Ønskeliste til Henning Berg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Balle Chlorin
    Medlem
    Bøffel
    • May 2006
    • 37

    #41
    Han står med 3 mål og 11 målgivende denne sesongen, kun Gunnarson i Stabææk har flere målgivende. Hva er problemet med han og en etterhvert frisk Riise på hver sin kant som forer OO med gode innlegg??

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #42
      Opprinnelig skrevet av Balle Chlorin
      Han står med 3 mål og 11 målgivende denne sesongen, kun Gunnarson i Stabææk har flere målgivende. Hva er problemet med han og en etterhvert frisk Riise på hver sin kant som forer OO med gode innlegg??
      Da er vi avhengige av å spille 4-3-3.

      Det funka ikke under Uday, men det kan fungere under andre. 4-3-3 funka som kjent glimrende under Erlandsen, med Påsan og Winsnes(!) som vinger. Da bøtta vi inn goller, og spilte så god angrepsfotball som vi aldri har gjort før. Jeg tviler imidlertid på om Berg tester det.

      En annen fordel med 4-3-3 er at vi da kan få plass til både Brenne og Bjørkøy (evt. Søgård) som indreløpere, sammen med Kiko sentralt.

      Undertegnede hadde vært meget begeistret over følgende treer fremme:
      Olsen - Meter'n - Riise

      Lukter svidd av det. Litt mere spennende og uforutsigbart enn 4-4-2 med lange polere opp mot Meter'n og Sundgot.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        #43
        Personlig har jeg 4-3-3 langt opp i halsen og vil se med stor skepsis på alle som ønsker å innføre det igjen på Åråsen.

        Når det gjelder Olsen tror jeg han ville fingert fint i 4-4-2 om han hadde fått sjangsen til å sille seg inn, og ikke bare de sporadiske 5 min på slutten av en math. Når det er sagt tror jeg det er helt urealistisk at han skal komme til oss. Ei heller har vi vel råd til å kjøpe han fri i dagens situasjon, og du kan vel vedde på at et par andre klubber i TL også ville vært interessert i han...
        Last edited by Henrik; 31.08.2008, 11:30. Begrunnelse: spelling

        Kommentar

        • Balle Chlorin
          Medlem
          Bøffel
          • May 2006
          • 37

          #44
          Er ikke sikkert at det er så urealistisk....

          Kommentar

          • Mauer
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2007
            • 270

            #45
            Opprinnelig skrevet av McGuffy
            Ja, å hente Trond Olsen tilbake, nå som vi skal spille med 4 på midten, og misbruke han ennå en sesong er jo.. ehh.. lurt!

            Hvem har sagt vi skal misbruke han?? Kanskje Henning Berg får det beste ut av Trond Olsen!? Han er en meget god spiller som vi kan ha god nytte av..

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #46
              Det er nok forskjell mellom flat firer i 4-4-2 kontra diamant. I Diamanten må kantene ta mer defensivt ansvar, noe som ikke passet Olsen noe særlig. I en flat firer ville han nok komme mer til sin rett.

              Kommentar

              • Mauer
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 270

                #47
                mhm, enig! Hvis vi spiller flat firer med Riise på høyre kant og Trond Olsen på venstre kant så har vi hurtige og tekniske vinger med god innleggs fot og godt skudd bein. Med Occean i boksen da så kan det bli virkelig bra. Og en bakromsspiss ved siden av Occen på topp. Midtbane sentralt har vi mer enn gode nok spillere ( bjørkøy, brenne, mouheli og søgård )

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Det funka ikke under Uday, men det kan fungere under andre. 4-3-3 funka som kjent glimrende under Erlandsen, med Påsan og Winsnes(!) som vinger. Da bøtta vi inn goller, og spilte så god angrepsfotball som vi aldri har gjort før. Jeg tviler imidlertid på om Berg tester det.
                  Eller 4-5-1 som en del ville ha det til å være og som alle forståsegpåere vet er det en defensiv drittformasjon. Husker godt hylekoret når Erlandsen forsøkte dette med Koren som høyre ving.

