Andrefugla (LSK 2)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3954

    LSKs stoppertalent tar store steg med Kippe som læremester
    (LSK 2-Tromsø 2 2-0). Det er en stund siden Maximilian Balatoni (17) ble trukket fram som et stoppertalent. Nå har han begynt å markere seg på LSKs andrelag – med legenden Frode Kippe som trener.

    Best på banen var midtbanespilleren Eric Taylor og den unge stopperen Maximilian Balatoni.

    17-åringen fikk bare én kamp på klubbens andrelag i fjor. Nå har han spilt fem av seks seriekamper i 3. divisjon.

    – Har ekstrem toppfart

    Kippe er veldig fornøyd med utviklingen til det unge stoppertalentet.

    – «Max» er blitt tryggere i det han gjør, og han er komfortabel med ballen. Nå lykkes han nesten med alt han gjør, sier Frode Kippe.

    LSK-treneren forstår at det er naturlig å sammenlikne 196 centimeter lange Balatoni med ham selv.

    – Fysisk sett så likner han litt på meg. Han har en ekstrem toppfart, og selv om jeg også var hurtigere da jeg var yngre enn mot slutten av karrieren, så er han raskere enn jeg var. Også har han en god nær teknikk og har et godt driv når han tar med seg ballen framover, sier Kippe.

    Elska þetta félag

    Kommentar

    • armykanari
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2009
      • 736

      Altså! Nå vokser det godt. Har vi et luksusproblem? På midten lusker Mathisen, Bergum og Taylor i sivet. På topp Akor, Fridjonsson og en rakker nede på Sørlandet som ser sylskarp ut om dagen. I tillegg har vi nå denne karen Balatoni som ikke er ukjent, men som utelukkende fortjener skryt for utviklingen. I tillegg til flere!

      Jeg lurer, uten selvsagt å utlevere noen. Hvilken del av laget er det vi er tynnest på? Med da tanke på nåværende stall A-lag, og med tanke på hva som vokser bak? Jeg synes det er et vanskelig spørsmål, hvis jeg ikke stiller meg for kravstor.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4301

        Opprinnelig skrevet av armykanari
        Altså! Nå vokser det godt. Har vi et luksusproblem? På midten lusker Mathisen, Bergum og Taylor i sivet. På topp Akor, Fridjonsson og en rakker nede på Sørlandet som ser sylskarp ut om dagen. I tillegg har vi nå denne karen Balatoni som ikke er ukjent, men som utelukkende fortjener skryt for utviklingen. I tillegg til flere!

        Jeg lurer, uten selvsagt å utlevere noen. Hvilken del av laget er det vi er tynnest på? Med da tanke på nåværende stall A-lag, og med tanke på hva som vokser bak? Jeg synes det er et vanskelig spørsmål, hvis jeg ikke stiller meg for kravstor.
        Keeperplass. Skjærstein er så god man kan forvente en reserve å være, men jeg ville ikke vært trygg med ham som førstevalg. Sveinhaug vet jeg ikke mye om. MHC ut vil være et massivt tap – og det er bare et tidsspørsmål før det skjer...

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2043

          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

          Keeperplass. Skjærstein er så god man kan forvente en reserve å være, men jeg ville ikke vært trygg med ham som førstevalg. Sveinhaug vet jeg ikke mye om. MHC ut vil være et massivt tap – og det er bare et tidsspørsmål før det skjer...
          Enig, men som du sier er det vanskelig å finne en virkelig god keeper som er fornøyd med å sitte på benken. Hvis MHC forsvinner må vi bruke noe av pengene til å shoppe. Ellers er vi vel tynnest på vingbackene. Her har vi tre mann til å dekke to plasser, hvor en av dem også er reserve venstre stopper. Skulle vi få to mann ut samtidig pga skader og karantener må vi rokkere eller gamble. Ser ikke at vi har noen åpenbare utfordrere blant andrefugla.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2043

            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

            Absolutt! Kanskje kan man håpe på at han tar nivået innen midten av 2023-sesongen. Gjetter på utlån til OBOS neste sesong, i første omgang fram til sommeren. På sentral midt har vi jo uansett god dekning for tiden med Mathew, Knudsen (som det vil overraske meg stort om drar i juli), Kairinen og Holst. Bak der igjen kommer Mathisen, som riktignok ble hentet som indreløper, men som har vært sterk sentralt for Sogndal. Og da har jeg fortsatt ikke nevnt Martin Bergum som har startet alle kampene til Kisa så langt i år.

            Egentlig en perfekt miks av erfaring og talent vi har sentralt for tiden.
            Siden du nevner 2023 sesongen: Her er liste over midtbanespillere vi p.t. IKKE har kontrakt med i den sesongen: Taylor, Matthew, Knudsen.

