Hva gikk galt under Tom Nordlie ?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    #21
    Det siste vi trenger er vel flere løgner og mere rot. Vi kan jo bare ansette Morgan så får vi nigerianere i store hauger utafor døra om det er det du vil. Det er suksess det - hemmelige videresalgsavtaler med klubber i england og store talenter som spiller en sesong eller to i LSK-drakta. Personlig blir jeg spysjuk av å tenke på det råtne systemet som handler i afrikanske talenter: Dette er folk som tar en stor risiko ved å komme til europa, som ikke får en dritt igjen ved skader eller manglende suksess og som står oppført i papirene som skoleungdom. I virkeligheten får de ingen skolegang ut over tupp og mælakademiet på matta - det er noe og le av når man sitter hjemme i afrika en dag og ikke klarer å regne ut eller lese hvor mye man angivelig tjente i europa.

    Bjarmann og Berg er muligens ikke kriminelle og korrupte som Morgan, men hospiteringen minner stygt om det som skjedde i Mikel-saken.

    Kommentar

    • Rovfugl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 3672

      #22
      Opprinnelig skrevet av reka
      Det siste vi trenger er vel flere løgner og mere rot. Vi kan jo bare ansette Morgan så får vi nigerianere i store hauger utafor døra om det er det du vil.
      Rot har vi klart å lage faen så bra selv ja, se på klubben vår om dagen! der er vi nesten like god som Lyn

      når det gjelder Nigerianere på laget så tror jeg vi klarer oss fint uten at spillere må komme fra akkurat nigeria, men det virker da helt klart at vi kunne trengt ett eller annet.
      men i stedet for en plass for unge fremadstomende talenter er vi blitt en endeholdeplass for utrangerte gamle spillere, unge skadede spillere, gamle skadede spillere, fredigskadede spillere, nedrykksspillere. whateva!
      DØ FOR FUGLA!!!
      http://www.fluefiskebloggen.no
      LSK er min religion
      Ujah er min gud

      Kommentar

      • vollafugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2006
        • 978

        #23
        I
        Opprinnelig skrevet av Vicarious
        Det er ikke Tom Nordlie's skyld at vårt kjære lag har blitt så skakkjørt som det er mulig å bli. Derimot må skylda ligge hos den eller de som har ansatt Nordlie, Slokvik og han assistenttrenern som er så sykt anonym at jeg ikke kommer på navnet hans en gang, samt godkjent innkjøpet av en sekk full med katter og salgene av Kasey og Shane..

        Hvem som må ta hovedansvaret for disse avgjørelsene vet jeg ikke nok om den indre maktstrukturen i LSK til å si noe om.
        Enig i mye av de du skriver, men ikke i at Nordlie er uten skyld. Riktignok må har de som ansatte ham og som har hatt en hånd på spillerkjøp/salg ta et vesentlig del av ansvaret, men det fritar ikke Nordli verken for skyld eller ansvar. Som en godt betalt hovedtrener må han jammen ta sin del av ansvaret.

        Kommentar

        • Thomas fugl
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2003
          • 137

          #24
          jaja samme det naa vel. vi faar regne med at han ikke odela laget med vilje.
          - Venter på en ny storhetstid

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #25
            Mye kan nok sies om fordelingen av skyld for at situasjonen er som den er. Selv er ikke i tvil om at hovedansvaret ligger hos Tom Nordlie. Jeg tror Påsan treffer godt, ref. nyhetstråden i dag:
            - Jeg synes ikke det er rart at Lillestrøm er der de er i dag. Med den treneren de hadde, sa jeg at det kom til å skje. Det måtte gå galt til slutt, og jeg hadde egentlig trodd det ville skje tidligere, sier flankespilleren til Nettavisen.
            - Man blir ikke bare fysisk sliten av å trene under Tom, men også mentalt. Men nå er Tom ferdig i Lillestrøm - et fornuftig valg av LSK, hevder Strand.
            Opprinnelig skrevet av Vicarious
            Det er ikke Tom Nordlie's skyld at vårt kjære lag har blitt så skakkjørt som det er mulig å bli. Derimot må skylda ligge hos den eller de som har ansatt Nordlie, Slokvik og han assistenttrenern som er så sykt anonym at jeg ikke kommer på navnet hans en gang, samt godkjent innkjøpet av en sekk full med katter og salgene av Kasey og Shane..
            Jeg er enig i at den/de som ansatte Tom Nordlie har det stort ansvar. Og sparkingen av Uwe Rösler, for å rydde plass for Tom Nordlie, var vel ganske utvilsomt Per Bergs verk. Jeg synes at denne fra RB sier mye:



