LSK-Brann, Åråsen, mandag 22.09.08 kl. 19

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    #41
    Opprinnelig skrevet av Serbern
    Opdal ute resten av sesongen. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=526346
    Ute med Occeanoalbufobi ??
    LSK Norges beste lag

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7055

      #42
      Kan ikke si at de første 40 minuttene av Brann-Deportivo gjør meg særlig optimistisk foran mandag.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Rune
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 1229

        #43
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Kan ikke si at de første 40 minuttene av Brann-Deportivo gjør meg særlig optimistisk foran mandag.
        Sier på ingen måte at ikke Brann spiller bra, men formasjonen og innstillingen til et B-preget Deportivo passer Brann perfekt. Men foralldel Brann har imponert, og jeg merker jeg gruer meg litt til å se Huseklepp i en-mot-en med Kippe, kanskje man bør vurdere PSA?
        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

        Kommentar

        • Ted Nugent
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 851

          #44
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Kan ikke si at de første 40 minuttene av Brann-Deportivo gjør meg særlig optimistisk foran mandag.
          Hvis jeg ikke husker helt feil hadde Rosenborg akkurat knust Valencia da de besøkte oss ifjor høst. Det endte som kjent med storseier til Lillestrøm. Slapp av folkens...!

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            #45
            Det Brann gjør på hjemmebane, gjør de ikke på bortebane.
            LSK er også betydelig sterkere hjemme enn borte.

            Deprotive er heller ikke så fryktinngydende, men slår nok Brann i returen og viser seg fra en annen side da. Spørsmålet er hvor stort forsprang Brann har etter denne kampen. Får de 3-0 eller 4-0 er det tøft for spanjolene. Med 2-0 eller 2-1 vinner Deportivo greit.

            Det er selvfølgelig fullt mulig at Brann slår Deportivo, og at vi slår Brann.
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              #46
              Coruña stiller forøvrig med russisk rulett-forsvar i kveld. Dette er noe av det dårligste jeg har sett av et italiensk/spansk lag. Catannaccio er det hvertfall IKKE.

              Oppløftende for kampen på mandag: Brann er inneffektive. Og de kommer til å få langt færre sjanser mot LSK.
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                #47
                Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                Oppløftende for kampen på mandag: Brann er inneffektive. Og de kommer til å få langt færre sjanser mot LSK.
                Hvorfor prøver du å innbille deg selv at brann kommer til å fremstå totalt forskjellig fra i kveld og til mandag? Vinner de i dag får de en kjempe vitamininnsprøytning etter å ha prestert under pari over lang tid i serien. Selvsagt håper jeg vi vinner, men det kommer til å bli tøft.

                Kommentar

                • Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

                  #48
                  Rosenborg gikk vel på ett tap i tippeligaen hver gang de vant en kamp i europa, så jeg er opptimist.

                  Tipper de blir skrytt opp i skyene av tv2 fram til mandag, så går de på en skikkelig smell på Åråsen. 4-1 til LSK.

                  Kommentar

                  • Skinke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2007
                    • 3914

                    #49
                    Jævlig typist at Brann endelig får en mega opptur med å slo Deportivo La Coruna rett før møte med oss! Å makan så bra de spilte også da, jeg frykter ett nytt 5-1 tap...
                    Daukjøtt Felt C

                    Kommentar

                    • WAK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 964

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av WAK
                      Hvis du ser kampen til Brann i går så tror jeg ikke du er like sikker på at "Brann er tilbake som et ræva lag." Tror Brann begynner og nærme seg fjorårets form. De spilte til tider meget bra i går og utspilte Viking. Mange mente Viking var meget heldige som fikk med seg et poeng. Brann har riktig nok problemer med og score men spiller seg til mange sjanser. Til kampen mot oss er flere spillere tilbake bl.a Karadaz.

                      Tror Brann blir meget vanskelig og slå men håper selvfølgelig vi knuser dem.
                      Allrede etter forrige seriekamp sa jeg at Brann begynner og komme i form. I tillegg får de trolig viktige spillere tilbake til Lillestrøm kampen. Men flere uttrykte at de trodde vi vant lett mot Brann. Med den innstillingen taper vi ihvertfall. Det blir garantert ikke lett å slå Brann.

                      Kommentar

                      • Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1470

                        #51
                        Fra LSK Zone:"Brann kommer til Romerike med varierende selvtillit. Bergenserne har tatt to poeng siden seiren over HamKam på Brann stadion 2. august. Dermed håper LSK-trener Erland Johnsen at hans disipler håver inn tre poeng på mandag.
                        - Brann er et av de lagene som har slitt denne sesongen, og det ser ut til at det er slik at man får noen sesonger i blant hvor ikke mye stemmer. Brann har mistet nøkkelspillere, og ikke funnet tilbake til den formen og den gløden de hadde i fjor da de tok seriegull sier han."
                        Jeg håper ikke EJ og spillerne tar for lett på Brann. - Jeg kan melde fra Bergen at her "gløder" det nok mer enn på lenge.. Jeg håper inderlig at det tenkes og satses som mot Stabæk: Vi må ha høyt press og jobbe kollektivt. Kun det beste er godt nok på mandag! At min tilværelse som Fulga-fan i Bergen blir bedre med seier er her helt unnerordnet.. Den seieren kan bli tippeliga-livsviktig..

