Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Spørsmål Opprydding på gang i stallen!

    I følge nyhetstråden er Fjøra i samtaler med agenten til Husar og Kisen. Det spekuleres i et salg.

    Ingenting ville gledet meg meg. Vi trenger en opprydding i stallen for å kutte lønnsutgifter og åpne for nye spillere.

    Kisen har, spesielt koblet opp mot Kasey-saken, vært tidenes farse i LSK. Glem Romanus. Jeg vet det fortsatt er folk her inne som innbiller seg at Kisen skal dominere midtbanen for oss. Kommer ikke til å skje. Her er det bare å ta lærdom av Nordlies uvettige innkjøpspolitikk.

    Husar hadde jeg litt tror på (mest i desperasjon), men han finner seg ikke til rette noe sted. Selg. Han har relativt høy lønn også.

    Undertegnede håper forøvrig ikke oppryddingen stopper her. Min liste over både spillere og ledere som må gå er meget lang og trist lesning.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • erlando
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 858

    #2
    Slik jeg leser artikkelen må 'spekuleres' skrives med fet skrift, kursiv og understreking.

    Det er meget mulig at én eller begge forsvinner fra klubben - ingen av oppholdende kan karakteriseres som vellykket - men alt som faktisk blir sagt (og således ikke er spekulasjon) er at Fjørtoft skal prate med agenten om hvordan spillerne selv ser på framtida.
    Ja til pause i pausen!

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13271

      #3
      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      Glem Romanus. Jeg vet det fortsatt er folk her inne som innbiller seg at Kisen skal dominere midtbanen for oss. Kommer ikke til å skje. Her er det bare å ta lærdom av Nordlies uvettige innkjøpspolitikk.
      Skal vi avskrive spillerne fordi de ble kjøpt under Nordlie? Må Riseth gå? Personlig tror jeg kiesen har en god sesong eller to inne, og at han kan gi Mouheli seriøs konkurranse om plassen. Men jeg har like sviktende grunnlag for mine antagelser som du har for dine

      Kommentar

      • Xantippe
        Medlem
        Bøffel
        • Oct 2007
        • 36

        #4
        Til salgs(?)
        Pris: HBO 5 mill.

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #5
          Har du vært til sengs med Arild og blitt brutalt dumpa? Er det en grunn til den voldsommme viljen til å kvitte seg med Arild?
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13271

            #6
            Har han kjørt over katten din eller noe sånt? Edit: Litt seint ute
            Arild ville forøvrig aldri tilfredsstilt en kvinne og så forlatt henne. Han kan imidlertid være en dårlig sjåfør.

            Jeg kan skjønne at enkelte spillere med opportunistiske trekk eller andre åpenbare negative kvaliteter kan fortjene litt spott og spe her på forumet, men Sundgot? Herregud, hele klubbens lojale gladgutt, en mann som er på Per Mathiesen nivå når det gjelder godhet og sympatiske trekk? Aldri et vondt ord om noen, bare smil og sunnmørsk hjertevarme. Strakte tilogmed ut en vennskapelig hånd mot stabæk fansen under cupsemien i fjor?

            Jeg skjønner det bare ikke. Helt ubegripelig.

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #7
              Opprinnelig skrevet av reka
              Skal vi avskrive spillerne fordi de ble kjøpt under Nordlie? Må Riseth gå? Personlig tror jeg kiesen har en god sesong eller to inne, og at han kan gi Mouheli seriøs konkurranse om plassen. Men jeg har like sviktende grunnlag for mine antagelser som du har for dine
              Nå tror jeg du misforstår med vilje, men jeg skal uttrykke meg litt klarere. Jeg snakker primært om Kisen-skandalen basert på skadehistorien. Å kjøpe en skadet spiller samtidig som du selger en fullt fungerende en er selvsagt en ekstrem risikosport. En sport som det viste seg at LSK og Nordlie tapte. Kisen sitter i sykesenga, mens Kasey storspiller.

              Godt mulig Kisen kan få en god sesong. Men i mellomtiden vil han ha kostet millioner av kroner i utgifter. Selv med en knallsesong blir det dyr fornøyelse per kamp. I tillegg til at kjøpet medførte at vi solgte Kasey, så betyr det at vi har en skadet Kisen i stallen med høy lønn at vi ikke har plass til et annet spennende alternativ.

              Kisen-kjøpet er og blir en fadese. Ad Nordlie spillerkjøp forøvrig, så vil jeg komme med en påstand: Aldri før har en LSK-trener brukt så mye penger (kjøp, sign-on og lønn) på spillere som har prestert så dårlig.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • Xantippe
                Medlem
                Bøffel
                • Oct 2007
                • 36

                #8
                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Har du vært til sengs med Arild og blitt brutalt dumpa? Er det en grunn til den voldsommme viljen til å kvitte seg med Arild?

