Ønskeliste til Henning Berg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1251

    Ønskeliste til Henning Berg

    Lager en tråd hvor man kan si alt om hva man ønsker av LSK etter denne sesongen.

    Jeg vil ha fart fart fart fart.
    Sier seg selv at vi ikke kan bytte ut hele laget, men noen spillere er da blitt for trege for fotballen som spilles i dette århundre.
    Hjelper lite med internasjonal erfaring nå ikke hjernen og bena flytter seg fort nok lenger.
    Et bra uttrykk fra Aca Ventura.
    ( The engine is running, but there`s nove one behind the wheel. )
    Nei nei nei.
    Jeg ønsker meg av deg Berg at du satser på et ungt lag neste år med fart, uforutsigbarhet. Tøffe i duellspillet, ballbesittende og at du bruker spillere i de rette posisjonene.
    Tom Nordlie brukte mesteparten av treningene på og løpe. Håper du gjør det motsatte, og lærer hvordan ballen skal sentres til andre på samme lag.
    Feilpansninger og feilvurderinger florer det av i årets stall.
  • Torsi
    Medlem
    Møteplager
    • Apr 2007
    • 80

    #2
    Få inn en ung nigerianer som kan sette fart på offensive-LSK, og mate inn både mål og penger før han blir solgt til man utd, og videre til real madrid for 600 millioner, og da har LSK selvfølgelig satt opp 30% ved videresalg.
    jepp.. Berg er nok riktig mann for jobben!
    velkommen skal du være!
    Aldri alene til Åråsen (eller ullevaal??) :D

    Kommentar

    • KristofferØ
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 587

      #3
      1. Ikke ta med Sokolowski, vi trenger han ikke. La heller Espen Søgård få tilbake den plassen han er best på: anker på midtbanen.
      2. La Kiko få rolle Koren hadde før han dro!
      x 3. Ta med deg Hoff på venstrekant, da har vi to av Norges beste kantspillere i Hoff/Riise. (oops, Stabæk ja.. sant det )
      4. Selg èn av de tunge spissene og sats på en tekniker, gjerne fra Nigeria, og han kan godt hete ObiFUGLe.
      5. Kjære Henning Berg. Når det gjelder defensiv organisering hadde jeg store forventninger til Johnsen, ettersom han faktisk var i det leddet selv. VÆR SÅ SNILL! Organiser oss!?!? Og sats for faen ungt.

      Jeg håper så JÆVLIG på å se en grunn 11'er som ser sånn ut:

      -------------?-------------
      ----------Metern----------
      ?-------Kiko--------Riise
      ---------Søgård-----------
      ?-----Kippe----Biffen---PSA
      ----------Otto------------

      - Hadde vært fryktelig deilig å spille fotball som går i lengderetning før kampuret bikker 73:41...
      - Tatt ut MJ, tror han skal få en LAAANG vei å gå tilbake til toppen av norsk fotball.
      - Mener også at Occean fremdeles er en møtende spiss. Greit, så har han trent hurtighet, men han er fryktelig god på huet og med ryggen mot mål!
      - Gode, gamle Uwe-taktikken. JATAKK!!
      I år så tar vi ostepop
      Vi elsker Lillestrøm
      HEI!

      Kommentar

      • glasgow
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1251

        #4
        Opprinnelig skrevet av KristofferØ
        1. Ikke ta med Sokolowski, vi trenger han ikke. La heller Espen Søgård få tilbake den plassen han er best på: anker på midtbanen.
        2. La Kiko få Koren-rollen!
        3. Ta med deg Hoff på venstrekant, da har vi to av Norges beste kantspillere i Hoff/Riise.
        4. Selg èn av de tunge spissene og sats på en tekniker, gjerne fra Nigeria, og han kan godt hete ObiFUGLe.
        5. Kjære Henning Berg. Når det gjelder defensiv organisering hadde jeg store forventninger til Johnsen, ettersom han faktisk var i det leddet selv. VÆR SÅ SNILL! Organiser oss!?!? Og sats for faen ungt.

        Jeg håper så JÆVLIG på å se en grunn 11'er som ser sånn ut:

        -------------?-------------
        ----------Metern----------
        Hoff-------Kiko--------Riise
        ---------Søgård-----------
        MJ---Kippe----Biffen---PSA
        ----------Otto------------

        Hadde vært fryktelig deilig å spille fotball som går i lengderetning før kampuret bikker 73:41...
        Hoff er klar for Stabæk. Nok om det.

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          #5
          Stamme

          Jeg ønsker en stamme i laget bestående av Otto-PSA-Kiko-Brenne-Riise og Occean. Dette er spillere som har ett potensiale til å spille den stilen H.Berg har lagt opp til i Lyn.

