Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Han er vel klar kandidat til den som har desidert levert minst på banen i forhold til kostnader og lønn. Ikke få ganger vi vekselvis rev oss i håret og knakk sammen i latter på felt O når han var innpå.

    Kriseneber var skadet, og er i en litt annen kategori.

    Og for all del, glem Orijenta. Han var en morsom kultfigur, og totalkostnadene var langt mindre enn Joooon.
    Her "glemmer" du jo skandale nummer 1, Marius Johnsen.

    Kommentar

    • KimFL
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1410

      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      Det sier sitt om innkjøpspolitikken, og de hodeløse avgjørelsene som ble tatt. Skyhøye lønninger og sign-on fees til spillere som er lengre unna plass troppen enn en gjennomsnittlig THK-er.

      Uday og Fjørtørtoft er vekk, men her er det flere medskyldige igjen...
      Vel, endel av innkjøpspolitikken, innført av Nordlie/Fjørtoft...og sikkert med hjelp fra noen fler, var vel å hente etablerte "stjerner" fra tippeligaen. Kosta langt mer enn det smakte, men heldigvis ser den politikken ut til å være død og begravet nå. I tillegg holdt vi på å hente Hæstad for rundt 10 mill også. Takker høyere makter for at han valgte søpla...

      Er det forresten noe som veit hva JML har i lønn i LSK? Alle ser ut til å vite at det er jævla mye, men ingen tall er lagt fram.


      KimFL

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        Nestemann ut: Steinar Pedersen?

        Ser av nyhetstråden (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=153) at Steinar Pedersen er "sjokkert over vrakingen" mot Stabæk. Sjokkert er ikke ordet undertegnede vil benytte, snarere gledelig.

        Forhåpentligvis er Steinar Pedersen også på vei ut. Etter min mening har vi fortsatt 4-5 spillere for mye i stallen, og Pedersen må vekk. Han er gammel, treg, dårlig og dyr. Prototypen på et Uday-innkjøp. I tillegg bringer han dårlig karma. Det er selvsagt ikke tilfeldig at de to dårligste sesongene i nyere tid har vært med han i stallen.

        Nå vet jeg at noen her er uenige med meg, og vil forsvare Pedersen. Han leverte greit nok i fjor og bla.bla. Heldigvis er det ikke plass til en dyr, dårlig spiller uten fremtidspotensial i årets tropp. Det har Berg sett. Håper UDay hiver seg på telefonen nå som Joooon glapp til SIL.

        Oppryddingen fortsetter!
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • heg
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Oct 2007
          • 112

          TIL jakter på Essediri: http://fotball.aftenposten.no/elites...icle132427.ece

          Oppdrydningen er snart gjennomført!

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Ser av nyhetstråden (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=153) at Steinar Pedersen er "sjokkert over vrakingen" mot Stabæk. Sjokkert er ikke ordet undertegnede vil benytte, snarere gledelig.

            Forhåpentligvis er Steinar Pedersen også på vei ut. Etter min mening har vi fortsatt 4-5 spillere for mye i stallen, og Pedersen må vekk. Han er gammel, treg, dårlig og dyr. Prototypen på et Uday-innkjøp. I tillegg bringer han dårlig karma. Det er selvsagt ikke tilfeldig at de to dårligste sesongene i nyere tid har vært med han i stallen.

            Nå vet jeg at noen her er uenige med meg, og vil forsvare Pedersen. Han leverte greit nok i fjor og bla.bla. Heldigvis er det ikke plass til en dyr, dårlig spiller uten fremtidspotensial i årets tropp. Det har Berg sett. Håper UDay hiver seg på telefonen nå som Joooon glapp til SIL.

            Oppryddingen fortsetter!
            Nå er du urettferdig ovenfor pedersen, kanskje det beste kjøpet Uday gjorde. Spillte samtlige minutter ifjor. Ikke akkurat noen Cafu, men bunnsolid!
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • kimmern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 1174

              Steinar er en grei spiller, du vet hva du får når han er på banen. men han har nok en lønn ut av en annen verden han også, så da forstår jeg godt at berg vurderer han. helst ser jeg han bli værende som backup, men som nevnt så er vel lønna "noe" over normalen

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5096

                Mystisk!

