Treninger 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #61
    Opprinnelig skrevet av gilbert
    For øvrig virker det på meg som om nesten alle spillerne er lettere i beina og friskere enn jeg kan huske fra hele forrige sesong - i så fall en ny bekreftelse (som om det trengtes) på at det forrige treningsregimet stort sett besto i kjefting og overtrening.
    Lettere i bena er vi sikkert, men jeg synes dagens trening er blant de svakeste jeg har overvært siden Henning & Co overtok. Her skal det sies at jeg bare så de to første "omgangene" av internkampen, men jeg regner med at avslutningen ikke var dramatisk mye bedre. Jeg registrerte også at det manglet en del spillere, men jeg tror ikke så mange av dem ville forandret hovedinntrykket mitt.

    Det jeg synes var veldig skremmende i dag var hvor få målsjanser og avslutninger som ble produsert i de to omgangene jeg så. Akkurat det samme som vi led under i hele fjor. Vi mangler desperat et par spillere (minst) som med fart og teknikk kan utfordre et etablerte forsvar på egenhånd, mener jeg.
    Synes også Kiko fortsatt er alt for omstendelig med ballen, i stedet for å utfordre framover eller spille en rask pasning i lengderetningen.

    Vi kan kanskje håpe at unge Sigurdarson og Dosso innehar noen av de kvalitetene vi mangler, men med tanke på at det bare er to måneder igjen til seriestart så ble jeg litt urolig i dag.

    Og jeg har jo også et image som pessimist å ivareta, så herved er vinterens første "uromelding" avlevert....
    Last edited by gamle-perta; 10.01.2009, 17:31.
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      #62
      Film fra treninga 09.01 finnes her:

      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

        #63
        Opprinnelig skrevet av Odinster
        Uday terpet i det uendelige på sitt system og overlot alt for lite til kreativiteten, mens EJ på sin side kanskje opererte helt på den andre siden av skalaen og spillerne fikk ikke nok å forholde seg til.
        Jeg er av den oppfatning av at en miks av disse er det optimale, hvor spillerne har et mønster å spille etter med rom for egen kreativitet. Dette er noe jeg tror Henning gjør veldig bra, og vi vil nok se enn ganske annen midtbane i år slik som HSft beskriver.
        Enig.

        Ser forresten at det kunne trenges en "LSK anno 2009"-tråd med mer generelt om spillestil, behov, taktikk og målsetning etc, en som er ganske åpen og ikke bør gå utover andre tråder som ikke har passende emne. Det kan jo bli en del av for eksempel spillestil- og målsetningssnakk framover. Jeg nevner det mest fordi jeg så en mod-melding om at tråden skulle modereres hardere, og det er sikkert greit å la tråden også kun forebeholdes det som omhandler treningene og referater... I så fall beklager jeg den begynnende off-topicen...
        (Men det skjer vel ikke så mye om dagen at det gjør noe).

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #64
          Moderatormelding:
          Jeg har flyttet en del innlegg over fra treningstråden til en nyopprettet LSK anno 2009-tråd hvor de passer bedre. Temaet i denne tråden er LSKs treninger.

          Kommentar

          • Toro
            Medlem
            Hoffnarr
            • Jan 2007
            • 42

            #65
            Sprintrening

            Opprinnelig skrevet av erlando
            Nesten så jeg lurer på om Kippe, Pedersen og OO ikke har klart et eller annet minstekrav Berg har satt på sprinttesten?

            ...evt så har trenerteamet bare kommet fram til at disse tre har mer å hente på økt hurtighet framfor bedre spenst. :neutral:
            I går var jeg på kunstgresset, og da trente Karim hurtighet/sprint alene.

            Kommentar

            • Toro
              Medlem
              Hoffnarr
              • Jan 2007
              • 42

              #66
              Tunge i beina

              Det er vel ikke uvanlig at man er litt tung i beina nå, i forhold til hva man er etter de første treningene etter ferien, hvor overskuddet og lysten er på topp.
              Håper virkelig de blir tunge i beina en periode, før det løsner igjen mot seriestart

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                #67
                Er det ingen som tar ansvar om dagen og oppdatterer trenings tråden.:twisted:
                Last edited by tullebukk; 13.01.2009, 15:20.