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                          Coruña stiller forøvrig med russisk rulett-forsvar i kveld. Dette er noe av det dårligste jeg har sett av et italiensk/spansk lag. Catannaccio er det hvertfall IKKE.
                          Hæh? Spanske lag har da aldri spilt catenaccio. Jayzus!
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            #53
                            Er redd vi er avhengig av seier her for å redde plassen i tippeligaen. På pluss siden for vår del er at Brann har en kamp i beina som åpenbart kostet krefter. De er også ineffektive da de må ha straffe og keepertabbe for å score. Er redd for Huseklepp mot våre midtstoppere. Her må gutta være svært våkne og unngå lage mye frispark ol. Hør med Stensaas hvordan man skal tackle slike spillere (hadde svært god kontroll på Alanzinho). På mandag vet vi hvordan de andre lagene har gjort det. Forhåpenltigvis har i hvertfall Kamma tapt. Uavgjort i Ålesund tror jeg er å foretrekke. Det nest beste i den situasjonen vi er i er nok seier til de unevnelige. Håper naturligvis at hjemmesterke Lyn tar seg av Molde, men jeg ser ikke bort fra at det blir B på Ullevaal.

                            Kommentar

                            • Kanarifugl84
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2007
                              • 2319

                              #54
                              Brann virket fantastisk bra i dag, jeg lar meg ikke skremme. De var gode takket være en for dagen sprudlende Huseklepp, samt et sinnsykt tamt Deportivo som sto med nisselua i hånda praktisk talt hele kampen. Huseklepp senker seg garantert ned på bedagelig nivå når det blir snakk om hjemlig serie igjen. Han har vel knapt vært nevnt i noen tippeligakamper så langt denne sesongen. Det er blir en jevn og tett match på mandag, men Brann er på langt nær noe mer favoritter enn oss. Absolutt mulig med 3 poeng, 11(spillere)x90(minutter) innsats burde gjøre susen.

                              Kommentar

                              • heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2121

                                #55
                                Endelig kan vi hause opp Puseklepp igjen! Fint det, da vet vi jo at han rakner til neste kamp.

                                Jeg er redd for trafikken i Milano, Napolitanos og hòyder. Brann er ingenting à frykte. 4-0 er pà sin plass.
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                Endelig er mørketida over.

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av VK
                                  Hvorfor prøver du å innbille deg selv at brann kommer til å fremstå totalt forskjellig fra i kveld og til mandag? Vinner de i dag får de en kjempe vitamininnsprøytning etter å ha prestert under pari over lang tid i serien. Selvsagt håper jeg vi vinner, men det kommer til å bli tøft.
                                  Prøver ikke å innbille meg noe som helst. Men jeg vet at dette laget er helt forskjellig på hhv. hjemme- og bortebane og liker å understreke det, siden det var noen her inne som antydet at vi hadde noe å frykte etter å ha sett 40 minutter av kampen.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7055

                                    #57
                                    Er vel greit å vurdere Brann edruelig. Den første omgangen av kampen deres i går er det beste jeg har sett av et norsk lag på fryktelig lang tid. Hadde de hatt en spiss som traff mål ville de ha vunnet 4-0 i går. De var veldig gode mot Viking sist også.

                                    Det blir spennende å se hvordan vi løser oppgaven på mandag. Jeg frykter at temposvakhetene våre vil bli ekstra synlige mot opprullingene Brann vartet opp med i går, dersom de slipper til.
                                    Last edited by trigz; 19.09.2008, 11:17.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Canário
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1471

                                      #58
                                      Hvis Brenne er skadd blir det neppe Occean "alene" på topp. Myklebusts skade er et tap hvis han heller ikke blir klar, men samtidig får vi håpe det fører til at Occean får ballen mer i medløp etter at han har startet og forblir rettvendt hvis Sundgot blir makker. Fellus har ikke vist seg som en målskårer og OO er bedre nettopp med hjelp og fungerer best som én av to på topp, der han blant annet hadde sin beste periode i Odd med en "tilsvarende" Sundgot-utgave i Suffo. Synes OO ofte må være rettvendt for å bli effektiv; mottakene sitter ofte dårlig og han er rett og slett litt for treig til at fintene hans fører med seg veldig mye så lenge han ikke er innenfor 16-meteren.

                                      Det er pussig hvordan enkelte spillere blir publikumsyndlinger uten at de egentlig bidrar fryktelig mye til lagets fremganger. Det virker litt som Fellus er en sånn spiller. Jeg mener han fremdeles har mye å bevise før han fortjener en plass i startoppstillingen, all den tid det er viktig å huske på at nettopp OO og Sundgot ble forklart som en viktig grunn for at det snudde etter FFK-kampen og de har vært blant de mest effektive. (Var vel noe sånt som at fra 6. april til 3. august scoret kun OO og Sundgot eliteseriemåla våre, til sammen 15 mål).