                  Jeg husker dog at det ikke bare var god angrepsfotball vi fikk levert. Snarere var det litt himmel og helvete. Man kunne godt finne på å tape 4-0 hjemme mot Odd Grenland i samme sesong som man vant 5-1 borte over Brann. 5-1 hjemme mot Viking blir avløst av 0-1 tap mot Ham-Kam...

                  Men når det løsnet, så løsnet det skikkelig!

                  Men for ikke å spore av tråden, jeg er ikke så opptatt av formasjoner og spillere i "riktige" posisjoner som enkelste andre er. Og for de som tror at vi med Henning nå vil bli kvitt "problemet" med at spillere ikke spiller i sin beste posisjon må bare forberede seg på noen tøffe sesonger i tiden som kommer.

                  Henning vil vinne og bruker spillere ettersom det gavner laget best, ikke hva som passer best for spillerne. Og med en stall som på papiret skal være topp fire i Norge, så tror jeg heller ingen må gå rundt og tro at LSK plutselig blir et lag for unge, lovende spillere igjen (sist gang LSK satset ungt var i perioden 1998 til og 2001).
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • Mauer
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2007
                    • 270

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Eller 4-5-1 som en del ville ha det til å være og som alle forståsegpåere vet er det en defensiv drittformasjon. Husker godt hylekoret når Erlandsen forsøkte dette med Koren som høyre ving.

                    Jeg husker dog at det ikke bare var god angrepsfotball vi fikk levert. Snarere var det litt himmel og helvete. Man kunne godt finne på å tape 4-0 hjemme mot Odd Grenland i samme sesong som man vant 5-1 borte over Brann. 5-1 hjemme mot Viking blir avløst av 0-1 tap mot Ham-Kam...

                    Men når det løsnet, så løsnet det skikkelig!

                    Men for ikke å spore av tråden, jeg er ikke så opptatt av formasjoner og spillere i "riktige" posisjoner som enkelste andre er. Og for de som tror at vi med Henning nå vil bli kvitt "problemet" med at spillere ikke spiller i sin beste posisjon må bare forberede seg på noen tøffe sesonger i tiden som kommer.

                    Henning vil vinne og bruker spillere ettersom det gavner laget best, ikke hva som passer best for spillerne. Og med en stall som på papiret skal være topp fire i Norge, så tror jeg heller ingen må gå rundt og tro at LSK plutselig blir et lag for unge, lovende spillere igjen (sist gang LSK satset ungt var i perioden 1998 til og 2001).
                    Riktig som du sier, tror nok Henning Berg bruker det beste laget, og der han mener spillerne er best!

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Mauer
                      Riktig som du sier, tror nok Henning Berg bruker det beste laget, og der han mener spillerne er best!
                      Men det er ikke alltid at lagets beste samsvarer med spillernes beste. Har man tre gode sentrale midtbanespillere i stallen, kan det være til lagets beste at en av dem spiller på kanten, dersom man ikke har bedre kantspillere i stallen.

                      Sokolowski spilte en rekke kamper på kanten i fjor. Elmar Bjarnason er en sentral midtbanespiller som også spiller kant.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        #51
                        Jeg frykter at ansettelsen av Berg ikke vil føre til nevneverdig ro her på forumet fra Benny & Co. Sakset fra TV2.no:

                        "Bortelaget fikk en svært vanskelig start, og etter to Lyn-scoringer så det mørkt ut for Gutan. Men vertene la seg bakpå og ble straffet."
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Jeg frykter at ansettelsen av Berg ikke vil føre til nevneverdig ro her på forumet fra Benny & Co. Sakset fra TV2.no:

                          "Bortelaget fikk en svært vanskelig start, og etter to Lyn-scoringer så det mørkt ut for Gutan. Men vertene la seg bakpå og ble straffet."
                          He-he. Jeg er avventende og skeptisk. Berg var langt fra mitt førstevalg, men så har jeg da nok en gang heller ikke blitt konsultert.

