Ønskeliste til Henning Berg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    #21
    Opprinnelig skrevet av Mauer
    Kim Holmen
    Kim Holmen? Han er Myklebust-lite.
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK

    Kommentar

    • CLAYTONZANE
      Medlem
      Møteplager
      • Jul 2005
      • 74

      #22
      Ta med deg en ekte nummer 4 tilbake!
      nei og nei

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        #23
        Må nok regne med at dagens stall blir stammen neste år. Tror ikke det bare er å selge 6-7 spillere. Noen må jo kjøpe til en akseptabel pris. Hvem vil betale? I tillegg er det ikke bare å hente kjappe tekniske spillere. Alle vil nok ha det.

        Det må være noe særnorsk at man satser på svære spisser. Svært få gode internasjonale lag spiller med spisser blottet for teknikk og fart, slik som Kovacs, Karadass, Aarøy, Sæternes, Skal norsk fotball utvikle seg, må vi bort fra dette. Dette funket for 15 år siden, men da var vi bedre organisert. Nå har utlendingene forlengst kuttet dette forspranget. Denne formen er det enkleste å forsvare seg mot. Det var befriende å se et norsk lag mot Irland uten Ivers og Carew. Det tvang oss til å spille annerledes med lave spisser foran. Stabæk ser ut til å ha skjønt dette. Det tok mange år før de ble et stabilt topplag. De måtte en tur ned i Adeccoen også. Men nå er de det klart beste laget.

        Krav fra investor har ført til at det kun er raske resultater som gjelder. Derfor er det få lag som vil prøve å utvikle seg i kontinental retning. Med kun 14 lag i serien er det liten plass til å prøve og feile. Dette kan bli bedre med 16 lag.

        Jeg tviler vel på om vi har tid og ressurser til å handle så mange spillere som må tll så jeg regner med at vi fortsetter tilnærmet på samme måte som før. Men det hadde vært artig om vi kunne prøve oss med litt veggspill gjennom motstandernes forvarsmur og tempovekslinger hvor vi greier å komme oss til to mot en situasjoner på en eller annen måte. Det krever at vi henter spillere som er komfortable med ball i pressede situasjoner. Vi så jo igår at dette er det kun fåtall av våre spillere som behersker. Det var vel bare Kiko som ikke fikk hetta da han fikk ballen i trengte situasjoner.

        Kommentar

        • TorTor
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 335

          #24
          Opprinnelig skrevet av Rovfugl
          er sikkert ikke dumt å bruke litt tid på mykle å prøve å få han i bedre stand teknisk, trene inn litt bedre ferdigheter, så kan han bli farlig , bare tenk ferdigheter i kombinasjon med farta hans. men er det gjennomførbart?
          kunne i alle fall blitt en jævla spennende spiller i så fall
          HB har vel (tildels) klart det med Kim Holmen, så da bør det vel være mulig med Mykle også...

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3399

            #25
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Tempo, tempo, tempo.

            Jeg vil ha
            *to RASKE, moderne backer
            *en driblesterk, RASKE venstreving med god innleggsfot
            *en RASK spiss
            *en RASK stopper som kan konkurrere reellt om en plass på førstelaget

            ---------Otto----------
            ---?---PSA--Kippe---?
            Riise---Kiko--Brenne--?
            -----OO------?-----
            Passer Brenne inn i et lag med tempo? Mannen har jo kun et gir: Lett jogg. Det finnes bestemødre som løper i sirkel rundt han. At han i det hele tatt har klart å løpe i off-side i år er for meg en gåte.

            Ellers er jeg enig i at vi trenger to nye backer.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • BlodigHøne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2007
              • 729

              #26
              Førstelag:

              ---------Occean-----NY-----------
              NY-----Kiko-------Brenne------Riise
              NY------Kippe-----Steffi-------NY
              --------------Otto--------------

              Benk/tribune:

              --------------Sundgot-----Fellus-------------
              NY-----------Søgård-----Bjørkis-----Myklebust
              M.Johnsen----RiZ---------Biffen------S.Pedersen
              -----------------Moldskred------------------

              Ut:
              Essidiri (0,5 mill)
              Midtun Lie (0,1 mill)
              Bergan Foss (0,1 mill)
              Kiesenebner (bosman)
              Husar (1 mill)
              Gundersen (0,2 mill)

              Inn:
              Spiss (4-5 mill)
              Venstreving (4-5 mill)
              Høyreback (bosman)
              Venstreback (bosman)
              Oh, fishy, fishy, fishy fish!
              That went wherever I... did go!

