Stabæk - Lillestrøm, 14. mars kl. 20.00, Telenor Arena

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    #21
    Kan vi håpe på et lite mirakel.http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle2507016.ece

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #22
      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Eller så får vi håpe at norske spillere snart begynner å få has på dvergen. Det er tidvis flaut å se på hvordan han driter ut hele ligaen.

      Bruk enhver anledning til å gi ham en god trökk, ta i langt mer enn nödvendig, og gi en av våre mer fottrappe spillere oppgaven med å plage/markere sirkusfiguren ut av kampen. Selv Bolly og Mykle knuser ham lett i duell.

      Viktig at noen alltid passer godt på ham og går opp i ham när sagt samtidig som han mottar ballen og således ikke gir ham mulighet til å vende opp og sette fart. Om man har mulighet til å gi ham et ublidt möte med gresset/plasten, så spiller det liten rolle om man gir bort frispark på midten. Merk at jeg ikke önsker at vi skal spille styggt, men jeg tror det gjör underverker om man er ekstra hard med ham. Ikke stygg, bare litt hard.

      Sånn ville han bli mottatt i en bedre liga, og med tanke på hvor mye fysikk som finnes i TL, så burde han strengt tatt ikke få lov å holde på som han gjör. Hadde man satt ham i en Premier League start-elever, så hadde banemannskapet fått lov til å plukke opp restene av ham i pausen.

      Jeg mener det er på höy tid at norske fotballspillere gjenreiser sin egen og Tippeligaens äre, og ikke lar seg drite ut av denne bötteknotten. Det er faen meg flaut.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Ola
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1651

        #23
        Opprinnelig skrevet av andersmm
        Eller så får vi håpe at norske spillere snart begynner å få has på dvergen. Det er tidvis flaut å se på hvordan han driter ut hele ligaen.

        Bruk enhver anledning til å gi ham en god trökk, ta i langt mer enn nödvendig, og gi en av våre mer fottrappe spillere oppgaven med å plage/markere sirkusfiguren ut av kampen. Selv Bolly og Mykle knuser ham lett i duell.

        Viktig at noen alltid passer godt på ham og går opp i ham när sagt samtidig som han mottar ballen og således ikke gir ham mulighet til å vende opp og sette fart. Om man har mulighet til å gi ham et ublidt möte med gresset/plasten, så spiller det liten rolle om man gir bort frispark på midten. Merk at jeg ikke önsker at vi skal spille styggt, men jeg tror det gjör underverker om man er ekstra hard med ham. Ikke stygg, bare litt hard.

        Sånn ville han bli mottatt i en bedre liga, og med tanke på hvor mye fysikk som finnes i TL, så burde han strengt tatt ikke få lov å holde på som han gjör. Hadde man satt ham i en Premier League start-elever, så hadde banemannskapet fått lov til å plukke opp restene av ham i pausen.

        Jeg mener det er på höy tid at norske fotballspillere gjenreiser sin egen og Tippeligaens äre, og ikke lar seg drite ut av denne bötteknotten. Det er faen meg flaut.
        Flaut? Jeg synes det er helt på sin plass at en brasiliansk spiller, som dog har minst 100 spillere foran seg i køen til landslaget, viser norske spillere med oppblåst selvbilde og urealistiske forventninger til egen verdi, hva de egentlig er - nemlig middelmådigheter i global fotballsammenheng. Alanzinho er en entertainer og en glimrende fotballspiller som tilfører en meget overvurdert og grå norsk liga interesse og lyspunkt. Han er en av få ekte profiler som skaper et produkt av Tippeligaen, og en årsak til at produktet kan selges til TV2 og Telenor for en milliard kroner. Det ville være trist om en slik spiller skulle bli kvestet ned av fysiske løpsmaskiner uten spisskompetanse. Men jeg tviler på at dette skjer. Jeg tror rett og slett ingen er gode nok til å ta han helt ut av kampene.

