Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuglegutt
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2008
    • 863

    Ære være Torgeir Bjarmann, han har kvittet seg med en hel haug med overfladiske spillere..

    Uten b gjengens inntreden hadde vi vært på konkursens rand
    På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Dette er utrolig. Benny kan hevde at han var tidlig ute med kritikken av Nordlie (etter å ha hyllet ham som trener etter snuoperasjonen i Stavanger)
      Ingen tvil at Uday kan snuoperasjoner. Undertegnede var også blant de som regnet med at han fikk det til i KIL, etter fadesen i LSK.

      Det Uday ikke kan derimot er å bygge god treningskultur, kjøpe dytige spillere og bygge god lagånd over tid.

      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      men jeg påberoper meg den fornuftige økonomiske røst når det gjelder (mis)bruken av penger. Her har man gått tilbake til gamle synder og trodd at man hadde fri tilgang til Sareptas krukke...
      Litt usikker på hvor du vil med innlegget ditt egentlig.

      Det virker nå uansett som om LSK er tilbake til et handlingsmønster vi husker med glede. Nå henter vi talenter fra Island og Afrika som virker gode og er fornuftig priset. Om vi klarer en halv Heidar eller Diallo blir dette glimrende.

      Å kaste bort hardt opptjente penger på astronomiske sign-on fee og lønninger til sofapoteter og tribuneslitere virker heldigvis ikke å være på agendaen til Berg og Bjarmann.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        At vi klarte å kvitte oss med halve lønnsposten til en så lite attraktiv spiller som Moldskred synes jeg faktisk er imponerende, jeg hadde ikke tatt han i mot dersom vi måtte dekket halvparten av utgiftene hans. Dette gjelder jo også for utlånsavtalen, og det sier seg selv at alle lønnsforpliktelser nå står på Godset. Vi har i tillegg fått fjernet en lønnspost som i utgangspunkte er ekstremt vanskelig å bli kvitt i dagens marked. Her har LSK gjort en meget god jobb.
        Jeg klarer ikke helt å følge argumentasjonen din. Halv-lønnspost vs. lønnspost i Godset osv. (mine uthevinger)

        Uansett er jeg enig i at det er bedre å få noe penger, enn at vi betaler full lønn for en "sitter". Så jeg tror vi egentlig er enige.

        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Forøvrig er det et poeng at vi dekker deler av utgiftene til spillerne vi har på utlån. Grunnen til dette er nok at grunnlønningene deres er for høye for Adecco-klubber.
        Her er du ved problemets kjerne. Våre lønninger er også alt for høye i forhold til andre TL-klubber som Godset. Og lønningene de seneste årene er helt klart for høye i forhold til kvaliteten. Vi har betalt Ferrari-pris for rustne Ladaer.

        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Er vel heller tvilsomt at det er vi som har måttet betale
        Det var dette sitatet jeg var uenig i. Det er klart at vi betaler i dette tilfellet. Det jeg lurer på er hva som skjer i tilfellene Joooon, Pedersen, TAG osv.

        Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
        Ære være Torgeir Bjarmann, han har kvittet seg med en hel haug med overfladiske spillere..
        Begrepet "overfladiske spiller" kan bli et kultbegrep. Antar du mener overflødige.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          For å trekke fram det første sitatet du har klipt ut:

          Her mener jeg at vi nå ikke lenger sitter med lønnsutgifter på Moldskred ettersom han nå har tegnet overgang til Strømsgodset. Med andre ord ikke lenger på utlån, men permanent overgang. Dette for å sikre overgangen til Steinar P. Jeg mente at det i utgangspunktet var godt gjort å kvitte oss med halve lønnsposten, nå er vi kvitt hele, noe som er godt gjort med tanke på at Moldskred er gammel og ikke spesielt god. I tillegg har vi kvittet oss med betydelige deler av lønna til Steinar P. Om vi fikk noen overgangssum for Moldskred tviler jeg på, men jeg regner heller ikke med at vi har betalt noe for at den overgangen skulle gå i orden.