          Ellers ønsker jeg 2 nye backer, 1 venstreving og en spissmakker til Occean som kan løpe fortere enn ett spedbarn krabber. (Mulig vi har denne i Fellus, Cisse eller Myklebust.)

          Kippe synes jeg rett og slett begynner å slite med tempoet, og bør prestere bedre hvis han skal beholde plassen sin i laget neste sesong. Bjørkøy håper jeg kan ta enda ett steg frem mot neste sesong, men er redd han er litt for svak med ballen i beina til å bli en fast mann for fugla. Sundgot er god i boksen, men er desverre altfor treig, og mangler i mine øyne egenskapen til å kunne avgjøre kamper på egenhånd slik Occean kan på sine gode dager.
          Essediri har en god innleggsfot, men er svak 1 mot 1 både offensivt og defensivt. Han må fortsette utviklingen for å bli i klubben, og kan bli aktuell igjen hvis BH Riise blir solgt.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13244

            #6
            Ta deg en tur ned på treningsfeltet til lsk de neste dagene og fortell spillerne at du følger dem med argusøyne. Å underprestere på trening eller i kamp vil få konsekvenser for neste år - det vil være smartere av spillerne å prestere nå og få sjansen til å bli solgt til utlandet når vi ligger i toppen neste år enn å bli dumpa i januar med merkelappen "gidder ikke".

            Kommentar

            • Kjølnerdomen
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jun 2008
              • 148

              #7
              Med de begrensede ressursene vi (sannsynligvis) har tilgjengelig før neste sesong, ser jeg laget for meg slik:

              Ollie---Fellus/?
              ?----kiko/Bjørkøy---brenne/søgård---riise
              MJ---Kippe/Riseth---PSA---?
              Otto

              Midtbanen er godt nok forspent, inntil videre. Det meste prekære er en venstre kantspiller og en spiss med fart (om da ikke fellus er svaret...). I tillegg er vel ikke SP den man bør bygge laget rundt, så en høyreback trengs også! Hvem som skal selges får noen andre avgjøre, men jeg syns iallefall man bør beholde de ovenfor.

              Kommentar

              • LSK-supp.
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 1023

                #8
                Ønsker meg: Nye backer, venstre ving, og en rask spiss.
                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                Kommentar

                • Fugla
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 1718

                  #9
                  Jeg ønsker at du IKKE ansetter Judas!!
                  Homer Simpson.



                  www.ultrassarp.no

                  Kommentar

                  • TomLundby
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 616

                    #10
                    Faktum er vel egentlig at ønskes raske, tekniske forholdsvis unge spiller ryker hele dagens lag ut unntatt Otto, BHR og Kiko. Muligens er PSA og Brenne også i den kategorien.

                    Kommentar

                    • Kjølnerdomen
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Jun 2008
                      • 148

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av TomLundby
                      Faktum er vel egentlig at ønskes raske, tekniske forholdsvis unge spiller ryker hele dagens lag ut unntatt Otto, BHR og Kiko. Muligens er PSA og Brenne også i den kategorien.
                      Det er vel ikke det at folk ønsker bare raske, tekniske og unge spillere. Tror de fleste innser at det ikke er mulig, og at vi har en brukbar stamme i laget som egentlig ikke innehar alle disse egenskapene. Men det er klart at det som eventuelt skal bli kjøpt inn, iallefall bør inneha en eller to av disse ferdighetene!

                      Kommentar

                      • Bibaboy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 712

                        #12
                        Tempo

                        I går fikk vi se det igjen og itillegg bekreftet av Solbakken det vi alle vet. Nesten samtlige av våre spillere mangler tempo. Når de i tillegg er tildels ofte uvenn med ballen så blir behovet for raske tekniske spillere veldig stort. Hva Sundgot gjorde på banen i går forstår jeg ikke. Han er rett og slett fryktelig dårlig om dagen noe som også er beskrivende om mange av de andre spillerne også. Spesielt blir dette synlig når vi møter så god motstan som i går. Som mange av dere andre her inne på forumet så er jeg helt enig i at vi har et skrikende behov for en vensrekant som er rask teknisk og som har en god innleggsfot. Etter dette så bør vi ha en Høyre back og en venstre back, sammt muligens en stopper til. Til slutt trenger vi en rask bakrom spiller sammen med metern på topp. Får vi til dette så kan vi igjen hevde oss på toppen av TL vel og merke hvis Brenne får spille i rollen hvor han virkelig er god.
                        Fugla Forever

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7035

                          #13
                          Tempo, tempo, tempo.