                Har du vært til sengs med Arild og blitt brutalt dumpa?
                Svar: Nei

                Er det en grunn til den voldsommme viljen til å kvitte seg med Arild?
                Svar: Ja, han er ikke god nok. 5 mill for Arild vil være et fornuftig salg med tanke på dekningen vi har på spisser, samtidig som vi trenger forsterkninger andre steder.
                Jeg kunne godt tenkt meg en ny spiss også, men da en som går langt utenpå de vi har i dag!

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Xantippe
                  Jeg kunne godt tenkt meg en ny spiss også, men da en som går langt utenpå de vi har i dag!
                  Det ville vært fint det, men da må vi nok selge mer enn Arild for å få råd til det.

                  Så; tilbake til virkeligheten; Arild blir, fortsetter å hamre inn mål på Åråsen og knuse ungpikehjerter på byen.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13271

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Kisen-kjøpet er og blir en fadese. Ad Nordlie spillerkjøp forøvrig, så vil jeg komme med en påstand: Aldri før har en LSK-trener brukt så mye penger (kjøp, sign-on og lønn) på spillere som har prestert så dårlig.
                    1. Vi visste ikke at Kisen var alvorlig skadet da vi kjøpte ham. Enkelte har spekulert i om dette burde vært fanget opp ved legesjekken, men det er og blir spekulasjoner.

                    2. Jeg kan ikke forstå logikken din her: Kiesen er snart klar igjen, allikevel vil du kvitte deg med ham nå? Fordi han har kostet millioner? Vil vi få disse pengene tilbake om vi dumper ham nå? Er jo som å selge Funcom aksjer uka før Conan ble lansert. Jeg vil også anta at de største utleggene har vært kjøp/sign-on fee. Dette er penger bortkastet hvis vi ikke får noe igjen for ham. Lønnsutgiftene tror jeg neppe senker skuta eller forhindrer nye spilerkjøp. Er det ikke lurere å la ham få spille et par kamper først, så er det faktisk mulig å få solgt ham. Jeg vil tro at er et særdeles dårlig tidspunkt å dumpe denne spilleren på. Her virker det mest som om spilleren må bort fordi han har vært et irritasjonsmoment.

                    Edit: Gir du tommel opp fordi jeg har misforstått ditt innlegg (igjen) og dvi egentlig er enige ?
                    Last edited by reka; 13.06.2008, 10:03.

                    Kommentar

                    • Xantippe
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Oct 2007
                      • 36

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av reka
                      1. Er jo som å selge Funcom aksjer uka før Conan ble lansert.
                      Er det nødvendigvis dumt? Ser at det er lett å svare på det i etterkant, men det var vel ikke gitt at de skulle selge så bra som de nå faktisk gjør? På samme måte som det ikke var gitt at kisen skulle bli skadet etter at vi hadde kjøpt han. Mye kunne også ha gått galt for funcom ved selve lanseringen aoc.
                      Kjøpte du funcom på 18 kr og solgte for 40 kr uka før lansering vil jeg påstå at du gjorde en bedre deal enn hva LSK har gjort med MK. Jeg gleder meg dog til å se han i aksjon og håper han vil forsterke midtbanen vår utover sesongen.

                      Kommentar

                      • Xantippe
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Oct 2007
                        • 36

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Har han kjørt over katten din eller noe sånt? Edit: Litt seint ute
                        Arild ville forøvrig aldri tilfredsstilt en kvinne og så forlatt henne. Han kan imidlertid være en dårlig sjåfør.

                        Jeg kan skjønne at enkelte spillere med opportunistiske trekk eller andre åpenbare negative kvaliteter kan fortjene litt spott og spe her på forumet, men Sundgot? Herregud, hele klubbens lojale gladgutt, en mann som er på Per Mathiesen nivå når det gjelder godhet og sympatiske trekk? Aldri et vondt ord om noen, bare smil og sunnmørsk hjertevarme. Strakte tilogmed ut en vennskapelig hånd mot stabæk fansen under cupsemien i fjor?

                        Jeg skjønner det bare ikke. Helt ubegripelig.
                        Arild virker som en flott fyr!

                        Kommentar

                        • MedlemNR35
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 905

                          #13
                          Arild Sundgot er en god Tippeligaspiller for fortjener stor respekt. La det ikke være noe som helst tvil om det.

