KFL.

                  Jeg vet ikke hva andre mener, men når man møter på Åråsen bør prioritering være:

                  1. LSK
                  2. KFL
                  3. evt andre.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Skinke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2007
                    • 3914

                    Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                    Når du ser reprise av han fyren som ble tatt av politiet, er det 2-3 stikker med skjerf som skjuler munnen (nesten opptil nesa).
                    Seriøst? sjukt. NEI. det regnet og blåste fra alle kanter, hadde selv skjerfet godt OVER NESA (oOoOoOoO pass deg). Betyr ikke at mann skal drepe en fordi mann fryser i hjel og finner ut at det varmer litt mer med å skjerfet høyere opp. Dessuten så var ingen fra det klippet tv2 viser fra UFC.
                    Daukjøtt Felt C

                    Kommentar

                    • chrissp
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 2403

                      Opprinnelig skrevet av BrutoBrutalis
                      Det som jo er alvorlig i denne saken, er denne overmoraliserende holdningen enkelte her påtar seg.. Du fremstår jo som født, skapt og formet i det tjukkeste bilbelbelte. Den type logikk du her fremmer, tilsier at Blitz, AFA, Ottar, Akpml, Objektivist-foreningen, osv osv, alle skulle utemeldes fra samfunnet, fordi de fremmer andre verdier enn de du fremholder som rett og riktig. HER snakker vi rasisme.. Det er så man vil spørre: Hvem er så du og dine?
                      Se mitt svar i innlegg nr 621 i denne tråden.
                      Bølerkanaris

                      Kommentar

                      • Skinke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2007
                        • 3914

                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Jeg vet ikke hva andre mener, men når man møter på Åråsen bør prioritering være:

                        1. LSK
                        2. KFL
                        3. evt andre.
                        Selvsagt,å det er det også for ufc.
                        Viktigste for meg på kamp er å synge ut motstandern, klarer jeg det så har jeg gjort mitt på tribunen. Så får gutta med millionlønn løpe på banen å gjøre sitt.
                        Daukjøtt Felt C

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Faen heller... Jeg Dekka meg til flere ganger på søndag. Ikke fordi jeg har gjort noe galt. Jeg har ikke tilknytning til MB, UFC, SKF eller noen annen gruppe. Jeg dekka meg til fordi jeg liker ikke tanken på at politiet skal ta bilder og arkivere meg i bøllearkivet sitt. Synes ikke noe om den overvåkninga. Når politiet dukker opp med kameraer så snur jeg meg eller dekker meg til... Enkelt og greit. Skjønner ikke hvorfor det skal være noe problem.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

                            Jeg skjønner ikke det enorme behovet for å måtte uttale seg så bastant i media om en sak som vekker så mye følelser.

                            For de av oss som har tro på dialog og fornuft, mulighet til å finne fram til retningslinjer både LSK og KFL kunne leve med og en fortsatt livskraftig supportergruppe svinner håpet etter slike avisoppslag.

                            Det er ikke for ingen ting at man i verden ellers prøver om og om igjen med forhandlinger, dialoger, spesialutsendinger fra FN og fredsmeklere selv i fastlåste situasjoner. Det sees på som en siviliserte måten å få verden til å gå framover på.

                            En ensidig klubbdiktert supportergruppe kan aldri KFL være. Da bør klubben i såfall erklære Kanari-Fansen for uønska og danne LSK supporterklubb. Da kan de selv bestemme vedtektene.

                            Styret i Kanari-Fansen er demokratisk valgt på årsmøtet.
                            Vidar Evje

                            Kommentar

                            • Kdlnor
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Feb 2003
                              • 76

                              Opprinnelig skrevet av veiron
                              Hva gjør Grønlund til en ekspert på temaet "ultras"?
                              Herregud hvor dum går det ann å bli? Ledelsen i LSK behøver da for faaen ikke å være spesialister på noe som helst når det gjelder "ultras". Alt de behøver å gjøre er å bli enige om at de ikke ønsker å bli assosiert med personer i slike gruppereringer fordi de føler at det skader klubben. Mener de det kan de med all mulig rett velge å stenge disse grupperingene ute. De velger da selvsagt også bort positive sider som disse grupperingene bidrar med, men de mener altså at ulempene er større enn de positive sidene. Det har de all mulig rett til å gjøre"

                              Kommentar

                              • Odalsgata
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Apr 2008
                                • 10

                                I følge Nettavisen er talen fra LSK krystallklar. Ultras er ikke velkommen på Åråsen.

