Bjarmann vender hjem (og tar med seg Lars Kristian Eriksen)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sbraathen
    Medlem
    Møteplager
    • Apr 2004
    • 88

    Opprinnelig skrevet av JMKANARI
    Med fare for at noen har kommentert dette før (har ikke lest alle innleggene...):

    Eriksen er Bosman, og går gratis til LSK. Shane er IKKE Bosman, og koster følgelig en haug med penger.

    Ser vel ikke bort fra at dette er grunnen.
    en annen ting er vel også det faktum av vi trenger en høyre back mer enn venstre back for tiden
    Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
    - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      Opprinnelig skrevet av sbraathen
      en annen ting er vel også det faktum av vi trenger en høyre back mer enn venstre back for tiden
      Ikke på kort sikt.

      MJ må vi anse som skadet inntil videre. Husar er utlånt. Da er vi egentlig bare én mann som kan spille på venstresiden, og det er Ståle.

      Med en back på plass kan Ståle skyves på kant, og Brenne inn sentralt der han hører hjemme.

      På høyresiden har vi nå Steinar, Karim og Riise (hvis han er klar).
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1173

        må være forskudd på 1 april i dag. På dagens innslag i sportn på tv2 fikk berg spørsmål om han hadde vært involvert i overgangen til lke. "nei" sa han og stirret ned i bakken. :P

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          Og dumme Lsk ledere sa at Berg hadde et ord med i saken..... Hvor dumme går det ann å bli.

          Kommentar

          • Rovfugl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 3672

            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Og dumme Lsk ledere sa at Berg hadde et ord med i saken..... Hvor dumme går det ann å bli.
            hehe, det er vel ikke så sjelden dem har gjort tabber i år heller, tabbekvota må vel begynne å bli full?
            DØ FOR FUGLA!!!
            http://www.fluefiskebloggen.no
            LSK er min religion
            Ujah er min gud

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              Samtidig så er det vel rimelig rart hvis ikke Berg blir spurt om nye spillere...

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13244

                Bastionens sider koker nå. En eggkastingsaksjon ble visstnok avlyst fordi de ikke har noe klubbhus å kaste dem på.

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Bastionens sider koker nå. En eggkastingsaksjon ble visstnok avlyst fordi de ikke har noe klubbhus å kaste dem på.
                  Jøss, er det engasjement i den klubben? Trodde alle ga faen i den klubben.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13244

                    Han ene hadde egg, men han andre sa at de ikke hadde klubbhus. Hva tredjemann mener om saken er uvisst.

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Det er sikker samme gutt unge med forskjelige nick som skriver alt.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Det er sikker samme gutt unge med forskjelige nick som skriver alt.
                        Når begynte turbojenta å holde med lyn?
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • gutt94
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2007
                          • 3271

                          Fy søren jeg ble flau i stad. Bjarman er trener for et reælingen guttelag (12år) og laget spilte mot nittedal hjemme. Var dommer og eter kampn hilsa jeg på han og sa at han burde velg lsk, så begynte han og le og sa han alerede hadde valgt. (jeg viste ikke om det). Fy søren så flau og idiotisk jeg følte meg!
                          KnutHSolberg

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3173

                            Selvinnsikt fra Bjarmann - eller "Hva var det jeg sa ?"

                            Opprinnelig skrevet av gilbert
                            Jeg er helt sikker på at Torgeir Bjarmann vil gi 100 prosent for LSK. Og da må det bli veldig bra, etter som han opplagt har gjort en god jobb for Lyn, der han som kjent bare ga 60 prosent... Fra spøk til revolver, jeg var faktisk litt i tvil om hva Bjarmann kunne bidra med da "alle" nærmest krevde at det MÅTTE ryddes plass til ham i LSK-apparatet etter at han la opp som aktiv, tross den enorme respekten jeg hadde for ham som spiller og kaptein. Sånn sett er det greit at han fikk "læretida" si i Lyn og nå kan gi hundre for oss. gilbert
                            Klipp fra

                            "– LSK har sjel
                            Av Per Kristian Torvik
                            Publisert 06.09.2008 - 06:30
                            Mer erfaring
                            Torgeir Bjarmann ble vraket som sportsdirektør i LSK for fire år siden. Det er han glad for i dag.
                            – Jeg hadde godt av å være borte og fått oppleve livet i en annen klubb. I Lyn har jeg fått en erfaring jeg neppe ville fått i LSK. Jeg er blitt en bedre leder, og hatt tett kontakt med ei spillergruppe jeg lærte å kjenne fra bunnen."

                            gilbert

                            Kommentar

                            • aguado
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 448

                              Lyn kan takke seg selv. Skjønte ikke helt dette innslaget. Takke seg selv for hva da? For at de gjør det de kan med begrensede ressurser? For at de ikke ønsker å være med på lønnsgaloppen i tippeligaen? Klart de mister noen spillere ved å ikke tilby dem kontrakter verdt 3-4 millioner i året, men samtidig må man jo se på hva slags budsjett en har.