        At Alanzinho drar fra Norge er intet snakk OM, men NÅR. Hvis han blir brukt riktig, og får lov til å dyrke spisskompetansen sin, så er jeg ganske sikker på at han kunne klart seg greit i alle Europeiske ligaer, inkludert PL.
        Last edited by Ola; 17.01.2009, 17:36. Begrunnelse: skrviefeli

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #24
          Opprinnelig skrevet av Ola
          Flaut? Jeg synes det er helt på sin plass at en brasiliansk spiller, som dog har minst 100 spillere foran seg i køen til landslaget, viser norske spillere med oppblåst selvbilde og urealistiske forventninger til egen verdi, hva de egentlig er - nemlig middelmådigheter i global fotballsammenheng. Alanzinho er en entertainer og en glimrende fotballspiller som tilfører en meget overvurdert og grå norsk liga interesse og lyspunkt. Han er en av få ekte profiler som skaper et produkt av Tippeligaen, og en årsak til at produktet kan selges til TV2 og Telenor for en milliard kroner. Det ville være trist om en slik spiller skulle bli kvestet ned av fysiske løpsmaskiner uten spisskompetanse. Men jeg tviler på at dette skjer. Jeg tror rett og slett ingen er gode nok til å ta han helt ut av kampen.

          At Alanzinho drar fra Norge er intet snakk OM, men NÅR. Hvis han blir brukt riktig, og får lov til å dyrke spisskompetansen sin, så er jeg ganske sikker på at han kunne klart seg greit i alle Europeiske ligaer, inkludert PL.
          Seriöst. Om vi skal ha en liga av viss kvalitet, så kan vi ikke väre bekjent av at 50 kilos egodverger dribler av et halvt lag og scorer. Man ser så og si aldri slikt i bedre ligaer, da motspillere bruker fysikk og klökt for å ta rotta på denslags. I tippeligaen i år så vi det latterlig ofte. De ligaene der man ofte ser sånne mål og raid, er svake ligaer som vi helst ikke önsker å sammenligne oss med.

          Jeg tror ikke man behöver väre Puyol eller Terry for å klare å stoppe de verste raidene. Så lenge man klarer å holde hodet kaldt og er alert på fyren, så kan man luke bort de fleste raidene. Om man i tillegg lar ham kjenne litt på fysikken i TL, så tror jeg han blir smålei og forbanna. Jeg snakker ikke om å kveste, men fotball er en fysisk sport, og så lenge man holder seg til reglene, så mener jeg at man ikke bör gå av veien for å bruke fysikken. Part of the game.

          Etter hvert tror jeg de fleste TL lag kommer til å knekke "alanzinho-koden" og läre seg metoder for å effektivt stoppe ham, uten å väre stygg. Det er ingen verdensspiller det er snakk om, men en spillertype som man ytterst sjeldent möter i TL. Når TL-spillere og trener begynner å bli vant med å möte ham, så tror jeg ikke han kommer til å skinne like sterkt lenger.

          For min del er det forövrig viktigere at Alanzinho blir kneblet og tatt ut av spill når LSK möter Stabäk, enn at tv2 og Telenor har en cirkushest de kan hausse opp når de reklamerer for TL.

          Det er jo inget kvalitetsstempel for TL at han får herje sånn. Den dagen han blir tatt ut av kampen av de fleste TL-motstandere, da har TL blitt en bedre liga. Det er heller ikke urealistisk å ta ham ut av en kamp, det burde de fleste TL-lag klare ganske bra.

          TL-rettigheten ble forsåvidt solgt for en milliard mens alanzinho fortsatt var ukjent for de fleste.
          Last edited by andersmm; 17.01.2009, 16:50.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • glasgow
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 1251

            #25
            Syntes det er synd hvis tippeligaen mister alle profilene.
            Greit nok at vi skal slå Stabæk
            Men syntes faktisk Alanzinio er en attraksjon i seg selv.
            Kall han ego og hva dere vil, det var det mange som sa om Michael Mifsud også, men fy faan og morsomt det er og se på.
            Og det er jo mye morsomere og slå stabæk med profiler som Alanzinio og Daniel Nanskog på laget.

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              #26
              Ok. Så Lionel Messi er et svakhetstegn for La Liga. og Ronaldo for PL.

              Dessuten ble medieavtalen reforhandlet i fjor sommer, omtrent samtidig som Alanzinho nærmest vant alene over Rosenborg på direktesendt TV.

              Kommentar

              • CFD
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2319

                #27
                LSK - Stabæk 2008. Hvis jeg husker rett så hadde Stenssås tilnærmet full kontroll på Alanzinho ved å være tidlig oppe i han og stoppe han med ren rutine. Hvis LSK hadde spilt slik som jeg har sett LSK i flere år tidligere og ønsker LSK skal spille så skal det ikke være så vanskelig å stoppe han.

                Er vi gode på plassering og er tidlig oppe i situasjonen så nekter vi han de store rommene og vips så er han satt ut av kampen.
                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Ola
                  Ok. Så Lionel Messi er et svakhetstegn for La Liga. og Ronaldo for PL.

