Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #61
    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Nå har vi heldigvis fått rydda unna hovedproblemet vårt, som sto bak dette.
    Har vi det? Det er rart at det ikke får konsekvenser for den sportslige ledelsen at de har driti seg ut gang på gang på gang helt siden høsten 2006. Hvorfor kommer det ingen frem og tar selvkritikk? Hvorfor ser jeg at den eneste forandringen i den sportslige ledelsen er at Per Berg har trukket seg fordi han er sykemeldt? Jeg tror man må kaste hele det berømte sportslige utvalget på båten, for de er ikke kompetente nok til å styre en klubb. Tiden har løpt fra de.

    Det er andre steder enn i stallen til LSK det burde ha vært opprydding. Det er andre steder de groveste feilene har blitt gjort.

    Nei til Sportslig utvalg!

    Petter

    Kommentar

    • Simeone
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 761

      #62
      Opprinnelig skrevet av petter
      Har vi det? Det er rart at det ikke får konsekvenser for den sportslige ledelsen at de har driti seg ut gang på gang på gang helt siden høsten 2006. Hvorfor kommer det ingen frem og tar selvkritikk? Hvorfor ser jeg at den eneste forandringen i den sportslige ledelsen er at Per Berg har trukket seg fordi han er sykemeldt? Jeg tror man må kaste hele det berømte sportslige utvalget på båten, for de er ikke kompetente nok til å styre en klubb. Tiden har løpt fra de.

      Det er andre steder enn i stallen til LSK det burde ha vært opprydding. Det er andre steder de groveste feilene har blitt gjort.

      Nei til Sportslig utvalg!

      Petter
      Helt enig at flere burde gå i toppledelsen. De leverer rett og slett ikke varene. Men det virker desverre som disse er "freda".

      Eneste unntaket må vel være Fjøra (som jeg mener bestemt bør bli), som ikke er med i den innerste sirkel eller Gutteklubben Grei som noen også kaller det.

      Jeg tror LSK er overmodne for noen forandringer på ledelsesiden. Og for min del kan de gjerne velge noen som ikke har vært i klubben fra før men som kommer inn med nye ideer, meninger og impulser.
      Last edited by Torolf; 21.06.2008, 09:02.
      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
      para gritarle a la FIFA:
      ¡Que ellos son el gran ladrón!

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #63
        Opprinnelig skrevet av reka
        Som du så treffende koker det ned til i tittelen på en annen tråd - det hele handler i grunnen om vi vil ha pikk (Ollie) eller mål (Arildo).
        Nå skal ikke jeg ha æren for hverken tråd eller tittel, men det er en ekstremt god diskusjon.

        Opprinnelig skrevet av reka
        Så jævlig metroseksuell at man vil ha ollon fremfor LSK mål går det ikke an å bli.
        Du har tydeligvis ikke vært på Åråsen de siste par Årene skjønner jeg.

        Opprinnelig skrevet av petter
        Har vi det? Det er rart at det ikke får konsekvenser for den sportslige ledelsen at de har driti seg ut gang på gang på gang helt siden høsten 2006. Hvorfor kommer det ingen frem og tar selvkritikk? Hvorfor ser jeg at den eneste forandringen i den sportslige ledelsen er at Per Berg har trukket seg fordi han er sykemeldt? Jeg tror man må kaste hele det berømte sportslige utvalget på båten, for de er ikke kompetente nok til å styre en klubb. Tiden har løpt fra de.

        Det er andre steder enn i stallen til LSK det burde ha vært opprydding. Det er andre steder de groveste feilene har blitt gjort.
        Egentlig enig i dette. Som du vet er jeg tilhenger av å rydde skikkelig når det først skal ryddes. Fra styret til ballgutter. Jeg er også kritisk til Sportslig Utvalg, men jeg har fått en del motstridende informasjon (også inside) om hvem som er dyktige og ikke.

        Det er for eksempel ikke lenge siden vi hentet Mifsud og Koren, mens vi de siste sesongene plutselig har hentet inn skadede/dårlige/gamle spillere samtidig som vi tuppet ut helter av døra.

        Ettersom skiftet de to siste årene var så drastisk, og basert på mye som er kommet frem (bla.a. fornorsking), så er det klart at Nordlie har mye av skylden. Jeg skal imidlertid være den første til å innrømme at han ikke har all skyld alene.

        Her må det opprydding til.

        PS. Skal til Kritsiansand på fest nå. Der venter det mye ekstremt kritiske Start-supportere med mange gode historier. Jeg skal se om noen av de egner seg for forum-bruk. Selvsensur må til. Vi kan tross alt ikke synke ned helt på Menighed nivå.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #64
          Nå begynner vel oppryddingsønskene å bli litt vel drastiske, vel?
          Om man legger sammen alle forslagene i denne tråden, så burde man vel egentlig sparke samtlige spillere, ansatte og tillitsvalgte, med unntak av Råner'n, PSA og Per Mathisen! Da tror jeg at vi ihvertfall får problemer med å holde plassen, for å si det mildt.....

