Stabæk - Lillestrøm, 14. mars kl. 20.00, Telenor Arena

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Holmen kjöpes vel i så fall inn som backup for Nannskog, eller som joker. Om Stabäk skulle hente ham, tviler jeg sterkt på at han kommer på banen mot oss.

    Fyren er ikke ett gitt valg hos lyn engang, da skal han få det vanskelig med å bli et fast innslag hos Stabäk.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      Stabæk gjør akkurat det som skaper ett slagkraftig lag - Ref Drillo. Holmen innehar en ekstrem fart, som skaper situasjoner ut av ingenting. Klokt kjøp av Stabæk i mine øyne.

      Michael Mifsud anyone?
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        Stabæk foretrekker vel spillere med én dominerende god egenskap? Er ikke så mange boks til boks løpsmaskiner på det laget? Dessuten har de jo sin spesielle offsidejuksing, hvor en spiller står i offside hvoretter forsvarsrekka til motstander blir stående - så blir ballen slått på en annen spiller som løper i bakrom. Er sikkert greit for Stabæk å ha Holmen på laget til å bidra i bl.a den rollen, Nannskog er jo blitt lettere å være obs på nå som kyllingen og fall har dratt.

        Personlig synes jeg vi hadde god kontroll på Stabæk i hjemmekampen i fjor. Kan ikke se at vi skal være mye dårligere i år. Usikkerhetsmomentet er dosso som sliter defensivt. Jeg vil heller ha Søgård på midtbanen i denne kampen, sammen med Mouheli kan vi sikkert presse ballfører bedre og få en del overgangsmuligheter. Drømmen er at Sundgot handser inn vinnermålet

        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Michael Mifsud anyone?
        Mifsud hadde jo avslutteregenskaper? Holmen har bare fart.

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          Opprinnelig skrevet av reka
          Mifsud hadde jo avslutteregenskaper? Holmen har bare fart.
          Han sendte vel ikke bare skuddene under tribunetaket?
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • Robiwan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 603

            Opprinnelig skrevet av reka
            ... Drømmen er at Sundgot handser inn vinnermålet
            Ja, og at Namskog klarer å skyte ballen i taket, Stabæk supportene er jo skrå sikre på at taket er høyt nok for tippeligaen og har uttalt at det er vel bare en person som er truende til å skyte opp i taket og det er Frode Kippe...
            Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              Opprinnelig skrevet av Robiwan
              Ja, og at Namskog klarer å skyte ballen i taket, Stabæk supportene er jo skrå sikre på at taket er høyt nok for tippeligaen og har uttalt at det er vel bare en person som er truende til å skyte opp i taket og det er Frode Kippe...
              Når / hvis det skjer, vil det være mer pinlig for Stakukk, enn for Klippen.
              Lurer på hvordan de kommer til å trives i den hallen i juni/juli/august... størsteparten av den norske sesongen, faktisk, når sola skinner på alle arenaer unntatt en.
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13272

                I følge en avisartikkel skulle de sette opp lukene i taket, for da ville det bli akkurat som ute

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  Opprinnelig skrevet av Robiwan
                  Går rykter om at Falle-Palle Gunderson skal bli lånt ut tilbake til Stabæk siden de ikke spiller kamper i Frankrike om sommeren / mangel på spille tid. Merker meg også at vg rapporter en Kim Holmen overgang like rundt hjørnet.
                  Regner med at franske dommere er litt mere på alert'en når det gjelder filmere, så da kommer han vel ikke helt til sin rett. Fallur Ramlur Styggasson holder rett og slett ikke Helstads nivå.

                  Hvis Feitur Fall Snublarsson kommer tilbake, så skyver dette Stabæk-laget Brann ned fra rasshøl-tronen. Og da snakker vi om 2 lag som glatt distanserer selveste Enga.
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    I følge en avisartikkel skulle de sette opp lukene i taket, for da ville det bli akkurat som ute
                    Stadion med soltak og laksetrapp ???
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13272


                      –Det blir 16-17 varmegrader inne. Spillerne våre har sagt at de vil ha det slik. I tillegg skal vi sette opp alle luftelukene i taket, da får vi god trekk, og fjerner innendørsfølelsen, hevder han.
                      Personlig liker jeg å skru på leselampa når vekkerklokka ringer vinterstid, for da får jeg følesen av å våkne nypult på en strand i Brasil.