              Kommentar

              • holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

                #27
                Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                Førstelag:

                ---------Occean-----NY-----------
                NY-----Kiko-------Brenne------Riise
                NY------Kippe-----Steffi-------NY
                --------------Otto--------------

                Benk/tribune:

                --------------Sundgot-----Fellus-------------
                NY-----------Søgård-----Bjørkis-----Myklebust
                M.Johnsen----RiZ---------Biffen------S.Pedersen
                -----------------Moldskred------------------

                Ut:
                Essidiri (0,5 mill)
                Midtun Lie (0,1 mill)
                Bergan Foss (0,1 mill)
                Kiesenebner (bosman)
                Husar (1 mill)
                Gundersen (0,2 mill)

                Inn:
                Spiss (4-5 mill)
                Venstreving (4-5 mill)
                Høyreback (bosman)
                Venstreback (bosman)
                Jeg liker tankegangen din, men enhver økonom vil se røde tall når det kommer til inn/ut problematikken:
                Sum salg av spillere: 1.9 mill NOK
                Sum innkjøp av nye spillere: 8-10 mill NOK + lønn

                Lets face it, vi har ikke onkel skrue sin pengebinge til fri disposisjon bak Åråsen, selv om bla. Miffe trodde det. Vi sliter nok som det er økonomisk, og jeg nekter å tro at det å "investere" i en ny ving eller spiss brått bringer inn ny, fersk egenkapital på nærmere 10 mill. Penger som dukker opp som fugl fønix av asken er dessverre forbeholdt halleluja-sekter som T5PC og Fast Search & transfer.

                Vi sliter i bunnen av tippeligaen, og økonomisk sett er vi ikke så veldig langt unna vår plassering på tabellen. Vi har rett og slett ikke prestert, hverken sportslig og langt fra økonomisk.
                Hilsen Anders

                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #28
                  Jeg skulle gjerne byttet ut halve laget, men det har vi ikke økonomi til. Så jeg kan tenke meg noe slik:

                  ---------Occean-----Fellus--------
                  NY-----Kiko-------Brenne------Riise
                  Johnsen---Kippe-----Steffi-------NY
                  --------------Otto--------------

                  Høyreback og venstreving er, slik jeg ser det, de to plassene hvor det er mest prekært med forsterkninger når vi tar utgangspunkt i en skadefri tropp.

                  Skulle gjerne fått inn en ny rask venstreback og byttet ut MJ som er veldig skadeutsatt, samt fått inn en ny rask spiss ved siden av Occean. Men mener det er viktigere å bruke penger på å virkelig fortserke de to mest prekære posisjonene.

                  Hva må så ut? Sundgot er et av mine valg. Av den enkle grunn at han er over toppen, og er en av de få som vi kan få inn noen kroner for som ikke i mitt førstelag for neste sesong. Både Pedersen og JML på grunn av lønnen de hever og gjerne også Riseth, men jeg tviler på om noen vil ha han med den lønnen. Jeg gråter vel heller ikke om Bjørkøy går, han kan vi vel også få noen kroner for. Dog ser jeg ikke på det som veldig sannsynlig.

                  Både høyreback og venstreving bør være raske, løpsvillige, kunne utfordre og legge gode innlegg. Jeg tror også at Henning Berg kan være troende til å ville satse på typer som Husar og Viktor (islendingen som jeg tror har potensiale) noe han vel strengt tatt må dersom vi skal rydde opp i litt gammelt rask uten å ha penger til å hente inn profilerte erstattere.

                  Men Henning har sikkert egne planer, jeg er om ikke annet spent på hva som skjer denne vinteren...
                  Last edited by Henrik; 30.08.2008, 18:31.

                  Kommentar

                  • Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

                    #29
                    Jeg er faktisk usikker på om jeg synes høyreback er viktigere enn en ny spiss. Synes Pedersen har blitt betydelig bedre etter at Uday forsvant ut av portene, og er slettes ikke så dårlig som han var i vår. Selvsagt er det praktisk med en ung, moderne back med mye hurtighet, men dersom pengene skal brukes mest fornuftig, mener jeg at ny venstrekant og en hurtig spiss på topp burde være førsteprioritet.
                    Lauken er vår venn!

                    Kommentar

                    • Raskolnikov
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1452

                      #30
                      Inntil Fellus beviser at han er en mann å satse på er jeg enig i at en ny makker til Occean er vel så viktig som en erstatter for Steinar Pedersen.

                      Er imot å selge Arild Sundgot, særlig så lenge vi ikke har noen andre enn Occean som har vist at de er gode nok til å være spiss i Tippeligaen. Arild var viktig og god for oss tidligere i sesongen.
                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                      Kommentar

                      • glasgow
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1251

                        #31
                        [quote=holmiz;284793]Jeg liker tankegangen din, men enhver økonom vil se røde tall når det kommer til inn/ut problematikken:
                        Sum salg av spillere: 1.9 mill NOK
                        Sum innkjøp av nye spillere: 8-10 mill NOK + lønn

                        Tjener vel en god slump de spillerne som foreslås solgt her også.

                        Kommentar

                        • gutt94
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2007
                          • 3271

                          #32
                          En spiller som kan skyte i fra 20 meters hold i mål!
                          KnutHSolberg

                          Kommentar

                          • ulfpulf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2506

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Opprinnelig skrevet av glasgow
                            Tjener vel en god slump de spillerne som foreslås solgt her også.
                            Dersom du tror det er penger å hente på å selge de nevnte spillerne, er du enten en naiv optimist eller verdens beste agent. Jeg vet hva du ikke er...
                            Svaret ditt tyder på at du leste glasgows innlegg feil - på samme måte som jeg leste det først.
                            Han sier ikke at vi skal tjene mye på å selge dem, men at han tror de tjener en del.
                            Jeg har ikke noe meninger om saken, jeg ville bare klare opp en mulig misforståelse.

