Jakten på redningsmannen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Thomas fugl
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Nov 2003
    • 137

    #61
    La dem trene seg sjøl! kan umulig bli verre...
    - Venter på en ny storhetstid

    Kommentar

    • Brenne(vin)
      Medlem
      Bøffel
      • Dec 2006
      • 37

      #62
      Opprinnelig skrevet av MagnetMagne
      Nå er jeg lei pratet om at man er ung som fotballspiller når man er 20-21 år... Hvor lenge er man egentlig talent her i landet?

      La gutten få spille. Det han har vist hittil har vært utelukkende positivt. Han er uredd og en ganske så utypisk Lillestrøm spiller. Han har selv valgt å satse på fotballyrket, og da får han takle presset dette medfører.

      PS! Her kunne jeg sitert hvem som helst, så ikke no kritikk mot deg VK, men nå må vi slutte med den forbanna overbeskyttelsen av unge fotballspillere. Er du god nok er du gammal nok!
      Helt enig, statistikken til LSK ang bruk av unge spillere er svakest i tippeligaen, det samme som laget i seg selv. Den ene trenden kan muligens snu den andre. Ynge blod og la Riseth seile sin egen sjø.

      Kommentar

      • fugla4ever
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jul 2005
        • 212

        #63
        Hvis LSK skal i det helle tatt få tak i en redningsmann må våre investorer Tommy Sharif og Per Berg legge fram pengene på bordet. Da kan vi få tak i en kreativ venstrekant og kanskje til og med en anstendig høyreback. Vis dette skjer, tror jeg vi kan redde plassen og ikke ende opp som Start.

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #64
          Opprinnelig skrevet av fugla4ever
          Hvis LSK skal i det helle tatt få tak i en redningsmann må våre investorer Tommy Sharif og Per Berg legge fram pengene på bordet.
          Når vi ser hva LSK har gjort av kjøp og salg de siste årene, ville jeg vært veldig skeptisk til å spytte inn mer midler. Hjelper ikke med 10-20 millioner friske kroner når man henter annenrangs, middelmådigheter og folk som strengt tatt burde vært på attføring, ikke på en fotballbane.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • bolgebah
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Oct 2004
            • 20

            #65
            Enig med ovennevnte, LSK har ikke vist noen nevneverdig teft med tanke på det anselige millionbeløpet som samlet har blitt disponert til innhenting av nye spillere de siste årene. Dessuten er det en litt for lettvint løsning å rope etter investorer når det begynner å gå trått. Maset fra kravstore supportere som aldri blir fornøyde må være hovedgrunnen til at klubbinvestorer aldri blir værende - i stedet for en viss ydmyk takknemlighet for det pengefolka gjør for klubben man elsker, får man slengt en sånn "skal ha, skal ha" i trynet når laget presterer under forventet standard. Jeg tipper Tommy Sharif tenkte seg å bidra med en velvillig donasjon, men lysten til å bidra forsvinner vel litt hvis fansen forlanger penger fra ham. Omtrent som unger som krever mange og dyre julegaver.

            Dere kommer dere nok ut av dette, men det handler om å få spillerne til å utvise et minimum av innsats. Ham-Kam er så elendige at de aldri vil komme forbi dere (jada, jeg vet vi tapte mot dem, og jeg fatter ikke hvordan det skjedde). Andre lag som sliter er nødt til å rekonstruere et sinnrikt spillesystem, dere kan jo bare gjeninnføre det dere alltid har vært gode på: Duellstyrke, innsats og kraftfotball. Det er ikke verre enn å bestemme seg.
            Life is short. So are you.

            Kommentar

            • Bibaboy
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 712

              #66
              Etter massakren i Plankebyen...

              Ser jeg ikke helt hvordan dette synkende skipet skal komme på stø kurs. Siden Tom Nordlie tok over dette laget har det kun gått nedover. Vi har erstattet etablerte gode spillere med "gammelt rask" som knapt har evne til å flytte beina. Det var direkte flaut å se forestillingen mot FFK. Som ihuga LSK supporter de siste 20 år har jeg for første gang gremmes over spilleres og lagets innsats. Jeg tror imidlertid ikke at feilen ligger bare hos spillerne. Under TN ble spillerne fullstendig trent ihjel. Når slike ting intreffer går det også utover psyken til de forskjellige spillerne. Når det på toppen av det hele er store uromomenter i ledelsen. Ref. Fjøra vs Nordlie. Da er vegen kort til at dette smitter over på spillerne. Etter Cupfinalen snakket Per Berg om at LSk hadde mellom 20 og 30 Millioner til spillerkjøp for sesongen 2008. Resultatet av dette ble som alle vet 2 gratis backer som ikke holder adeccoliga nivå, 1 pensjonert trønder og en FFk spiller som knapt er i stand til å flytte beina. Etter som jeg har skjønt så er spillerinnkjøp Fjøras ansvar. Det vi har kjøp/fått inn denne sesongen er så begredelig at det må stilles spørsmålstegn ved Fjøras kompetanse og innsikt. Hvis det ikke kommer forsterkninger i dette vinduet så rykker vi ned. Så får fjøra og de andre såkalt kompetente lederne i LSK finne ut om hva som er dyrest. Rykke ned eller bytte ut noe av søpla de har dratt inn i klubben.. Dette er i mine øyne en skandale. Problemet nå er jo også; Hvem i huleste er det som gidder å spille for et lag som spiller som et middels 2 divisjons lag... Her har "makta " i klubben dratt på deg et problem som de ikke kommer ut av igjen. Det er vel nærliggende å tro at de bør byttes ut snarest de også.
              Fugla Forever

