Jakten på redningsmannen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    Jakten på redningsmannen

    Ser Jan Åge sier vi trenger en leder som ikke blir stresset av dagens situasjon. Hva hentet vi Vidar Riseth for da? Vi hentet Fredrikstads kaptein. Vi har Frode Kippe. Er vel nok av ledere der ute nå, hva med å hente noe friskt som kan slå nedenfra, noe vi kan se potensiale i. Orker ikke mer trege og etablerte spillere, og tror virkelig ikke at det er det som er resepten.

    Og hvorfor kommer det frem i media at vi ikke har penger til å kjøpe en ny spiller? Vi har da 10 mill som dekkbaronen, mr. Sharif så pent har lovet oss. Vi er da ikke blakke vi.

    Petter
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    #2
    Opprinnelig skrevet av petter
    Ser Jan Åge sier vi trenger en leder som ikke blir stresset av dagens situasjon.
    I så fall, Jan Åge - hvorfor i all verden solgte du Kasey til FFK?

    Kommentar

    • Robiwan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 603

      #3
      Hvis han med dette mener en spiller ala Røsler, er jeg helt enig!
      Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7039

        #4
        Jeg håper LSK ikke har mistet teften til å finne smarte, gode og teknisk kreative spillere fra Balkan og andre lavkostland. En ny Koren (eller en som rekker opp til knehasene hans) er nøyaktig det vi trenger.

        Blir ikke sjokkert dersom LSK leter etter nettopp en slik type spiller, og samtidig har et eventuelt salg av Simen Brenne i bakhodet (neppe tilfeldig at han plutselig, etter 1 1/2 år med fast plass på laget nærmest uansett, har blitt vraket fra elleveren).

        En ny overpriset og oppskrytt Tippeliga-"profil" er det siste vi trenger. Bruk huet - kjøp utenlandsk. Situasjonen vår er jo blant annet slik den er på grunn av duste-Nordlies "visjon" om å satse på norske spillere. Før han kom var LSK den smarteste gutten i klassen når det gjaldt å finne kvalitetsspillere til god pris utenlands.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #5
          Opprinnelig skrevet av trigz
          En ny overpriset og oppskrytt Tippeliga-"profil" er det siste vi trenger. Bruk huet - kjøp utenlandsk. Situasjonen vår er jo blant annet slik den er på grunn av duste-Nordlies "visjon" om å satse på norske spillere. Før han kom var LSK den smarteste gutten i klassen når det gjaldt å finne kvalitetsspillere til god pris utenlands.
          Uenig med salg av Brenne, ellers veldig enig med deg!
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13271

            #6
            Frykter at vi selger en potensielt god spiller og at snakket om "en leder" innnebærer at vi vurderer et eller annet nedkjørt fossil som på et eller annet tidspunkt har holdt på å rykke ned.

            Dessverre trenger ikke spillergruppa enda en leder - vi trenger gode spillere til å gjøre den jobben de er satt til. Jeg tenker med gru på hvordan det ville gått om lederne på en del av arbeidsplassene jeg har vært plutselig skulle gjennomføre noe uten å delegere.

            Dessuten må vi bli kvitt enkelte uheldige ansettelser. Man ansetter to mann, og plutselig viser regnskapet svinn - ikke vanskelig å tenke seg hva som bør gjøres.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #7
              Skal vi satse på at erik hoftun gjør comeback? Ledertyper har vi nok av. Jeg vil ha noe spennende og uforutsigbart.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • AndersL
                Medlem
                Bøffel
                • Nov 2006
                • 30

                #8
                Hvis NRK har rett i følgende sitat så er jeg fulstendig uenig:

                Han leter etter en rutinert spiller som kan hjelpe klubben opp fra nest sisteplass på tabellen.

                Er det noe vi har nok av så må det da være erfarne og rutinerte spillere. Det kryr jo av dem og jeg tror mye av problemet er nettopp dette (Riseth, Kippe, Søgård, Brenne, Sundgot for å nevne noen)
                På TV2 i går ble det pratet mye om at LSK er det laget med de eldste spillerne i tippeligaen (at Biffen startet kampen mot Lyn og at Fellus kom inn glemte de vist å nevne...)

                Nå trenger vi fart. Fart til å kunne kjøre overganger og kontringer, fart til å true bakrom.
                Om denne spilleren kommer fra Norge eller ikke bryr jeg meg ikke om, men kjøp da for guds skyld ikke flere eldre, rutinerte og trege spillere!

                Kommentar

                • glasgow
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 1251

                  #9
                  Mener mannen vi trenger scoret og spilte mot oss på søndag.
                  Hoff, du er velkommen.

                  Kommentar

                  • erlando
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 858

                    #10
                    Så fremt ikke lederen heter Zidane, så ser jeg ikke helt hva vi skal med flere lederskikkelser. Jeg ser lite poeng i å ha flere generaler enn menige.

                    Laget skriker etter en "tryllekunstner" som kan gjøre noe på egenhånd, når det stokker seg for resten av laget. Vi har faktisk langt større behov for en saltstøtte som Kvisvik - så får heller resten av laget ligge kompakt (ref: Riseths uttalelser i nyhetstråden).
                    Ja til pause i pausen!

