Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • m_skedsmo
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2006
    • 212

    #81
    Opprinnelig skrevet av Smukken
    1. Jeg tror det er mulig å få mer enn 5 mill for han. Var ikke Molde gira på å gi ca. 8 mill sist (når Nordlie ikke ville selge).

    2. Dersom vi får dette mener jeg vi kan hente en spiller fra EU som er bedre for ca. det samme vi selger for

    De siste kjøpene til FCK har vært i 15 millioners klassen. Og som vi så i går det er kvalitetsspillere og de er nordiske og derfor dyrere.

    Just my two cents though
    Joda, god ide egentlig. Men vet ikke om man får 8 mill for Arild lenger. Og det å hente inn en erstatter for en slik pris kan slå ut negativt. Det kan være en flopp. Da må det være bedre å slenge innpå Fellus litt tidligere, gjerne hele andre omgang hvis ikke Arild imponerer. Hvis Fellus får mer spilletid er jeg sikker på at han er et navn for fremtiden. Spiller han virkelige gode andreomganger og noen hele kamper denne sesongen kan gjerne Arild få pensjonere seg. Men fremtil da har vi dessverre ingen andre.

    Kommentar

    • Geirfugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 561

      #82
      Drit nå i den Sundgot-debatten en gang til. Han vil uansett ikke bort. FERDIG!

      Det som bør skje er derimot utleie av spillere. Vi bør få leid ut TA Gundersen og/eller Cisse Abshir til 1. div.klubber. Dette gir nødvendig kamptrening for spillere som pr. nå ikke aspirerer til en plass på laget. I tillegg bør Lasse Bergan-Foss leies ut.

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #83
        Ny trener nye muligheter. Jeg er avventende til treneransettelsen, men jeg tror vi har gjort et godt valg.

        Det som har vært tradisjonen i Norge de siste årene, særlig i LSK har vært å sende vekk endel spillere man ikke har troen på for å erstatte de med sine egne. Vi har sett spillere som Shane og Kasey forsvinne for å bli erstattet med Marius Johnsen og J.A. Bjørkøy.

        Historien gjentar seg gjerne og nå skal Henning Berg inn med "sine" spillere. Noen må ut. Berg kan og bør få meg seg ett par gode navn og ett par spennende talenter fra Lyn, vi kan jo gjerne spekulere i hvem.

        Det som er mer interessant er; hvem skal ut?
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

          #84
          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Det som er mer interessant er; hvem skal ut?
          Markus Kiesenebner, Lasse Bergan Foss og Tore Andreas Gundersen. Er dessverre ikke gode nok. Regner med det kommer inn 3 mye bedere spillere.

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #85
            Opprinnelig skrevet av VK
            Markus Kiesenebner, Lasse Bergan Foss og Tore Andreas Gundersen. Er dessverre ikke gode nok. Regner med det kommer inn 3 mye bedere spillere.
            Jon Midtun Lie, Steinar Pedersen og Vidar Riseth, kanskje?

            Men ting tar tid, er ikke bare å kaste en mengde spillere på huet og ræva ut heller. Vi går spennende tider i møte.

            Petter

            Kommentar

            • KFL109
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1958

              #86
              Opprinnelig skrevet av petter
              Men ting tar tid, er ikke bare å kaste en mengde spillere på huet og ræva ut heller.
              Det er vel i nåværende situasjon at det er om å gjøre å holde hodet kaldt. Noe kontinuitet er det vel greit å ha - også på spillersida.

              I de ulike trådene på forumet nå er det ikke grenser for hvor mange fra Lyn man plutselig vil ha med over. Har nok et par navn jeg ville finne interessante jeg også, men det er vel ikke mange i den spillerstallen som har løfta tunge pokaler heller?
              Vidar Evje

              Kommentar

              • Skinke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2007
                • 3914

                #87
                Opprinnelig skrevet av petter
                Jon Midtun Lie, Steinar Pedersen og Vidar Riseth, kanskje?
                Steinar P synes jeg faktisk har gjort en bra jobb. Jooooooooon er en levende tragedie samt vidar har desverre gått ut på dato.
                Daukjøtt Felt C

                Kommentar

                • Kjølnerdomen
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jun 2008
                  • 148

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av KFL109
                  Det er vel i nåværende situasjon at det er om å gjøre å holde hodet kaldt. Noe kontinuitet er det vel greit å ha - også på spillersida.

