Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • koppen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 456

    Opprinnelig skrevet av Yellowman
    Er vi som ikke var på kampen utestengt og?
    hvis du er medlem i en av de nevnte grupperingene, så ja desverre!
    "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

    Kommentar

    • Koren10
      Medlem
      Bøffel
      • Apr 2006
      • 34

      jeg vil bare gratulere med nok en glimerende beslutning av styret, klubben..
      nok en gang skyter de seg i foten.
      nå blir det pølser å kafe, boller å brus, akkuratt slik lillestrøm å resten av det jævla landet her vil at tribune kulturen skal være..
      å uttestenge 70 av de mest fanatiske supporterne i denne klubben er ikke bare med på å gjøre stemingen dårligere, men også på andre ting slik som tifo shows osv...
      faen ta styret i denne klubben, hadde det vært opp til meg hadde styret måtte gå på dagen...supporterne er klubbens hjerte, ikke noen idoter som tror de gjør alt så mye bedre med avgjørelser som denne,...
      boikott hele jævla matchen, det kommer i hvertfall jeg til å gjøre.

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Kan vi ikke slutte og kalle hverandre dust ,rasshøl osv osv

        Kommentar

        • slindbla
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Apr 2005
          • 17

          Det er glimrende at bråkmakerne utestenges.

          Det hjelper ikke at du går i gult og svart når du bare lager faenskap for klubben og Kanarifansen.

          Vi som virkelig er trofaste ser på kamp, synger og støtter laget !

          Kommentar

          • Dani
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Aug 2007
            • 13

            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Kan vi ikke slutte og kalle hverandre dust ,rasshøl osv osv
            Skulle helst latt være, men når folk provoserer en hel mengde mennesker. Så må man regne med litt drittslenging. Rart at folk er så happy for utestengelsen. Horribelt

            Kommentar

            • Eru
              -RBK-supporter-
              • May 2006
              • 59

              Medlem? Disse grupperinge opererer vel ikke akkurat med medlemsregister, så selv om en ikke er med, blir en nekta hvis vaktene veit at du har stått med én av dem på kamp?

              Forøvrig full støtte til de utestengte fra UN også. Vil tro at Kjernen også kommer med en uttalelse i løpet av de par neste dagene.

              Kommentar

              • Eru
                -RBK-supporter-
                • May 2006
                • 59

                Han har kjempeskummel avatar, klart han må utestenges. Ja til strømlinjeforma, ensformig, regulert, NSA-styrt supporterkultur. Nei til spontanitet, engasjement og temperatur.

                Kommentar

                • shadwell
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Apr 2008
                  • 4

                  Støtte fra Trondheim til de utestengte.
                  Det som har skjedd med dere er fantastisk latterlig. Stå på.



                  Ultras Nidaros'99
                  ultras nidaros

                  Kommentar

                  • Percy Nilegård
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 5146

                    Opprinnelig skrevet av André
                    er vel litt for mye å forlange masseboikott fra dere klovner uansett !
                    Du kan uansett sikkert se langt etter støtte fra folk du kaller klovner.
                    "Alltid blodsprengt"!
                    Fong/Macho

                    Even Nordlien

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      Folk som spytter etter egne vakter, flyr på politifolk uansett grunn, blusser på første kamp etter en gigantbot for blussing, har casual-sympatier og generelt sett skader LSK og LSKs omdømme unner jeg ingenting godt, og håper dere holder dere til helvete borte fra Åråsen også etter at "utvisningen" fra stadion utløper. Heldigvis er det relativt få som går under nevnte kategorier.

                      Jeg forstår at klubben ønsker å ta problemet med disse folka ved rota, men når det kommer til supporterproblemer er det her trolig den største overreageringen i klubbens historie. Nytter ikke å straffe hele grupperinger når kun en brøkdel av medlemmene har gjort noe galt.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • Anders_Aa
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Nov 2006
                        • 76

                        Synes denne diskusjonen har sporet helt av. Det er greit at man er uenige om en sak, men hold det nede på et sivilisert plan. Disse stridighetene innad i fansen er ikke bra for noen av oss som vil klubbens beste. Saklige diskusjoner ja, men ikke dette tøvet. Synes det er leit at noen har blitt urettferdig behandlet i denne avgjørelsen.

                        Synes også at noen av disse undergruppene som har blitt utestengt får mye pes, men lite skryt. Det er klart at de har bidratt til tifoer, trommeslag med mer.

                        Denne stridigheten som befinner seg i fansen i dag anser jeg som voksesmerter. Det er på det rene at Kfl har vokst betraktelig de siste årene og nye krefter har kommet til. Det er derfor viktig å finne tilbake til en fellesplatform på hvordan fansen skal oppfattes utenifra. Ingen her på forumet kan være uenige om at vi alle vil klubbens beste. Så hvorfor ikke prøve å høre på hverandre, ta et tak, slik at ressursene kan brukes på positive ting. I dag er det mye frustrasjon, men jeg håper at om litt vil man finne tilbake til spiriten slik at nye tifoer, sanger blir laget.