          Stort sett er vi enige, jeg sliter litt med å forstå hva du sikter til i tredje sitat. Vi betaler selvsagt deler av lønningene til spillerne våre, men vi betaler betydelig mindre enn hva vi hadde gjort om de ikke var på utlån. Uansett hadde de bare sittet på tribunen i LSK, sånn sett er det en gavepakke å få dem lånt ut. Som deg skulle jeg selvsagt ønske at vi kunne kvittet oss med alle sammen og overlatt lønnskostandene til andre klubber, men det er få som vil kjøpe på dagens marked, og da ser jeg på en utlånsavtale som gunstig for klubben, ettersom spillerne sportslig ikke hadde bidratt likevel.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1365

            heisann. satser på å slenge meg inn i debatten her.

            jeg er i utgangspunktet skeptisk til klubbens strategi om å låne ut så mange spillere. det er ikke på grunn av at jeg mener spillerne som er utlånt er noen spesiell ressurs for klubben, men heller utfra skepsis til den økonomiske driften. klubben har henta inn flerfoldige spillere i vinter (som forøvrig alle ser bra ut, men det er ikke poenget) men de hever jo lønninger de også, og er åpenbart en eksta belastning på sportsklubben allerede pressede økonomi. Få spillere har forsvunnet ut permanent. greit nok at vi har kvitta oss med deler av lønnsutgiftene ved å låne ut spillere men hva vil skje når de kommer tilbake?

            jeg har på følelsen at ledelsen tenker litt kortsiktig her og inntar en "ute av syne - ute av sinn"-policy. flere av spillerne om er lånt ut hever store lønninger, og jeg se ikke på det som spesielt sannsynlig at noen av de klubbene de er utlånt til har økonomi til å signere disse spillerne på permanent basis. Her tenker jeg spesielt på JML og SP. Og når klubben i tillegg lufter planene om å bygge EM-stadion med kapasitet til to ganger lillestrøms innbyggere blir jeg skeptisk.

            Jeg innser at det er en balansegang mellom trygg økonomisk styring og sportslige resultater og at vi sliter med en del etterslep etter Nordlie, men jeg er redd LSK er på vei mot stupet her. Jeg mener vi enten burde kvitte oss med spillere på permanent basis eller ikke ha henta så mange spillere i vinter. Klubben var jo tross alt ute og flagga sin bekymring for den økonomiske situasjonen like etter serieslutt i fjor, selv om vi allerede hadde en relativt stor stall på dèt tidspunktet.

            Uansett har jo styret i klubben (forhåpentligvis) oversikt over det her og passer på å ikke sprenge rammene, men jeg må innrømme at jeg har en dårlig magefølelse for det her.

            Kommentar

            • Loddet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 325

              Jeg tipper klubben lett hadde gitt bort spillere gratis om det hadde vært mulig. Men i dagens marked tror jeg å bli kvitt halve lønna er det eneste mulige. Forøvrig er jeg helt enig at det beste hadde vært om vi ble kvitt de spillerne som er på utlån for godt..

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                Loddet treffer spikern på huet her. Grunnen til at vi låner ut er ikke i håp om at spillerne skal komme tilbake som Diego Maradona. Det er håpløst å få andre klubber til å signere spillerne, ettersom de ikke er mer enn middelsgode og har høye lønnskrav(ettersom de sitter på kongelønn der de er nå). Selvsagt hadde det vært digg å få skjøvet alle lønnsbetingelsene til Midtun Lie over på Sogndal, men de har ikke råd til å kjøpe han. Og det er selvsagt heller ingen Tippeligaklubber som ønsker han, ettersom han ikke er god nok. Det å låne ut spillere er noe vi gjør for å spare så mye penger som mulig, hadde det vært mulig kan jeg love deg at vi hadde solgt/frigitt spillerne på flekken. Problemet er at ingen vil dra fra LSK når de har kremkontrakter her.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5096

                  Da var Fellus også borte.

                  Slik jeg tolker artikkelen så er overgangen permanent, men Fellus åpner å komme tilbake til LSK ved en senere anledning? Tilbakekjøpsavtale?

                  Bra at Fellus får en løsning, for jeg tror ikke han hadde fått mye spilletid i år, men han må da være interessant for en Adeccoliga-klubb?

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Nå må det vel komme en spiller inn snart også , er jo en fordel at det er nok spillere på treningene så dem kan spille 11 mot 11...... Eller blir Bukken jr hentet opp tro...

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                      Da var Fellus også borte.

                      Slik jeg tolker artikkelen så er overgangen permanent, men Fellus åpner å komme tilbake til LSK ved en senere anledning? Tilbakekjøpsavtale?

                      Bra at Fellus får en løsning, for jeg tror ikke han hadde fått mye spilletid i år, men han må da være interessant for en Adeccoliga-klubb?
                      Ser ut som han er fristilt av LSK. Han signerte en kontrakt med Bærum SK ut 2009.

                      Nå har vi 4 spisser til 01.08.09. Blir veldig tynt hvis Occean eller Sundgot blir skadet.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Nå må det vel komme en spiller inn snart også , er jo en fordel at det er nok spillere på treningene så dem kan spille 11 mot 11...... Eller blir Bukken jr hentet opp tro...
                        Tror ikek det er noen mening i å hente opp flere spisser før vi har en del skader. Vi har jo Sundgot, Occean, Edwin og Bergmann som er 100% spisser i tillegg til at Tokstad kan spille bak en av spissene og Mklebust og bolly kan spille spiss.

