Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rulfi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2007
    • 982

    #41
    Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Selg Occean uansett. Han er ikke god nok, og er kun brukbar inne i femmeter. Dreper all fremdrift med en gang han får ballen som oppspillspunkt, og har hverken teknikk eller spilleforståelse til å bli særlig bedre. Ville heller hatt Magnus Powell ennå enn å ha kasta bort 8 mill på ham.
    Da regner jeg med du vil vi skal selge Arild også? I og med at OO har scoret like mye(2006), og mer enn Arild(2007 og hittil 2008 ).
    Eneste som var bedre i 2006, var Mifsud og Koren. I 2007 hadde OO 16 mål og 5 assist, altså 21 poeng. Noe som er tre mer enn Arild. I år har OO 2 poeng mer. Så da regner jeg med du selger Arild samtidig, for da holder jaggu ikke han nivå heller.
    Mulig OO dreper framdriften, men kanskje dumt å selge han som tross alt scorer mest, før en får inn en erstatter som en vet scorer mål?

    Kommentar

    • Eriksve
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 885

      #42
      Opprinnelig skrevet av rulfi
      Da regner jeg med du vil vi skal selge Arild også? I og med at OO har scoret like mye(2006), og mer enn Arild(2007 og hittil 2008 ).
      Eneste som var bedre i 2006, var Mifsud og Koren. I 2007 hadde OO 16 mål og 5 assist, altså 21 poeng. Noe som er tre mer enn Arild. I år har OO 2 poeng mer. Så da regner jeg med du selger Arild samtidig, for da holder jaggu ikke han nivå heller.
      Mulig OO dreper framdriften, men kanskje dumt å selge han som tross alt scorer mest, før en får inn en erstatter som en vet scorer mål?
      Vil gjerne se denen statistikken regnet ut etter at du har tatt med hvor mange minutter de har spilt, det er da man ser hvem som scorer oftest.

      Er ikke helt sikker på om Occean kommer best ut da...

      Kommentar

      • Joha
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 314

        #43
        Jeg vil kvitte meg med Magnus Myklebust Martin Husar de har ikke fått det til i LSK sats på T.A Gundersen i stedet for Mykle.Mykle har stagnert i år

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          #44
          Opprinnelig skrevet av Eriksve
          Vil gjerne se denen statistikken regnet ut etter at du har tatt med hvor mange minutter de har spilt, det er da man ser hvem som scorer oftest.

          Er ikke helt sikker på om Occean kommer best ut da...
          Jeg vil heller se statistikken redigert for hvor lenge Occean han vært i eksil på vingen. Da kommer han nok fort bedre ut igjen ja...

          Kommentar

          • Eriksve
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 885

            #45
            Opprinnelig skrevet av Henrik
            Jeg vil heller se statistikken redigert for hvor lenge Occean han vært i eksil på vingen. Da kommer han nok fort bedre ut igjen ja...
            Det er mulig, men kan ikke helt se for meg at han ville ledet så soleklart på en slik statistikk heller. Trekker du fra minuttene han har spilt ving samt målene han har scoret i disse minuttene tror jeg fortsatt ikke Arild er langt etter, men den statistikken kommer vel aldri...

            Så de som for alt i verden vil kvitte seg med Arild skal få lov til å fortsette med maset sitt. Enig med dere blir jeg ikke uansett!

            Kommentar

            • rulfi
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2007
              • 982

              #46
              Opprinnelig skrevet av Eriksve
              Det er mulig, men kan ikke helt se for meg at han ville ledet så soleklart på en slik statistikk heller. Trekker du fra minuttene han har spilt ving samt målene han har scoret i disse minuttene tror jeg fortsatt ikke Arild er langt etter, men den statistikken kommer vel aldri...

              Så de som for alt i verden vil kvitte seg med Arild skal få lov til å fortsette med maset sitt. Enig med dere blir jeg ikke uansett!
              Særlig lurt å kvitte seg med Arild eller OO er det ikke. De to er jo de eneste som scorer mål.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #47
                Opprinnelig skrevet av Eriksve
                Vil gjerne se denen statistikken regnet ut etter at du har tatt med hvor mange minutter de har spilt, det er da man ser hvem som scorer oftest.

