Bodø/Glimt-LSK, mandag 2. juni kl. 19, Aspmyra

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • korset+kanaris
    Medlem
    Hoffnarr
    • Jun 2007
    • 46

    #61
    Kjøp og salg politikken til LSK de siste årene har vært katastrofal og vi ser resultatet av det nå. Grøsser når jeg tenker på hvem som har gått ut døra og hva vi har fått igjen for alle millionene. Vi har blitt dårligst i klassen på noe vi tidligere var best på.
    Occean...makan til oppskrytt spiller og den dyreste noen gang. Null teknikk.....ser ut som en dritafull bambi på isen. Riktignok dyktig når han får gode innlegg(noe som er mangelvare), men det er Sundgot også.
    Merker jeg blir rød i trynet når jeg tenker på at vi betaler lønna for en fotball invalid østerriker. Dette er bare noen eksempler....lista er lang!

    Det jeg lurer på er hvem som har ansvaret for dette? Nordlie? Fjøra? Flere i styret? Har vi talentspeidere i det hele tatt?

    Regner med at vi ihvertfall begynner oppryddingen i stallen i ferien og henter klasse. Hvis ikke går dette mot adecco.

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2320

      #62
      Er veldig enig ang uttalelsene om Anne Holt. Virker som en meget sensibel dame. Kanskje hun skulle inn i styret. Og definitivt JÅF ned på benken.
      Intervjuet med Johnsen etter kampen er noe av det pinligste jeg har sett!
      Mannen lyser ikke akkuratt karisma og autoritet. Mulig han var et råskinn på banen med som noen god leder utenfor virker han ikke.

      Det er jo også ganske symptomatisk og ikke minst alarmerende at vi
      kan stille med en duo på trenersiden som kun har nedrykk på CVen.
      Virker som styret lar det flyte og gå og venter på at alle "stjernespillerne"
      skal finne formen.

      Det er jo kun idioter som nå kan tro at resten av sesongen handler
      om noe annet enn å berge plassen i Tippeligaen.

      For å frigjøre midler til 4 spillere, to backer og to midtbanespillere. Foreslår
      at LSK prøver å selge Occen eller Sundgot, og Brenne eller Bjørkøy.
      Gundersen og Pedersen kan settes på fri transfer eller rett ned på andrelaget.
      Vi trenger spillere med hurtighet og et snev av ballkontroll.

      Ytterligere opprydninger bør gjøres foran neste sesong - hvis vi holder plassen.
      Kan dessverre ikke se noen stamme i laget, det må isåfall være å bygge laget rundt Fredrikson, PSA, Kippe, Søgård og Riise. Resten bør ikke føle seg trygge. Dessverre ser det faktisk også ut som PSA og Søgård har sett sine bedre dager også.

      Kommentar

      • Aamodta
        Medlem
        Bøffel
        • Jun 2008
        • 33

        #63
        Synes det er fantastisk at de benker Bertheussen bak, og lar Gundersen starte foran. Er det en ung lovende per kamp, og den som syter mest for starte?

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4377

          #64
          Måk inn Fellus eller Ciise i neste match. Det får faen ikke blitt noe værre enn det Occean eller El'Gundo gjør i dag, eller har gjort tidligere i år. Vil heller se en unggutt med glød og vilje, enn treige spisser som ikke viser nok innsats. Backene våre er jo en tragedie. Blir valset over, og kommer aldri opp i banen for å skape overtall med vingene. Holder maks Adeccoliga nivå. Skandale! Resten orker jeg rett og slett ikke å komentere. Det er bare trist.
          ..................

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #65
            Alle sier at 1.omgangen vår var så bra. Håper ikke vi luller oss inn i den tankegangen, for så gode var vi ikke....