                  I de ulike trådene på forumet nå er det ikke grenser for hvor mange fra Lyn man plutselig vil ha med over. Har nok et par navn jeg ville finne interessante jeg også, men det er vel ikke mange i den spillerstallen som har løfta tunge pokaler heller?
                  Nå er det vel ikke all verdens med spillere i stallen som har lang fartstid på Åråsen... Så en del kan godt kastes på hue og ræva ut for min del! JML, Steinar Pedersen, Kiesen, for å nevne noen...

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #89
                    Jeg ser jeg har ordlagt meg ullent i forrige innlegg; Jeg mener ikke at vi på død og liv skal kvitte oss med spillere, men trenere har en tendens til å skulle ha med sine egne. Ref; Nordlie og Pedersen/Midtun Lie/Johnsen.

                    Dette er ikke bra, men det er sånn. Vil vi se det samme nå? Og hvem vil i så fall Berg vise porten?
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • dennis
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 872

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Kjølnerdomen
                      Nå er det vel ikke all verdens med spillere i stallen som har lang fartstid på Åråsen... Så en del kan godt kastes på hue og ræva ut for min del! JML, Steinar Pedersen, Kiesen, for å nevne noen...
                      Husk en ting før dere skriver at spillere skal kastes ut.... det koster å skvise de ut av klubben da de fleste har kontrakt en sesong eller to til!!!

                      Kommentar

                      • Gullars
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 355

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av petter
                        Men ting tar tid, er ikke bare å kaste en mengde spillere på huet og ræva ut heller.

                        Petter
                        Tja, vet ikke det, klubben har jo god erfaring med å si at spillere ikke er gode nok for å delta på laget, treninger, treningsleiere mm, så det burde ikke være så vannskelig

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          #92
                          Tipper at Kiesenebner forsvinner etter endt sesong. Skriveriene om Brenne er neppe helt grunnløse, og jeg blir ikke forundret om også Karim stikker i januar. Får Riise noen gode kamper på høsten er han et salgsobjekt, og Occean er helt sikkert i kikkerten til flere klubber akkurat nå, men jeg håper for guds skyld at han ikke blir solgt.

                          Pedersen, Midttun Lie, Bjørkøy og Riseth tviler jeg alle sterkt på om forsvinner.
                          Dessuten synes jeg Pedersen og i enda større grad Bjørkøy har spilt seg voldsomt opp etter en elendig start på sesongen. JML og Riseth er gode å ha i stallen. Tror ingen av disse går, både pga. alder, lønn og attraktivitet i markedet.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Ted Nugent
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 851

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            JML og Riseth er gode å ha i stallen. Tror ingen av disse går, både pga. alder, lønn og attraktivitet i markedet.
                            Kort oppsummert: de er som AIDS - umulig å bli kvitt.

                            Kommentar

                            • Smukken
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2004
                              • 718

                              #94
                              Opp topic dog....

                              Noen som husker hva som skjedde med Clayton Zane etter at han gikk til Anderlect og knerta kneet etter 3-4 kamper var det vel ?

                              Fullførte han kontrakten eller ble han fotballinvalid (forsikring) ? evt. mutual termination ? Dette relatert til Kisen som snart må komme tilbake til regulær trening igjen
                              Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Tipper at Kiesenebner forsvinner etter endt sesong. Skriveriene om Brenne er neppe helt grunnløse, og jeg blir ikke forundret om også Karim stikker i januar. Får Riise noen gode kamper på høsten er han et salgsobjekt, og Occean er helt sikkert i kikkerten til flere klubber akkurat nå, men jeg håper for guds skyld at han ikke blir solgt.
                                * Kisen: Bør settes ut i skogen som en annen bytting. Tidenes bomkjøp. Bedre å avskrive investeringen, og heller gjør plass til en ny mann.
                                * Brenne: Håper ikke han forsvinner. Etter dårlig spill (på feil plass) og benking, så er verdien lav. Jeg tror han kan spille seg stort opp på riktig plass.
                                * Karim: Vil noen kjøpe, så selg. Har lagt noen greie innlegg, men ikke mer. Ikke en spiller som kan anses som hel ved.
                                * Riise: Kommer neppe på banen i år. Vi bør uansett bruke han fornuftig, og få opp markedsverdien før salg.
                                * Meter'n: Er en bærebjelke på og utenfor banen. Bør absolutt ikke selges. En erstatter vil være langt dyrere.