                        På midtbanen har vi vel også nok folk uten skader. Men nå som Pedersen er borte og Riseth er skada så blir det få midtstoppere på trening. Siste jeg så dem spille på trening spilte jo også fellus midtstopper.

                        Fredrikson
                        Nordtveit PSA Kippe Eriksen
                        Riise Kiko Dosso Myklebust
                        Gilbert
                        Ollie

                        Bergmann
                        Edwin
                        Bolly Bjørkøy Tokstad Essediri
                        Ringstad Riseth Søgård Ruben
                        Hansen

                        Noe som kan forklare hvorfor Søgård var stopper mot IFK.

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5096

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Noe som kan forklare hvorfor Søgård var stopper mot IFK.
                          Var vel ikke så fryktelig mange å velge i?

                          Nordtveit og PSA skulle vel hviles, Riseth skada, Ruben på landslaget.

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av HSft
                            Tror ikek det er noen mening i å hente opp flere spisser før vi har en del skader. Vi har jo Sundgot, Occean, Edwin og Bergmann som er 100% spisser i tillegg til at Tokstad kan spille bak en av spissene og Mklebust og bolly kan spille spiss.

                            På midtbanen har vi vel også nok folk uten skader. Men nå som Pedersen er borte og Riseth er skada så blir det få midtstoppere på trening. Siste jeg så dem spille på trening spilte jo også fellus midtstopper.

                            Fredrikson
                            Nordtveit PSA Kippe Eriksen
                            Riise Kiko Dosso Myklebust
                            Gilbert
                            Ollie

                            Bergmann
                            Edwin
                            Bolly Bjørkøy Tokstad Essediri
                            Ringstad Riseth Søgård Ruben
                            Hansen

                            Noe som kan forklare hvorfor Søgård var stopper mot IFK.
                            Søgård var stopper fordi det ikke var andre aktuelle spillere tilgjenglig, back plassen har han nok bevist flere ganger at han ikke kan bekle og siden det var flere tilgjenglige som kunne spille sentral så ble det sånn denne gangen. Men gjentar seg neppe!

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Søgård var stopper fordi det ikke var andre aktuelle spillere tilgjenglig, back plassen har han nok bevist flere ganger at han ikke kan bekle og siden det var flere tilgjenglige som kunne spille sentral så ble det sånn denne gangen. Men gjentar seg neppe!
                              Men det virker mest naturlig at han spiller stopper når vi har en skadefri tropp(utenom johnsen selvfølgelig...). Fellus spilte som nevnt stopper på forrige trening jeg var på.

                              Men er enig i at det vel blir litt flåsete å kalle det en forklaring på IFK-kampen.

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Men det virker mest naturlig at han spiller stopper når vi har en skadefri tropp(utenom johnsen selvfølgelig...). Fellus spilte som nevnt stopper på forrige trening jeg var på.

                                Men er enig i at det vel blir litt flåsete å kalle det en forklaring på IFK-kampen.
                                Og TAG spilte stopper på en trening for 2-3 uker siden....
                                Hadde det hvert en seriekamp så er det minst 3 stk som ville blitt foretrukket fremfor Søgård, men siden de har hvert skadeplaget (og opptatt med landslag) så tar man ingen sjanse i en treningskamp.
                                Men Søgård har ingen ting i forsvarsrekka å gjøre, han bør spille sentral eller sitte på benken!!

                                Kommentar

                                • holmiz
                                  The kjøkken-kanariz
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6064

                                  Da nærmer vel manifestet til Lemmet seg status som fullbyrdet? Og når Riseth om ikke lenge går av med AFP må vel selv Torolf være fornøyd?

                                  Vi har krympet stallen betraktelig ned til det som ser ut til å være en sunn og god stall, med en fin miks av unge og sultne talenter, klubbtravere og de (rettelse: den) som atter drømmer om gull og grønne matter i det store utland. Rett og slett en dynamisk, ung og sulten samling av spennende spillere som kan drive oss fremover. Dette liker jeg!

                                  Kan vi få rett pris for han som hele tiden vil til det store utland for å vise hvor flink han er, han med flink storebror og rar mor, da tror jeg vi er helt i mål slik vi står i dag. Selv om jeg aller helst ser at Bjørn Helge forblir i LSK, som den eminente og finslepne kantspilleren han er, og ikke minst med tanke på hvilken ekstra dimensjon det tilføyer laget å ha han på banen. Det bare sunt med ambisjoner, men når det blir hakk i plata og ingen tar hintet og bytter spor, så får ihvertfall jeg nok. Uansett tipper jeg vi selger han til Tyskland i løpet av sommeren for en pris som gjør alle happy.