                Kommentar

                • lars p
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Nov 2005
                  • 190

                  #68
                  Kort referat

                  Var og tittet på treninga i dag og kan melde følgende: Mange folk med, Ruben tilbake fra landslagspill. Fellus tilbake fra skade, men han trente sammen med fysio etter oppvarming. Vidar trente også for fullt i dag. Var også to islendinger på prøve.
                  Viktor gikk ut av treninga i dag og sto og slo litt ball med Fellus.

                  Trening var ganske lik det som har vært før, noen passningsøvelser først. Så spill 11 mot 11 på ca halv bane, uten mål, med fokus på fart i passningsspillet(noe vi ikke har enda).
                  Så etterpå litt større bane med mål og keepere.

                  Mitt inntrykk er att gutta er lettere i beina enn i fjor , men alikevel synes jeg spillet er utrolig tregt og uten skikkelig flyt. Og jeg føler det kort tid seriestart.
                  Ungutta gjør en god figur og er de virkelige positive i årets stall , håper de blir brukt .
                  Bolly kan bli en hit !

                  Av de som prøvespilte så gjorde keepern ett greit inntrykk , han andre viste seg svært lite frem.

                  Ellers synes jeg trenerteamet jobber bra med gutta og virker svært dyktige og mere involverte.
                  Men det smerter meg og se Judas i gult og svart

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3188

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av lars p
                    Var også to islendinger på prøve.
                    Av de som prøvespilte så gjorde keepern ett greit inntrykk , han andre viste seg svært lite frem.
                    Se nyhetstråden:

                    Islendinger på prøvespill

                    Fra dagens RB (papir):

                    Keeperen Stefan Logi Magnusson (28 år) fra KR Reykjavik og kantspilleren Ragnar Leosson (17) fra Akranes (Bjørn Bergmann Sigurdarsons tidligere klubb) er på prøvespill denne uka, mest for kartlegging, sier Bjarmann til Romerikes Blad.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #70
                      Dagens trening 14.01.09

                      Dagens trening startet med en øvelse der spillerne stod i tre rekker og trente på mottak og passninger. Belsvik, Bergdølmo og trolig vår fysiske trener hev ballen til den som stod forrerst i rekka, denne personen dempet så ballen med den kroppsdelen som samstemte best med ballens høyde og sentra tilbake uten av ballen var i bakken. De som bommet på ballhiver gikk etterhvert ut slik at det ble en konkuranse. Bjørkøy vant denne, mens Arild og TAG ble nummer 2 og 3.

                      Deretter ble det spilt i firkant før det ble delt i to lag. Her regner jeg med at planen var at det gule laget(øverst) spiller første omgang i morgen.

                      Hansen
                      Eriksen - Kippe - PSA - Ringstad
                      Bolly - Kiko - Bjørkøy - Myklebust
                      Occean(Gundersen) - Sundgot

                      Gundersen(Belsvik)
                      Islending - Tokstad - Søgård - Viktor - Essediri
                      Midtun - Bert - Bergdølmo - Pedersen
                      Islending 2

                      Det ble først spilt uten keepere en liten stund. NÅr keepere ble satt inn så ble det starta angrep fra begge sider, men fokuset var på forsvar når gult lag forsvarte seg og angrep når gult lag angrep. Occean gikk av med en skade etter en stund. Litt vrient å si hva slags skade ettersom han bare plutselig spaserte av banen og ga drakta si til Belsvik. Gundersen ble da flytta over på gult lag og starter trolig i morgen.

                      Når gult lag angrep ble det trent mye på en lang ball fra Hansen til Bolly, som dempa og dribla og dribla og dribla og dribla. Dette ble gjentatt en del ganger på rad og blir nok observert i morgen. Vet ikke om bolly hadde fått beskjed om å drible så mye når han fikk ballen, men han fikk i hvertfall ingen klager på at han måtte gi fra seg ballen.

                      Det at trekket med Bolly ble drilla så mye gjør vel at jeg forventer at han starter og ikke Riise, som stod på sidelinja og triksa og balanserte i dag.

                      Treninga ble avsluttet med døballtrening, da først og fremst cornere. Defensivt ble det bare gjennomgått hvor spillere skulle stå i feltet. Når offensive dødballer skulle slås så ble det slått to cornere og to frispark fra høyre, disse ble slått av Ringstad.