                          Vi kjenner jo alle Berg som en som drøyer og feiger. Dette er ikke gode trekk, spesielt ikke når man spiller med en mann mer på hjemmebane.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • Odinster
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2008
                            • 160

                            #53
                            Betyr dette at Berg fortsatt kan ta med seg Hoff til LSK?

                            ULLEVAAL (VG Nett) Stabæk forsøkte å sikre seg Espen Hoff allerede i dette overgangsvinudet. En "ukjent" regel ser imidlertid ut til å stoppe en overgang.


                            Særlig etter denne utalelsen: -Han (Bohinen) legger imidlertid til at overgangen trolig ville gått i vasken likevel, på grunn av økonomien.

                            Kommentar

                            • hoyt
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 2850

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Odinster
                              Betyr dette at Berg fortsatt kan ta med seg Hoff til LSK?

                              ULLEVAAL (VG Nett) Stabæk forsøkte å sikre seg Espen Hoff allerede i dette overgangsvinudet. En "ukjent" regel ser imidlertid ut til å stoppe en overgang.


                              Særlig etter denne utalelsen: -Han (Bohinen) legger imidlertid til at overgangen trolig ville gått i vasken likevel, på grunn av økonomien.
                              Nei, dette handler kun om at Stabæk ville ha Hoff allerede i dette vinduet, noe som altså ikke skjer. Men at Hoff er klar for Stabæk etter sesongen er helt sikkert.
                              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                              - Nosa

                              Kommentar

                              • Percy Nilegård
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 5146

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                He-he. Jeg er avventende og skeptisk. Berg var langt fra mitt førstevalg, men så har jeg da nok en gang heller ikke blitt konsultert.
                                Må innrømme at jeg ble nysjerrig nå. Hvem var ditt førstevalg? Innen rimelighetens grenser.
                                "Alltid blodsprengt"!
                                Fong/Macho

                                Even Nordlien

                                Kommentar

                                • Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

                                  #56
                                  JJ fra Stabæk var om ikke annet mitt førstevalg, ikke veldig realistisk dog

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    #57
                                    Steinar Nilsen på første og Berg på andre for meg, så jeg er godt fornøyd.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                      Må innrømme at jeg ble nysjerrig nå. Hvem var ditt førstevalg? Innen rimelighetens grenser.
                                      1. Solbakken
                                      2. En svenske/danske med kontaktnett og offensiv legning
                                      3. Jan Halvor

                                      Berg er greit, men ikke mer. Han må selvsagt veies opp mot det vi har hatt de siste årene. Han er klart bedre enn Uday og Erland, men jeg frykter at han er litt for mye Rösler. Det vil si at han rir på knappe ledelser, og sutrer og klager på alle andre.

                                      Men, som sagt, jeg er skeptisk avventende. Han skal få en sjanse. Opprydding i stallen er første pri, og det vil vise mye.

                                      Imidlertid kan det også være vrient for Berg å sette sitt preg på laget, hvis vi er raka fant. Det kan selvsagt vise seg at det finnes penger til Berg (men ikke til Erland), men hvis ikke, så er det tilbake til gammel modell med å hente billig i utlandet.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5096

                                        #59
                                        Var Jan Halvor et seriøst ønske, eller var det på grunn av hans kroppslige atributter du ønsket han til Åråsen?

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                          Var Jan Halvor et seriøst ønske, eller var det på grunn av hans kroppslige atributter du ønsket han til Åråsen?
                                          Kombinasjon.

                                          Jan Halvor gjør det godt med Notodden og begrensede ressurser. Spiller fin, offensiv fotball og bøtter inn goller. Kun Odd har scoret mer. I tillegg virker JHH som en fin og avbalansert fyr. Han har også fått mer erfaring siden han trente Sogndal.

                                          Hva han står for utenfor banen er selvsagt en gedigen bonus.
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