          Som vanlig er det mange som,mener at vi bør kvitte oss med Sundgot. Jeg mener det vil være dumt. De fleste anslår ca 5 mill som en grei sum for ham. Da lurer jeg på hvor i all verden man skal klare å finne en fullgod erstatter for tilsvarende sum. Hvor finner man en spiller som mer eller mindre garanterer minst 10 mål pr sesong for den summen?
          Og det er vel ikke akkurat i angrep at LSK er overbefolket med spillere?

          Om man absolutt skal tynne ut i rekkene, så er det vel mest naturlig å se på midtbanen? Utifra min antagelse om at det kommer til å bli mest 4-4-2 i tiden fremover, så har klubben vanvittig mange å velge mellom:
          - Bjørkøy
          - Søgård
          - Riise
          - Brenne
          - JML
          - Kiesen
          - Essediri
          - Kiko
          - Husár?
          - TAG?
          - Riseth?
          Totalt 11 spillere om man regner med de tre siste i "konkurransen."
          Men jeg tror ikke det er mulig å tjene særlig mye penger på et salg av noen av disse. Noen av disse er i mitt hode ikke til salgs. Og de andre er enten skadet, eller så har de underprestert så til de grader at de pr i dag ikke finnes noen klubb som vil legge penger på bordet for de. (Enkelte forumdeltagere er sikkert fristet til å tilføye at kun LSK ville gjort dét).
          Eneste innsparingen vil dermed ligge i eventuelle reduserte lønnsutgifter. Og det kan muligens være minst like fornuftig å se på dét potensialet i klubbens administrasjon?
          Knurr...

          Kommentar

          • FlisByenStolthet
            Medlem
            Møteplager
            • Dec 2007
            • 92

            #65
            Opprinnelig skrevet av Joha
            Jeg vil kvitte meg med Magnus Myklebust Martin Husar de har ikke fått det til i LSK sats på T.A Gundersen i stedet for Mykle.Mykle har stagnert i år
            Hvem i alle verden skulle hente Myklebust? Han er ræva rett og slett og bortsett fra en tre måneders periode hvor han nådd forventningene, så har han ikke gjort en dritt for å fortjene plassen sin på laget foran andre spiller som El Gundo

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7056

              #66
              Opprinnelig skrevet av FlisByenStolthet
              Hvem i alle verden skulle hente Myklebust? Han er ræva rett og slett og bortsett fra en tre måneders periode hvor han nådd forventningene, så har han ikke gjort en dritt for å fortjene plassen sin på laget foran andre spiller som El Gundo
              Gundersen har ikke vist annet i år enn at han ikke er på langt nær god nok for Tippeligaen.

              Gi Fellus sjansen nå. Han er rask og teknisk god, ikke en tung target man, slik Gundersen er. Vi trenger først og fremst mer fart i laget.

              Myklebust har stagnert, men har også vært tvunget ut i en unormal vingposisjon. Han er midtspiss i 4-4-2, ikke ving i 4-3-3, som galematiasherjingene til Nordlie prøvde å omgjøre ham til.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • FlisByenStolthet
                Medlem
                Møteplager
                • Dec 2007
                • 92

                #67
                Opprinnelig skrevet av Xantippe
                Til salgs(?)
                Pris: HBO 5 mill.

                Skjønner hvorfor folk tror at Sundgot ham blitt på "tøm og røm" med damen faktisk, men la oss ser beviset på dette.

                1. Han er dritt god i feltet med handsen.
                2. Han er ikke så flink å putte med første forsøk og av og til trenger retur for å kjenne nettet.
                3. Hannes største evne er å utfylle makker'n sin.
                4. Gir aldri mindre enn 100 prosent.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3404

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av iL
                  Ja la oss for all del holde oss til fakta:

                  Occean scorte 12 mål i fjor 8 av de som spiss, ikke 6 som du hevder.
                  Sundgot scorte 10 mål i fjor 6 av de som spiss. (Sundgot satt opp som ving 7 ganger i 2007, Occean 5 ganger)

                  Occean spilletid, som spiss 2007: (26-5)*90 = 1890 minutter
                  Sundgot spilletid, som spiss 2007: (26-7)*90 = 1710 minutter
                  så trekker vi fra de kampene han var innbytter:
                  (teller da bare kamper han var spiss)
                  runde
                  2: 72 minutt
                  3: 68
                  4: 65
                  8: 56
                  15:24
                  16:87
                  17:59
                  Totalt: 199 spilte minutter av faktiske 630, må da trekke i fra 431 på regnestykket over.
                  1710-431 = 1279