                      Fra venstre ble det ikke slått noen baller, men Berg informerte spillerne om at Riise skulle slå døballer og cornere fra høyre. Dette fikk meg til å lure på om jeg kunne trekke konklusjonen at Ringstad ville slå ballene fra høyre fast i år eller at Riise skulle starte i morgen. Ingen av konklusjonene ble dog dratt av undertegnede.

                      Til slutt ble seansen avsluttet av en liten peptalk av Berg om kampen i morgen.

                      Ruben og Riise var tilstede men ikke delaktige. Johnsen og Fellus drev med fotballtrening med fysisk trener. Denne treningen gikk for det meste på at de slo passninger. Otto dukka som vanlig opp og trente litt alternativt.

                      Ingen av islendingene på prøvespill imponerte meg nevneverdig, men jeg fikk heller ikke sett så mye av dem. Midtbanespilleren er vel egentlig ikke venstreving og virka generelt veldig ung. Han fikk mange tilbakemeldinger fra andre spillere om at han måtte løpe hit og dit.

                      Forventet lagoppstilling i morgen altså:

                      André Hansen
                      Lars Kristian Eriksen - Frode Kippe - Pål Steffen Andresen - Stian Ringstad
                      Mathis Bolly - Kahled Mouelhi - John Anders Bjørkøy - Magnus Myklebust
                      Tore Andreas Gundersen - Arild Sundgot
                      Last edited by HSft; 14.01.2009, 12:49.

                      Kommentar

                      • Tam
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Nov 2005
                        • 61

                        #71
                        Søgård

                        Hva skjer med Råner'n ?

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Tam
                          Hva skjer med Råner'n ?

                          Hvordan da? Han er med på alle treningene han. Trolig ikke førstevalg.

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            #73
                            Kan bekrefte at Ricetts er med på dagens trening ,,det kommer en liten rapport fra dagens trening seinere i dag ca 1440... Tok lunsjpausa mi i hallen i dag.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              #74
                              Litt av dagens trening Mandag.
                              Følgene var på plass.

                              Espen,Vidar,PSA,Ricets,Biffen,Tokstad,Bergmann,,TG A,Joooon,Karim,Andre H,Moldeskred,Kippe,Myklebust,BHR,Bolly,Kiko,Bjørkø y,Ringstad,Eriksen,Pedersen,Arild,MJ,Fellus
                              Følgene trente ikke.
                              Viktor ?
                              Oliver skade i foten/ankel.
                              Otto kne
                              Ruben ?
                              Cicce skadet
                              Dosso papirer er nå i orden så han kommer om ca 1 uke.
                              Mulig at Edwin også kommer da (Bjarmann var litt hemlighetsfull og svarte i gåter).

                              Treninga startet med løping og noen bevegelse øvelser?
                              Etter det blei det delt inn i 4 grupper a 6.
                              Disse trente pasning spill i en firkant, her var det fokus på stort tempo og stor bevegelighet....
                              Firkanten med Kippe,Espen,Mykle,Bolly,PSA,Arild og Vidar var klart best på denne øvelsen og jeg blei imponert spesielt av Fetsund råneren her .
                              Bergmann trente alternativt og han fikk en leksjon i ballmotak og det kan jeg si dere at her har vi noe stort i vente, denne gutten har en enorm teknikk.
                              Det var det jeg fikk med meg i dag ,håper at noen syns det var inntressant selv om det ikke er ref fra hele treninga.

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                #75
                                Hvordan var Rickets?
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Hvordan var Rickets?
                                  Jeg så alt for lite til å svare på dette.

                                  Kommentar

                                  • chrissp
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 2403

                                    #77
                                    Moderatormelding:

                                    Igjen - denne tråden er om LSKs treninger. Vi deler ut røde kort raskere enn du kan sende et nytt innlegg frem til det bedrer seg.
                                    Last edited by chrissp; 21.01.2009, 10:46.
                                    Bølerkanaris

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      #78
                                      Var en kort tur innom treninga i dag. Fikk ikk emed meg starten, men når jeg annkom spilte to lag mot hverandre på halv bane. Lagene hadde 8 utespillere hver og keeper. Det så ut til at lagene i dag var delt inn etter årstall og posisjonene var heller tilfeldige. Det unge laget vant den første kampen med ganske mange mål, mens den andre var litt jevnere.