                              Godt LSK har et flott budsjett og god økonomisk styring da...

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13244

                                Investoren(e) i Lyn har vel vært flinke til å hente ut pengene igjen. Dofabrikken til Brynestad har jo slitt. Berg & co ville sikkert gjerne hatt et klubbhus, bedre treningsfasiliteter etc. istedet for dagens leie/låne-Lyn. Spillere som blir solgt uten tanke på sportslige konsekvenser mm. Er nok den manglende satsingen han er misfornøyd med.
                                Last edited by reka; 07.09.2008, 12:34.

                                Kommentar

                                • KimFL
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 1410

                                  Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                  Lyn kan takke seg selv. Skjønte ikke helt dette innslaget. Takke seg selv for hva da? For at de gjør det de kan med begrensede ressurser? For at de ikke ønsker å være med på lønnsgaloppen i tippeligaen? Klart de mister noen spillere ved å ikke tilby dem kontrakter verdt 3-4 millioner i året, men samtidig må man jo se på hva slags budsjett en har.

                                  Godt LSK har et flott budsjett og god økonomisk styring da...
                                  Det innslaget gikk vel mer på spillere som drar fra klubben, fordi kontraktene dems går ut. Og akkurat det kan jo FC Lyn takke seg selv for.


                                  KimFL

                                  Kommentar

                                  • Canário
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1471

                                    Eriksen er ikke en mye bedre back enn for eksempel Pedersen, men trolig kun en mer offensiv type enn en bedre spiller. Det er ikke nødvendigvis dumt etter hvordan situasjonen har vært i år. Det er forsvarets manglende evne til å gjennomføre sine offensive oppgaver godt nok som kanskje har vært litt av problemet, spesielt siden vi over lang tid har spilt nesten uten vinger, særlig under Uday. Backene har ikke holdt bredden og ønsket å gå i angrep hele tida. Ellers hadde det neppe vært skapt så lite sjanser med Sundgot og Occean på banen i store deler av sesongen. Det har mer i starten vært "stått" back, som det het på løkka når de dårligste ble satt på backen. Og der sto de. Uansett hva som skjedde på banen. De beste lagene har backer som nettopp er bedre offensivt enn defensivt. Rett og slett fordi det er farligst når spillere kommer bakfra. En oppgave dem vi har fra før på ingen måte mestrer optimalt, heller ikke midtstopperne.

                                    Positivt at vi satser "yngre". Risikoen ved å "bygge" laget rundt spillere som er over 30 er oftere og mer langvarige skader, i tillegg til mindre tempo. Antagelig går JML og Stensaas ut etter endt sesong mens vi sikrer utviklingsmulighetene til de yngre talentene. For det gjør vi ikke ved å kjøpe halvgode, gamle spiller lengre. Feilprioritering er det. Gabrielsen og Slettli er spillere som virker spennende, og Jørgensen bør også være en sånn mann etter å ha spilt nesten alle andrelagskampene på høyreback i år. Det medfører i hvert fall lite positivt å holde på eller hente inn spillere som ikke er mer enn "nesten" god nok. Men uavhengig om Eriksen får spille mye eller ikke mener jeg det blir feil å kvitte seg med Pedersen; blir han sittende på benken er han ikke tiltenkt noen større rolle enn å være backup, og det er han god nok til å være. Kunne vel ikke akkurat forvente å få Espen Ruud til å fylle opp benken vår, og dekningen er noe vi har manglet litt i år samtidig som ham nesten passer like godt å spille på "feil" side.

                                    Kommentar

                                    • Canário
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1471

                                      Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                      men bastionen virker ikke så lei seg for å miste Lars Eriksen.
                                      http://www.bastionen.no/forum/viewtopic.php?t=8342
                                      Ingen grunn til å være negativ fordi forumet til Bastionen er full av frustrasjon for tida; alltid artig å høre hvordan en spiller omtales når han er i klubben og etter han har dratt. Noe av det jeg har lest der er jo helt dratt ut av proporsjoner. Ikke noe nytt at spillere som ikke er en av de aller beste får kritikken overdrevet og får dårlig ord på seg, spesielt kanskje i kombinasjon med det som skjer der borte nå om dagen og være "påtatt" glad over at en spiller som han drar. Man fokuserer selvsagt på manglene, men tror Eriksen blir en bra spiller for oss. Han bør ha alle forutsetninger. Om han utvikles videre i rollen.

                                      Strålende "nyheter" om Bjarmann, om man kan kalle det det.

                                      Kommentar

                                      • hoyt
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 2850

                                        Bra førsteomgang av Eriksen mot enga. Hadde et kanoninnlegg akkurat nå som burde gitt assist. Liker det jeg har sett defensivt også.
                                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                        - Nosa

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

                                          Ta gjerne med Theodor Elmar Bjarnasson på lasset. Har virkelig fått sansen for han.
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