                      Kommentar

                      • Robiwan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2006
                        • 603

                        Litt usikker på om disse "taklukene" er implimentert enda, har nemlig hørt noen rykter om at det kan blir vanskelig å få luftet der inne, da de har naturlig tempraturregulert annlegg. Slik jeg forstå det var de altså ikke nå trekk til å trekke bort varmluft inne i halllen slik at det kom ut, det vil altså si at de kan få problemer med røykdannelse inne i hallen ved f.eks blussing.

                        Hvis dette stemmer kan jeg se for meg senarior hvor stabæk leder kampen, men kampen blir sabotert av borte supportere som blusser og røyklegger hele hallen og kampen blir avlyst da røyken ikke blir trekt ut av arenaen
                        Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                        Kommentar

                        • Kanariz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 2507

                          Opprinnelig skrevet av Robiwan
                          Litt usikker på om disse "taklukene" er implimentert enda, har nemlig hørt noen rykter om at det kan blir vanskelig å få luftet der inne, da de har naturlig tempraturregulert annlegg. Slik jeg forstå det var de altså ikke nå trekk til å trekke bort varmluft inne i halllen slik at det kom ut, det vil altså si at de kan få problemer med røykdannelse inne i hallen ved f.eks blussing.

                          Hvis dette stemmer kan jeg se for meg senarior hvor stabæk leder kampen, men kampen blir sabotert av borte supportere som blusser og røyklegger hele hallen og kampen blir avlyst da røyken ikke blir trekt ut av arenaen
                          Når Klanen blussa ble røyken borte med en gang. Så tviler på at det blir no værre der enn ute..

                          Men over til kampen, håper vi får se en ivrig nordtveit fra start, hadde vært moro.

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Opprinnelig skrevet av Kanariz
                            Når Klanen blussa ble røyken borte med en gang. Så tviler på at det blir no værre der enn ute..

                            Men over til kampen, håper vi får se en ivrig nordtveit fra start, hadde vært moro.
                            Røyken ble ifølge de som var tilstede ikke borte, men lå som et skyteppe 2/3 opp i hallen.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Røyken ble ifølge de som var tilstede ikke borte, men lå som et skyteppe 2/3 opp i hallen.
                              Okey, da må det bare fyres av en størrre mengde bluss da for at hele hallen skal dekkes. Glad ikke cupfinalen 2007 ble spilt innendørs

                              Kommentar

                              • heg
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Oct 2007
                                • 112

                                Opprinnelig skrevet av Robiwan
                                Litt usikker på om disse "taklukene" er implimentert enda, har nemlig hørt noen rykter om at det kan blir vanskelig å få luftet der inne, da de har naturlig tempraturregulert annlegg. Slik jeg forstå det var de altså ikke nå trekk til å trekke bort varmluft inne i halllen slik at det kom ut, det vil altså si at de kan få problemer med røykdannelse inne i hallen ved f.eks blussing.

                                Hvis dette stemmer kan jeg se for meg senarior hvor stabæk leder kampen, men kampen blir sabotert av borte supportere som blusser og røyklegger hele hallen og kampen blir avlyst da røyken ikke blir trekt ut av arenaen
                                Da går det vel ikke lenge før NFF innfører poengtrekk for bortelagene på TA.

                                Kommentar

                                • Svart og gul
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 325

                                  Dette ser ut til å bli lørdagens lag med utgangspunkt i Basses treningsoppdatering:

                                  Otto
                                  Nordtveit PSA Kippe Eriksen
                                  Riise Khaled Dosso Mykle
                                  Sundgot Occean

                                  Synd for Ringstad at han ryker, men ingen overraskelse etter at Nordtveit ble klar. Får håpe unggutta får mange sjanser senere i sesongen. Berg er ofte blitt hyllet for å satse på unggutta, men faktum er at når det kommer til obligatoriske kamper prioriterer han stort sett de etablerte så lenge alle er tilgjengelige.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                                    Dette ser ut til å bli lørdagens lag med utgangspunkt i Basses treningsoppdatering:

                                    Otto
                                    Nordtveit PSA Kippe Eriksen
                                    Riise Khaled Dosso Mykle
                                    Sundgot Occean

                                    Synd for Ringstad at han ryker, men ingen overraskelse etter at Nordtveit ble klar. Får håpe unggutta får mange sjanser senere i sesongen. Berg er ofte blitt hyllet for å satse på unggutta, men faktum er at når det kommer til obligatoriske kamper prioriterer han stort sett de etablerte så lenge alle er tilgjengelige.
                                    Laget ser bra ut. Jeg tror Henning Berg prioriterer de med best defensive egenskaper i den bakre fireren borte mot stabæk.
                                    Håper han flytter Nordtveit inn i midten(slik at vi får en spillende stopper), Eriksen til høyre(slik at vi får han med Riise) og Ringstad inn på venstre mot litt svakere motstand.

