Team Strømmen blir LSK Kvinner Fotballklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    #21
    Opprinnelig skrevet av kris
    Vel... Nå må jeg igjen ta utgangspunkt i www.lsk.no (du kan jo forsøke å åpne den siden selv...). Og nå skal jeg sitere Per Mathisen: "Samarbeidet vil foregå i en allianseklubb hvor LSK Damer har egen økonomi og en egen juridisk enhet. Vi ønsker å legge vekt på at allianseklubben må stå på egne bein."
    Det har jeg ikke sett ettersom jeg stort sett leser nyheter i nyhetstråden her inne (med mindre det er saker som omhandler herrelaget og det ligger en link). Det var da enda noe. Da slipper jeg hvertfall å bekymre meg for snyltere. Inntil videre... Men man må jo begynne et sted, så jeg er ikke bombesikker på at det vil forbli slik. Er du?

    Kommentar

    • kris
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Mar 2007
      • 229

      #22
      Opprinnelig skrevet av veiron
      Men man må jo begynne et sted, så jeg er ikke bombesikker på at det vil forbli slik. Er du?
      Regner jo med at det er kontrakter inne bildet, slik at dette blir juridisk bindende? Sånt noe har jeg ikke greie på, men merker at jeg slett ikke er bekymret!

      (Positivitet er en fin ting. Anbefales)

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #23
        Opprinnelig skrevet av kris
        (Positivitet er en fin ting. Anbefales)
        Sier du det gitt?? Du kjenner ikke meg siden du må komme rekende med den. Det er lov å være imot en så omfattende endring av klubben jeg elsker, er det ikke det??
        Men det er ikke en dritt jeg får gjort uansett, om jeg liker det eller ikke. Jeg kan bare velge å ignorere damelaget om det blir noe av. Det er mitt valg.

        Kommentar

        • sniper
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 5254

          #24
          Jeg er stygt rett for at Romerike Håndball blir neste prosjekt, de er ute på fisketur de og. For hvorfor stoppe nå, dette er jo bra for merkevaren LSK og vi får jo flere supportere. Jommen sa jeg smør.

          Kommentar

          • kris
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2007
            • 229

            #25
            Opprinnelig skrevet av veiron
            Du kjenner ikke meg siden du må komme rekende med den.
            Nei, jeg kjenner deg ikke. Og baserte det utsagnet på de sure oppstøtene du kom med i denne tråden... Du er sikkert en hyggelig og positiv fyr

            Uenigheten vår består tydeligvis i at jeg ikke synes denne endringen er like dramatisk. Mitt syn på sportsklubben blir ikke påvirket av at de involverer damefotball. Og jeg mener nå bare at det er bra at de gjør sitt beste for å inkludere enda flere på Romerike...
            Og, sånn til opplysning, så kommer jeg også til å drite i de kampene. Kvinnefotball er rett og slett kjedelig å se på (da fikk jeg sagt det også)

            Kommentar

            • Canário
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1471

              #26
              Hvis vi kan få et damelag med lokal forankring og med det økonomiske på plass, skjønner jeg ikke hva som taler imot. Det tror jeg vil styrke både damefotballen og LSK. Konkurransen mellom lagene er stor på østlandet, og med LSK sitt damelag inkluderer vi et mye større område og blir synliggjort. Det er masse jenter som spiller fotball på Romerike, og mange vil "trekkes" inn til LSK. Ikke bare jentene, men også venner og familie. Å få forbilder i egen klubb er positivt - jeg tror den lokale støtten både fra tilskuere og sponsorer blir bedre. Litt synergieffekt.

              Den største bekymringen jeg hadde var økonomien. Når damelaget har egen økonomi kan jeg ikke lenger se noe negativt - jeg tror faktisk det vil føre til økonomisk utvikling. Det er helt greit å ikke ønsker å innlemme TS, men bruk da argumenter som ikke utelukkende rakker ned på kvinnefotball eller kvinneidrett.

              Kommentar

              • UltraFo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 800

                #27
                Får si som en annen kjent fotball ekspert...

                Kvinne fotball, hva er det?
                Ikke er det fotball og ikke er det kvinner.
                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  #28
                  Ser at det stort sett er de samme personene som er negative til dame fotball, som er negative til alt annet her på forumet.... Jeg lurer på hva som skal til for og få dere fornøyde? Gjør klubben noe riktig i det hele tatt?

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Ser at det stort sett er de samme personene som er negative til dame fotball, som er negative til alt annet her på forumet.... Jeg lurer på hva som skal til for og få dere fornøyde? Gjør klubben noe riktig i det hele tatt?
                    Ikke stort, men det er du jo enig i selv. (veldig glad for å bli kvitt Fjøra selvsagt, og klubben gjorde det optimalt med å hente Bjarmann&Berg)
                    Ikke mye positivt som kommer fra deg heller;o)

                    Jeg er selvsagt negativ til at Strømmen skal samarbeide med LSK. Dere andre har hivd dere på plastikk-bølgen og svelger alt for at vi skal være så populære og likanes hele tiden. Føkk det. LSK er en klubb som ALDRI har brydd seg om hva andre mener. LSK har alltid satt agendaen. Nå dilter vi bare etter.