                                      Ungt lag: Riise, Eriksen, Ruben, Bolly, Myklebust, Kanadier, Fellus, Hansen, TAG

                                      ikke så ungt lag: Kippe, Pedersen, Karim, Bjørkøy, Viktor, Kiko, Sundgot, Moldskred, Søgård

                                      De som ikke er nevnt her mangla, noe som altså inkluderer bl.a. Ringstad og Tokstad. Siden begge mangla så regner jeg med at de enten er på tur med landsen eller har fått en dag fri for at det ikke skal bli for mye??

                                      Riise var i godt humør i dag, viste mye fint med ball og var i slag.

                                      Etter spilldelen så slo Pedersen innlegg til TAG og Arild. Pedersen Hadde mange meget bra innlegg og imponerte litt der. Eriksen har til gode å imponere meg med innleggsfoten. Kiko og Riise trente på dødballer fra venstre og et par meter utenfor 16 sammen med Belsvik. Begge fikk også en del tips fra Berg om hvordan den skulle slås. Hansen og Moldskred øvde på utspark. Resten av gjengen jogga litt og ga seg etter spilldelen.

                                      Fikk ikke noe spesielt nytt inntrykk av kanadiern, men det var nok vrient å vise seg frem i dag, selv om riise absolutt hadde overbevist meg om han var på prøvespill. Riise var veldig bra i dag.

                                      Ruben har klipt seg. Dritkjipt...

                                      Ellers var ikek Grodås der i dag, kanskje han leker med drillo??
                                      Tom Nordli kom en tur innom på slutten, virka som han skulle ha en prat med tv2 på treninga til lillestrøm eller noe. Ingen god følelse å se han på treningsfeltet til lsk...
                                      Last edited by HSft; 22.01.2009, 12:31.

                                      Kommentar

                                      • sigurdsen
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 1818

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Var en kort tur innom treninga i dag. Fikk ikk emed meg starten, men når jeg annkom spilte to lag mot hverandre på halv bane. Lagene hadde 8 utespillere hver og keeper. Det så ut til at lagene i dag var delt inn etter årstall og posisjonene var heller tilfeldige. Det unge laget vant den første kampen med ganske mange mål, mens den andre var litt jevnere.

                                        Ungt lag: Riise, Eriksen, Ruben, Bolly, Myklebust, Kanadier, Fellus, Hansen, TAG

                                        ikke så ungt lag: Kippe, Pedersen, Karim, Bjørkøy, Viktor, Kiko, Sundgot, Moldskred, Søgård

                                        De som ikke er nevnt her mangla, noe som altså inkluderer bl.a. Ringstad og Tokstad. Siden begge mangla så regner jeg med at de enten er på tur med landsen eller har fått en dag fri for at det ikke skal bli for mye??

                                        Riise var i godt humør i dag, viste mye fint med ball og var i slag.

                                        Etter spilldelen så slo Pedersen innlegg til TAG og Arild. Pedersen Hadde mange meget bra innlegg og imponerte litt der. Eriksen har til gode å imponere meg med innleggsfoten. Kiko og Riise trente på dødballer fra venstre og et par meter utenfor 16 sammen med Belsvik. Begge fikk også en del tips fra Berg om hvordan den skulle slås. Hansen og Moldskred øvde på utspark. Resten av gjengen jogga litt og ga seg etter spilldelen.

                                        Fikk ikke noe spesielt nytt inntrykk av kanadiern, men det var nok vrient å vise seg frem i dag, selv om riise absolutt hadde overbevist meg om han var på prøvespill. Riise var veldig bra i dag.

                                        Ruben har klipt seg. Dritkjipt...

                                        Ellers var ikek Grodås der i dag, kanskje han leker med drillo??
                                        Tom Nordli kom en tur innom på slutten, virka som han skulle ha en prat med tv2 på treninga til lillestrøm eller noe. Ingen god følelse å se han på treningsfeltet til lsk...
                                        Vil kanadiern si riccets, eller Ollie?

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                          Vil kanadiern si riccets, eller Ollie?
                                          Vil tippe førstnevnte..
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