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4377

              #66
              Opprinnelig skrevet av petter
              Alle sier at 1.omgangen vår var så bra. Håper ikke vi luller oss inn i den tankegangen, for så gode var vi ikke....
              Helt enig! Direkte provoserende å se Erland Johnsen stå på direkte TV og mene at 1.omgangen var bra og at dette er noe å bygge videre på. Hva skjer? Man lurer bare seg selv med å tro på noe sånt. Det er bare å se seg selv i speilet. Dette er langt fra bra nok. Jeg kan akseptere tap hvis innsatsen er maksimal, men det har jeg til gode å se i år. Bortsett fra i en omgang mot Viking. Blø for laget! Løp til du stuper, ofre alt for klubben og byen!

              Hvis man ikke klarer å spille god fotball, så skal man hvertfall fighte og ofre alt. Det gjør ingen i LSK.
              ..................

              Kommentar

              • Necrite
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2005
                • 164

                #67
                Pål Strand hadde iallefall definetivt klart å tilføre laget noe tror jeg.

                Hele problemet startet vel egentlig når man sparket Rösler, tror han hadde gjordt mye bra med laget hvis han hadde fått tid.

                Og det er utrolig hvor mye man savner Riise på høyre kant og Shane på venstre backen.
                Fugla er RÅ... Forza fugla

                Kommentar

                • Kjelstad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2007
                  • 352

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av petter
                  Alle sier at 1.omgangen vår var så bra. Håper ikke vi luller oss inn i den tankegangen, for så gode var vi ikke....
                  Vet ikke hvilken kamp de så... 1 omgang var litt bedre enn 2. men andre var så utrolig ræva at man kan ikke finne på å sette ordene 1 omgang og ordet bra i samme setning engang!
                  -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                  Kommentar

                  • Oddis
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 2744

                    #69
                    Frustrerende

                    Hva skjer? Når de prøver å gjøre noe så setter de Essidiri på venstre ving?
                    Hva med å engang ta med Husar og la han få spille litt..? Da har vi i allefall en som er vandt til å spille der i tillegg til at vi slipper å misbruke og gi ennå dårligere selvtillitt til de som blir satt der..

                    Og hvorfor får TAG spille såpass lenge, når han er så elendig som det han framstos i dag? Innimellom er det lurt å gjøre tidlige endringer når man nesten med en gang ser at dette går til helvete..

                    Sorry.. Måtte få ut min frustrasjon!!
                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                    Kommentar

                    • harley
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Oct 2007
                      • 2

                      #70
                      Lsk

                      Jeg tror noen i styre å stell i LSK ikke gjør jobben sin. Det er der problemet ligger. Vi skal ikke være fornøyd med en 4 plass. De jæ%&&%&/& smartingene er tydelig vis ikke så smarte. Nå høster vi hva vi kanskje putta i jorda? Kampen i dag, ja hva kan vi si? Dør for LSK
                      Blør for LSK

                      Kommentar

                      • Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

                        #71
                        "Vi har et for godt lag til å rykke". Det svaret har vært en gjenganger, ikke minst sist hos Grodås som etter hvert rykka ned for to år siden... Jeg er alvorlig bekymra over situasjonen nå. Bunnlagene i år tar flere poeng enn normalt. Det verste er imidlertid angrepspillet og mangel på gode avslutninger. Vi har spilt ni kamper og det skapes og stanges som veps mot vindusglass; det er like hjelpesløst og planløst som når disse solitære krabatene prøver å finne en vei til "mål". I sommerpausen må det ryddes skikkelig opp i stallen og hentes individualister som hever lavestenivået og gjør noe med denne forutsigbarheten, sammen med at det må drilles på mer på offensive løp. En gjennomlufting av stallen trengs til gagns. Det er forskjell på å skru ett eller fem knepp på siktet! Det må gjøres mange endringer for at dette skal snu.