                                    Litt spent på å se hvordan Dosso klarer seg på midten. Litt faretruende hvordan motstanderne har løpt gjennom midten vår i slutten av oppkjøringen.

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                                      Dette ser ut til å bli lørdagens lag med utgangspunkt i Basses treningsoppdatering:

                                      Otto
                                      Nordtveit PSA Kippe Eriksen
                                      Riise Khaled Dosso Mykle
                                      Sundgot Occean

                                      Synd for Ringstad at han ryker, men ingen overraskelse etter at Nordtveit ble klar. Får håpe unggutta får mange sjanser senere i sesongen. Berg er ofte blitt hyllet for å satse på unggutta, men faktum er at når det kommer til obligatoriske kamper prioriterer han stort sett de etablerte så lenge alle er tilgjengelige.
                                      Dette er ikke noe utpreget gammelt lag. Ikke er Nordtveit mye eldre en Ringstad heller. Ringstad kommer garantert til å spille A-lagskamper i år, alt så langt tyder på det.

                                      De største usikkerhetsmomentene for meg i dette laget er Dosso og Myklebust. Dosso fordi han er ny i Norge og LSK, og Myklebust fordi vi vet at han varierer altfor stort i prestasjonene. Vi er avhengig av at begge lykkes, særlig offensivt, for å få suksess. Jeg forventer ikke mange scoringene fra Kiko (dessverre!), Riise er heller ingen goalgetter, han mangler "kylan" foran mål og har ekstremt dårlig treffprosent på avslutningene. Men totalt sett må de 4 på midten levere et mye større antall scoringer enn tilfellet har vært de siste sesongene. Og antallet kvalitetspass/-innlegg til spissduoen må også opp betraktelig. Det legger et stort ansvar på de fire på midten. De bør rett og slett levere et par mål per spiller ila. sesongen. Kommer de på 4-5 eller mer, er det strålende. Alt under 2 mål er for dårlig.

                                      Så for meg ligger den største utfordingen på midtbane-fireren. Vi VET at disse spissene fungerer: Occean og Sundgot. I bakhånd har vi enorme talenter i Edwin og Bergmann.

                                      Vi VET at dette forsvaret holder høy kvalitet, med gode forsterkninger i år og velprøvet kvalitet i Kippe, PSA og Riseth i ett år til.

                                      Midtbanen? Jeg er usikker. Kiko og Søgård har overveiende defensive fibre i kroppen. Enten fungerer Dosso som offensiv sentral på midten, ikke noe ville være bedre. Og kanskje Tokstad kan få et gjennombrudd alt i år. I motsatt fall, føler jeg at dette bør bli vårt neste mål på spillermarkedet: en offensiv drivkraft på midten. Tom Lunds sine sko er det ingen som fyller, men en god kopi ville mer enn nok gjøre nytten også.
                                      Last edited by Hamburg & Kanari; 12.03.2009, 16:01.
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • kinstad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2007
                                        • 406

                                        Det ser ikke ut som om Holmen blir å finne i stabæk denne sesongen.

                                        (VG Nett) Kim Holmen takket torsdag nei til tilbudet fra fjorårets seriemester Stabæk.




                                        Aner ikke om det er bra for oss eller ikke jeg.
                                        På den ene siden er sjansene større for at vi tar poeng mot lyn da Kim sikkert vil gjøre noen mål i år også. På den andre siden er det kanskje greit at Kim og Japse-Daigo ikke finner spillet sammen. Tror fort det kunne vært en effektiv combo.
                                        ________
                                        -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13272

                                          Stabæk bør vel ta en titt på seg selv når spillere fra Lyn avviser dem grunnet trivselsfaktoren? Mannen vil altså heller spille for et lag som er teknisk konkurs, mangler hovedsponsor, kan risikerer tvangsflytting til 1. div når som helst, trent av Kenta med CV'en på en post-it lapp, samt mangler klubbhus og stadion fremfor å gå til Red Bull Stabækk AS. Eat it, Ingebritt!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