              Kommentar

              • Skinke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2007
                • 3914

                #67


                Jeg tror faen meg rekdal er rett mann for jobben. Om jeg vil ha rekdal etter sesongen har jeg delte føleser for. Men om han kan redde lsk i år. ingen tvil
                Daukjøtt Felt C

                Kommentar

                • KimFL
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 1410

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                  Ser jeg ikke helt hvordan dette synkende skipet skal komme på stø kurs. Siden Tom Nordlie tok over dette laget har det kun gått nedover. Vi har erstattet etablerte gode spillere med "gammelt rask" som knapt har evne til å flytte beina. Det var direkte flaut å se forestillingen mot FFK. Som ihuga LSK supporter de siste 20 år har jeg for første gang gremmes over spilleres og lagets innsats. Jeg tror imidlertid ikke at feilen ligger bare hos spillerne. Under TN ble spillerne fullstendig trent ihjel. Når slike ting intreffer går det også utover psyken til de forskjellige spillerne. Når det på toppen av det hele er store uromomenter i ledelsen. Ref. Fjøra vs Nordlie. Da er vegen kort til at dette smitter over på spillerne. Etter Cupfinalen snakket Per Berg om at LSk hadde mellom 20 og 30 Millioner til spillerkjøp for sesongen 2008. Resultatet av dette ble som alle vet 2 gratis backer som ikke holder adeccoliga nivå, 1 pensjonert trønder og en FFk spiller som knapt er i stand til å flytte beina. Etter som jeg har skjønt så er spillerinnkjøp Fjøras ansvar. Det vi har kjøp/fått inn denne sesongen er så begredelig at det må stilles spørsmålstegn ved Fjøras kompetanse og innsikt. Hvis det ikke kommer forsterkninger i dette vinduet så rykker vi ned. Så får fjøra og de andre såkalt kompetente lederne i LSK finne ut om hva som er dyrest. Rykke ned eller bytte ut noe av søpla de har dratt inn i klubben.. Dette er i mine øyne en skandale. Problemet nå er jo også; Hvem i huleste er det som gidder å spille for et lag som spiller som et middels 2 divisjons lag... Her har "makta " i klubben dratt på deg et problem som de ikke kommer ut av igjen. Det er vel nærliggende å tro at de bør byttes ut snarest de også.
                  Når det gjelder denne "søpla" som er hentet inn, regner jeg nesten med at dette er noe Nordlie har presset igjennom, og at Fjørtoft ikke har hatt så mye å si, ihvertfall når det gjelder minst 2 av spillerne som kom fra Start. Når det gjelder disse to fra FFK, så presterte de jo bra der, og begge var til og med veldig landslagsaktuelle. Så at de ikke presterer en dritt nå, er et mysterium.

                  Men jeg er tildels enig....noe bør skje snart, enten det er snakk om utskiftninger av spillere eller ledere.


                  KimFL

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7055

                    #69
                    Ansett gjerne Kjetil Rekdal, min stolthet er knust etter massakren i går.

                    Min oppfatning er at spillerne ble overtrente i vinter. Er man overtrent, trengs det ikke hjernekirurger til for å skjønne at man ikke kan komme tilbake i form igjen i en håndvending.

                    Se på Olivier Occean i debutsesongen hans. Han var blytung hele sesongen.

                    Uten nye spillere som kan tilføre oss ny optimisme har vi ikke sjanse denne sesongen. Vi skal til Hamar om et par uker. Ryker vi der er siste tog i ferd med å gå.

                    Jeg har mentalt begynt å forberede meg på et liv i Adeccoligaen.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Bibaboy
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 712

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av KimFL
                      Når det gjelder denne "søpla" som er hentet inn, regner jeg nesten med at dette er noe Nordlie har presset igjennom, og at Fjørtoft ikke har hatt så mye å si, ihvertfall når det gjelder minst 2 av spillerne som kom fra Start. Når det gjelder disse to fra FFK, så presterte de jo bra der, og begge var til og med veldig landslagsaktuelle. Så at de ikke presterer en dritt nå, er et mysterium.

                      Men jeg er tildels enig....noe bør skje snart, enten det er snakk om utskiftninger av spillere eller ledere.