                        Kantspillerne er jo ikke i det hele tatt ute på sidene for å strekke forsvaret mest mulig og skape rom for midtspissen eller gjennombrudd fra midtbanen. Begge (Midttun Lie og Brenne) ligger stort sett i pasningsskygge og kommer ikke rundt på kant, i tillegg som backene er helt hjelpesløse offensivt... Summen av "bare" dette blir veldig, veldig dårlig. Jeg frykter at dette bare fortsetter gjennom nitti "udødelig" minutter mot Aalesund. For jeg kan ikke se hvordan dette skal snu når beina henger ikke med, med "tiltaksløs" innstilling, bevegelse som er fraværende og spill som er det desidert dårligste i eliteserien. Dessverre.

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #72
                          Trist det er slutt etter 30 år.

                          Hmmmm... Håper inderlig ikkke noen av gutta på laget er innrullert i det Norske forsvar. De kommer til å stikke av ved første treffning, feige, uinnspirerte og blottet for faendivolskhet. Puslinger. Det anbefales umiddelbar stopp i lønnsutbetalinger inntil innsats vises.

                          Noen så visst lyspunkt i førsteomgangen, men hos meg var det helt svart. Planløst og unøyaktig. Kardemomme by. Andreomgangen var værre. Gleder meg til adecco neste år og deretter 3.div. Naijs!

                          Lyser virkelig autoritet av de nye trenerkollegiet, gitt! Alle som ville bli kvitt Nordlie bør værra fornøyde, her er det bare fuskepels så langt øyet rekker. Alle interne uoverenstemmelser bør nå være en saga blott.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • oddleif
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Dec 2007
                            • 49

                            #73
                            Elende

                            Vel 5,5 timer uten scoring nå! Klubbrekord ?

                            Seier i 1 av 9 kamper. Rekord det også kanskje?

                            Og ex. fugler utmerker seg i andre klubber, f. eks. kveldens matchvinner....

                            Uff, dette gjør vondt.

                            Jeg har ingen gode råd, er bare helt utmattet.

                            Tenk at LSK må til Myhrer for å styrke selvtilliten (?!)

                            Eller skal Eidsvold Turn slå LSK for første gang på ca 35 (?) år ?

                            Trodde aldri jeg skulle få oppleve en slik krise.

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av harley
                              Gud la oss bli i tippeligan. Jeg lover jeg skal drikke mindre øl!!!!!!!!!!!!!

                              Off topic: Øl er opprinnelig en guddommelig drikk!
                              Fra ABC startsiden:


                              Øl er kjent fra oldtidens Babylonia og Egypt. I Norden ble øl regnet for en guddommelig drikk og ord som barsel (egentlig barnsøl) og gravøl vitner om dets sentrale rolle i selskapelig omgang.
                              Fra wikipedia

                              Øl er en samlebetegnelse på alkoholholdige drikker brygget på korn. Øl er kjent fra oldtiden og det første ølet ble trolig brygget for mer enn seks tusen år siden. Også i Norge har øl en lang tradisjon, og Gulatingsloven hadde bestemmelser med strenge straffer for den som ikke fulgte reglene for ølbrygging. I følge loven kunne en bonde bli fratatt gård og grunn om han ikke hadde brygget øl de siste tre årene. Som regel ble da halvparten av eiendommen overført til kongen og den andre halvparten til biskopen.

                              Du kan drikke øl med god samvittighet.

                              Forøvrig er det meste sagt om kampen. Den bør skylles ned med gravøl.

                              Kommentar

                              • SirBusby
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Sep 2006
                                • 88

                                #75
                                Jeg foreslår at vi legger ned hele skiten og starter på nytt i 8 div. Da har vi hvertfall muligheten for seier og få selvtilliten og gleden tilbake.

                                Kanskje får vi se litt sambatakter også...

                                Kommentar

                                • Storgata
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Apr 2008
                                  • 122

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av SirBusby
                                  Jeg foreslår at vi legger ned hele skiten og starter på nytt i 8 div. Da har vi hvertfall muligheten for seier og få selvtilliten og gleden tilbake.