                                  Selv er jeg veldig enig med Lemmet, første pri for Sportsklubben er og forblir å få kontroll på kostnadene. Lønnskostnadene må ned, så enkelt bare er det, selv på kort sikt. At Joooooon dro inn så mye for å sparke en ball så dårlig, og at Marius Johnsen som bare har haltet uten å bidra et kvekk på banen fortsatt har millionlønn, det er rett og slett et hån mot alle med høyere utdannelse. Det er ingen tvil om at under forrige regime så trodde enkelte i Sportsklubben at det på bakrommet stod en stor og utømmelig safe, som selv Onkel Skrue bare kunne drømme om. Noen som har sjekket om Grønnlund & co har forsøkt å dyrke 100-lapper i jorda bak Åråsen forresten?
                                  Hilsen Anders

                                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    Opprinnelig skrevet av holmiz
                                    Noen som har sjekket om Grønnlund & co har forsøkt å dyrke 100-lapper i jorda bak Åråsen forresten?
                                    Skal dyrke jævlig mange hundringser for å klare å betale regninga fra Uday regimet...!!!

                                    Kommentar

                                    • WAK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 964

                                      Ja ja da er det igjen "bare" 19 spillere (+4 hospitanter) i stallen. Med tanke på at Marius Johnsen er meget usikker og vi er kjent for å ha mange skader er det ikke akkurat noe veldig stor stall. Det er jo også den lengste sesongen noen sinne med mange kamper. Så det er bare å håpe vi slipper unna mange skader og karantener og at de ungene viser muskler og spiller bra når de kommer innpå. De unge spillerne i stallen har vel mer enn bra nok nivå når de storspiller men tviler på at de er stabile og presterer over tid hvis de må.

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        Jeg tror vi kan fjerne spørsmålstegnet i trådtittelen. Om noen skulle ønske å plante hundrelapper er dette tiden å gjøre det på. Den enorme haugen med usortert søppel klubben tidligere hadde i stua er nå pent fordelt kompost i kjøkkenhagen, klar til å¨dyrkes. Dette har skjedd uten at noen av klubbens harde kjerne av vaskeekte bøffelsoldater er hevet på dynga. I en verden hvor investorene våre var likeglade milliardærer som fikk lov å ødsle 100-talls millioner over oss for å bli kvitt mindreverdighetskomplekser fra oppveksten, dette uten å bli stilt til ansvar for skatteunndragelser og blodflekker på sedlene, ville jeg selvfølgelig vært glad for å beholde hele hurven. Men nå er jeg bare enorm lettet.

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          Fra nyhetstråden:

                                          Opprinnelig skrevet av KrisB
                                          Tidenes utrensking i Lillestrøm


                                          Henning Berg og Torgeir Bjarmann har i løpet av et halvt år gjennomført tidenes utrensking på Åråsen. Tolv mann ut – og ni inn.

                                          Åråsen: Og det er gjort av økonomiske årsaker. Henning Berg fikk beskjed om å kutte spillerlønningene med seks millioner kroner. På rekordtid er tolv spillere erstattet med ni gutter på maks 20 år.
                                          – Det var ganske røde tall her i fjor. Det betyr at de spillerne som er etablerte, og som ikke er i førsteelleveren har vi leid ut, forklarer LSK-trener Henning Berg.
                                          – Det har vært en hektisk vinter, innrømmer sportslig leder Torgeir Bjarmann.
                                          Og regnestykket er enkelt. Jon Midttun Lie hadde for eksempel 1,2 millioner kroner i årslønn, mens erstatteren, 17 år gamle Ruben Gabrielsen, tjener en tiendedel som deltidsansatt skolegutt.
                                          – Det er klart det blir forskjeller, sier LSK-formann Per Mathisen.
                                          Tidenes hestekur redder spillerne fra kollektive lønnskutt. Men betyr også et foreløpig farvel til gullambisjonene.
                                          – Så får man lære i ettertid at selv om man har høye inntekter så er det ikke nødvendig å bruke absolutt alle pengene – og mer til.

                                          Se video følg link: http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2683610.ece
                                          Seriøst. Her burde noen bli stilt for fotballens svar på riksrett!

                                          Dette er svindel på linje med det Røkke, BA-HR, LO, AP og Stoltenberg har gjort mot norske skattebetalere i Aker-Skandalen.

                                          Det verste er at med tanke på det Joooon "presterer" i Sogndal, så får vi han kjapt i retur, og må dekke lønnsutgifter.

                                          Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, noen ha fått kick-backs for å inngå slike absurde kontrakter med spillere som presterer som om de har ramlet ut fra nærmeste Khat-bule.
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