                      KimFL
                      Enig i at Brennes prestasjoner er et mysterium, men han har jo blitt trent i senk på lik linje med de andre... Når det gjelder Bjørkøy så har jeg vært i mot denne signeringen fra dag 1. Han er over the top.
                      Fugla Forever

                      Kommentar

                      • maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1224

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Ansett gjerne Kjetil Rekdal, min stolthet er knust etter massakren i går.

                        Min oppfatning er at spillerne ble overtrente i vinter. Er man overtrent, trengs det ikke hjernekirurger til for å skjønne at man ikke kan komme tilbake i form igjen i en håndvending.

                        Se på Olivier Occean i debutsesongen hans. Han var blytung hele sesongen.
                        Occean sin blytunge førsteseong må vel Rösler ta skylda for da hvis man skal følge ditt resonnement.
                        At noen få i spillergruppa kan ha trent for hardt i vinter følger jeg deg på, men det er menigsløst å hevde at hele spillergruppa er overtrent og at det er grunnen til katastrofen.
                        Denne katastrofen startet da personer i og rundt klubben luktet at enkelte i spillergruppa ikke var fornøyd med Nordli. Dette var selvsagt spillere som var milevis unna en plass blant de 11. Da begynnte snøballen og rulle og JÅF så sitt snitt til å begynne sitt skittne spill mot Nordli. Til slutt fikk både JÅF og en mørnet spillergruppe det som de ville. Tom Nordli var hovedproblemet og solen skulle atter skinne over Åråsen.
                        Dagens katastrofe kunne vært unngått hvis JÅF selv hadde gått eller andre hadde tatt de nødvendige skritt med å fjerne han da Tom Nordli ble ansatt. Det manglet ikke på advarsler om at TN og JÅF var en umulig kombinasjon. Jeg kan være enig i at TN muligens ikke var den rette for LSK, men med all makt til TN fra første dag hadde klubben aldrig vært i dagens situasjon.

                        Kommentar

                        • ChriZza
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 4265

                          #72
                          Første feilen vårt LSKs 'suverene' SU var å sparke der Uwe.
                          Hadde ikke han blitt kasta på huet og ræva ut hadde vi ikke måttet jakte etter en redningsmann idag.

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            #73
                            Ja ja fortsett å mas om Uwe, han har ikke akkurat suksess om dagen han heller.....

                            Feilen er i tittelen til denne tråden! Det skulle stått: Jakten på redningsmenn!

                            Kommentar

                            • morten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2156

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av ChriZza
                              Første feilen vårt LSKs 'suverene' SU var å sparke der Uwe.
                              Hadde ikke han blitt kasta på huet og ræva ut hadde vi ikke måttet jakte etter en redningsmann idag.
                              Send det på mail til LSK..Det hjelper sikkert masse!:evil:
                              Badekar
                              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                              Kommentar

                              • kimmern
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2005
                                • 1174

                                #75
                                etter sesongen bør det bli en grundig oppvask, da mener jeg ikke bare i spillergruppa men også i hele organisasjonen/sportslig utvalg/styret/alt.

                                Kommentar

                                • sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

                                  #76
                                  Meld dere inn i LSK, kom på årsmøtet! Ting skal og må skje!!

                                  Petter

                                  Kommentar

                                  • harald99
                                    Medlem
                                    Bøffel
                                    • Apr 2007
                                    • 36

                                    #77
                                    Redningsmannen heter Fredrik Gulbrandsen! om 1 år er han klart i a-lagstroppen.. Noen andre som så stjerneskuddet i JET CUP ?

                                    Kommentar

                                    • Bibaboy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 712

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av harald99
                                      Redningsmannen heter Fredrik Gulbrandsen! om 1 år er han klart i a-lagstroppen.. Noen andre som så stjerneskuddet i JET CUP ?

                                      Mulig Frederik kan bli god på sikt, em han er bare 16 år ennå og forskjellen på nivået i Jet-Turneringen og Tippeligaen er enormt. Han har et udiskutabelt talent, men han er definitivt ingen redningsmann for LSK inneværende år. Hvis utviklingen hans fortsetter blir han kanskje A-lags spiller om 2-3 år. Hvis vi ikke rykker ned da. Da vil veien selvsagt bli kortere. Her har LSK en glimrende mulighet til å vise om de evner å få lokale talenter på A - lags nivå.
                                      Fugla Forever

                                      Kommentar

                                      • KimFL
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 1410

                                        #79
                                        Om han er...eller vil bli, en redningsmann er usikkert, men utvilsomt en forsterkning...






                                        KimFL

                                        Kommentar

                                        • Kanarifugl84
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2007
                                          • 2319

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av KimFL
                                          Om han er...eller vil bli, en redningsmann er usikkert, men utvilsomt en forsterkning...



                                          KimFL
                                          Regner med at vi signerer han for 5-6 mill.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