                Er ikke helt sikker på om Occean kommer best ut da...
                Men ikke glem at Occean har spilt minst like mye på vingen under Tom Nordlie som han har spilt spiss da..!
                Occean er en meget god spiss i norsk målestokk, men han er ingen Drogba og kan ikke gjøre alt alene.. Gi Occean innlegg fra kant og han scorer garantert mange mål, minst like mange som Sundgot!
                Occean har også kvaliteter som gjør at han kan score fra distanse, han er sterk og raskere enn sundgot (men hvem er vel ikke det)!

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Eriksve
                  Vil gjerne se denen statistikken regnet ut etter at du har tatt med hvor mange minutter de har spilt, det er da man ser hvem som scorer oftest.

                  Er ikke helt sikker på om Occean kommer best ut da...
                  SERIEKAMPER FOR SESONGEN 2007;
                  Occean spilte totalt 25 seriekamper.
                  Arild Sundgot spilte også 25 seriekamper, 9 som innbytter og 16 fra start.
                  Occean spilte 9 kamper som spiss og 16 som ving.
                  Occean scora 12 mål, 6 som ving og 6 som spiss!
                  Sundgot scora 10 mål, 3 som innbytter og 7 fra start!

                  Arild Sundgot har nok spilt mer enn de fleste tror, Occean scorer oftere som spiss enn ving... På sine 9 kamper som spiss scoret altså Occean 6 mål mot Arild Sundgot sine 7 mål på 16 kamper som spiss.

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #49
                    Hvis du regner om de 9 kampene som innbytter i et gjennomsnitt på 30 min. per innhopp blir det til sammen tre hele kamper. Det gir Arild 19 kamper(altså seks mindre å score nesten like mange mål på, uansett posisjon) og ti mål. Det går det faktisk ikke an å argumentere mot.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      Hvis du regner om de 9 kampene som innbytter i et gjennomsnitt på 30 min. per innhopp blir det til sammen tre hele kamper. Det gir Arild 19 kamper(altså seks mindre å score nesten like mange mål på, uansett posisjon) og ti mål. Det går det faktisk ikke an å argumentere mot.
                      Hvis du dersom ditt og dersom datt...
                      Dersom atte vissom atte Occean hadde spilt spiss hver kamp...
                      Bruk de tallene som ligger der, fakta er best å forholde seg til!
                      Occean scorer flere mål enn Sundgot som spiss, snittet hans som spiss er på 0.66 mål per kamp, mot Sundgot sitt snitt på 0.43 mål per kamp.
                      At Occean også scorer mål som ving er vel heller en styrke enn en svakhet, han er jo spiss og ikke ving!

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                        Hvis du regner om de 9 kampene som innbytter i et gjennomsnitt på 30 min. per innhopp blir det til sammen tre hele kamper. Det gir Arild 19 kamper(altså seks mindre å score nesten like mange mål på, uansett posisjon) og ti mål. Det går det faktisk ikke an å argumentere mot.
                        Eller sagt sånn:
                        Occean har 7 kamper på seg til å score den ene målet han mangler for å komme opp i de 7 som Sundgot har på 16 kamper!

                        De gangene Sundgot har kommet inn som spiss har han vel som oftest blitt byttet inn som en ekstra spiss og det har lagt mer trykk på motstandern enn når en av de har spilt alene.. så man kan rett og slett ikke legge så mye vekt på det, bortsett fra at Sundgot scorer mål uansett om han spiller fra start eller blir brukt som innbytter... og det er en fin egenskap å ha!

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13272

                          #52
                          Var negativ til ham tidligere, men i dagens RB viser iallefall Simen Brenne riktig innstilling. Han har vært dårlig og innser det. Samtidig mener han at det kan ha vært negativt at han nærmest har hatt klippekort, og er innstilit på å kjempe for plassen. Til slutt skamroser han KFL. Flink gutt.

                          Kommentar

                          • sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1818

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Var negativ til ham tidligere, men i dagens RB viser iallefall Simen Brenne riktig innstilling. Han har vært dårlig og innser det. Samtidig mener han at det kan ha vært negativt at han nærmest har hatt klippekort, og er innstilit på å kjempe for plassen. Til slutt skamroser han KFL. Flink gutt.

                            http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=121
                            Flere (alle) som burde gjort som han !

