Jakten på redningsmannen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13271

    #21
    Var dustekjøp jeg var redd for da vi hentet en klar 2. keeper som ikke kunne utfordre Otto bortsett fra på sangstemmen.

    Alle innkjøp bør være minst like gode eller bedre enn spilleren de kjemper om plassen med.

    Pr. i dag løper (står) tre spillere rundt på banen som aldri var tiltenkt noen førstevalgsstatus og ødelegger for oss i kamp etter kamp.

    Jeg synes det er viktigere å kvitte seg med disse jonasene enn å fylle på med mer daukjøtt.

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #22
      Opprinnelig skrevet av reka
      Var dustekjøp jeg var redd for da vi hentet en klar 2. keeper som ikke kunne utfordre Otto bortsett fra på sangstemmen.
      LSK hadde vel ikke allverdens tid på seg fordi klubben vel ikke hadde noen 2. keeper i det hele tatt (Moldskred var jo kun på lån). Det har jo kommi en krabat fra Skeid i ettertid, kanskje dette talentet tar 2. Keeper rollen om ikke altfor lang tid.
      Opprinnelig skrevet av reka
      Alle innkjøp bør være minst like gode eller bedre enn spilleren de kjemper om plassen med.
      Sett bort fra signering av unge talenter er jeg enig. Signering av "backup-spillerene" bør gi en veldig bra deal for klubben (Ingen kjøpesum eller signon-fee samt veldig lav lønn).
      Opprinnelig skrevet av reka
      Pr. i dag løper (står) tre spillere rundt på banen som aldri var tiltenkt noen førstevalgsstatus og ødelegger for oss i kamp etter kamp.

      Jeg synes det er viktigere å kvitte seg med disse jonasene enn å fylle på med mer daukjøtt.
      Klubben må ha noen å erstatte disse med, spørsmålet er om det finnes gode nok talenter som kan ta plassene. Dersom ikke vil en risikere å bytte ut jonasene med nytt daukjøtt i rene panikksigneringer og det er ikke gunstig.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13271

        #23
        De omtalte spillerne er så jævla dårlige at de neppe holder 3. divisjonsnivå engang. Vi finner lett spillere i addecco som er bedre. I tillegg har JML og SP brakt med seg en karma av nedrykk og tap. Man kan gjerne argumentere med at de er bra benkefyll, men i mine øyne er de like velkommne som ebola og har trolig den samme effekten på spillergruppa. Kall det gjerne overtro eller lignende, men jeg mener at disse spillerne har med seg noe mer illevarslende enn sviktende fotballferdigheter. Her snakker vi "... mer mellom himmel og jord". De bør behandles som pestbefengte i middelalderen og snarest sendes hjem.

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #24
          Opprinnelig skrevet av reka
          De omtalte spillerne er så jævla dårlige at de neppe holder 3. divisjonsnivå engang. Vi finner lett spillere i addecco som er bedre. I tillegg har JML og SP brakt med seg en karma av nedrykk og tap. Man kan gjerne argumentere med at de er bra benkefyll, men i mine øyne er de like velkommne som ebola og har trolig den samme effekten på spillergruppa. Kall det gjerne overtro eller lignende, men jeg mener at disse spillerne har med seg noe mer illevarslende enn sviktende fotballferdigheter. Her snakker vi "... mer mellom himmel og jord". De bør behandles som pestbefengte i middelalderen og snarest sendes hjem.
          Enig. Det samme gjelder for øvrig Vidar Riseth.

          Kommentar

          • heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2120

            #25
            Opprinnelig skrevet av knut
            Digg å hente spellere som snart går av med AFP, eller nei, døm har vi nok av.

            Gi meg heller en rask afrikaner, gjerne fra Sierra Leone eller en teknisk begavelse fra Honduras.

            Trenger ikke fler fra tippeligaen. Blir for destruktivt på bana.
            Et godt alternativ du kommer med i signaturen din

            Problemet på spillerfronten er, i likhet med før seriestart, at vi mangler spillere med fart i laget. Det er for lite fart i mannskapet vi har pr dags dato, noe som gjør spillet vårt for forutsigbart. Jeg sier ikke nei takk til en ny Koren, men jeg tror ikke at hovmesterrollen er vår akilleshel. En spiller med tempo i kroppen, som kan bidra til at angrepsspillet vårt blir mindre stakatto, vil være en kjærkommen forsterkning. Samtidig vil en slik mer uforutsigbar spillertype, skape rom for våre andre offensive spillere.
            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

            Endelig er mørketida over.

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #26
              Koren blir et urealistisk sammenligningsgrunnlag med hva man kan forvente å få inn i sommer. Vi var ekstremt heldige som fikk han, jeg husker det var store oppslag i RB om at LSK hadde hentet en ballkunstner som egentlig var for god for Tippeligaen, noe han definitivt både var og er. Mange trodde Sapara ville komme med mye av det samme, etter en jævla god høst første året hos Rosenborg, men har i ettertid vist seg å være langt fra så dominerende som Koren var. Alanzinho er en type som har drivet til Koren, men Koren hadde samtidig syke pasninger, syke skudd og genialt overblikk. Å tro at det bare er å finne en slik spiller igjen tror jeg er tilnærmet håpløst, og jeg tror heller ikke det er på midten vi leter mest. For meg er førsteprioritet å få bytta ut backene, kanskje aller helst høyre, ettersom Johnsen er en dugelig back, til tross for at han mangler tempo. I tillegg burde vi hente en hurtig angriper, da Fellus er for uferdig, og Myklebust er for dårlig.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • vollafugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 978

                #27
                1. Kasey Wehrman selges til FFK på billigsalg, blant annet fordi han er for gammel. Den eneste virkelige sjefs-krigeren i klubben. (I følge blant annet Aftenposten, VG (rundens lag), Dagbladet og Nettavisen, var han forøvrig BB i gårsdagens kamp.)
                2. Kun kort tid etter at Kasey har forlatt Åråsen setter JÅF seg etter sigende ned og regner ut at "alle" klubber med suksess i England og Tyskland har en snittalder som er høyere enn LSK. Pedersen og Riseth signeres.
                3. I dag går JÅF ut og signaliserer at klubben trenger en spiller som høres mistenkelig ut som en Kasey-kloning.
                Jeg er ikke uenig med JÅF, men det er jævlig bittert. Frykter at det kommer til å bli enda bitrere etter helgens kamp. Kasey var BB i tilsvarende oppgjør i fjor. Jeg er redd for at tabben kommer til å bli enda tydelige i år.