                                Istedet for å gnåle (uberettiget, etter min mening) over hvor fælt de har blitt behandla, bør folk i UFC, MB etc. ta fakta innover seg, og så bestyemme seg for hva som betyr mest: sin egen gruppering, eller LSK.

                                Altså, kom på Åråsen som et enhetlig medlem av KFL eller bli hjemme. LSK har sagt fra hva som er greit og ikke greit i sin egen lekegrind. Innse realitetene og handle deretter.

                                Kommentar

                                • El_Cabron
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Oct 2007
                                  • 218

                                  Opprinnelig skrevet av BrutoBrutalis
                                  Sagt enkelt: LSK kan gjøre som de vil, da denne type kulturelle tilbud er å anse som private arrangement. Det BØR imidlertid ringe en liten intelektuell bjelle, når forholdet mellom norsk rettsutøvelse, og LSK`s (og dine) fastsatte norm spriker slik det viser seg å gjøre her..

                                  Det er vel egentlig bare en ting å si: Måtte din logikk stoppe på åråsen

                                  Ps: jeg er verken Ultras eller Casual
                                  Mulig det bør ringe en bjelle hos de fleste i denne saken!
                                  De tilbakemeldingene jeg har fått på mine spm. fra Skinke+Rønnern tyder på at LSK gått alt for langt uten (tilsynelatende hvertfall) god nok etterforskning. De burde også gå ut i forkant av en utestengelse med klare rettningslinjer på undergrupperinger og hva som tolereres eller ikke.

                                  Når det er sagt er det nå en gang også på det rene at jeg som person ikke hadde ønsket hverken ACAB bannere, homsehets eller Pyro hvis jeg skulle ha hageselskap eller folk på besøk, og det er dette LSK nå sier fra om. De burde helt sikkert vært klarere på dette for lenge siden, men nå var sannsynligvis begeret fullt og vel så det...
                                  Syns likevel LSK styret/ledelsen snart bør ansette en som klarer å håndtere de sakene som dukker opp på en ganske annen måte enn de gjør om dagen. Det har vært alt for mange ting som håndteres overilt og ugjennomtenkt det siste året, og som igjen skaper unødvendig negativ presse... De får sikkert ikke så mye pepper i pressen for denne saken, men at skaden kan bli stor internt er det vel liten tvil om da de utestenger hele grupper uten å gi god nok beskjed om hvor skapet skal stå i forkant!
                                  |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

                                  Kommentar

                                  • Uten baller
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Apr 2008
                                    • 1

                                    Hvem uskyldige har blitt utestengt?
                                    UFC? uskyldig kanskje..
                                    MB? uskyldig kanskje..
                                    SKF? uskyldig neppe!

                                    SKF eller Sportsklubbens Fineste som de kaller seg, er en casualsgruppe i KFL.
                                    Vil vi ha dem her, IKKE FAEN.
                                    Hvordan har disse klart å slå rot hos oss?
                                    Hvor rekrutterer de sine medlemer?
                                    Hvor står de under kamper?
                                    Hvem er de?

                                    Disse gutta har ikke baller nok til å stå under eget flagg, så hvor oppholder de seg på Åråsen?
                                    Jo, der hvor de andre "pent kledde" er. Derfor blir linjene mellom UFC, SKF og MB, veldig uklare.
                                    Hvem tilhører hvor, så lenge UFC og MB, ikke tar avstand fra de i SKF, risikerer alle å bli utestengt.

                                    UFC har alltid bedyret sin uskyld, og tatt avstand fra vold, men hva skjedde sist de ble utestengt?
                                    De som ikke hadde baller til å ta sin straff, meldte seg ut av UFC, og dro på kamp.
                                    Tidligere medlemer av UFC er idag SKF.
                                    Men har de baller nok til å stå under eget flagg, nei; de står der de alltid har stått.
                                    Og de blir flere, og de får lov å stå sammen med de andre "pent kledde", for der stikker de seg ikke ut.
                                    Så lenge UFC og MB tviholder på retten til å kle seg som de vil, og har den logoen de har, vil dette virke tiltrekkende på casuals, for der kan de gjemme seg bort.
                                    Klubben har nå gjort dert eneste rette, og det er å ta alle ut, siden SKF's infiltrering av de andre, er problemet.