                  Dessuten ble medieavtalen reforhandlet i fjor sommer, omtrent samtidig som Alanzinho nærmest vant alene over Rosenborg på direktesendt TV.
                  Messi gjör jo et sånn raid som Alanzinho gjör i året. Alanzinho gjör det hver tippeligarunde. Selvfölgelig, et sånt raid eller prestasjon skjer jo også fra tid til annen i de beste ligaer, men det er aldri snakk om at EN spiller får holde på å herje som alanzinho gjör. Ronaldo i PL er jo toneangivende og dominerende, men han dribler jo ikke bort et halvt lag to-tre ganger i löpet av en kamp.

                  Angående medieavtalen, så spiller det jo lite rolle om den ble reforhandlet i sommer. Den ble jo opprinnelig solgt for en milliard, uten at det var noe stort alanzinhofokus.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av CFD
                    LSK - Stabæk 2008. Hvis jeg husker rett så hadde Stenssås tilnærmet full kontroll på Alanzinho ved å være tidlig oppe i han og stoppe han med ren rutine. Hvis LSK hadde spilt slik som jeg har sett LSK i flere år tidligere og ønsker LSK skal spille så skal det ikke være så vanskelig å stoppe han.

                    Er vi gode på plassering og er tidlig oppe i situasjonen så nekter vi han de store rommene og vips så er han satt ut av kampen.
                    Eller hva?
                    Det kan ikke ta så mye lengre tid för TL-lagene finner ut hvordan man stopper ham. Uansett er vel sjansen stor for at han går til en pengesterk bakgårdsliga i löpet av året, relativt stor.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                      Man ser så og si aldri slikt i bedre ligaer, da motspillere bruker fysikk og klökt for å ta rotta på denslags.
                      Spillere som Robinho, Simão, Ninis, Elano og Messi er også kortvokste typer som på egenhånd "skaffer" gjennombrudd. Spillere som dem vil også variere fra kamp til kamp. Like mye som han har "driblet et halvt lag" har han også vært nesten like mye ødeleggende som god. De fleste TL-lag har nettopp klart å ta han ut av deler av kampen, men ikke hele tiden. Det er heller ikke bare i Norge spillere ville blitt liggende etter ham.

                      Alanzinho hadde garantert vært i stand til å gjøre det godt på internasjonalt nivå. Neppe stabilt, men det er han heller ikke alltid her. Men godt nok til å spille gode kamper - som han allerede har gjort mot Rennes. Det er ikke flaut at han også er god i Norge, men det viser enda tydeligere hvilke ferdigheter som ikke dyrkes fram her. Virker som en del i eliteserien blir overvunnet med en gang de prøver å takle og "venter" isteden til han er forbi. Det viser hvilken rett timing og fart i beina det kreves for å stoppe han (sikkert også en samhandling defensivt for å minske rommene for medspillerne).

                      Det vil alltid være tvil om kortvokstes muligheter til å hevde seg i fysisk tøffe ligaer. Alanzinho har vist som mange før han at med gode nok ferdigheter kan man være god i ligaer som er fysisk tøffe og taktiske. Geovanni, Robinho, Nasri, Wright-Phillips og Walchott er eksempler fra PL. Mifsud har vel også ydmyket mang en slugger i enda verre Championship. Det er mange av dem. I egen serie har vi vel en begynnende Gustavino som garantert kommer til å bli god bare han får tillit.

                      Det er positivt om gode spillere forblir i Norge, men når det er sagt ser jeg også fram til å møte Stabæk dersom både en skadet Andersson, Gunnarsson, Alanzinho og Nannskog ikke er å finne i elleveren...
                      Last edited by Canário; 23.01.2009, 15:02.

                      Kommentar

                      • general
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 1150

                        #31
                        Nivå forskjellen Alanzinho vs resten, er som LSK - FCK. Da FCK var hos oss så vi fort hvilken skade kjappe spillere påfører et lag. Synes ikke det er noe skremmende med at det er så stor forskjell på toppnivået på Alanzinho og mange andre i TL. Synes det er normalt at en land med 4,7 mill innbyggere ikke har en liga som snuser rett under de beste, men faktisk befinner seg et par steg lenger ned på stigen.

                        Håper han blir i TL og at vi i fremtiden kommer over flere som han. Ved å ha flere som han vil bidra slik at alle må tilvenne seg å møte slik motstand. Og på denne måten stå bedre rustet i Europakval.
                        Seriegull 2016!!!