                                  Kanskje får vi se litt sambatakter også...
                                  Den får vi på torsdag når Turn overkjøres :-p
                                  *Jacta est alea*

                                  Kommentar

                                  • Jørgen
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Apr 2007
                                    • 15

                                    #77
                                    Triste greier

                                    Dette var kjipt. Men hadde Midtun Lie eller Gundersen scoret på de feite sjansene de hadde, tror jeg vi kunne tatt med oss tre poeng. Men sånn ble det ikke. Ellers Merkelig med Essidiri på venstre og ikke høyre. Gundersens innsats viser vel at det er stor forskjell på å score to i 2. divisjon, og det å prestere på samme måte i tippeligaen.

                                    Kommentar

                                    • hthaug
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2004
                                      • 421

                                      #78
                                      Jeg så faktisk lysglimt fra kamma kampen i forrige runde og ser ikke helt svart på det enda. For meg så virket det som om at TN's innøvde plasseringer og løp fortsatt hang en del igjen slik at spillerne gjentok gamle synder når "taktikken" til EJ/FG ikke fungerte. Det er ikke mange treningene de har hatt, men gutta har spillt fotball i 10-15-20 år og burde kunne ha noe eget initiativ. Se hva vi gjorde de siste 15. Bare kælka ballen opp mot en feilvendt Occean.

                                      Det positive:

                                      - Flere gode ballgjenvininger av Mouehli, men oppspillspunktene manglet.
                                      - Occean rev og slet i BG forsvaret men ble sørgelig alene.
                                      - Kippe og Otto gjorde jobben sin bak der.

                                      Det negative:
                                      -Glimt var mer aggressive enn oss om andreballen, usikkerheten forplantet seg og spillerne ble løpende i mellom mens bg klakket seg ut av farene.
                                      - Backene våre er rett og slett ikke gode nok.
                                      - Riseth ble for opptatt av å ikke gjøre feil. Mye panikk i forsvar.
                                      - Langpasningene våre blir for rette og for enkle å forsvare seg mot. (jfr C. Andersson)
                                      - Ingen var interessert i å gå på løp
                                      - Alle forsøk på å score var å gå igjennom midten.


                                      Har ingen resept, men tror ikke noen skal la seg lure av laget vårt på papiret, det er i såfall skrevet på pølsepapir for er det en oppskrytt stall i eliteserien så tilhører den oss dessverre.

                                      Neste kamp ønsker jeg:

                                      Otto
                                      Søgård-PSA-Kippe-Husar
                                      Moehli - Riseth
                                      Essediri Sundgot JML
                                      Occean

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        #79
                                        Problemet er jo at det er veldig smertefritt for dommerne å konsekvent blåse imot LSK. Ingen sier de jo imot. Og etter noen år med TV2, hater jo halve Norge laget. Det påvirker også dommerne selvfølgelig, for de norske dommerne mangler integritet og evne til selvstendig tenkning.

                                        "LSK er jo gode på dødball" heter det seg. Men det får vi jo aldri vite i årets sesong, fordi motstanderne har knukket "koden". En forsvarer timer jo ganske enkelt et fall, skriker mot dommeren og veiver litt med armene når ballen er på vei inn i feltet, og vips: i 95 % av tilfellene får de frispark for det faktisk. Og slik mister man kanskje 10 gode sjanser per kamp og ikke minst alt som heter momentum. Enkelt og FEIGT.

                                        Norsk fotball har blitt en sport for kjærringer, feiginger og filmere. Snart lager de vel en statue av Pelu i den triste dumpa i Trondheim og en Statue av Feigur Fall Snublarsson ute på den gamle flystripa på Fornebu. Herrejemini, for noen forbilder man har fått i fotballen.

                                        LSK må også begynne å fake, spille kynisk og slå motspillere, ellers rykker vi faktisk ned med det laget vi har nå. Eller vi skaffer en rask/kreativ midtbanespiller og en spiss som ikke mangler selvtillit og som leverer varene. Og Sundgot må starte og spille 90 minutter i alle kamper. Uten han eier ikke dette laget noen som helst slags form for struktur.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        • KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

                                          #80
                                          det var trist, ligger på nest siste med en kamp MER spilt over hamkam.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