Hvem bør være kaptein?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • A.Bilet
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2005
    • 808

    Kippe er en tapertype dessverre. Sier ikke at han er noe dårlig spiller, men noen typisk vinner er han ikke. Vi trenger en kaptein som har vinnermentalitet i hodet, som ikke bare blir trist hvis vi taper, men forbanna. Som er tydelig på at et tap på Åråsen ikke er greit.
    A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

    Twitter-bruker

    Kommentar

    • Fuglamannen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2011
      • 543

      Opprinnelig skrevet av Stan
      Er "akkurat nå er det ikke gøy å spille fotball" å gå foran med gode holdninger?
      De må forstå at det er mye følelser her. Slike uttallelser kommer dårlig ut. Hva om han sagt: Siste gang dere ser slik innsats. Haugesund kan ønske de ikke møtte oss i neste serie kamp. Denne skuta skal snus og den beryktede Haugesund på bortebane er første skalpen vi innkasserer.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3401

        Hadde akseptert følelsesmessige uttalelser hvis det hadde vært sinne og frustrasjon i dem. Apati er uakseptablet.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Oddis
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 2744

          Kan vel minne om at PVM spilte sine beste treningskamper som kaptein. Trur han er en type som vokser med ansvar. Husker han tok tak og prata som faen på banen! Vi trenger en sånn som skriker litt!
          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

          Kommentar

          • Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

            Jeg tror ikke Haglund har klart å se de grunnleggende problemene i klubben og det er taperkulturen som sitter i garderobevegga. Gi de nye med PVM all makt og røsk opp taperkulturen ved rota. Er bare å drite i kontiuitetsbærere når kontinuiteten er å være redd for å tape.
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

            Kommentar

            • sigurdsen
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 1818

              Ser noen nevner Ramovic, er han virkelig et kapteinsemne? Klin hakkanes gærn og rimelig høy på seg selv som vi husker fra Tromsø tiden! La også merke til at han i går gikk rett i garderoben da han ble byttet ut, istedenfor å gå innom benken og ønske Faye-Lund lykke til!

              Kommentar

              • *46*

                Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                La også merke til at han i går gikk rett i garderoben da han ble byttet ut, istedenfor å gå innom benken og ønske Faye-Lund lykke til!
                Det skal man ikke legge for mye i... Mannen klarte jo knapt nok å gå!

                Kommentar

                • Herman
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2010
                  • 1101

                  Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                  Ser noen nevner Ramovic, er han virkelig et kapteinsemne? Klin hakkanes gærn og rimelig høy på seg selv som vi husker fra Tromsø tiden! La også merke til at han i går gikk rett i garderoben da han ble byttet ut, istedenfor å gå innom benken og ønske Faye-Lund lykke til!
                  En mann som er skadet og sliter med å gå, skal han måtte gå bort til andre siden av banen, for så å måtte gå rundt hele banen for å komme til garderoben? Nei, han ville komme seg så fort som mulig inn i garderoben, noe som er helt riktig.
                  Twitter

                  Kommentar

                  • brisbane-kanaris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2006
                    • 595

                    På tide å gi en annen spiller kapteinsbindet. Kippe virker mett etter en lang karriere og de seneste årene har jeg ikke hørt han mane medspillerene sine opp til kamp en eneste gang. Tidenes mest anonyme kaptein. Han viser ingen fightermentalitet og det eneste han gjør som smitter over på resten av spillergruppa er å være resignert.

                    Synes det er på tide at Haglund sender et signal til gruppa om at det innsatsnivået som er vist de siste kampene ikke er akseptabelt. PVM som kaptein

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Dersom, og jeg presiserer dersom, Kippe ikke er 100% i form, så tror jeg neppe det hjelper så veldig mye å ta fra han kapteinbindet i tillegg...

                      Når det er sagt, så savner jeg en kaptein som går foran og viser vei. Jeg forventer ikke en kaptein a la kjeftesmella Martine, men en som går foran som et eksempel til etterfølgelse. Akkurat nå gjør ikke Kippe det. Laget er særdeles avhengig av at han snarest mulig kommer seg ut av den mentalt mørke kjelleren hele gjengen befinner seg i for tiden.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2887

                        Savnet av en spiller og kaptein som Torgeir er stort, savnet av en spiller som Ståle eller Kristinsson enda større. Hadde vært glad hvis vi hadde hatt spillere som hvertfall kunne rukket disse til kneskåla men det har vi desverre ikke. Gi båndet til Fredrik når han er tilbake, eneste som bidrar med guts og ståpåvilje, hvis han ikke har blitt smitta av de andre gutta da
                        I år så tar vi alt

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          Jeg mener en på midtbanen bør ha kapteinsbindet. Jeg tror Roger kan være en godt kapteinsemne på sikt, men pr i dag tror jeg PVM kan gjøre en god jobb, samtidig som han kanskje vil heve seg et par hakk.