                            Kommentar

                            • glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1251

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                              Svaret ditt tyder på at du leste glasgows innlegg feil - på samme måte som jeg leste det først.
                              Han sier ikke at vi skal tjene mye på å selge dem, men at han tror de tjener en del.
                              Jeg har ikke noe meninger om saken, jeg ville bare klare opp en mulig misforståelse.

                              Var akkurat det jeg mente. De spillerne som er foreslått solgt tjener jo penger de også. Selger/kvitter man seg med noen av disse frigjøres spillerlønninger som andre løpsvillige hester kan tjene istedet. Forstått Ronny ?????????????

                              Kommentar

                              • Mauer
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2007
                                • 270

                                #35
                                Neste år når vi skal hente inn spillere, så må første prioritet være en venstre ving av KVALITET! En hurtig, teknisk spiller som slår gode innlegg og har god skudd-fot. Jeg håper klubben prøver å hente inn Strømsgodset's Mattias Andersson som jeg synes er en veldig spennende spiller som kan gjøre det bra i LSK-trøya. Men det spørs om han ikke passer inn i en 4-3-3 formasjon bedre enn 4-4-2/ 4-4-1-1 som vi spiller. Det får være opp til Henning Berg og avgjøre, men jeg håper klubben kommer til å se litt nærmere på han.

                                I tillegg til å få inn en venstre ving av kvalitet, så vil jeg ha inn en høyre back, og en venstre back med ok hurtighet. Jeg håper også klubben prøver og kjøpe en hurtig bakroms-spiss.. ( Kim Holmen )
                                Og hvis klubben har midler igjen til å handle for etter dette, så håper jeg på en midtstopper eller sentral midtbane. Hvis dette går så får vi forsterket litt i alle posisjoner.

                                Men hvis dette skal gå så må investorene være villige til å spytte inn litt penger, og vi må tjene noe penger på spillersalg.. ( tror og håper klubben rydder opp litt i stallen etter sesongen )

                                Kommentar

                                • glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1251

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Mauer
                                  Neste år når vi skal hente inn spillere, så må første prioritet være en venstre ving av KVALITET! En hurtig, teknisk spiller som slår gode innlegg og har god skudd-fot. Jeg håper klubben prøver å hente inn Strømsgodset's Mattias Andersson som jeg synes er en veldig spennende spiller som kan gjøre det bra i LSK-trøya. Men det spørs om han ikke passer inn i en 4-3-3 formasjon bedre enn 4-4-2/ 4-4-1-1 som vi spiller. Det får være opp til Henning Berg og avgjøre, men jeg håper klubben kommer til å se litt nærmere på han.

                                  I tillegg til å få inn en venstre ving av kvalitet, så vil jeg ha inn en høyre back, og en venstre back med ok hurtighet. Jeg håper også klubben prøver og kjøpe en hurtig bakroms-spiss.. ( Kim Holmen )
                                  Og hvis klubben har midler igjen til å handle for etter dette, så håper jeg på en midtstopper eller sentral midtbane. Hvis dette går så får vi forsterket litt i alle posisjoner.

                                  Men hvis dette skal gå så må investorene være villige til å spytte inn litt penger, og vi må tjene noe penger på spillersalg.. ( tror og håper klubben rydder opp litt i stallen etter sesongen )
                                  Og en keeper også. Og ny stadion og billigere sesongkort. Og fløte i kaffen. Varmekabler på feltet også

                                  Kommentar

                                  • Mauer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2007
                                    • 270

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av glasgow
                                    Og en keeper også. Og ny stadion og billigere sesongkort. Og fløte i kaffen. Varmekabler på feltet også

                                    Jaja, noen som er "seriøse" her..

                                    Kommentar

                                    • Balle Chlorin
                                      Medlem
                                      Bøffel
                                      • May 2006
                                      • 37

                                      #38
                                      Jeg ser at folk etterlyser en rask venstreving med gode innlegg og tungt skudd. Han var her for et par år siden og er nå blandt sitt lags viktigste spillere høyt over LSK på tabellen..... Kanskje Henning Berg bør ta en telefon nordover?

                                      Kommentar

                                      • OppsalKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2008
                                        • 1881

                                        #39
                                        Usain Bolt.

                                        Den eneste måten vi kunne få litt fart i laget når Riise Jnr er skadet.
                                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                        Alltid Celtic og LSK

                                        Kommentar

                                        • McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5096

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Balle Chlorin
                                          Jeg ser at folk etterlyser en rask venstreving med gode innlegg og tungt skudd. Han var her for et par år siden og er nå blandt sitt lags viktigste spillere høyt over LSK på tabellen..... Kanskje Henning Berg bør ta en telefon nordover?
                                          Ja, å hente Trond Olsen tilbake, nå som vi skal spille med 4 på midten, og misbruke han ennå en sesong er jo.. ehh.. lurt!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