Hvem bør være kaptein?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Å si at Kippe ikke leverer er så latterlig at jeg får hemoroider.

    Kun Kovacs slår han i lufta og han har scora 7 mål på en sesong (2010?). Og nå har vi gode spillere til å slå dødballer til han.

    Han er ikke og kommer aldri til å bli en spillende stopper men det er Scheel så de utfyller hverandre langt bedre en SP/FK.

    Han er kanskje den viktigste spilleren de siste 10 årene. Vis litt respekt.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      Å si at Kippe ikke leverer er så latterlig at jeg får hemoroider.

      Kun Kovacs slår han i lufta og han har scora 7 mål på en sesong (2010?). Og nå har vi gode spillere til å slå dødballer til han.

      Han er ikke og kommer aldri til å bli en spillende stopper men det er Scheel så de utfyller hverandre langt bedre en SP/FK.

      Han er kanskje den viktigste spilleren de siste 10 årene. Vis litt respekt.
      7 mål i 2010 er jo strålende for en midtstopper. Men gi forklaring på hvorfor LSK har sluppet inn flest mål i serien? Selvsagt handler det om mer enn Kippe, men han kan ikke slippe unna bare fordi han er Kippe...

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        Opprinnelig skrevet av Folke
        7 mål i 2010 er jo strålende for en midtstopper. Men gi forklaring på hvorfor LSK har sluppet inn flest mål i serien? Selvsagt handler det om mer enn Kippe, men han kan ikke slippe unna bare fordi han er Kippe...
        Det gjør han heller ikke.

        Vi har hatt tragiske backer defensivt og med unntak av Gislason har det vært alt for lite hjelp fra midtbanen.

        Logi har ikke akkurat hjulpet han heller.

        Kippe er nedadgående men å peke på han som syndebukken er helt latterlig.

        Han har reddet fler poeng for oss en noen andre defensive spillere de siste 2 årene.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          Det gjør han heller ikke.

          Vi har hatt tragiske backer defensivt og med unntak av Gislason har det vært alt for lite hjelp fra midtbanen.

          Logi har ikke akkurat hjulpet han heller.

          Kippe er nedadgående men å peke på han som syndebukken er helt latterlig.

          Han har reddet fler poeng for oss en noen andre defensive spillere de siste 2 årene.
          Helt enig i 4 av 5 linjer. Delvis enig i den som omhandler Kippe som syndebukk. Kippe er ingen syndebukk i mine øyne, men han på lik linje med alle andre som ikke har prestert siste året må tåle å høre det. Og er det noe han selv gjør så er det vel akkurat det, Kippe var ute i media med en gang etter Brann kampen og sa det ganske greit; -Vi er ikke bedre! Da er det på høy tid at de som styrer "butikken" sørger for at laget blir bedre! I mine øyne innebærer det bl.a. at man må se på muligheten til å hente en ny midtstopper, i tillegg til en ny midtbanespiller og spiss, samt å evaluere treningsarbeidet o.l.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Jeg stiller med herved laglig til for hugg og fremmer forslaget at vår nye nr.10 også bør få kapteinsbindet. Vi bygger noe nytt, kapteinsrollen trenger også en revitalisering.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3975

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Jeg stiller med herved laglig til for hugg og fremmer forslaget at vår nye nr.10 også bør få kapteinsbindet. Vi bygger noe nytt, kapteinsrollen trenger også en revitalisering.
              Det virker som en god ide. Petter er vel vår beste spiller, sier selv han er en ledertype og at han er god når han får tillit og føler seg trygg. Petter som kaptein!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Litt drøyt å skulle frata Kippe kapteinsbindet og gi det til en som har hatt en trening med klubben...
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9413

                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  Litt drøyt å skulle frata Kippe kapteinsbindet og gi det til en som har hatt en trening med klubben...
                  Så hvis vi hadde signert typ John Terry, så kunne ikke han blitt cpt fordi han bare hadde hatt en trening med laget?

                  Kommentar

                  • Rune
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2008
                    • 1229

                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Så hvis vi hadde signert typ John Terry, så kunne ikke han blitt cpt fordi han bare hadde hatt en trening med laget?
                    Nei, selvfølgelig ikke.
                    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      Opprinnelig skrevet av knut
                      Så hvis vi hadde signert typ John Terry, så kunne ikke han blitt cpt fordi han bare hadde hatt en trening med laget?
                      Jeg synes kampteinsbindet er noe man må gjøre seg fortjent til. Lederegenskaper, lagånd, evne til å ofre seg, ta ekstra ansvar ovenfor laget og ha en respekt innad i spillergruppa. Etter en trening har man ikke oppnådd alt dette.
                      Og John Terry er en vits av ett menneske, at noen fortsatt kan ha respekt for den dritten der er for meg en gåte.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        Litt drøyt å skulle frata Kippe kapteinsbindet og gi det til en som har hatt en trening med klubben...
                        Han har allerede fått trøye nr.10. Han ser seg selv som en naturlig lederskikkelse. Ord jeg aldri har sett i forbindelse med Kippe.

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9413

                          Typ John Terry...

