Hvem bør være kaptein?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dollyholly
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2007
    • 965

    Kanskje for å poengtere at drit slenges i de fleste tråder.

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av dollyholly
      Kanskje for å poengtere at drit slenges i de fleste tråder.
      Jeg skal være førstemann til å rekke hånda i været i forhold til kritikk. Men å kalle det drittslenging kan du spare meg for! Frode Kippe tåler nok at det stilles strenge krav til han, vi snakker tross alt om klubbens beste spiller over siste år og helt klart en av de aller viktigste i forhold til at klubben faktisk spiller i den øverste divisjonen. Det fører meg seg store krav og han har store sko å fylle, når ting ikke går som "normalt" skal supportere/trenere/spillere reagere. Om du ikke tåler det så syntes jeg du burde holde deg for god til å skrive i denne tråden.

      Kommentar

      • KristofferØ
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 587

        Diskutere kapteinsemner i mars. Det trodde jeg hørte hjemme i Fredrikstad og Ålesund.. Faen a, plukk opp hukommelsen.
        I år så tar vi ostepop
        Vi elsker Lillestrøm
        HEI!

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          Here we go again...
          Tror jeg overlater til treneren å vurdere hvem som skal være kaptein, jeg.
          Knurr...

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3178

            Jeg tror Kippe hadde hatt godt av å slippe kapteinsbindet. Når du sliter med form og selvtillit er det komplett umulig å motivere de 10 andre utpå der. Enkel, grunnleggende psykologisk innsikt.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av gravinho
              Bildet i vg-artikkel i nyhetstråden illustrerer mitt største ankepunkt mot Kippe som kaptein. Han virker å være 100 % likegyldig til at man nettopp har sluppet inn mål og har mista en ledelse som kunne gitt en viktig seier. Etter min mening et tidspunkt der en kaptein skal motivere resten av laget på den ene eller annen måte. Kjefte og smelle, eller komme med en klar beskjed om at dette kan vi og skal vi snu. Mangelen på dette er noe jeg synes jeg har sett igjen og igjen hos Kippe.
              Kippe har aldri vært noen naturlig ledertype, så enkelt er det. Jeg mener det var en tabbe å la være å gjøre noe med kapteinsrollen når vi bygger et helt nytt lag og det finnes åpenbare typer som kan ta bindet. Og meget mulig også vokse på det. Jeg mistenker at Haglund rett og slett kviet seg litt for å gjøre noe her, Kippe er nå kaptein på bakgrunn av kontinuitet/ansiennitet og ikke nødvendigvis fordi det er best for laget.

              Her kunne han med fordel henta inspirasjon fra Ståle på sitt besøk der nede.

              Kommentar

              • A.Bilet
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2005
                • 808

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                (...) det finnes åpenbare typer som kan ta bindet (...)
                Hvem skal være kaptein? Synes egentlig vi har relativt få som passer til den rollen. Kanskje Ramovic, men er ikke fan av keepere som kapteiner.
                A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                Twitter-bruker

                Kommentar

                • GulMakt
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Apr 2005
                  • 115

                  Opprinnelig skrevet av A.Bilet
                  Hvem skal være kaptein? Synes egentlig vi har relativt få som passer til den rollen. Kanskje Ramovic, men er ikke fan av keepere som kapteiner.
                  Og her er du vel inne på noe essensielt. Er få ledertyper som virkelig går foran i striden i laget. Ramovic er en, PVM har blitt nevnt men har ikke slått meg som den typen spiller foreløpig. Ellers er det skralt. Når det er få slike spillere i et lag, er det vanskelig for resten av laget å heve seg også.

                  Savner Søgård av og til.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3975

                    Opprinnelig skrevet av GulMakt
                    Og her er du vel inne på noe essensielt. Er få ledertyper som virkelig går foran i striden i laget. Ramovic er en, PVM har blitt nevnt men har ikke slått meg som den typen spiller foreløpig. Ellers er det skralt. Når det er få slike spillere i et lag, er det vanskelig for resten av laget å heve seg også.

                    Savner Søgård av og til.
                    Per i dag er Ramovic det naturlige valget etter min mening. Hvis Petter etter hvert slår til og tar den sentrale rollen han tydeligvis er tiltenkt, tror jeg han bør bli kaptein.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      Bjöööörn!
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • fjacob82
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 1507

                        Nystuen...
                        Var kaptein på Sandefjord.
                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                        *Brasseberget*

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5096

                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                          Bjöööörn!
                          Null poeng å skuffe mer ansvar og press på Björn enn det han allerede har. Björn skal være Björn, ikke kaptein.

                          Kommentar

                          • perrern80
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 603

                            Blir ikke no elegant cruise skip, når kapteinen nylig møstret av en russisk, lavkost bulk som har vært innom samtlige skjær i fjorden de siste åra, vøtt!!! Ikke noe vondt ment om Kjeppe, men det er på tide med en spillende motivator bytte. Frode trenger ansvars avlastning, og det håper jeg M og M ser snart.

                            Kommentar

                            • Stan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 1075

                              En skadefri Sead Ramovic

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Fredrik.. Gi all makt til unge Fredrik utpå gresset.

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4377

                                  Hvertfall ikke Kippe.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Øystein
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Feb 2006
                                    • 79

                                    Tåpelig diskusjon. Er ikke hvem som er kaptein eller ikke som er problemet vårt. Og kapteinsbind eller ei, det er lov å ta ansvar på banen, gå foran med gode holdninger etc

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4377

                                      Jeg tror ikke vi hadde ligget i toppen med en annen kaptein, men det er ikke bra å ha en sånn tafatt kaptein sånn som situasjonen er nå. Nok en gang håpløs uttalelse etter matchen. Det var noe sånt som "det er ikke så moro når det går så dårlig". Hva faen? Finn på noe annet å gjøre da vel. Eller skal vi resignere etter 6 runder? Jeg vil ha en kaptein som tar ansvar, banker i bordet og sier at nok er nok! Vi har mangel på vinnerskaller i laget, Kippe er ikke alene. Men å være kaptein forplikter faktisk. Sånn jeg ser det finnes det bare en spiller i troppen med vinnermentalitet, vilje og innsats som blør for LSK, og det er Fredrik. Man ser det med en gang han er på banen. En helt annen guts og tæl.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av Øystein
                                        Tåpelig diskusjon. Er ikke hvem som er kaptein eller ikke som er problemet vårt. Og kapteinsbind eller ei, det er lov å ta ansvar på banen, gå foran med gode holdninger etc
                                        Problemet er vel at klubben må innse at selv så "enkle" ting som dette faktisk betyr noe og at det ikke er mulig å "hente" hjem 3 poeng når det måtte passe.. På tid med krigsinnstilling i alle ledd nå, brett opp ermene og kjør på hardt som faen!

                                        Kommentar

                                        • Stan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2006
                                          • 1075

                                          Opprinnelig skrevet av Øystein
                                          Tåpelig diskusjon. Er ikke hvem som er kaptein eller ikke som er problemet vårt. Og kapteinsbind eller ei, det er lov å ta ansvar på banen, gå foran med gode holdninger etc
                                          Er "akkurat nå er det ikke gøy å spille fotball" å gå foran med gode holdninger?

                                          Kommentar

                                          Working...