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #30
                      Historieløst å mene at LSK er en klubb utelukkende for herrefotball. LSK har opp igjennom årene hatt lag i de fleste store idretter, også på damesiden. Jeg ønsker et seniorlag på jentesiden velkommen (vi har allerede jentelag opp til og med junior), akkurat som jeg gjerne ser at Romerike håndball flytter til Skedsmohallen og begynner å spille i gult og svart. Og Aksel Lund Svindal må gjerne kjøre inn OL-gull i alpint for LSK...

                      Et lite forbehold er selvsagt at LSK ikke lider noe økonomisk tap ved å ta inn damefotballen også på seniornivå eller utvide med flere idretter, men det virker det som om klubbledelsen er veldig bevisst på.

                      Lars - med bred idrettsinteresse og klar for LSK-kamper både i damefotball og eventuelt håndball.

                      Kommentar

                      • sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Historieløst å mene at LSK er en klubb utelukkende for herrefotball. LSK har opp igjennom årene hatt lag i de fleste store idretter, også på damesiden. Jeg ønsker et seniorlag på jentesiden velkommen (vi har allerede jentelag opp til og med junior), akkurat som jeg gjerne ser at Romerike håndball flytter til Skedsmohallen og begynner å spille i gult og svart. Og Aksel Lund Svindal må gjerne kjøre inn OL-gull i alpint for LSK...

                        Et lite forbehold er selvsagt at LSK ikke lider noe økonomisk tap ved å ta inn damefotballen også på seniornivå eller utvide med flere idretter, men det virker det som om klubbledelsen er veldig bevisst på.

                        Lars - med bred idrettsinteresse og klar for LSK-kamper både i damefotball og eventuelt håndball.
                        De fleste (?) vet vel at Ivar Frediksen drev å trente et damelag på 70-tallet, men noe toppnivå har det aldri vært. Nå hiver LSK seg på moten med å inkludere dame-naboklubber inn i sin egen klubb, og det er nytt, det er det ikke noe historisk schwung over. Geir Karlstad gikk skøyter for LSK, men det var mest for syns skyld, jeg tror det betyr mer for Nero alpinklubb at Aksel Lund Svindal representerer de mtp rekruttering enn at noen få LSK-supportere får et ikke så forbanna viktig gull eller to å skryte av.

                        LSK er fotball for herrer på et høyt nivå. Skal vi ha en dame-lag får vi bygge det selv, ikke "kjøpe" det som man gjør i uniten. Sjela viskes ut med slikt tull. Helvete heller.

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          #32
                          Jeg har ei jente på 8 år som spiller fotball ,, du verden så mye lettere det skal bli og motivere henne til å bli god nå som vi får et Lsk damelag...Petter du lever i gamle dager finn deg en bunkers og grav deg ned

                          Kommentar

                          • sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Jeg har ei jente på 8 år som spiller fotball ,, du verden så mye lettere det skal bli og motivere henne til å bli god nå som vi får et Lsk damelag...Petter du lever i gamle dager finn deg en bunkers og grav deg ned
                            Hehe, er vel lettere å fortelle henne at hun må jobbe for å bli god istedet for å kjøpe seg til det?

                            Men, USAs idrettspolitikk har vel kommet til Norge nå, jeg som håpet det ble begravd med det glimrende forsøket med Spektrum Flyers. Jaja, gammeldags, men prinsippfast.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              #34
                              Mener og huske at vi en gang hadde et basketlag for kvinner som kjempet helt i Norges toppen og hvis jeg ikke husker feil så tror jeg dem har tilskuerrekorden i Norge når det gjelder damebasket.

                              Kommentar

                              • pippip
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Mar 2006
                                • 61

                                #35
                                Ser at fraser fra næringslivet som "styrker merkevaren" og "identitetsbygging" blir brukt her. Da vil jeg gjerne introdusere en tilsvarende klisjé: "fokusere på kjernevirksomheten". En klubb som går så dårlig at den må selge 25% av stadionanlegget burde konsentrere seg om hovedoppgavene, ikke distraheres av mer eller mindre tilfeldige bigeskjefter.

                                I tillegg rynker jeg litt på nesa av klubber som skifter navn og hjemsted i tide og utide. Dette blir i så fall tredje gang for Team Strømmen sin del. Mye av fotball er tradisjon og lokaltilhørighet. Hadde det vært et lag nede i divisjonene som skulle bygges opp til noe stort hadde det vært en ting, men Team Strømmen er et av Norges beste lag, og godt etablert i Toppserien. Dette gir meg assosiasjoner til ligaer og lag jeg misliker sterkt.

                                Og helt seriøst.. Strømmen? Blir ikke det som om Skeids damelag skulle skifte til VIF?