                            Kommentar

                            • iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Hvis du dersom ditt og dersom datt...
                              Dersom atte vissom atte Occean hadde spilt spiss hver kamp...
                              Bruk de tallene som ligger der, fakta er best å forholde seg til!
                              Occean scorer flere mål enn Sundgot som spiss, snittet hans som spiss er på 0.66 mål per kamp, mot Sundgot sitt snitt på 0.43 mål per kamp.
                              At Occean også scorer mål som ving er vel heller en styrke enn en svakhet, han er jo spiss og ikke ving!
                              Ja la oss for all del holde oss til fakta:

                              Occean scorte 12 mål i fjor 8 av de som spiss, ikke 6 som du hevder.
                              Sundgot scorte 10 mål i fjor 6 av de som spiss. (Sundgot satt opp som ving 7 ganger i 2007, Occean 5 ganger)

                              Occean spilletid, som spiss 2007: (26-5)*90 = 1890 minutter
                              Sundgot spilletid, som spiss 2007: (26-7)*90 = 1710 minutter
                              så trekker vi fra de kampene han var innbytter:
                              (teller da bare kamper han var spiss)
                              runde
                              2: 72 minutt
                              3: 68
                              4: 65
                              8: 56
                              15:24
                              16:87
                              17:59
                              Totalt: 199 spilte minutter av faktiske 630, må da trekke i fra 431 på regnestykket over.
                              1710-431 = 1279

                              Vi ender da opp med

                              Occean spilletid 2007 som spiss: 1890 minutter
                              Sundgot spilletid 2007 som spiss: 1279 minutter
                              Occean mål som spiss 2007: 1890/8 = 237.25 minutter per scorte mål
                              Sundgot mål som spiss 2007: 1279/6 = 213.16 minutter per scorte mål

                              Fakta:
                              Sundgot er mer effektiv som spiss en Occean
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

                              Kommentar

                              • Kanarifugl84
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2007
                                • 2319

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av iL
                                Ja la oss for all del holde oss til fakta:

                                Occean mål som spiss 2007: 1890/8 = 237.25 minutter per scorte mål
                                Sundgot mål som spiss 2007: 1279/6 = 213.16 minutter per scorte mål
                                Denne statistikken sier hvertfall at vi ikke har spisser som aspirerer til å være "gullstøvel"-kandidat. Skulle gjerne sett dette snittet en del lavere...

                                Men nå er ikke dette en tråd om hvilken av våre spisser som er mest effektiv ut i fra antall spilte minutter, så for å også forholde meg litt til temaet underveis her så;

                                Nei, Arild skal selvfølgelig ikke selges nå. Det blir han ikke heller. Skal jeg endre mitt synspunkt, må det komme et kjempebud fra en utenlandsk klubb godt over 5 mill. Det kommer ikke. Arild blir.

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  #56
                                  Bra rydda i fjor:



                                  Denne mannen var det jo åpenbart riktig å kvitte seg meg.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Bra rydda i fjor:



                                    Denne mannen var det jo åpenbart riktig å kvitte seg meg.
                                    Nå har vi heldigvis fått rydda unna hovedproblemet vårt, som sto bak dette.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • harald99
                                      Medlem
                                      Bøffel
                                      • Apr 2007
                                      • 36

                                      #58
                                      få inn flere unge fra rekrutt!

                                      på treningen idag var det med hele fire rekrutter, Sindre Prestulen, Fredrik Gulbrandsen, Nico Sparby og Henrik Hansen...

                                      ser ut som du kanskje begynner å satse litt på de unge.. Ikke dårlig til å være lillestrøm.. Og etter hva jeg hørte klarte de seg ganske bra hele gjengen.

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        #59
                                        Ikke selg Meter'n

                                        Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                        Denne statistikken sier hvertfall at vi ikke har spisser som aspirerer til å være "gullstøvel"-kandidat. Skulle gjerne sett dette snittet en del lavere...
                                        Hmm. Ser at mye av denne tråden er blitt for/mot Arild. Og nå har også Meter'n blitt dratt inn.

                                        Mange digger Arild, men det er også mange som digger Meter'n. Ikke minst de metroseksuelt kledde supporterne. For de er Meter'n en helt, og de er full av lovprisning hver kamp.

                                        Nei, jeg håper ikke Meter'n blir solgt. Det vil ødelegge mange homoerotiske tribunefantasier.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13272

                                          #60
                                          Som du så treffende koker det ned til i tittelen på en annen tråd - det hele handler i grunnen om vi vil ha pikk (Ollie) eller mål (Arildo). Så jævlig metroseksuell at man vil ha ollon fremfor LSK mål går det ikke an å bli.

                                          Kommentar

                                          Working...