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3975

                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Typ John Terry...
                            Mer som type Tom Lund... Det var kaptein, det! Sukk.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • PA
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 500

                              Jeg har lest igjennom forslagene til folket her. Og jeg må si meg enig i at Ramovic er den beste kandidaten til og bære kapteinsbindet.

                              Etter og ha lest uttalelsen til Haglund i dag, regner jeg med at Kippe kanskje blir den forsvarspilleren som blir byttet ut i start 11`rn, nå som vi skal kjøpe oss en klasse forsvarer.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3975

                                Petter Vaagan Moen som kaptein!

                                Folke skriver i dag følgende i Spillertråden til Petter Vaagan Moen: "Tipper Petter er kaptein fast alt til seriestart."
                                Petter som kaptein synes jeg høres ut som en veldig god ide. Før jeg argumenterer nærmere for dette, vil jeg understreke at jeg har enorm respekt for Frode Kippe, han er en klippe som har tjent klubben i mange mange år og at jeg, som sikkert veldig mange andre, kommer til å felle noen tårer når han gir seg.

                                Petter som kaptein vil være et nytt signal på at klubben mener alvor med det jeg vil kalle en kulturendring.
                                Litt overdrevent kan vi si følgende:
                                Gamle LSK: Sidrompa. Litt inneslutta og lukket. Defensiv. Vi må forsvare oss. 'Det er fali' det!'
                                Nye LSK: Moderne. Åpen. Offensiv! Teknisk og elegant. Vi skal angripe. Vi skal styre. Vi kan! Vi tør!
                                Spissformulert kan vi si at Frode representerer "gamle" og Petter "nye" LSK. Jeg synes bildet av Petter som instruerer Knudtzon når han kommer inn sier mye. Petter er en offensiv spiller som både
                                har tekniske ferdigheter og fotballintelligens til å styre kampene. Han er sentral i laget, kan dirigere hele laget bedre pga kortere avstander til flere spillere og han kan være Haglunds forlengede arm ute på banen i større grad enn en midtstopper. Petter sier selv at han er god når han får tillit, og basert på det han har vist på kort tid, er det godt mulig han er Norges fremtidige landslagskaptein. Seriøst.
                                Det vil alltid vekke sterke følelser når en tro tjener og legende i klubben nærmer seg slutten av karrieren. Det stilles derfor store krav til ledelsen at avslutningen skjer på en verdig måte. Jeg både tror og håper at Frode Kippe fortsatt har mye å bidra med, men klubbens behov må uansett alltid være det avgjørende. Kanskje Frode Kippe også vil ha godt av å vite og se at andre også virkelig tar ansvar?

                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Petter sier selv at han er god når han får tillit, og basert på det han har vist på kort tid, er det godt mulig han er Norges fremtidige landslagskaptein. Seriøst.
                                  Var da voldsomt. Greit nok at PVM har imponert og blir en viktig spiller for LSK, men la oss holde litt bakkekontakt.

                                  Kommentar

                                  • Hel1017
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Oct 2008
                                    • 196

                                    Kippe har vært kaptein i handling, men aldri i ord. På tide at noen andre faktisk tar over roret. Ser vel egentlig ingen andre klare kandidater enn SR og PVM. Tipper PVM får kapteinsbindet.
                                    Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9413

                                      Opprinnelig skrevet av Hel1017
                                      Kippe har vært kaptein i handling, men aldri i ord. På tide at noen andre faktisk tar over roret. Ser vel egentlig ingen andre klare kandidater enn SR og PVM. Tipper PVM får kapteinsbindet.
                                      Går for Stian Ringstad jeg og. Favorittspiller'n min

                                      Kommentar

                                      • dollyholly
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2007
                                        • 965

                                        Har lest lenge nok av dette nå, er det noen som i det hele har blitt kritisert og fornærmet mer i det siste en Frode Kippe? Dette er spilleren som har vært bl.a de to beste spillerene hvert j.. år siden 2003, bl.a ifølge RB. Har vært kaptein siden mange av dere her gikk i barnehagen og fortsetter som kaptein i 2012. Jeg kan også si at grunnen til at han ikke spilte mot Ullensaker og bare en omgang mot Molde skyldes en lårskade. Hylekoret kan for f.. vente til kamper av betydning er spilt om ikke annet. Tror dere ikke Frode får med seg all driten som skrives her inne, formidlet av meg. Han viser ikke tegn til å bry seg, men jeg vet at han gjør det. Frode i form har ett helt annet nivå enn de andre midtstopperne i klubben og dere får håpe han kommer opp på dette nivået etter å ha trent hardere enn noen gang. En Frode i form treffer på pasningene selv om jeg er enig at det kan bli vel mye langt til tider. Noen som har tenkt tanken at nå som vi har fått en del gode servere, kanskje Frode begynner å putte på dødball igjen. Takk

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                          Tror dere ikke Frode får med seg all driten som skrives her inne, formidlet av meg.
                                          Hva er poenget med å formidle drit til Kippe (og poste samme innlegg i to tråder)?

                                          Uansett, så har du rett i at Kippe har vært en av de beste på laget i åresvis, og nok fortsatt kommer til å være en bauta i år så fort midtbanen får satt seg og laget får litt trygghet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