                          Kommentar

                          • sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1818

                            En ting er hvordan en kaptein skal utføre oppgaven sin på banen under kamp, og på trening. Men en annen ting er utenfor banen, i garderoben, treningssenteret, felles middager, turer osv. Tviler på at mange her inne har vært inne i garderoben før og etter kamper, med på turer og matpauser og dermed har noe grunnlag for å uttale seg. Men for all del fortsett å synse

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              Jeg snakker i grunn på generelt grunnlag og la da midtbanen vår til grunn. En midtbanespiller har i teorien en bedre mulighet til å styre sine medspillere.
                              Jeg har ikke noe i mot Kippe som kaptein.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Kippe eller ei, den famøse uttalelsen etter Godsetkampen var av en slik art at både klubb og kapteinen selv burde vært ute med brannslukkeren umiddelbart. Men intet har skjedd.

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3975

                                  Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                  En ting er hvordan en kaptein skal utføre oppgaven sin på banen under kamp, og på trening. Men en annen ting er utenfor banen, i garderoben, treningssenteret, felles middager, turer osv. Tviler på at mange her inne har vært inne i garderoben før og etter kamper, med på turer og matpauser og dermed har noe grunnlag for å uttale seg. Men for all del fortsett å synse
                                  Det har i flere (mange?) år gått rykter om at Kippe er en av spillerne på Lillestrøm som er minst med på alt som skjer utenom kampene. Tror neppe han har en totalt annen personlighet bak lukkede dører. Så la oss for all del fortsette å synse...

                                  Edit: Å være kaptein er et svært viktig tillitsverv som er noe helt annet enn et æresmedlemsskap.
                                  Last edited by DoubleHi5; 30.04.2012, 12:17.
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • brisbane-kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2006
                                    • 595

                                    Opprinnelig skrevet av Leif A
                                    Dersom, og jeg presiserer dersom, Kippe ikke er 100% i form, så tror jeg neppe det hjelper så veldig mye å ta fra han kapteinbindet i tillegg...

                                    Når det er sagt, så savner jeg en kaptein som går foran og viser vei. Jeg forventer ikke en kaptein a la kjeftesmella Martine, men en som går foran som et eksempel til etterfølgelse. Akkurat nå gjør ikke Kippe det. Laget er særdeles avhengig av at han snarest mulig kommer seg ut av den mentalt mørke kjelleren hele gjengen befinner seg i for tiden.
                                    Det kan da også hende at det hadde vært en "befrielse" for Kippe hvis han mistet kapteinsbindet. Dette handler ikke om å finne en syndebukk for de dårlige resultatene, men heller finne ut av hva som fungerer best for laget sett under ett. Kippe sliter vel litt med spillet og motivasjonen om dagen, jmf kommentaren etter godset kampen "det er ikke gøy å spille fotball om dagen". Med 100% fokus på midtstopperrollen kan det hende han kommer raskere opp av gropa enn med alt ansvaret han har på seg som kaptein. Er godt mulig at dette hadde hatt en positiv effekt på laget også ved å ha en mer "dirigerende" kaptein. Sier ikke at jeg ønsker meg en kjeftesmelle ala martine jeg heller, men en spiller som kan brette opp armene og mane gutta til kamp. En motivator. En med stemme som kan styre laget mer enn det Kippe har vist i kamp. PVM fremstår slik jeg ser det som det beste kapteinsemnet vi har i stallen p.d.d.

                                    Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                    En ting er hvordan en kaptein skal utføre oppgaven sin på banen under kamp, og på trening. Men en annen ting er utenfor banen, i garderoben, treningssenteret, felles middager, turer osv. Tviler på at mange her inne har vært inne i garderoben før og etter kamper, med på turer og matpauser og dermed har noe grunnlag for å uttale seg. Men for all del fortsett å synse
                                    Det er vel svært få som uttaler seg om noe som helst som 100% vet hva som foregår bak lukkede dører. Jeg vet hvertfall ikke hvordan Jens Stoltenberg, Siv Jensen, Rimi-Hagen, Martin Andresen eller Frode Kippe er i matpausen eller på turer, men man gjør seg et inntrykk av det man ser. Når jeg ikke har hørt stemmen til Kippe på Åråsen på ett par år regner jeg ikke med at han er den mest utagerende spilleren i garderoben heller.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7055

                                      Det lyser sjef av hele mannen når man prater med ham. En naturlig leder og et åpenbart kapteinsemne, er mitt inntrykk. Og nå er han tilbake som den spilleren vi kjenner ham som også. For noen dødballer!
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Mannen som kom inn og tok oss alle med storm virker å være tilbake, det er bare tull å la en spiller som hverken kvalitetsmessig eller ledermessig innehar egenskapene en kaptein bør ha beholde bindet når han kommer tilbake.

                                        Kommentar

                                        • Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

                                          Kaptein med stor K!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