                  Vi ender da opp med

                  Occean spilletid 2007 som spiss: 1890 minutter
                  Sundgot spilletid 2007 som spiss: 1279 minutter
                  Occean mål som spiss 2007: 1890/8 = 237.25 minutter per scorte mål
                  Sundgot mål som spiss 2007: 1279/6 = 213.16 minutter per scorte mål

                  Fakta:
                  Sundgot er mer effektiv som spiss en Occean
                  Å sammenligne statestikk med fakta blir feil: Sundgot er statistisk sett en mer effektiv spiss, men det er ikke et fakta.

                  Mange vil hevde at det ofte er enklere å komme i scoringsposisjon som uthvilt ifra benken mot 'slitne' midtstoppere, så da blir det feil å se kun på statistikken. Når det gjelder temaet, så er jeg usikker på hvem som bør selges. Til det har ingen vist seg frem på en positiv måte så langt denne sesongen.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1507

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av FlisByenStolthet
                    Skjønner hvorfor folk tror at Sundgot ham blitt på "tøm og røm" med damen faktisk, men la oss ser beviset på dette.

                    1. Han er dritt god i feltet med handsen.
                    2. Han er ikke så flink å putte med første forsøk og av og til trenger retur for å kjenne nettet.
                    3. Hannes største evne er å utfylle makker'n sin.
                    4. Gir aldri mindre enn 100 prosent.
                    Var du full når du skrev dette innlegget? Aldri sett så mange skrivefeil i ett innlegg. Skjønner ikke helt hva du mener i første del av innlegget heller.

                    Men veldig enig i de to siste punktene ihvertfall. Arild gir nesten alltid alt, og er utrolig flink som tankspiss, og har et til tider veldig klokt fotballhode.
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

                    Kommentar

                    • Xantippe
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Oct 2007
                      • 36

                      #70
                      Denne mannen er det bare å få solgt...

                      Til salgs: 3,5 mill (pris kan diskuteres ved rask handel)




                      Føler at Fellus bør få mer spilletid på bakgrunn av hva han har vist i sine innhopp. Spennende spiller som ikke blir bedre av å sitte på benken.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        #71
                        Vakre Xantippe, som vi har savnet deg!

                        Dine stadige angrep på LSK's mestscorende gjennom tidene har vært savnet, dagen er ikke den samme uten.

                        Det virker som disse angrepene kommer med ca. 1 måneds mellomrom, og minner stygt rein, skjær PMS, da de aldri underbygges med annet enn at Gilbert har ett litt rart løpesett.

                        Inntil du har bedre argumenter for å selge halvparten av Tippeligaens beste spisspar enn de du har kommet med foreslår jeg at du benytter tiden din på nettets ulike datingtjenester slik at du kan få deg en skikkelig rebound og glemme at Arild dumpet deg hardt og brutalt.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Superstefan
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 2180

                          #72
                          11 mål:
                          Thorstein Helstad, Brann
                          9 mål:
                          Daniel Nannskog, Stabæk
                          Olivier Occean, Lillestrøm
                          8 mål:
                          Johan Andersson, Stabæk
                          Espen Hoff, Lyn
                          Steffen Iversen, Rosenborg
                          Gardar Jóhannsson, Fredrikstad
                          Morten Moldskred, Tromsø
                          7 mål:
                          Alanzinho, Stabæk
                          Jose Mota, Molde
                          6 mål:
                          Odion Jude Ighalo, Lyn
                          Arild Sundgot, Lillestrøm
                          sier vell egentlig sitt?
                          Fotograf Kreativ Kanaris

                          KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                          Kommentar

                          • m_skedsmo
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2006
                            • 212

                            #73
                            Å selge Arild er kanskje noe av det dummeste jeg har hørt. Kanskje er han klønete, treg og uvenn med ballen, men han scorer sine 10 mål i året. Han er sammen med Occean de to som scorer mest i år på samme lag.

                            Problemet er kanskje at han byttes ut så seint i hver kamp. Fellus kunne med fordel ha vært putta innpå etter 60 minutter.

                            Kommentar

                            • Xantippe
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Oct 2007
                              • 36

                              #74
                              [quote=superbøffel;280993]

                              Det virker som disse angrepene kommer med ca. 1 måneds mellomrom, og minner stygt rein, skjær PMS, da de aldri underbygges med annet enn at Gilbert har ett litt rart løpesett.