                Kommentar

                • MoBee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 958

                  #28
                  Jeg blir livredd når jeg leser dette og vet at de ønsker en "sjef"...

                  (VG Nett) Tommy Svindal Larsen (34) er ferdig i Odd Grenland etter at partene ikke ble enige om en ny kontrakt for veteranen.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av MoBee
                    Jeg blir livredd når jeg leser dette og vet at de ønsker en "sjef"...

                    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=193280
                    Jeg synes det ligger i kortene at dette er mannen Fjøra snakker om. En klassespiller, men trenger vi nok en spiller med nedrykkserfaring?

                    Kommentar

                    • erlando
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 858

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av MoBee
                      Jeg blir livredd når jeg leser dette og vet at de ønsker en "sjef"...

                      http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=193280
                      Ja, der har du en gammel gubbe som har vært i nedrykkssituasjon før! Passer stillingsutlysningen på alle punkter. Vi er sikkert villige til å legge Sharifs millioner på bordet for å få ham i sommervinduet også!
                      Ja til pause i pausen!

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        #31
                        Har Diallo lagt opp?

                        Skulle önske vi hadde en Diallo i slag. En spiller som kan utfordre og gjöre litt på egen hånd med fart og teknikk.

                        Problemet til Lsk er ikke mangel på ledere, men mangel på spillere med fart og teknikk.

                        Kommentar

                        • erlando
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 858

                          #32
                          Nå er enda en ringrev på vei tilbake på banen:
                          KRISTIANSAND/OSLO (VG Nett) Tidligere landslagsspiller Erik «Myggen» Mykland (36) delttok i dag på sin første Start-trening i sin kamp for å komme tilbake på fotballbanen.


                          Hvis vi tilbyr ham å bruke opptreningstida på Åråsen og et rikelig antall røykpakninger ved siden av, så er jeg ikke i tvil om at han lar seg friste.
                          Ja til pause i pausen!

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #33
                            Heller Mykland en Svindal Larsen!

                            Spörs forövrig om det er mulig å få Mykland i form igjen. Sörlendinger jeg har pratet med har servert en del historier om Myggens fest-eskapader. Han har etter sigende lidd under et usunt forbruk av alkohol og skrytepulver...

                            Men; etter å ha sett Raymond Kviskviks overkropp da han skifta tröye i Vikingkampen på mandag, så innser jeg at kondisjon og kosthold ikke nödvendigvis betyr noe i Norsk fotball. Myggen spiller atpåtil sentralt og slipper dermed å halte opp og ned langs sidelinja som Raymond må. Han kan sannsyneligvis bare stelle seg opp i midtsirkelen, be om å få ballen og distribuere den med en genial passning. Alt sammen med en CB-pilsner i ene hånda og Eventyr-rullings i den andre.
                            Last edited by andersmm; 09.07.2008, 15:43.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • holmiz
                              The kjøkken-kanariz
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6064

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av MoBee
                              Jeg blir livredd når jeg leser dette og vet at de ønsker en "sjef"...

                              http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=193280
                              Jeg håper LSK har sjekket med LIBOS om de har ledig rom før de tar kontakt med Tommy, sengeplassene på gangen må jo snart være fylt opp sånn som klubben handla før sesongstart.
                              Hilsen Anders

                              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                Heller Mykland en Svindal Larsen!
                                Ser ut som Start har tenkt å fortsette å forsyne Sportsklubben med oldiser:

                                Starts fysiske trener er nemlig den utvalgte som har fått i oppgave å trene Erik Mykland tilbake til gamle takter.
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13271

                                  #36
                                  Herregud for en slappfisk. Han klarer altså ikke å trene selv, han må "trenes" i form av noen andre. Hva er det med disse fotballspillerne, klarer de ikke å ta seg et par joggeturer daglig uten at noen står og forteller dem hva de skal gjøre?

                                  Kommentar

                                  • holmiz
                                    The kjøkken-kanariz
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6064

                                    #37
                                    Dette med oldiser som gjør comeback vil jo ingen ende ta! Se bare på dette:
                                    Erik Myklands (36) gamle landslagskamerater drømmer ikke om noe comeback. Unntaket er Lars Bohinen (38).
                                    Hilsen Anders

                                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      #38
                                      Diomande? Det kan da ikke väre vanskelig å rettferdiggjöre hans nödvendighet for driften per dags dato.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                                        Diomande? Det kan da ikke väre vanskelig å rettferdiggjöre hans nödvendighet for driften per dags dato.
                                        Han spiller ikke fast på Alta engang, så han er nok ikke rette mannen.

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #40
                                          HamKam har nettopp slått RBK, og vi er á poeng med bunnplassen i tippeligaen (og HamKam har én kamp mindre spilt enn oss). Jeg har svært liten tro på at en "redningsmann" i form av en erfaren storspiller som Svindal Larsen e.l. er det vi trenger. Erfaring er viktig, men det har vi allerede i massevis - som flere på forumet har vært inne på er det vi trenger tempo og bevegelse.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