                To nye klare
                Nybergsund Idrettslag Trysils offisielle nettside! Sundet-fotball.no


                Skrevet av hh fredag 13. mars 2009 21:38


                I form av en utlånsavtale fra nå og i første omgang fram til juli, er keeperen Andreas Lie (bildet 21 år) fra Ålesund, og angriperen Tore Andreas Gundersen (23 år) fra Lillestrøm klare for Sundet. Som bredt kungjort i lokale media siste tiden er dette noe som sportslig ledelse har jobbet med lenge. Blir sikkert gode muligheter for nærmere presentasjon av disse til uka, da kunstgresset eller Sundethallen blir arena for fellesøktene. Troppen på La Manga setter kursen for hjemlige trakter i morgen, og lander på Gardermoen kl 18.40.
                Dette finnes på Nybergsund sine hjemmesider. Postet fredag 13. mars.

                Av treningstråden ser jeg at Gundersen trente med oss den 16. mars. Skal han til Nybergsund når de kommer hjem fra La Manga, eller hva er greia?
                Var han på trening i LSK-hallen i dag?

                Ikke postet i nyhetstråden fordi jeg er usikker på hva som stemmer, og hva som egentlig er status i saken.

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  Nå er du urettferdig ovenfor pedersen, kanskje det beste kjøpet Uday gjorde.
                  Urettferdig? Jeg måler prestasjoner opp mot utgifter. Der kommer han til kort, som samtlige spillere innkjøpt under Uday sitt regime. Ingen av de var innpå mot Stabæk en gang.

                  Det finnes bare grader av dårlighet blant Uday sine innkjøp. På en skala fra 0 til 10 ligger vel samtlige mellom 0 og 3.

                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  Spillte samtlige minutter ifjor. Ikke akkurat noen Cafu, men bunnsolid!
                  Det har ikke slått deg at dette var en av grunnene til at det gikk så dårlig i fjor?

                  Du har en pussig definisjon av bunnsolid...
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                    Dette er grunnen til at jeg vil beholde Karim. Han virker som en jævli morsom fyr som skaper mye latter og glede rundt seg. Sikkert spesielt på borteturer og på de ikke fullt så seriøse øktene. Virker viktig for det sosiale!
                    Hvis det er logikken i LSK så er det ikke rart vi har vært oppe i over førti mann i stallen når man teller spillere og trenere. Husker noen også ville beholde Moldskred fordi han var en trivelig fyr.

                    Jeg kan sikkert møte opp på Åråsen og lire av meg et par gloser, men jeg bør nok ikke få sign-on fee i Uday-klassen og startplass mot Viking av den grunn.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Loddet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 325

                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                      Her "glemmer" du jo skandale nummer 1, Marius Johnsen.
                      Vedig enig med deg Henrik. I moitsetning til Joooon måtte vi her betale overgangsum + at vi mistet en langt bedre back i Stefanutto. Johnsen er en mye større skandale enn Joooon, og han kan vi ikke låne ut engang pga av alle skadene..

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                        Dette finnes på Nybergsund sine hjemmesider. Postet fredag 13. mars.

                        Av treningstråden ser jeg at Gundersen trente med oss den 16. mars. Skal han til Nybergsund når de kommer hjem fra La Manga, eller hva er greia?
                        Var han på trening i LSK-hallen i dag?

                        Ikke postet i nyhetstråden fordi jeg er usikker på hva som stemmer, og hva som egentlig er status i saken.

                        I følge fotballmagasinet.no er han lånt ut for vårsesongen.


                        Tore Andreas Gundersen (Lillestrøm, lån ut vårsesongen)

                        Kommentar

                        • Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

                          Opprinnelig skrevet av sparwasser
                          I følge fotballmagasinet.no er han lånt ut for vårsesongen.


                          Tore Andreas Gundersen (Lillestrøm, lån ut vårsesongen)
                          Står heller ingen til om at Jon Midttun Lie er utlånt til Sogndal. Og siden ble oppdatert den 17.03.09 klokken 17.15. Håper selvsagt det stemmer at Gundersen går til Nybergsund.

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Ærlig talt! Ingen her har sagt noe stygt om personen JML - jeg har all grunn til å tro at han er en hyggelig og positiv person som har gjort så godt han har kunnet i klubben. Jeg respekterer at han kom hit og ikke presterte over evne, det er tross alt ikke hans skyld.

