Andrefugla (LSK 2)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4303

    Ser også at Skjærvik dro på seg strekk. Faen til kjeks vi har bak der i år. Helt forbanna utrolig. Nødt til å stille med ti midtstoppere i 2024 sånn at vi har nok folk når skadene begynner å balle på seg.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3146

      Har lidd meg gjennom kampen en gang til for å se om inntrykket blir et annet på skjermen. Svaret er i bunn og grunn nei, men opplevde Elkær som mer positiv, og tror han blir en tilvekst. Et par av juniorene får også godkjent. (Det gjelder ikke Solberg, han må noen ta tak i holdningene til om han noensinne skal bli til noe, fremsto som en 11-åring).
      Duoen Skjærvik og Slørdahl opptrådte som rundingsbøyer, og fikk spissen til Frigg til å se ut som Braut Haaland og Messi i en og samme person.
      Uba Charles løp mye, men det ble veldig lite ut av det. Det samme kan i stor grad sies om Thompson, som virker å være ganske så langt unna. Luntemo (som noen så treffende beskrev han) bør ikke tillates å ta på seg drakta igjen.

      Når de etablerte spillerne fremstår som om de er langt bak juniorene (med ett unntak), så må det handle om holdninger - og dårlige holdninger MÅ få konsekvenser slik jeg ser det, eller så sprer det seg som ild i tørt gress,

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3954

        Opprinnelig skrevet av G-Man
        Når de etablerte spillerne fremstår som om de er langt bak juniorene (med ett unntak), så må det handle om holdninger - og dårlige holdninger MÅ få konsekvenser slik jeg ser det, eller så sprer det seg som ild i tørt gress,
        Klubben har lenge vært tydelige på (vel, de snakker og snakker...) at gode og riktige holdninger er en vesentlig del av vurderingsgrunnlaget når man henter nye spillere. Spørsmålet som unektelig presser seg frem, er om man har bommet på denne linja og "det gode samholdet" og "den inkluderende gruppa" har blitt for koselig, for ikke å si kosete.

        Det er vanskelig, selv for oss som prøver å være ukuelige optimister, å ikke føle mismot når man leser og hører hvordan noen spillere åpenbart ikke har det i seg til å være på det nivået som kreves.

        Når man ser hvilket lavt nivå også A-laget kan synke ned på (ref Aalesund-kampen), henter jeg frem igjen min gamle kjepphest: Har vi sterke nok og tydelige nok ledere på banen, blant de etablerte, til å kunne rydde vekk og legge bak oss pinligheter som de to siste kampene (AAFK og Frigg (FRIGG!!!!)).

        Spørsmål 2: Må klubben i sine krav (gjelder antageligvis alle nivåer) bli litt mer "nazi" og bittelittegrann mindre kosete?

        Håper for øvrig at Eirik Bakke tør å følge opp linja med å stille krav til de etablerte, og gjerne at han strammer til et par hakk til. Men innser at det kan være vanskelig for en som er på lant tid å være "for tøff" eller å få den rette respekten med så mange mer eller mindre etablerte "stjerner" som er i klubben!

        Denne debatten er så viktig at den burde flyttes til Sesongen 2023 (eller Sesongen 2024).
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3146

          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
          Spørsmålet som unektelig presser seg frem, er om man har bommet på denne linja og "det gode samholdet" og "den inkluderende gruppa" har blitt for koselig, for ikke å si kosete.
          Stemmer helt med min oppfatning, DoubleHi5. Vi så i kampen mot Godset at de kan når de bare VIL nok. Og vi så i kampen mot Ålesund at det er kort vei ned igjen til en innsats helt på det jevne (og knapt nok det). Og i kampen mot Frigg så vi at enkelte etablerte spillere åpenbart velger å gi fullstendig faen.

          Spørsmålet er som du sier hva klubben velger å gjøre med det. Mangel på HOLDNINGER og INNSATS må få konsekvenser! Om spillere som Skjærvik og Lundemo overhodet er aktuelle i neste seriekamp, så er det etter min mening helt katastrofalt.

          (Minner igjen om min gamle historie med Fashanu i Wimbledon. Etter å ha spilt en ræva første omgang nektet manageren han å bruke herretoalettet, og sendte han på dametoalettet nede i gangen. Fashanu sparket hull i garderobeveggen, pissa på dametoalettet og scoret to må i andre omgang.
          Jeg mener ikke at vi skal dit, men det nå være lov, selv i harmoniske LSK, å bli forbanna når spillere gir F.)

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1328

            Synes Helland svarer greit for seg i RB, hvor han mener at spillerne var mest opptatt av å lage Youtube-highlights. Samtidig må han ta en del av skylda selv, trenerne må evne å motivere laget til å gjøre sitt beste.

            Skjønner at det er vanskelig for etablerte eliteseriespillere å motivere seg til å spille tredjedivisjon, men vi skal forvente at proffspillere i LSK gjør sitt beste hver gang de drar på seg drakta.