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Pedersen, Midttun Lie, Bjørkøy og Riseth tviler jeg alle sterkt på om forsvinner.
                                Dessuten synes jeg Pedersen og i enda større grad Bjørkøy har spilt seg voldsomt opp etter en elendig start på sesongen. JML og Riseth er gode å ha i stallen. Tror ingen av disse går, både pga. alder, lønn og attraktivitet i markedet.
                                * Bjørkøy har spilt seg opp, og bør få en sesong til med en oppladning uten Udays slaveleir.
                                * Angående Pedersen, Joooon og Riseth, så er det bare å håpe at nevnte Uday får seg ny klubb, og henter de inn.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13272

                                  #96
                                  Enig med BennyLem - vil helst se at Nordlie tar med seg Pedersen og JML til ny jobb i Lyn.

                                  Men Riseth vil jeg beholde - han har vært brukbar. Kiesenebner bør vi komme til en løsning med, hvor vi enten lar ham gå eller beholder ham på minimal lønn (dvs trygdens sats). Han har kanskje en sesong inne ennå. Brenne, Occean og Riise bør vi beholde for en hver pris. Usikker på hva Sundgot vil få til under Berg. Utleie?

                                  Ellers kan man jo håpe at Berg inn vil være det som kan løfte talentene våre opp i eliteserien. Vi er nok langt mer attraktive når guttungene skal velge klubb nå når vi har Berg bak roret.

                                  Kommentar

                                  • Smukken
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2004
                                    • 718

                                    #97
                                    Mener å huske at VIF også var veldig klare for Riseth når han signet for oss. Mulig de er "hypp" på å overta lønnsforpliktelsene +++ er veldig hypp på å la "biffen" spille seg inn her.
                                    Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                    Kommentar

                                    • TomLundby
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 616

                                      #98
                                      Det er vel vanskelig å si hvordan stallen kommer til å se ut neste år noen få timer etter at ny trener er ansatt. Men sjansen for at gamle, treige murbrekkere hives ut til fordel for unge, raske, tekniske spillere må nå være større enn noensinne. Og det er det viktigste!

                                      Kommentar

                                      • Bibaboy
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 712

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                        Det er vel vanskelig å si hvordan stallen kommer til å se ut neste år noen få timer etter at ny trener er ansatt. Men sjansen for at gamle, treige murbrekkere hives ut til fordel for unge, raske, tekniske spillere må nå være større enn noensinne. Og det er det viktigste!
                                        Må si meg enig med mr. Lundby her. Det er veldig mange ubesvarte spørsmål knyttet til akkurat dette. Spørsmålet jeg har stilt meg er: Hvorfor har ikke Mr: Hoff signer kontrakt med andre klubber. Jeg klamrer meg til håpet om at han kommer til Åråsen sammen med Berg. Mulig dette er en ønsketenkning men dog.
                                        Det ble på nyhetene i kveld sagt at Berg allerede er i samarbeid med LSK om planene for neste år... Det lukter unektelig litt fugl av dette...
                                        Fugla Forever

                                        Kommentar

                                        • antikris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 520

                                          Enig i at det "lukter" litt Hoff nå, men er fremdeles usikker på om han er mannen for oss. Vet heller ikke noe om spillestilen til Berg. (ser vel ut som en 4-4-2 uten store spisser?)

                                          Min mening er at følgende burde satses på:
                                          -Otto
                                          -PSA
                                          -Biffen
                                          -Bjørkøy
                                          -Occean
                                          -Riise
                                          -Kippe
                                          -Kiko
                                          -Myklebust
                                          -Fellus
                                          -Cisse
                                          -B Foss

                                          Man trenger selvsagt nye spillere inn, men dette er grunnstammen. Håper også Berg vil spille med en stor og en liten spiss slik Uwe likte å gjøre.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