            Slokvik, og den anonyme (Bakkemo) ble hentet inn av Tom Nordlie:



            Ansvaret for feilslåtte innkjøp de siste par årene - med stor forkjærlighet for spillere med Start-bakgrunn - ligger vel i hovedsak hos Tom Nordlie.

            Mens både Arne Erlandsen og Uwe Rösler vil kunne være aktuelle for nye treneroppdrag i LSK, jf. siste dagers nyhetsoppslag, er jeg 100% sikker på at det samme ikke gjelder Tom Nordlie.
            Last edited by RSP; 26.07.2008, 15:07. Begrunnelse: Bakkemo, ikke Bakkevik.

            Kommentar

            • Smukken
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2004
              • 718

              #26
              Opprinnelig skrevet av RSP
              Jeg tror Påsan treffer godt, ref. nyhetstråden i dag:
              Sikkert derfor han ble tuppa ut også fordi han var konstruktiv og uttrykte dette innad i gruppa.
              Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13272

                #27
                Når ble det konstruktivt å klage og syte? Hvis påsan lagde sur stemning i spillergruppa gjorde man rett i å ta ham vekk, uavhengig av hvor forferdelig Tom Nordlie er.

                Kommentar

                • Smukken
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2004
                  • 718

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Når ble det konstruktivt å klage og syte? Hvis påsan lagde sur stemning i spillergruppa gjorde man rett i å ta ham vekk, uavhengig av hvor forferdelig Tom Nordlie er.
                  Nå vet vi jo ikke det da !!! Det er forskjell på å syte også. Det går ann å være konstruktiv og saklig. Men det mulig Tom ikke liker å argumentere for seg.
                  Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                  Kommentar

                  • kimmern
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 1174

                    #29
                    bakkemo var vel rett og slett en tom trenings-dress som bare lå på benken...

                    Kommentar

                    • aguado
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 448

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Smukken
                      Nå vet vi jo ikke det da !!! Det er forskjell på å syte også. Det går ann å være konstruktiv og saklig. Men det mulig Tom ikke liker å argumentere for seg.
                      Skal man tro alle innleggene her den siste tiden var Tom Nordlie under Lillestrøm en reinkarnasjon av Satan selv, som styrte alt fra valg av pølsepapir i bua til mer nærliggende treningsforhold og hvor alle konstruktive, gode tilbakemeldinger øyeblikkelig betydde nedgradering til rekruttlaget. At JÅF sin rolle i Nordlie-perioden ble redusert til en jetsettende papirflytter er jo også et faktum, all den tid alle vurderinger rundt spillernes overganger var Nordlies, vent, Satans verk.

                      Mener også bestem at været var en god del dårlige under Tom Nordlie enn det er nå. I alle fall regnet det mer.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7055

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av jalapenos
                        Skal man tro alle innleggene her den siste tiden var Tom Nordlie under Lillestrøm en reinkarnasjon av Satan selv
                        Ironien din får ikke bort det åpenbare faktumet at overalt der Tom Nordlie har hatt treneransvaret i over et halvt år, har det samme skjedd: Voldsomme konflikter og disharmoni, resultatene har gått totalt i dass og spillerne har æreskjelt Nordlie i etterkant av at han har fått sparken. Er det tilfeldig? Neppe.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av jalapenos
                          Skal man tro alle innleggene her den siste tiden var Tom Nordlie under Lillestrøm en reinkarnasjon av Satan selv, som styrte alt fra valg av pølsepapir i bua til mer nærliggende treningsforhold og hvor alle konstruktive, gode tilbakemeldinger øyeblikkelig betydde nedgradering til rekruttlaget.
                          Jeg vet du forsøker å være ironisk her, men slik tror jeg (og mange andre) at det beklageligvis faktisk var. Det mest skremmende er at dette er et mønster for Nordlie, og noe LSK gikk til med åpne øyne.