                          Likevel føler jeg at Arild Sundgots tid på Åråsen snart begynner å renne ut. Rett og slett fordi Arild Sundgot ikke er framtidens spiller. Kan klubben få 5 millioner og kanskje litt mer for han før neste sesong føler jeg et salg ikke er så dumt.

                          I et 4-4-2 system skulle jeg ønsket meg en hurtig bakromsangriper ved siden av Occean. En angriper med andre kvaliteter enn hva Arild innehar. Occean og Sundgot er relativt like i spillestilen og det kan bli noe monotont til tider med begge på topp.

                          Føler med andre ord at Occean/Mifsud hadde vært et bedre angrepspar for LSK enn Occean/Sundgot. Ved sistnevnte alternativ har vi ikke de store sjansene til å variere. Det blir lett forutsigbart.

                          Det skjærer i hjertet å si det men om vi får 5 millioner pluss for Arild etter sesongen så støtter jeg et salg.

                          Kommentar

                          • MedlemNR35
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2004
                            • 905

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Har han kjørt over katten din eller noe sånt? Edit: Litt seint ute
                            Arild ville forøvrig aldri tilfredsstilt en kvinne og så forlatt henne. Han kan imidlertid være en dårlig sjåfør.

                            Jeg kan skjønne at enkelte spillere med opportunistiske trekk eller andre åpenbare negative kvaliteter kan fortjene litt spott og spe her på forumet, men Sundgot? Herregud, hele klubbens lojale gladgutt, en mann som er på Per Mathiesen nivå når det gjelder godhet og sympatiske trekk? Aldri et vondt ord om noen, bare smil og sunnmørsk hjertevarme. Strakte tilogmed ut en vennskapelig hånd mot stabæk fansen under cupsemien i fjor?

                            Jeg skjønner det bare ikke. Helt ubegripelig.
                            Synes dette er et glimrende eksempel på hva jeg mener....

                            Du skriver ingenting om Arilds kvaliteter på banen men baserer ditt innlegg på at Arild må bli kun pga personligheten som alle er enig med deg er fantastisk.

                            Vi vinner ikke Tippeligaen (eller holder oss i Tippeligaen:??? med smil, sympati og godhet.

                            Det er helt klart vanskelig å ønske Arild Sundgot bort men spørsmålet mitt er om klubben har råd til å si nei til den sannsynligvis siste sjanse til å få gode penger for han når vi allerede har Occean.(Samme spillertype.)

                            Vi må tenke Lillestrøm SK her og hva som er best for klubben.

                            Kommentar

                            • general
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2004
                              • 1150

                              #15
                              Er det en grunn til den voldsommme viljen til å kvitte seg med Arild?
                              Svar: Ja, han er ikke god nok. 5 mill for Arild vil være et fornuftig salg med tanke på dekningen vi har på spisser, samtidig som vi trenger forsterkninger andre steder.
                              Jeg kunne godt tenkt meg en ny spiss også, men da en som går langt utenpå de vi har i dag![/quote]

                              Blir feil og selge sundgot om vi ser på dekningen vi har på spissplass per dags dato. MM, TAG holder ikke nivå i det hele tatt. OO presterer jevnt med AS (til tider faktisk dårligere, enda så merkelig det er hvis vi alle er enige om at AS ikke er verdens beste) I nåværende sesong så har AS vært den beste og nest beste spissen vi har hatt.

                              + alle andre argumenter som legende, lojalitet, kvaliteter osv
                              Seriegull 2016!!!

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                Synes dette er et glimrende eksempel på hva jeg mener....

                                Du skriver ingenting om Arilds kvaliteter på banen men baserer ditt innlegg på at Arild må bli kun pga personligheten som alle er enig med deg er fantastisk.

                                Vi vinner ikke Tippeligaen (eller holder oss i Tippeligaen:??? med smil, sympati og godhet.

                                Det er helt klart vanskelig å ønske Arild Sundgot bort men spørsmålet mitt er om klubben har råd til å si nei til den sannsynligvis siste sjanse til å få gode penger for han når vi allerede har Occean.(Samme spillertype.)

                                Vi må tenke Lillestrøm SK her og hva som er best for klubben.
                                Arild er 30 (31?) år gammel og scorer fortsatt på bestilling. Han har heller ikke en spillestil som vil forringes om han blir tregere (det er vel ikke mulig?) da han aldri har spilt på fysikk og fart.

                                Jeg er sikker på at Arild kan levere mål på bestilling i minimum 5 år til og samtidig være en god ambassadør for klubben. Jeg foretrekker det fremfor en opportunistisk unggutt med ambisjoner om utenlandsopphold.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • MedlemNR35
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 905

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Arild er 30 (31?) år gammel og scorer fortsatt på bestilling. Han har heller ikke en spillestil som vil forringes om han blir tregere (det er vel ikke mulig?) da han aldri har spilt på fysikk og fart.