                        Dere som har blitt urettferdig behandlet fortjener å komme tilbake igjen fortest mulig. Må fansen komme styrket ut av dette.
                        Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

                        Kommentar

                        • chrissp
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 2403

                          Det er helt på sin plass å utestenge undergruppene. Alle undergruppene som er utestengt har seg selv å skylde.

                          Noen enkle grep som hadde hjulpet mye:

                          - fjernet den idiotiske logoen til UFC
                          - kuttet ut alt sprøytet med ACAB o.l.
                          - fjerner bilder på hjemmesidene deres som sladder ansikter, viser aggressive supportere
                          - fjernet dere fra de stedene det oppstår bråk
                          - kle dere som vanlige supportere og ikke casuals

                          Listen kan gjøres lenger.

                          Nå legger jeg meg, med følgende aftenbønn til min Gud.

                          Kjære Tom Lund. La de utstenge supporterne som gjorde ingenting galt på Nadderud komme raskt tilbake på Åråsen. La KFL innse alvoret og lag nye regler for hvordan undergrupperinger skal fremstå. La dette marerittet ta fort slutt og befri meg fra nedrykk og Martin Andresens ondskap. Amen.

                          Gi alt! Stå på! LSK!
                          Bølerkanaris

                          Kommentar

                          • Mollari
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Dec 2003
                            • 135

                            Jeg er redd for at man ved å utestenge så mange stigmatiserer klubben og dens supportere mer enn selve bråket i Sandvika og på Nadderud. Det vil bli tolket som at 60-70 personer var med på bråket av Ola Dum i gata. Den eneste logikken jeg kan se fra styret sin side er at man håper at grupperingenes indre justis vil ta seg av uholdbar oppførsel i fremtiden. Desverre tror jeg prisen er for høy i dette tilfellet.
                            http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                            Kommentar

                            • Skikanari
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Oct 2007
                              • 19

                              Blir bare trist....

                              Får sikkert melding om sofakanari og bla bla bla, men må bare skrive noen ord....... Må også her ta forbehold om feil fordi jeg ikke var tilstede, og har lest meg til det meste her (skulle jeg trodd på TV2 liksom?)

                              For å ta en positiv ting først:
                              Selv om nivået på en del av innleggene er relativt nært neandertalernivå, så vises det i alle fall ET HELVETES ENGASJEMENT! Det er det noen som bør merke seg!

                              Det negative:
                              Kollektiv avstraffelse er en forbanna uting! Uansett!
                              Jeg kan finne et ørlite fnugg (et pokker så lite et) av forståelse dersom LSK vurderer det dithen at de enkelte "grupperinger" beskytter de som faktisk stod bak episoden(e) i går (og evt tidligere hendelser).

                              Det som kanskje fortviler et LSK-hjerte mest er at jeg opplever ganske steile fronter her på forumet. Det må være PRIORITET No1 å få løst opp i dette! Sier ikke at alle skal være perlevenner, eller være enige i alt, men at vi jobber/snakker mot hverandre i tildels svært sterke ordelag er ingen tjent med (bortsett fra alle andre supporterklubber som sikkert storkoser seg nå).

                              Et håp:
                              Kanarifansen pissa på resten av supporternorge i fjorårssesongen. Dette til tross for at "alle" var ute etter oss. Samhold er her stikkordet. Dette må det finnes tilbake til! Så min umiddelbare oppfordring er at alle gode krefter i KFL og ulike "grupperinger" må sette seg sammen og finne løsninger (ikke holde hender og synge kombaja, men gjerne diskutere høylytt og masse engasjement - MEN bli for f... enige)

                              En liten apell til LSK:
                              Utesteng gjerne folk som oppfører seg som drittunger, men kollektiv avstraffelse er så forbanna primitivt at det ikke hører hjemme i en moderne klubb (eller en moderne rettsstat - som Norge tross alt er).
                              Påsken er over, men det er fortsatt ingen skam å snu!

                              Nå skal jeg legge meg og håpe at når jeg våkner i morgen har bare dette vært en jævlig drøm!

                              Kommentar

                              • scages
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 1292

                                Tja, hva skal man si? Jeg mener at LSK tar alt for drastiske skritt her, og glemmer totalt arven etter Magna Carta. Samtidig forstår jeg at de er nødt til å reagere, sette ned foten og plassere skapet, før ting kommer helt ut av kontroll. En vanskelig sak helt klart. Ser at enkelte undergrupper er svært indignerte og frustrerte, - sikkert med rette. Det er helt klart ille å måtte bære anklager for noe man ikke har gjort. Samtidig tror jeg de uskyldige ganske fort vil komme inn i varmen igjen.