                          Jeg vil ha
                          *to RASKE, moderne backer
                          *en driblesterk, RASKE venstreving med god innleggsfot
                          *en RASK spiss
                          *en RASK stopper som kan konkurrere reellt om en plass på førstelaget

                          ---------Otto----------
                          ---?---PSA--Kippe---?
                          Riise---Kiko--Brenne--?
                          -----OO------?-----

                          Skremmende at fire posisjoner må fylles før neste sesong, men det er dessverre harde fakta. Jeg er enig i at Kippe har tapt seg litt, men han er fortsatt god nok hvis han får en kjapp, fast midtstopper ved siden av seg.

                          Ut:
                          *Sundgot, hvis tilbudet kommer (er dog en ok backup)
                          *Myklebust - ikke god nok
                          *Gundersen - ikke god nok
                          *Stensaas - alt for gammel, selv om han er god nok for oss i høst
                          *Midttun Lie/Pedersen/Riseth forlater neppe klubben jfr. kontrakta. Kan være backupspillere.
                          *Søgård kan vurderes - han har hatt sin dårligste sesong noensinne i år
                          *Kiesenebner - invalid?
                          *Johnsen - invalid? Har uansett en lang vei å gå for å komme tilbake på gammelt nivå
                          *Bjørkøy - har blitt mye bedre etter hvert. Bør kunne kjempe om en plass på laget.

                          Simen Brenne må brukes sentralt eller selges. Ellers håper jeg på en total omkalfatring av spillestilsfilosofien på Åråsen etter denne sesongen. Den gamle mursteinsfotballen er moden for pensjonering. Rösler var inne på noe, og jeg tror Henning Berg står for mye av det samme som tyskeren. Jeg vil se et raskt, aggressivt og dynamisk lag til neste år.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Tempo, tempo, tempo.

                            Jeg vil ha
                            *to RASKE, moderne backer
                            *en driblesterk, RASKE venstreving med god innleggsfot
                            *en RASK spiss
                            *en RASK stopper som kan konkurrere reellt om en plass på førstelaget

                            ---------Otto----------
                            ---?---PSA--Kippe---?
                            Riise---Kiko--Brenne--?
                            -----OO------?-----
                            99% enig i innkjøpslisten din. Legg til "spillende" på den raske midtstopperen også, og vi er i mål. Mokk og mæl fotballen må bort.

                            Laget er jeg 100% enig i. Skremmende at så mye må fylles.

                            Forøvrig også skremmende å lese listen over feilslåtte innkjøp de siste årene. Noen må stilles til ansvar her. Det var ikke kun Uday som hentet de inn.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • Skinke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2007
                              • 3914

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Forøvrig også skremmende å lese listen over feilslåtte innkjøp de siste årene. Noen må stilles til ansvar her. Det var ikke kun Uday som hentet de inn.
                              Sportslig Utvalg....
                              Daukjøtt Felt C

                              Kommentar

                              • Roll75
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 834

                                #16
                                Jeg vil ha en midtstopper med et litt råere steg enn Kippe. Og Sundgot, du har scoret mange mål i en årrekke og takk for det, men nå begynner det å bli syltynne prestasjoner. Stikkordet er helt klart fotrapphet!!

                                Kommentar

                                • Rovfugl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 3672

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Roll75
                                  Jeg vil ha en midtstopper med et litt råere steg enn Kippe. Og Sundgot, du har scoret mange mål i en årrekke og takk for det, men nå begynner det å bli syltynne prestasjoner. Stikkordet er helt klart fotrapphet!!
                                  Kippe er og forblir treg, i går kom akkurat det veldig godt frem, Kippe ga opp forsøket med å følge motspiller og måtte slippe han fri, totalt fri.
                                  Ikke alltid erfaring\rutine er bra nok.
                                  Noen ganger er det nok å være rask og klare å forstyrre motspiller nok til å ødelegge spill, men en kombinasjon av de to er vel det å foretrekke:-)
                                  Kippe er ikke i nærheten av "rått" steg.
                                  Sundgodt har i det siste virka destruktiv inn på spillet synes jeg, mulig det bare er meg som ser totalt feil, men i det han får ballen i en mulig situasjon for å kunne skape noe selv eller med andre fremmover tyr han ofte til løsninger jeg synes virker detruktivt på det offensive spillet.
                                  Jepp, han har vært flink til å finne målet opp gjennom åra, men nå for tiden vises ikke det synes jeg.
                                  Men er vi heldige så må jeg bite i meg dette neste gang han spiller og forhåpentlig scorer :-) alltid hatt sansen for Sundgodt, men nå er laget i skikkelig ubalanse og man må se bort fra om man liker dem eller ikke, det må presteres!