                    Kommentar

                    • fjacob82
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 1507

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av glasgow
                      Mener mannen vi trenger scoret og spilte mot oss på søndag.
                      Hoff, du er velkommen.
                      Mener mannen som kan score mål for oss og true bakromm spillte de siste minuttene på søndag......Fellus er hans navn
                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                      *Brasseberget*

                      Kommentar

                      • Simeone
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 761

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av fjacob82
                        Mener mannen som kan score mål for oss og true bakromm spillte de siste minuttene på søndag......Fellus er hans navn
                        Synes ikke vi kan forvente at han skal bli vår redningsmann, det blir for mye å kreve. Han kan nok komme inn og endre kampbildet når det begynner og bli sliten bein på matta, men noen redningsmann tror jeg ikke han er.
                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                        para gritarle a la FIFA:
                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av petter
                          Ser Jan Åge sier vi trenger en leder som ikke blir stresset av dagens situasjon. Hva hentet vi Vidar Riseth for da? Vi hentet Fredrikstads kaptein. Vi har Frode Kippe.
                          Jeg reagerte også på det samme. Når Uwe skrek etter en leder som kunne holde laget samlet i sluttminuttene, var det intet gehør fra LSKs ledelse. Nå som vi har hentet Riseth, Brenne og Bjørkøy er det plutselig flere ledere vi trenger?

                          Jeg kan ikke med min beste fatteevne forstå tankegangen i LSK. Håper virkelig på en frisk diskusjon på LSKs årsmøte og at årsmøtet kan legge noen fornuftige føringer på sammensetning og mandat til Sportslig Utvalg.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • hoyt
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 2850

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Jeg kan ikke med min beste fatteevne forstå tankegangen i LSK. Håper virkelig på en frisk diskusjon på LSKs årsmøte og at årsmøtet kan legge noen fornuftige føringer på sammensetning og mandat til Sportslig Utvalg.
                            Håper vi snart oppløser det berømte "Sportslig Utvalg" og går tilbake til den gode gamle måten å styre på. Det virker som problemene startet i takt med det utvalget. Sikkert flinke folk alle sammen, men noen ganger kan det kanskje bli for mange huer rundt ett bord.
                            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                            - Nosa

                            Kommentar

                            • sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

                              #15
                              Siden det bermøte sportslige utvalget tok valget med å avskjedige Uwe Rösler har vi mistet kvalitet i samtlige ledd. Jeg har ikke sett noe til selvkritikk noe sted, og i år tok også Per Berg hatten sin og gikk ut av sportslig utvalg og LSK AS grunnet sykdom. Mange har sagt at det var et positivt tidligere toppspillere sitter i et slikt utvalg, men jeg er sannelig ikke sikker.
                              Det bør bli en real diskusjon, og gjerne en oppvask også på neste årsmøte. Jeg er redd for at det KAN være for sent.

                              Petter

                              Kommentar

                              • Hoho
                                -Engasupporter-
                                Forumsadist
                                • Oct 2006
                                • 140

                                #16
                                Tror ikke en gammel sjef med mye rutine er det LSK trenger. Ville selv heller påstått at en ung, rask spiller med mye teknikk og godt humør kunne vært noe. En leken spillertype som kan skape ting på egenhånd, samt skape litt entusiasme rundt seg på banen ville nok i større grad trukket i de rette trådene for å få laget fremover. Koren er jo ett perfekt eksempel på hva en spiller kan utrette alene. Han var mye sentralt i banen, og hver gang han fikk ballen fra 40m og innover så var det skummelt. Om han dro av en eller to spillere, la en god passning eller bare la ballen pent i nettet bak keepern var det ingen som visste, men han var ett sentralt punkt på banen, og skapte noe ofte. Sånne spillere er det ikke mange av i LSK (eller norsk fotball generelt) men er vel noe sånt dere kunne trengt å få tilbake.

                                Og dersom man kjøper de fra utlandet trenger man ikke betale de latterlige prisene man må betale for norske "stjerner" for tida.
                                Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

                                JA, det er det

                                *Hoho er en skapfugl*

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  #17
                                  Litt offtopic men, jeg vil gjerne berömme Hoho for konstruktive og respektfulle innlegg. Et eksempel til etterfögelse for alle som forviller seg innpå andre lags supporterforum.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Hoho
                                    Koren er jo ett perfekt eksempel på hva en spiller kan utrette alene. Han var mye sentralt i banen, og hver gang han fikk ballen fra 40m og innover så var det skummelt.
                                    Uforutsigbarhet.

                                    Dette skapes gjerne av spillere med gode tekniske ferdigheter og høy selvtillit. Dersom spilleren samtidig er en lagspiller med overblikk vil denne være gull verdt offensivt for enhver klubb.

                                    LSK har vel prøvd å finne/hente en venstreving med noe tilnærmet disse egenskapene i over et år uten noe nevneverdig resultat hittil. Tviler vel på at det blir noe lettere å signere en slik spiller når panikken kommer krypende, hurtige signeringer i trange tider har statistikken mot seg.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • aguado
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 448

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av mooph
                                      Uforutsigbarhet.

                                      Dette skapes gjerne av spillere med gode tekniske ferdigheter og høy selvtillit. Dersom spilleren samtidig er en lagspiller med overblikk vil denne være gull verdt offensivt for enhver klubb.
                                      Bjørn Helge Riise.

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9385

                                        #20
                                        Digg å hente spellere som snart går av med AFP, eller nei, døm har vi nok av.

                                        Gi meg heller en rask afrikaner, gjerne fra Sierra Leone eller en teknisk begavelse fra Honduras.

                                        Trenger ikke fler fra tippeligaen. Blir for destruktivt på bana.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