                              ...jeg har ikke èn gang nevnt AGS sin rare måte å løpe på. Det bryr jeg meg pent lite om, men at han er vaksinert mot gode prestasjoner på banen bekymrer meg. Ikke bare det at AGS underpresterer kamp etter kamp, men det at Fellus må sitte på benken til "fordel" for AGS gjør meg grinete. Gutten (Fellus) oser jo av selvtillit, kreativitet og teknikk. Den eneste måten han kan utvikle seg videre er ved å få tillit. Det mener jeg han bør få nå!

                              Kommentar

                              • Smukken
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2004
                                • 718

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                                Å selge Arild er kanskje noe av det dummeste jeg har hørt. Kanskje er han klønete, treg og uvenn med ballen, men han scorer sine 10 mål i året. Han er sammen med Occean de to som scorer mest i år på samme lag.

                                Problemet er kanskje at han byttes ut så seint i hver kamp. Fellus kunne med fordel ha vært putta innpå etter 60 minutter.
                                For hvis vi selger Arild så går det ikke ann å kjøpe noen som er bedre
                                I går var han RÆÆÆÆÆVA
                                Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Xantippe
                                  ...jeg har ikke èn gang nevnt AGS sin rare måte å løpe på. Det bryr jeg meg pent lite om, men at han er vaksinert mot gode prestasjoner på banen bekymrer meg. Ikke bare det at AGS underpresterer kamp etter kamp, men det at Fellus må sitte på benken til "fordel" for AGS gjør meg grinete. Gutten (Fellus) oser jo av selvtillit, kreativitet og teknikk. Den eneste måten han kan utvikle seg videre er ved å få tillit. Det mener jeg han bør få nå!
                                  Nuvel, det er ikke første gang du kommer med et oppkok av en salgsanbefaling på Gilbert - nå med ny og bedre grunn. At Fellus bør få sjansen mer er jeg helt enig i, jeg har også mine tanker om talentarbeidet i klubben. En av de viktigste grunnene til at Fellus kon bli en kjempehit i LSK er at han trener og spiller sammen med ekstremt dyktige spisser (Fjøre inkludert) - Arild er en av TLs beste spisser og har i tillegg en stor verdi i klubben utenfor banen.

                                  Jeg tror Fellus blir dårligere om Sundgot blir solgt. Arild blir.

                                  Vi snakkes ved neste PMS.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • m_skedsmo
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2006
                                    • 212

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Smukken
                                    For hvis vi selger Arild så går det ikke ann å kjøpe noen som er bedre
                                    I går var han RÆÆÆÆÆVA

                                    Vel, jeg tviler sterkt på at du får noen bedre til den prisen vi vil få får Arild. Det er ikke så mange millioner vi får hvis vi selger han. Og det er ikke så mange spisser vi har råd til for 3 - 5 millioner..

                                    Kommentar

                                    • Xantippe
                                      Medlem
                                      Bøffel
                                      • Oct 2007
                                      • 36

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Nuvel, det er ikke første gang du kommer med et oppkok av en salgsanbefaling på Gilbert - nå med ny og bedre grunn. At Fellus bør få sjansen mer er jeg helt enig i, jeg har også mine tanker om talentarbeidet i klubben. En av de viktigste grunnene til at Fellus kon bli en kjempehit i LSK er at han trener og spiller sammen med ekstremt dyktige spisser (Fjøre inkludert) - Arild er en av TLs beste spisser og har i tillegg en stor verdi i klubben utenfor banen.

                                      Jeg tror Fellus blir dårligere om Sundgot blir solgt. Arild blir.

                                      Vi snakkes ved neste PMS.
                                      Nuvel??
                                      Tipper AGS er borte fra Åråsen ved neste PMS!
                                      ...og det skal markeres!!

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Xantippe
                                        Nuvel??
                                        Tipper AGS er borte fra Åråsen ved neste PMS!
                                        ...og det skal markeres!!
                                        Om AGS er borte innen en MND skal jeg spandere champagne på deg på på Martins før hjemmekamp.
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • Smukken
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2004
                                          • 718

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                                          Vel, jeg tviler sterkt på at du får noen bedre til den prisen vi vil få får Arild. Det er ikke så mange millioner vi får hvis vi selger han. Og det er ikke så mange spisser vi har råd til for 3 - 5 millioner..
                                          1. Jeg tror det er mulig å få mer enn 5 mill for han. Var ikke Molde gira på å gi ca. 8 mill sist (når Nordlie ikke ville selge).

                                          2. Dersom vi får dette mener jeg vi kan hente en spiller fra EU som er bedre for ca. det samme vi selger for

                                          De siste kjøpene til FCK har vært i 15 millioners klassen. Og som vi så i går det er kvalitetsspillere og de er nordiske og derfor dyrere.

                                          Just my two cents though
                                          Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                          Kommentar

                                          Working...