                                  Brenne håper jeg forblir i LSK, han er tross alt min gud , hvis han brukes rett er han en joker og kan prestere skikkelig bra, men hvis han ikke brukes riktig kan han like godt selges for en enorm sum penger, bedre det enn å ødelegge fyren
                                  DØ FOR FUGLA!!!
                                  http://www.fluefiskebloggen.no
                                  LSK er min religion
                                  Ujah er min gud

                                  Kommentar

                                  • Mauer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2007
                                    • 270

                                    #18
                                    Jeg mener vi må bygge et helt nytt lag neste år, med en helt annen spille-filosofi. Da må vi få ut mye av "stallfyllet" og erstatte det med raske og tekniske spillere. ( og gjerne unge )
                                    Jeg tror også vi burde selge noen av de "bedre" spillerne på laget, så vi eventuelt får inn en del penger for de, også håper jeg at Per Berg og sponsorene trøkker til med ihvertfall 10-15 mill til sammen.
                                    Selvsagt så må alle pengene vi får inn i spillersalg gå til å hente inn nye spillere + de eventuelle 10-15 millionene.

                                    Spillere som burde selges:
                                    - Steinar Pedersen ( Har spilt fast på laget iår, men er bare en OK spiller.. Han har desverre for dårlig fart, slår ikke gode nok innlegg og begynner å bli gammel )
                                    - Jon Midtuen Lie ( Har spilt fast første del av sesongen før han blei skada, men er bare en OK spiller.. Han har desverre for dårlig fart, slår ikke gode nok innlegg og begynner å bli gammel )
                                    - Arild Sundgot ( synd, for han er en evig legende, men tror vi burde selge han for å få inn litt penger, og i tillegg spørs det om det er plass for både Sundgot og Occean i laget neste år )
                                    - Kiesnebner og Marius Johnsen ( begge har vært altfor mye skada, kan eventuellt gi dem 1 måned til å bevise noe for Henning Berg, hvis ikke vil jeg at LSK selger de )
                                    - Brenne / Bjørkøy ( Trist og si, men jeg tror at både Søgård og Mouheli blir i klubben neste år, og da er det bare plass til enten Brenne eller Bjøkrøy, de kan også bidra til at klubben får inn en del penger ved eventuellt salg )
                                    - Etter det vi har sett av Magnus Myklebust iår så burde han selges, men jeg tror han har noe mer å bevise.. La han få 1-2 måneder neste år av Henning Berg til å bevise, ellers vil jeg selge han.

                                    Da får vi en stamme i laget som vil bestå av Otto, PSA, Riise, Mouheli og Occean... Kunne egentlig ha solgt Kippe også for å få inn penger. Han er treig, og gammel... Igår sleit han mot raske spisser, og jeg vil ha inn en ny.. ( tror selvsagt ikke dette kommer til å skje ettersom han er en ganske lik spillertype som Henning Berg var når han var spiller..)

                                    Jeg vil ha inn 2 nye backer, 1 midtstopper, en GOD venstre kant med kvalitets-innlegg og god teknikk og hurtighet, en midtbane sentralt og KIM HOLMEN, så får vi et kjempe lag neste år.. Vil også få inn en eller to nigerianere..

                                    Otto
                                    XXX-PSA-XXX-XXX
                                    Riise-Mouheli-Søgård/Brenne/Bjørkøy/XXX-XXX
                                    Occean
                                    Kim Holmen
                                    Last edited by Mauer; 29.08.2008, 14:19.

                                    Kommentar

                                    • rulfi
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2007
                                      • 982

                                      #19
                                      Hva er egentlig galt med å bare slippe til Fellus på topp sammen med OO, han ser da ganske rask ut og løper jo på alt av baller som kommer nærmere enn 15 meter. I tillegg er han jo teknisk god nok til å dra av folk.

                                      Er vel viktigere å bruke penger på å få inn en back eller to og en venstreving, enn spiss når vi har Fellus. I tillegg har vi jo Ciise og Mykle(for Berg kvitter seg vel neppe med han). Vil vel prøve å få mykle tilbake der han var på starten i fjor, og det kan jo være lurt om han får det til også.

                                      Så bruk penga på backer og en ving eller to.

                                      Kommentar

                                      • Rovfugl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 3672

                                        #20
                                        er sikkert ikke dumt å bruke litt tid på mykle å prøve å få han i bedre stand teknisk, trene inn litt bedre ferdigheter, så kan han bli farlig , bare tenk ferdigheter i kombinasjon med farta hans. men er det gjennomførbart?
                                        kunne i alle fall blitt en jævla spennende spiller i så fall
                                        DØ FOR FUGLA!!!
                                        http://www.fluefiskebloggen.no
                                        LSK er min religion
                                        Ujah er min gud

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