                            Men f*** heller, når han reiser MÅ jeg få lov til å ta et syrlig farvel med det JML leverte på banen. Det har vært jævlig mye sinne, oppgitthet, motløshet og nerver grunnet nettopp det. Han var ikke alene om å svikte, men en del ting jeg så på banen fra ham holdt meg våken om natta.

                            Når man kan si at han ikke var ansvarlig for at han var her, så kan vel ikke en liten etterslenger grunnet oppsamlet gørr oppfattes som kritikk av personen JML. Han har tjent gode penger her, har etter alle solemerker hatt et flott opphold og må derfor tåle å høre en og annen supporter som er urettmessig misfornøyd - en dårlig supporter muligens, men desto mer misfornøyd. Jeg sier uansett litt unnskyld og lover at det blir med denne ene ventilasjonen. God tur til Sogndal, håper du får skikk på karriéren.
                            Selvfølgelig må du få lov til å utbasunere dine meninger. Det er jo akkurat det jeg gjør også. Og du kan si hva du vil til meg uten at jeg kommer til å bruke fysiske argumenter heller ;-)
                            Innlegget mitt var ikke spesifikt rettet mot ditt, men mot den mengden av nedsettende kommentarer som har blitt uttalt om Joooon og flere andre det siste halvannet året. Og som BennyLem påpeker, så er nok han en mer riktig adressat dersom jeg skulle ha gått etter enkeltpersoner. Hvilket jeg altså ikke har hatt til hensikt å gjøre.
                            Jeg synes personlig at det er en uting å rakke ned på spillere som frivillig har valgt å ikle seg kanari-drakta. At han eventuelt har tjent gode penger på dette (om jeg ikke husker feil, så har han hatt en prestasjonsbasert kontrakt...) så er det klubbens ledelse som må stå til ansvar for det, og ikke først og fremst spilleren.

                            Til slutt: Joooon ble mer eller mindre konsekvent brukt i feil posisjon i fjor, da han primært er kantspiller og ikke back. Det er vel nok engang ikke hans feil, men trenerens. Derfor er det treneren som bør være skyteskive, og ikke spilleren.

                            Nå har allerede de fleste ansvarlige for galskapen for 9-18 måneder siden gått, så da synes jeg det er rett og riktig å takke for innsatsen og ønske den/de som søker nye utfordringer lykke til videre.

                            Just my 2 cents...
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Hvis det er logikken i LSK så er det ikke rart vi har vært oppe i over førti mann i stallen når man teller spillere og trenere. Husker noen også ville beholde Moldskred fordi han var en trivelig fyr.