            Taylor får vi nok hvis vi vil, mens Knudsen er her på lånt tid. Matthew kommer vel til å gå av med pensjon som materialforvalter i Lillestrøm en eller annen gang nærmere 2060

            Kommentar

            • McGuffy
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 5092

              LSK2 møter Lørenskog borte nå. Kampstart var kl 15, og matchen sees på Direktesport.no.

              Attached Files

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2868

                Et kvarter igjen, stillingen 2-1 til Lørenskog. Taylor reduserte (1-2) for Fugla for kort tid siden.

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2868

                  Slutt, 2-1.

                  Denne divisjonen er minst et par nivåer for lavt for Taylor. Skulle vært spennende å sett hvor langt unna han er ES-nivået. Owusu er litt av en kraftpakke, men lite annet. Mye kraft og vilje, lite sluttprodukt. Balatoni er spennede, ikke ulik en ung Ajer.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3954

                    Andrefugla vant 2-0 over Harstad i dag. Owusu og Taylor målscorere.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4301

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Andrefugla vant 2-0 over Harstad i dag. Owusu og Taylor målscorere.
                      Ismail med det første målet, ikke Owusu. Vet ikke hvorfor Owusu ble kreditert målet på Direktesport.

                      Burde scora 7-8 mål her. Total dominans. Flott frisparkmål av Taylor som er alt for god for dette nivået. Gjør som han vil utpå der.

                      Høydepunkter her: https://www.direktesport.no/event/Im...tion=www.rb.no

                      Kommentar

                      • McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5092

                        Andrefugla møter serieleder Gjelleråsen borte nå kl 19. Flere fra A-stallen fra start.

                        Kampen sees på Direktesport.no

                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2288

                          Fulgte ikke nøye med med av det lille jeg så er det utrolig nivåforskjell. Først og fremst på Eric Taylor og resten. Må være frustrerende for han. Er åpenbart altfor god for dette nivået men veies for lett til ES. Han ville ganske sikkert gått inn på de fleste andre ES lag og alle OBOS lag. Burde heller leid han ut enn at han forvitrer spillesmessig og mentalt på andrelaget?

                          Kommentar

                          • brune stakkeland
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2012
                            • 863

                            Opprinnelig skrevet av kunden
                            Fulgte ikke nøye med med av det lille jeg så er det utrolig nivåforskjell. Først og fremst på Eric Taylor og resten. Må være frustrerende for han. Er åpenbart altfor god for dette nivået men veies for lett til ES. Han ville ganske sikkert gått inn på de fleste andre ES lag og alle OBOS lag. Burde heller leid han ut enn at han forvitrer spillesmessig og mentalt på andrelaget?
                            Taylor er på lån i LSK ut sesongen med opsjon på kjøp. Så er ikke mulig å leie han ut. Han var med i troppen i mot SJK, så med Holst ute nå så får han nok et innhopp snart

                            Kommentar

                            • sigurdsen
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 1817

                              Snur 0-2 til 3-2 mot Gjelleråsen. 2 pinner av Skogvold, en assist av Helland. Svendsen, Skjærstein, Taylor, Skogvold og Slørdahl spiller hele kampen, Helland en drøy time.

                              Kommentar

                              • sigurdsen
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 1817

                                Laget mot Skjetten (startet 19.00):
                                Skjærstein
                                S. Jabari
                                B. T. Mørch
                                M. Paulsen
                                H. Hagen
                                K. Mansrud
                                Sandum-Rønningen
                                Heier
                                D. Skaarud
                                Skogvold
                                Henriksrud
                                Ingen Simsir altså, men en gammel kjenning i Marius Amundsen på motstanderlaget

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2868

                                  Skjetten vant 1-0.

                                  Kommentar

                                  • Pad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2022
                                    • 644

                                    1-1 til pause mot FUVO med et veldig sterkt lag. Ingen som imponerer, men Solberg har noe selv om han er litt vel ivrig på å vise seg frem. Kaan trakk det korteste strået og måtte være med å spille for 2. laget ser det ut som.

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3323

                                      Ble 2-1 tap. Lundemo og Kairinen med 45 minutter. Simsir, Solberg 70 min, Skogvold hele kampen. I tillegg til Skjærstein og Dylan. Svake greier.

                                      Kommentar

                                      • Pad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2022
                                        • 644

                                        Ingen som stikker seg ut, men Solberg ville veldig mye, Simsir viser hva han kan de gangene han orker også må man bare be til gudene om at Balatoni fortsetter å ta steg. Kan ikke bli spillende for lenge på dette nivået.

                                        Kommentar

                                        • Svart og gul
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2004
                                          • 260

                                          Hvordan klarer Dylan seg på andrelaget? Med såpass få tilgjengelige backer bør i teorien en G18-landslagsspiller være aktuell for noen minutter.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