                                  Jeg er sikker på at Arild kan levere mål på bestilling i minimum 5 år til og samtidig være en god ambassadør for klubben. Jeg foretrekker det fremfor en opportunistisk unggutt med ambisjoner om utenlandsopphold.
                                  Joda, jeg ser den.

                                  Man vet hva man får med Arild. En spiller som garanterer rundt 10 mål i sesongen, aldri klager når han sliter benken og er fornøyd med å være i LSK helst karrieren ut.

                                  Hele poenget mitt er at jeg tror LSK som lag kunne tatt noen steg på å kvitte oss med Arild Sundgot. Rett og slett fordi jeg tror både Lillestrøm som klubb og Occean hadde blitt bedre med en hurtig bakromsspiller på topp.

                                  LSK angrepet med Occean/Sundgot blir altfor monotont og forutsigbart. Det er lite hurtighet og største sjansen for å score ligger på dødball eller komme rundt på kantene. Jeg skulle ønske vi kunne spilt angrepsfotball som var litt mindre forutsigbart og det faktumet at vi får flere strenger å spille på vil gjøre LSK bedre.

                                  For å svare general til slutt er jeg helt enig med han. Jeg vil ikke selge Arild i sommer. Til det har vi ikke god nok back up. Jeg snakker først og fremst etter denne sesongen.

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #18
                                    Vis meg ett bedre alternativ til en pris vi kan leve med så kan vi gjerne selge Arild. Jeg er redd det blir veldig vanskelig å finne.

                                    Ta en titt på overganger under 5 mill. - ser dere noen med høyere value-for-money enn Arild? Jeg gjør ikke det, da blir det noe håpløst å være den selgende parten.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13271

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                      Synes dette er et glimrende eksempel på hva jeg mener....

                                      Du skriver ingenting om Arilds kvaliteter på banen men baserer ditt innlegg på at Arild må bli kun pga personligheten som alle er enig med deg er fantastisk.
                                      Dette er et typisk eksempel på hva jeg mener - her skal en spiller som i bunn og grunn representerer den faste stammen i et tippeligalag selges. Spilleren er lojal, og vil som en av svært få toppspisser akseptere benken i lengre perioder i vår klubb. Han er også nevnt som en av de spillerne som er viktigst når det gjelder å få nykommerne til å føle seg velkommen. Jeg kan forstå et salg hvos klubben har en toppspiss på vei inn, er totalt blottet for penger og det ikke finnes noen annen måte å finansiere det på. Men å selge en lojal klubbspiller bare for å få vekslepenger i kassa henger ikke på greip.

                                      Mye er blitt sagt om kontinuitetsbærere i klubber. AS er en slik kontinuitetsbærer i vår klubb, og effekten av å ha ham i stallen og i klubbens fremtidsplaner uansett rolle er verdt langt mer enn fem millioner. Hvor mye ville vi forresten fått for Søgård? Han kan også lett ofres på en overbefolket midtbane.

                                      Kommentar

                                      • Fæssundrånern
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Aug 2007
                                        • 53

                                        #20
                                        Gilbert

                                        Nå synes jeg folk må slutte å være så negative til Gilbert. Jeg mener han er en spiss som vi uansett har bruk for i Lillestrøm fordi han:

                                        - Scorer så og si alltid over 10 mål pr sesong
                                        - Er en veldig god hodespiller. Nå er det jo bevist at 4-4-2 med innlegg fra kante er det LSK kan absolut best. I tillegg er det tradisjon i klubben å være gode på dødballer. Derfor mener jeg det er få andre spisser i Norge som passer bedre i en rolle som spiss i LSK enn en type spiller som Arild.
                                        - Er et bra oppspillspunkt. God til å motta og holde på ballen. Noe vi er avhengig av for å få spillet høyere opp på banen og få med folk fremover.
                                        - Han har vært lenge i klubben. Kjenner forholdene, tradisjonene og klubben ut og inn. Viktig for en klubb som LSK som har såpass mange "nye" spillere i stallen å balansere med spillere som har vært i klubben en stund.


                                        At han i tillegg er en fyr som er positiv og med godt humør mener jeg også er en viktig egeskap med tanke på spillergruppa.

                                        Jeg mener vi trenger Arild og at han kan levere godt for LSK i noen år til. Når Fjøra i tillegg har tegnet en lengre kontrakt med ham og sier at han innår i fremtisplanene tviler jeg på at Arild er spillern som forsvinner fra klubben.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