            Kommentar

            • Nosferatu
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 671

              Opprinnelig skrevet av kunden

              Skader er en del av gamet men håper vi i fremtiden dropper alle som har historie på dette området uansett hvor friskmeldte de er. Viser seg gang på gang at denne friskmeldingen ikke er noe annet bedrageri og svindel
              Og LSK følger opp med ...å hente Mathis Bolly. Det får man kalle en feiende flott respons!
              For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2288

                Opprinnelig skrevet av Nosferatu

                Og LSK følger opp med ...å hente Mathis Bolly. Det får man kalle en feiende flott respons!
                Når jeg leste det i treningstråden var jeg i ferd med å skrive et innlegg men bare ga opp. Ord blir fattige

                Kommentar

                • Nosferatu
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 671

                  Et gullende rent juniorlag (som riktignok byttet inn Frode Kippe etter 76 minutter) ligger under 0-2 mot den suverene serielederen Lysekloster i LSK-hallen med fire minutter igjen av ordinær tid. Annet var vel ikke å vente - Lysekloster leder divisjonen med tolv poeng, etter 17 seiere og to tap på 19 kamper. Logikken i å ikke risikere noe med førstelagsspillere er jo til å forstå.

                  Opprinnelig skrevet av Nosferatu
                  (som riktignok byttet inn Frode Kippe etter 76 minutter)
                  EDIT: Som targetspiss!

                  For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3146

                    Det forteller mye om holdninger når et rent juniorlag er MYE bedre enn det laget som inneholdt en rekke Al-lagsspillere. Er stolt ev den gjengen som spilte mot Lysekloser og (om mulig) enda mer frastøtt av den etablerte gjengen som dasset rundt mot Frigg.

                    Kommentar

                    • Tvilling
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 1462

                      Noen (andre) som skal til Liland kunstgress lørdag kl.14?

                      Kommentar

                      • ChrisK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2013
                        • 301

                        LSK 2 med rent juniorlag (+ en evigung Kippe på benken) leder for øyeblikket 1-0 i en uhyre viktig kamp mot nedrykksrival Gneist. Står seieren seg vil LSK 2 ha 5 poeng ned til nedrykk, ved tap vil de havne under streken.

                        Kommentar

                        • banan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2018
                          • 438

                          Laget: Lillestrøm 2Målet til LSK2 kom etter 8 min, hvor et innkast fra Gneist ble brutt. Ballen ble sentret til Alexander Røssing som spiller igjennom Kasper Westby Mansrud som alene med keeper skrått til venstre for mål nærmest sentrer ballen i det lengste hjørnet.
                          Men Gneis scorer to raske i det 39 og 41 minutt og leder 2-1 ved pause. 2. omgang akkurat startet nå..

                          Kommentar

                          • banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2018
                            • 438

                            Og der er det 3-1 til Gneist etter 58 min. Så da skal det godt gjøres..

                            Kommentar

                            • Pad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2022
                              • 644

                              Da er laget på nedrykksplass og treneren sitter i studioet til Viaplay. Uholdbart.

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 455

                                Opprinnelig skrevet av banan
                                Laget: Lillestrøm 2[*]4 Maximilian Mortensen Balatoni
                                Har vi henta tilbake Balatoni alt? Noen som vet hvorfor?

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3170

                                  Henta tilbake i den tro at det ville styrke andrelaget.

                                  Kommentar

                                  • Zindrinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2019
                                    • 455

                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    Henta tilbake i den tro at det ville styrke andrelaget.
                                    Takker! Var litt bekymra for at han hadde blitt veid og finni for lett (ka-tsch!) i strømmen etter 10min på 3 kamper, samtidig da fryktelig dumt å hindre Balatonis utvikling til fordel for å redde 2.lagets plass, kinkig situasjon vi har satt oss i der.
                                    Ser at verken Odde eller Furaha var med mot Gneist idag heller, og Neto sykmeldt? Vanlig sjuk bare at det ikke går over eller har det skjedd noe?

                                    Kommentar

                                    • fredpet76
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 1211

                                      Ikke som noen unnskyldning, men vi er ikke akkurat alene om å slite med å holde 2 laget i divisjonen. En rekke andre klubber sliter med det samme. Med det mener jeg at vi ikke nødvendigvis driftes så veldig feil sammenliknet med våre motstandere.

                                      Kommentar

                                      • Tvilling
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 1462

                                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                                        Henta tilbake i den tro at det ville styrke andrelaget.
                                        Han ruvet i forsvaret mot Gneist, men det var ikke nok..

                                        Kommentar

                                        • Tvilling
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 1462

                                          Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                          Ikke som noen unnskyldning, men vi er ikke akkurat alene om å slite med å holde 2 laget i divisjonen. En rekke andre klubber sliter med det samme. Med det mener jeg at vi ikke nødvendigvis driftes så veldig feil sammenliknet med våre motstandere.
                                          Klart at oppsettet gjør bruk av Alags-spillere vanskeligere, for alle ES-lag. Kanskje hensikten?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