                              Jeg kan sikkert møte opp på Åråsen og lire av meg et par gloser, men jeg bør nok ikke få sign-on fee i Uday-klassen og startplass mot Viking av den grunn.
                              Amen!
                              Stallen er fortsatt i største (og ikke minst: dyreste), laget. Personlig foretrekker jeg Tokstad som backup for Riise fremfor Karim. Så får vi heller godta noen glipper her og der samtidig som vi gir en sulten unggutt sjansen. Om TIL vil kjøpe Karim, så synes jeg de kan få lov til det.
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                Jeg synes det ville være det reneste idioti å selge Essediri nå. Om Riise holder formen fra Stabæk-kampen, hvor han ikke var på sitt beste, men likefullt en av banens beste, forsvinner han garantert til sommeren. Da blir alternativene fryktelig få. Myklebust kan nok finne seg godt til rette som høyreving, Tokstad kan sikkert også bidra, og Bolly kan fort etablere seg i på ventre, men bak dem vil det være ingenting. Karim er for øyeblikket en viktig del av stallen, og bør ikke skippes ut. Vi vet hva han står for, og selv om han ikke er noen stjerne vet vi at han holder nivået. Det vet vi ikke om Tokstad og Bolly. Å selge Essediri nå er bare dumt.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Å selge Essediri nå er bare dumt.
                                  Er bare delvis enig. Det er også et spørsmål om pris, hva TIL evt kan gi for spilleren og hva disse midlene kan gjøre for klubben. Dersom vi snakker vekslepenger, vil jeg også foretrekke erfaren ryggdekning i form av en Essediri i stallen, til vi vet hva ungutta er gode for.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    Opprinnelig skrevet av Loddet
                                    Vedig enig med deg Henrik. I moitsetning til Joooon måtte vi her betale overgangsum + at vi mistet en langt bedre back i Stefanutto. Johnsen er en mye større skandale enn Joooon, og han kan vi ikke låne ut engang pga av alle skadene..
                                    LSK skulle aldri latt Stefanutto gå, når han akkurat hadde vist stor fremgang og levert sin beste sesong for LSK. Samtidig har jeg en snikende følelse av at Marius Johnsen vil komme sterkt tilbake. Han er ikke for gammel, har stort potensiale, potensiale for å levere scoringer fra backen (noe LSK ikke har vært bortskjemt med på lenge) virker proff og er i ferd med å legge skadene sine bak seg. En horribel start på karrieren i LSK, kan fortsatt snus til noe veldig bra.
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Jeg synes det ville være det reneste idioti å selge Essediri nå. Om Riise holder formen fra Stabæk-kampen, hvor han ikke var på sitt beste, men likefullt en av banens beste, forsvinner han garantert til sommeren. Da blir alternativene fryktelig få. Myklebust kan nok finne seg godt til rette som høyreving, Tokstad kan sikkert også bidra, og Bolly kan fort etablere seg i på ventre, men bak dem vil det være ingenting. Karim er for øyeblikket en viktig del av stallen, og bør ikke skippes ut. Vi vet hva han står for, og selv om han ikke er noen stjerne vet vi at han holder nivået. Det vet vi ikke om Tokstad og Bolly. Å selge Essediri nå er bare dumt.
                                      Essediri har bevist mange ganger (blant annet i sist sesong) at han ikke er god nok. Hvor mange sjanser skal han få? Får vi 2-3 millioner for han så selg han.

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3195

                                        Opprinnelig skrevet av Emil B
                                        Får vi 2-3 millioner for han så selg han.
                                        Det slutter jeg meg helt til - men det er totalt urealistisk med 2-3 mill fra Tromsø for å hente Essediri, hvis det ikke skulle være noen i TIL som er helt bananas. En så god spiller er han på ingen måte, det er vi helt enige om.

                                        Men han har hele tida siden han kom vist at han har en innleggs- og dødballfot av høy klasse - noe som selvsagt ikke er god nok grunn til å få spilletid, og det har han heller ikke gjort. Også TN ga klar beskjed om at duellstyrke, utfordring med ball, og defensiv jobbing måtte forsterkes. Likevel har han siden han kom vist bedre og bedre holdning og (trenings)innsats, etter den første surmulinga. Så også i vinter, hvor han blant annet overraska med gode kondisjonstester, faktisk blant de beste.

                                        Som en midlertidig back-up, og mulig innbytter, for Riise kan han derfor være grei å ha, men heller ikke mer, ut sesongen, og forsvinner deretter som Bosmannspiller. Hvis vi ikke, mot all formodning, skulle bli tilbudt mer enn vekslepenger for ham fra TIL eller andre klubber.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                          Samtidig har jeg en snikende følelse av at Marius Johnsen vil komme sterkt tilbake. Han er ikke for gammel, har stort potensiale, potensiale for å levere scoringer fra backen (noe LSK ikke har vært bortskjemt med på lenge) virker proff og er i ferd med å legge skadene sine bak seg. En horribel start på karrieren i LSK, kan fortsatt snus til noe veldig bra.
                                          Den samme følelsen sitter jeg med. Hadde tenkt å skrive inlegg om det, men jeg hiver meg like gjerne på ditt.

                                          Selv om investeringen MJ har levert elendig ROI foreløpig, så har han i det minste fotballmessig potensial, i motsetning til Joooon, Pedersen, Moldskrev, Essidiri etc. Det viste MJ blant annet gjennom glimrende innhopp borte mot søpla i 2007, og vi har sett han herje tidligere.

                                          Jeg tror Geir "Snåsamannen" Kåsene vil gjøre mye riktig i forhold til torturistene Slokvik og Uday, og at vi kommer til å se MJ levere på banen i år. Sannsynligvis allerede i løpet av vårsesongen.
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...