                                      Samtidig ser jeg at mangelen på variasjon og offensive spillemønstre kan bli påfallende - for hvilke taktiske endringer gjør vi når det ikke lykkes å slå langt? Nesten ingen! Derfor blir Riise viktig i denne kampen, muligens sammen med Fellus som kan komme inn etter hvert.

                                      Dessuten synes jeg det har vært (litt) mer den offensive samhandlingen som har sviktet i de kampene Sundgot har spilt, i større grad enn Sundgot har spilt svakt. Det er jo forresten ganske typisk Sundgot å ha kamper der han bommer og "ser" dårlig ut for så å putte to i neste kamp eller skåre i en eller to kamper på rad. Men han har ikke vært god - uten tvil en del å gå på - men laget må gjøre det lettere for hverandre å prestere og gjøre de riktige valgene. Det er faktisk situasjoner der det er riktig å holde på ballen "litt for lenge". Essediri hadde en nedgang i sist kamp og virker på meg som en mer "hjemmespiller". Fra begge sider var det dårlig med innlegg (og dødballer) sist. Suksessfaktoren er jo nettopp det å variere - slå en del langt, spille oss gjennom midten og vende ut på kantene. Bruke kontringer som kommer. Occean kan likeså godt få gjennomspill som Myklebust; det har nok mer med hvordan vi starter angrepene og å variere spillet. Det gikk eksempelvis bra mot Godset, B/G, Viking, Ham-Kam i år, og i fjor mot blant annet Viking (4-1), Aalesund (7-0), Vålerenga (3-1) og Rosenborg (4-1) med den kombinasjonen. Man vinner noen og taper noen, og det skyldes sjelden én spiller, for eksempel "bare" Sundgot om han spiller med OO når det snarere handler om hvordan laget mestrer de forskjellige oppgavene.

                                      Umiddelbart nå, hvis man ser alternativer, ville jeg valgt å starte med Stensaas/Riise på venstre, Pedersen/Essediri på høyre, OO og Sundgot, med mer spill gjennom midtbanen og bedre innlegg (og ikke minst dødballer).

                                      Kommentar

                                      • heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2121

                                        #59
                                        Jeg tar sjansen pà og chatte pà hovedforumet, men: Med Canàrio og gilbert som trenere hadde vi vunnet serien hvert àr!
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                        Endelig er mørketida over.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13272

                                          #60
                                          Må innrømme at jeg grøsser hver gang spillere går ut i media og lover poeng og seier. Sist var vel dette mot brann i fjor (supergrøss), uansett har vel de kampene uten unntak endt med tap? Nå har etterhvert begge trenerne prestert å love oss tre poeng i denne kampen, noe ikke engang Erlandsen turte da vi valset over alle i 2001 (bortsett fra cupsemien mot Bryne?). Dette løftet kommer attpåtil etter høstens svakeste kamp, hvor vi presterte å gi fra oss to poeng mot det dårligste laget jeg har sett i år. Å legge nøttene til de grader på hoggestabben gjøres vel bare av trenere som ser nedrykkstoget komme gjennom tunnellen og siste lønnslipp komme seilende i posten (eller Bring som det heter nå). Dette poengløftet overgår glatt de verste meldingene fra president Bush om irak-krigen. Spørsmålet er om man blander uttrykkene "selvtillit" og "manglende selvinnsikt" i LSk-garderoben?

                                          LSK har forøvrig helt riktig fått med seg at Brann har vært ustabile i år og skriver så i pressemeldinga, men at vi rett og slett har vært jevnt over dårlige ser ikke ut til å ha gått opp for noen i klubben. Vi har riktignok tatt noen seire eller spilt uavgjort mot iallefall ett godt lag hjemme, men som alle seire for bånnlag har dette skjedd mot lag som ikke "har hatt dagen" for å si det mildt.

                                          Jeg regner med å se norges mest stillestående spisspar på topp igjen, håpet om at formsvake Sundgot skal skåre ett eller to heldige mål ser ut til å overskygge alle ambisjoner om godt og bevegelig angrepsspill. Mannen blir attpåtil plassert i mellomrommet, i den formen han er i kunne vi med fordel plantet ham ved første stolpe. Spisskombinasjonen som sliter mot Eidsvoll Turn og Kärjeng skal altså bryne seg mot et Brannforsvar som endelig har forstått at Karadaskjerringa har kostet dem 12-15 poeng i år og som holdt tett mot Deportivo.

                                          Mitt tips: 0-5

                                          PS Kanskje 0-3 hvis riseth får lov å bruke mopeden på mandag...
                                          Last edited by reka; 20.09.2008, 13:57.

                                          Kommentar

                                          Working...