                                Men et lite tips: Jeg tror dere hadde tjent enormt på å være litt mer ydmyke, sett dere sjøl i speilet og og faktisk spurt om hvorfor dette skjer. Det er dessverre ikke tilfeldig. Når man på død og liv skal lefle med en ukultur som forbindes og assosieres med faenskap og møkk, bør man forstå at det ikke akkurat bidrar til å trekke opp et glansbilde. Det handler som det er blitt sagt 100 ganger om signaleffekt. Hadde dere vært kloke hadde dere gått ut å tatt avstand fra det som nå har skjedd, da ville dere vekka langt mer sympati fra de fleste hold. Når så ikke blir gjort, og man har et frynsete rykte fra før av (i mine øyne ufortjent) så er det ikke noe vits en gang, å spille overaska over at folk tenker sitt.

                                Forøvrig stiller jeg meg 100% bak dere som nå helt grunnløst er blitt utestengt fra Åråsen.

                                Kommentar

                                • Petter Ø
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3008

                                  Opprinnelig skrevet av Storgata
                                  Jo, men en av de beste tifoene er fra lenge før undergruppenes spede barndom.
                                  Hvilke tifoer er det du sikter til? Det ville vært en kongetifo på søndag, men det lar seg ikke gjennomføre uten halve tifogruppa. Takk til styret i LSK og bråkmakerne i Sandvika.

                                  Velkommen tilbake så fort som mulig til de som har blitt urettfredig utestengt etter våset i Bærum!
                                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                  Kommentar

                                  • minibus
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Jul 2007
                                    • 10

                                    Er aktiv på flere forum rundt om i landet, og er for de som ikke vet det, Brann-supporter. Må bare melde meg på koret av overraskede, enda en gang klarer Lillestrøm, enten spillerne, trenerne, klovnene BAK trenerne eller publikum å drite på draget.

                                    Kan jo faktisk lure på om det er en dårlig skjult agenda fra noen luringer:twisted:

                                    At det er fullstendig lavmål å kjøre bluss ol INNE på pub er utdebattert, tabbe og rimelig lite provoserende å si at det er idioti.

                                    Å fortsette med bluss INNE på stadion, vel, det er ingen hemmelighet hva som skjer når dette blir gjort. Som alltid vil det være vakter/politi som har rennende underbukser av muligheten til å ta tak i " pakk ". Så tydeligvis også i går.

                                    Uansett så er det uakseptabelt å spytte etter vakter og politi. Kanskje ikke fra de som er aller mest ekstrem i sine uttrykksmåter, men tv-bilder viser en ganske unison holdning når det gikk seg til på det verste.

                                    Hvorfor ikke LSK klarer å finne de konkrete skyldige og utestenge de er en vanskelig ting å forstå. Å utestenge hele grupperinger er ganske så drøyt og viser tydeligvis at de ikke har noe som helst bakkekontakt eller dialog med fansen.

                                    Jeg forsvarer IKKE det som ble gjort av blussing, men reaksjonen står ikke i stil. Minner om enkelte land som bomber en hel by hvis en stakkars jævel har gjort noe galt...

                                    Hotel Cæsar, avdeling Åråsen svikter aldri. Støtte til de som er urettferdig utestengt og IDIOTER til de som fortjener det.

                                    Venter på neste utspill, regner med at Fjørtoft står klar med neste godbit i morgen..

                                    Kommentar

                                    • Simeone
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 761

                                      En helsort dag. LSK begynner å gå ufattelig langt når man bannlyser supportere uten noen form beviser. Dette har gått såpass lagt at det begynner å tære på jobb og familie situasjoner.
                                      Da er det virkelig ute av kontroll.

                                      Har selv blitt dolket så vanvittig i ryggen av en kar som jobber hos LSK.
                                      Lenge siden jeg har blitt så lurt og pissa på, hvis jeg noen gang har blitt det i det hele tatt.

                                      Dette kommer aldri til å bli glemt. De fleste som nå er utestengte vet hvem dette sitt verk er og det er tragisk at noen få folk har så mye makt.

                                      Hvis folk benytter denne anledning til å hakke på UFC når vi ligger nede er det helt poengløst å diskutere noe når vi kommer igjen.

                                      Dere skaper splittelsen, ikke vi!!!!
                                      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                      para gritarle a la FIFA:
                                      ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                      Kommentar

                                      • christianssand
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Apr 2008
                                        • 1

                                        Helt hinsides avgjørelse fra klubben og ikke minst reaksjonene fra medsupportere i kanarifansen uttrykker.

                                        Gratulere med drapsforsøk på supporterklubben. Så får vi håpe lederne i andre klubber er mer edrulige og ikke lar seg påvirke av dette.

                                        Skam dere illojale svin!

                                        Kommentar

                                        • Bekkis
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 441

                                          Føler med de som blir urettferdig straffet. Håper KFL kan komme sterkere tilbake som EN samlet organisasjon i fremtiden. Det er iallefall mitt ønske.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