                                    MB som er bla. forsangergruppa på midten, med flere fremtredende medlemer, tåler ikke å se politifolk på tribunene. Hver gang politiet forsøker å gjøre jobben sin startes ACAB rop.
                                    Dette er personer som prøver å gjøre jobben sin, og som blir møtt med tilrop som startes av forsangere, og sprer seg til hele tribunen og til bla. JK.
                                    Det er nå flere, som holder barna unna feltet pga. dette. 6 - 13 åringer skal ikke slenge dritt på denne måten, men forbildene roper det så, hvorfor ikke.



                                    Mvh.
                                    En som ikke har baller til å skrive under med eget navn, av frykt for represalier.
                                    (jeg kjenner desverre noen av de impliserte på godt og vondt)

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      Etter hva jeg nå kan forstå har ikke straffen fra LSK noe som helst å gjøre med handelsene søndagen. De sier rett ut at utestengelsen gjelder disse gruppene pga. sydeuropeiske assosiasjoner.

                                      LSK stenger altså ute UFC, MB og SKF på grunn av at klubben ikke liker holdningene disse har. Derfor kan en slutte å diskutere hvem som gjorde hva på søndag, det er blitt irrelevant.

                                      Dette er lineært med å hindre en gruppe i å komme inn på en fest fordi en er redd for følgene.
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3401

                                        Bet meg merke i denne uttalelsen i artikkelen i Nettavisen:

                                        "Supporterledelsen er dypt uenig i beslutningen, ber om dialog og sier at de har løsningen på problemene. I protest har de lagt ned all aktivitet."

                                        Kan vi KFL-medlemmer også få vite hvilken plan styret vårt hadde skissert, men som ble avvist?
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • Kdlnor
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Feb 2003
                                          • 76

                                          Opprinnelig skrevet av Uten baller
                                          Hvem uskyldige har blitt utestengt?
                                          UFC? uskyldig kanskje..
                                          MB? uskyldig kanskje..
                                          SKF? uskyldig neppe!

                                          SKF eller Sportsklubbens Fineste som de kaller seg, er en casualsgruppe i KFL.
                                          Vil vi ha dem her, IKKE FAEN.
                                          Hvordan har disse klart å slå rot hos oss?
                                          Hvor rekrutterer de sine medlemer?
                                          Hvor står de under kamper?
                                          Hvem er de?

                                          Disse gutta har ikke baller nok til å stå under eget flagg, så hvor oppholder de seg på Åråsen?
                                          Jo, der hvor de andre "pent kledde" er. Derfor blir linjene mellom UFC, SKF og MB, veldig uklare.
                                          Hvem tilhører hvor, så lenge UFC og MB, ikke tar avstand fra de i SKF, risikerer alle å bli utestengt.

                                          UFC har alltid bedyret sin uskyld, og tatt avstand fra vold, men hva skjedde sist de ble utestengt?
                                          De som ikke hadde baller til å ta sin straff, meldte seg ut av UFC, og dro på kamp.
                                          Tidligere medlemer av UFC er idag SKF.
                                          Men har de baller nok til å stå under eget flagg, nei; de står der de alltid har stått.
                                          Og de blir flere, og de får lov å stå sammen med de andre "pent kledde", for der stikker de seg ikke ut.
                                          Så lenge UFC og MB tviholder på retten til å kle seg som de vil, og har den logoen de har, vil dette virke tiltrekkende på casuals, for der kan de gjemme seg bort.
                                          Klubben har nå gjort dert eneste rette, og det er å ta alle ut, siden SKF's infiltrering av de andre, er problemet.

                                          MB som er bla. forsangergruppa på midten, med flere fremtredende medlemer, tåler ikke å se politifolk på tribunene. Hver gang politiet forsøker å gjøre jobben sin startes ACAB rop.
                                          Dette er personer som prøver å gjøre jobben sin, og som blir møtt med tilrop som startes av forsangere, og sprer seg til hele tribunen og til bla. JK.
                                          Det er nå flere, som holder barna unna feltet pga. dette. 6 - 13 åringer skal ikke slenge dritt på denne måten, men forbildene roper det så, hvorfor ikke.



                                          Mvh.
                                          En som ikke har baller til å skrive under med eget navn, av frykt for represalier.
                                          (jeg kjenner desverre noen av de impliserte på godt og vondt)
                                          Og her mine damer og herrer, ser man årsaken til problemene blandt Kanari-fansen. Noen vil her hevde at dette er feil, for de gjør jo ikke noe galt må vite.

                                          Takk LSK for at dere sier klart i fra at disse personene ikke er ønsket (selv om de lager TIFO'er og roper høyt) når KFL selv ikke er i stand til å rydde opp!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