LSK og Markus Kiesenebner kommet til enighet (var: LSK sparket Markus Kiesenebner.)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 1173

    #61
    spillerne kan sjenke seg å være så drita fulle de bare vil for min del, så lenge de herjer på samme måte som kasey gjorde.

    Kommentar

    • Sem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2005
      • 1626

      #62
      Kasey herja vel ikke. Han hadde sine stunder og gode kamper, men jeg er veldig glad for at vi i dag har Kiko på sentral midtbane i stedet for Kasey.

      Kommentar

      • Vegar Hjermundrud
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 423

        #63
        Opprinnelig skrevet av KFL41
        Ingen av disse tre er medisinere og kunne vite at han var idrettsinvalid. Hadde de visst det hadde han selvsagt ikke blitt kjøpt. Jeg vet ikke om det er åpenbart at en medisinsk test ville avdekket dette. Hvis den kunne det og den medisisnkse testen har vært for dårlig, er det medisinske apparatet som ikke har gjort jobben.
        Dette har jeg lurt på også. Skulle gjerne visst om skaden var erkjent før spilleren kom til LSK og hva som ble gjort av undersøkelser før kjøpet. Synes egentlig dette er ganske viktige ting. Klubben har kastet mange penger ut av (overgangs)vinduet her. Det er imidlertid lov å lære av de feil en har gjort og jeg kan tenke meg å etterspørre hvilke endringer tilfellene Kisen og Johnsen har presset fram i det medisinske støtteapparatet.
        Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #64
          Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
          Dette har jeg lurt på også. Skulle gjerne visst om skaden var erkjent før spilleren kom til LSK og hva som ble gjort av undersøkelser før kjøpet. Synes egentlig dette er ganske viktige ting. Klubben har kastet mange penger ut av (overgangs)vinduet her. Det er imidlertid lov å lære av de feil en har gjort og jeg kan tenke meg å etterspørre hvilke endringer tilfellene Kisen og Johnsen har presset fram i det medisinske støtteapparatet.
          Denne saken har jeg vært på lenge. Vi er heldigvis kvitt Slokvik, men spørsmålet er om det er nok?
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • aguado
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 448

            #65
            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Denne saken har jeg vært på lenge. Vi er heldigvis kvitt Slokvik, men spørsmålet er om det er nok?
            Hvordan kan sparkingen av hele støtteapparatet forhindre at samme feilen gjøres på nytt? Skal en bedrift vokse på feil den gjør er det viktigere at en diskuterer hva som gikk galt, lærer av feilene, innfører bedre rutiner etc.

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #66
              Opprinnelig skrevet av jalapenos
              Hvordan kan sparkingen av hele støtteapparatet forhindre at samme feilen gjøres på nytt? Skal en bedrift vokse på feil den gjør er det viktigere at en diskuterer hva som gikk galt, lærer av feilene, innfører bedre rutiner etc.
              Mye av feilene har blitt dokumentert her på forumet. Faktisk ofte i "real-time" mens skandalene har utfoldet seg.

              Kanskje vi burde dokumentere "lessons learned" på Kanaripedia?

              For ordens skyld, så mener jeg ikke at Kisen og Johnsen ar Slokviks feil. Feilen er ledelsen sin, men det som forsterket feilen var manglende medisinsk/fysisk kompetanse.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • kimmern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 1173

                #67
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                For ordens skyld, så mener jeg ikke at Kisen og Johnsen ar Slokviks feil. Feilen er ledelsen sin, men det som forsterket feilen var manglende medisinsk/fysisk kompetanse.
                Slokvik er sikkert flink til å trene skiløpere, men det er en ørliten forskjell å trene fotballspillere ja.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3377

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Kun 2/3 enig.

                  Uday og Fjørtoft er vekk, Grønlund sitter fortsatt.
                  Som daglig leder har vel ikke Grønlund noe ansvar for det sportslige?

                  Som en av de fire i Sportslig Utvalg kan han vel ikke beskyldes for å ha trumfet igjennom den overgangen? I såfall har vel Per Berg, Tom Lund, og Per Mathisen like mye skyld (mulig det har blitt endringer i SU, men de var det vel som satt der da Kiesen kom)?
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Vegar Hjermundrud
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 423

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av jalapenos
                    Hvordan kan sparkingen av hele støtteapparatet forhindre at samme feilen gjøres på nytt? Skal en bedrift vokse på feil den gjør er det viktigere at en diskuterer hva som gikk galt, lærer av feilene, innfører bedre rutiner etc.
                    For min egen del må jeg presisere at "endringer" også for meg i første rekke er andre rutiner, nye og grundigere undersøkelser etc etc. Når det gjelder nye spillere hadde det vært spennende å vite hva som skjer bak lukkede dører om det blir en uenighet mellom sportslig ledelse og medisinsk støtteapparat:

                    Fysioterapeut/lege (FL): "Vi kan ikke si med sikkerhet at bruskskaden hans vil hindre ham i å yte 100 % for oss".

                    SU: "Hvor mange prosent mulighet vil dere gi ham?"

                    FL: "Vanskelig å si, det vil komme an på hvor skaden sitter og hvor stor den er".

                    SU: "Kan dere ikke se det på MR da?"

                    FL: "Til dels ja, men MR gir intet eksakt bilde av skadene. Det kan være forskjell på hva vi ser på bildene og hva vi hadde sett om vi hadde artroskopert ham".

                    SU: "Da artroskoperer vi ham!"

                    FL: "Det tror vi ikke er mulig. Vi har ingen avtale med spillerens klubb om den type invasive undersøkelser"

                    SU: "Men det er ikke 100 % sikkert at bruskskaden vil hemme ham?"

                    FL: "På ingen måte. Det er definitivt en mulighet for at det vil gå greit også. Når vi testet kneet med en-bens hopp og styrketester var det slett ikke ille. Men, han har altså en skade i kneet vi ikke kan gi dere noen garantier for vil leges fullt ut".

                    SU: "Faen heller, nå har vi brukt så mye tid og penger på å kartlegge denne fyren. Hmmm...".

                    Aner selvsagt ikke om det som har skjedd er nærheten av dette, men om det er slik at han har kommet hit med en skade som har gjort at han ikke har kunnet spille for LSK og klubben ikke har fanget dette opp i forkant, eller tatt høyde for dette når kontrakten ble utformet, er det penger som er sløst bort og som kunne vært brukt på helt andre og nyttigere ting.
                    Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                    Kommentar

                    • Latvijan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2005
                      • 360

                      #70
                      Jeg vet ingenting om hva de ansvarlige i LSK visste om Kiesens skade på forhånd. Men jeg vet med 100% sikkerhet at Marius Johnsens skadeomfang var godt kjent i Start. Dette har jeg valgt å ikke skrive om her tidligere da kildene mine i Start den gang satt så høyt i systemet der at det ville vært feil av meg og navngi vedkommende. I følge min kilde der kunne ingen i Start fatte og begripe hvordan i all verden Johnsen kom seg gjennom LSKs medisinske test. For Start var salget av Johnsen et tilfelle der de kunne "laugh all the way to the bank".

                      Ikke min hensikt å være en som farer med ikke navngitte kilder, men jeg kan love at dette ikke dreier seg om ”naboen til søstra til en som gikk på skole med han ene som prøvespilte for 2.laget til Start”.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        #71
                        Ved hjelp av rykter, spekulasjoner og frigjøring av oppdammet slagg og antipatier kommer vi nok til bunns i denne saken også, og kan redde LSK ved å henge ut vedkommende på forum og tribune.

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