                          Det er for eksempel allment kjent at Nordlie slet på omtrent alt som var i Start. Fra de som merket banen til spillere. Ekstra skremmende er rovdriften på spillere, noe som ha fortsatt i LSK. Se for eksempel denne linken:
                          Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.


                          Kan vi bli enige om et mønster her?

                          I LSK fikk Nordlie atpåtil med seg den servile og personlighetsløse Bakkemo som assistent, som ikke sa noen ting i mot. Han dro også inn den totalt inkompetente Slokvik, som beklageligvis fortsatt hever lønn på Åråsen og bidrar til flere skader. Til sammen har denne banden nesten knekt hele LSK.

                          Nordlie som Satan? Ikke helt, men ikke langt unna. Mine tanker faller heller på Uday Hussein (http://en.wikipedia.org/wiki/Uday_Hussein), en av Saddams sønner, kjent i fotballverdenen for sin tortur av spillere.

                          Opprinnelig skrevet av jalapenos
                          At JÅF sin rolle i Nordlie-perioden ble redusert til en jetsettende papirflytter er jo også et faktum, all den tid alle vurderinger rundt spillernes overganger var Nordlies, vent, Satans verk.
                          Fjørtoft sin rolle er det som faktisk er mest uklar for meg, og også noe som jeg håper denne tråden kan kaste lys over. Spekulasjoner har gått på alt i fra at han er mer eller mindre uskyldig, til at han er hovedarkitekten bak de to siste sesongers famøse kjøp og salg.

                          Jeg skal innrømme at jeg er relativt blank. I min iver etter å finne ut mer, og inspirert av jetsettingen du beskriver, så tok jeg faktisk en snartur til St. Tropez i forrige uke (helt sant!). Hva jeg opplevde der og fant ut om Fjørtoft, LSK og relaterte temaer kommer (forhåpentligvis) snart til å bli gjenstand for en fyldig rapport jeg skal publisere her...
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • holmiz
                            The kjøkken-kanariz
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6064

                            #33
                            På tide å hente denne tråden opp igjen av rent almenpreventive hensyn. For å svare på trådtittel om hva som gikk galt under Tom Nordlie: Det meste.
                            Hilsen Anders

                            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              #34
                              Jeg vil alltid elske Nordlie for gullet!!

                              - dermed gikk ikke alt galt.

                              Kommentar

                              • Petter Ø
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3008

                                #35
                                Om vi sparket Henning Berg for personalhåndtering og dårlig pr er vel det dummeste vi kan gjøre å ansette Tom Nordlie igjen.
                                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                Kommentar

                                • McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5096

                                  #36
                                  Jeg skjønner ikke hvorfor navnet Tom Nordlie blir diskutert engang. Bør være glassklart at den mannen ikke skal tilbake på benken på Åråsen. Punktum.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7055

                                    #37
                                    Hvis det er en mann jeg ikke vil ha tilbake på Åråsen...
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Hvis det er en mann jeg ikke vil ha tilbake på Åråsen...
                                      Even Pellerud?

                                      Kommentar

                                      • gutt94
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2007
                                        • 3271

                                        #39
                                        Hvorfor skal vi ta Tom Nordlie tilbake til klubben? En mann som fikk sparken før Henning, skal vi ha Nordlie i 1,5-3år for å så hente Henning igjen eller?

                                        Han fikk et gull til klubben, det skal han ha men det gjorde han nok ikke ene og alene nei.
                                        KnutHSolberg

                                        Kommentar

                                        • perrern80
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2006
                                          • 603

                                          #40
                                          Kommer Tom Nordli tilbake til Åråsen, vil fortsatt hoved lønna bestå av provisjons for salg av hjertestarter!!! Jeg bestiller 3!! Tvert!!!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