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4377

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Canário
                          Det er positivt om gode spillere forblir i Norge, men når det er sagt ser jeg også fram til å møte Stabæk dersom både en skadet Andersson, Gunnarsson, Alanzinho og Nannskog ikke er å finne i elleveren...
                          Nå er vel Gunnarsson allerde solgt. Eller ble det ikke noe av? Tipper også at Alanzinho forsvinner rimelig kjapt. Da er det bare å håpe på at Nannskog brekker beinet og må legge opp, så kan dem spille med han der jævla Jan Tømmernes aleine på topp. Så får vi se hvor gode dem er. Møkkalag!
                          ..................

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Nå er vel Gunnarsson allerde solgt. Eller ble det ikke noe av? Tipper også at Alanzinho forsvinner rimelig kjapt. Da er det bare å håpe på at Nannskog brekker beinet og må legge opp, så kan dem spille med han der jævla Jan Tømmernes aleine på topp. Så får vi se hvor gode dem er. Møkkalag!
                            Tror det er en del utenlandske lag som vet sånn cirka hvor landet ligger og legger inn lave bud for å vekke Alanzinhos interesse. Vi så jo allerede för 08-sesongen at det fort kan bli en del ståhei og gruff rundt guttens kontraktsituasjon.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • CFD
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2319

                              #34
                              Nå har Stabæk vist seg meget gode til å hente de forsterkningene de trenger for en rimelig penge så jeg har liten tro på at de ender svekket om de får 35millioner(!!!) for alanzinho.
                              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                              Kommentar

                              • King_Raymond
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4987

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av CFD
                                LSK - Stabæk 2008. Hvis jeg husker rett så hadde Stenssås tilnærmet full kontroll på Alanzinho ved å være tidlig oppe i han og stoppe han med ren rutine. Hvis LSK hadde spilt slik som jeg har sett LSK i flere år tidligere og ønsker LSK skal spille så skal det ikke være så vanskelig å stoppe han.

                                Er vi gode på plassering og er tidlig oppe i situasjonen så nekter vi han de store rommene og vips så er han satt ut av kampen.
                                Det stemmer bra det, men allikevel så klarte han å score i den kampen...
                                Ultras Felt C Lillestrøm

                                Kommentar

                                • Canário
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1471

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av CFD
                                  Nå har Stabæk vist seg meget gode til å hente de forsterkningene de trenger for en rimelig penge så jeg har liten tro på at de ender svekket om de får 35millioner(!!!) for alanzinho.
                                  Det er lettere å få erstattere til å fungere når stammen i laget har vært den samme over lang tid. Utskiftningene Stabæk har opplevd er utfordrende selv om erstatterne enkeltvis vil være ganske jevngode med de som dro. Problemet er hvor fort stammen blir mindre og kanskje nå hvor viktig del av stammen som forsvinner. Gunnarsson og Alanzinho er de spillerne laget minst tåler å miste. Dersom også Nannskog fortsetter med "kontraktutsettelser" og drar vil en del av forutsetningene for Stabæks måte å spille på bli borte. Mye kan komme på en gang. Skal man hente spillere utenlands må man sannsynligvis vente at de trenger en del tillit før de slår ut for fullt. 30 millioner for Alanzinho er forresten ikke allverden dersom Moa blei prisa til det samme, men det er vel mer Moas pris som er overdreven og Alanzinhos ganske riktig. Blir spennende å se om Bolly eller Ringstad eller begge to er i elleveren til Berg i denne kampen. Begge blir gode med tillit. Hvis de hadde utgjort venstresida vår hadde vi fått to spillere med tempo på den siden.

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                    Det stemmer bra det, men allikevel så klarte han å score i den kampen...
                                    Det gjelder å holde fokus. Gubben glapp litt ved en anledning, og det straffa seg. Alikevel burde en av de andre spillerne han passerte på vei mot mål klart å stoppe ham.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • kinstad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2007
                                      • 406

                                      #38
                                      noen som vet klokkeslett enda?
                                      ________
                                      -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                      Kommentar

                                      • 007

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av kinstad
                                        noen som vet klokkeslett enda?
                                        Alle kampene er i utgangspunktet satt opp til å spilles på søndager kl.18:00.
                                        Men det er vel ikke utenkelig at denne kampen blir flyttet til en av de TV-sendte tidspunktene
                                        (lør./søn. kl.20:00/man.) når de kampene fordeles.
                                        Det er vel fortsatt endel tid til dette gjøres....

                                        Kommentar

                                        • Emil B
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 5921

                                          #40
                                          Tipper kampen spilles lördag 14 mars klokken 16.00 pä NRK.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