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av sniper

                                  LSK er fotball for herrer på et høyt nivå. Skal vi ha en dame-lag får vi bygge det selv, ikke "kjøpe" det som man gjør i uniten. Sjela viskes ut med slikt tull. Helvete heller.
                                  Ok, da snur jeg. Du har selvfølgelig helt rett, vi skal faen ikke ha franchiseperversjonene deres. Nei til TS inn i LSK. Da får vi heller bygge opp et ordentlig damelag så vi kan ta rotta på wannabe-klansskallene. Da skulle muligens til og med jeg fulgt litt med.

                                  Bare vent, snart er Røa blitt Enga Damer, og hvis vi har gjort det først kan vi ikke bruke det i mot dem. Det er kjipt i så fall, all ammo kommer godt med.
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • veiron
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6267

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                    Ok, da snur jeg. Du har selvfølgelig helt rett, vi skal faen ikke ha franchiseperversjonene deres. Nei til TS inn i LSK. Da får vi heller bygge opp et ordentlig damelag så vi kan ta rotta på wannabe-klansskallene. Da skulle muligens til og med jeg fulgt litt med.
                                    Dette er jeg veldig enig i!! Jeg fatter ikke hva vi skal med Team Strømmen. Men om LSK bygger opp en egen dameavdeling fra grunnen av så setter det jo saken i et bedre lys. Selv for en som meg som får kramper i øynene av å se på damefotball.

                                    Kommentar

                                    • JMKANARI
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Oct 2007
                                      • 170

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av sniper

                                      LSK er fotball for herrer på et høyt nivå. Skal vi ha en dame-lag får vi bygge det selv, ikke "kjøpe" det som man gjør i uniten. Sjela viskes ut med slikt tull. Helvete heller.
                                      LSK i dag er ikke bare fotball for herrer på et høyt nivå. Det også, selvsagt, men LSK er også en klubb for flere hundre barn og unge. Så den kommentareren, sniper, blir bare flåsete.

                                      Jeg støtter alle som her inne mener at TS ville vært en berikelse for LSK. Om de skal spille på Åråsen eller i LSK-hallen har ingen betydning for meg, men jeg mener bestemt at det ville vært positivt for LSK å ha flere bein å stå på. Husk at TS pr dags dato er blant de 3-4 beste lagene i Toppserien, og meget vel kan bli ledende på litt sikt. Hva hadde vel vært bedre enn om LSK vant 2 x double, litt utpå høstparten. Samtidig øker publikumsinteressen, både for herre- og damelaget, siden vi har flere bein å stå på.

                                      Nei, dette ser jeg på som utelukkende positivt. Ja til Team Strømmen inn i LSK. Forutsetningen er selvsagt - og det er jo også signalisert kraftig - at LSK-damene har eget styre, egen økonomi osv.
                                      Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

                                      Kommentar

                                      • fjacob82
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 1507

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av sniper
                                        Jeg er stygt rett for at Romerike Håndball blir neste prosjekt, de er ute på fisketur de og. For hvorfor stoppe nå, dette er jo bra for merkevaren LSK og vi får jo flere supportere. Jommen sa jeg smør.
                                        Kan jo nevnes at Barcelona har både håndball og fotball lag i verdensklassen under samme logo og navn...
                                        Så det fungerer veldig fint å kombinere de to idrettene under ett merkenavn. Tror ikke det at Barcelona har et håndball lag akkurat har bidratt til å svekke merkevaren. Skal sies at noen av de mest ihuga Barca fansene er håndball fansen.
                                        Jeg synes det bare er positivt hvis man klarer å få etablert LSK som hele romerikes klubb, det være seg fotball eller håndball.
                                        Ser ikke noe problem med at Team Strømmen blir LSK Damer. Flott at romerikes topplag samles under en paraply.
                                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                        *Brasseberget*

                                        Kommentar

                                        • GB
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 332

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av sniper
                                          Hehe, er vel lettere å fortelle henne at hun må jobbe for å bli god istedet for å kjøpe seg til det?

                                          Men, USAs idrettspolitikk har vel kommet til Norge nå, jeg som håpet det ble begravd med det glimrende forsøket med Spektrum Flyers. Jaja, gammeldags, men prinsippfast.

                                          Selvfølgelig vil det være motiverende for småjentene å kunne se sin drakt på et av topplagene i Norge. Er vel like motiverende for dem så for småguttene som ser drakta si på et av lagene i toppserien i Norge for herrer. Faktisk ville jeg gå så langt å si at ei jente som trener hardt for LSK vil ha mye større mulighet å spille på toppnivå for LSK i framtiden enn en gutt. Han må jo regne med at plassen hans blir forsøkt fylt opp av hva enn man kan finne fra andre steder. Vet ikke om det er riktig men tror det er høyre antall "lokale" spillere på damelagene enn herrelagene. I hvertfall betydelig lavere utenlands-andel.

                                          Jeg vil mye heller motivere jentene mine til å bli gode OG spille på LSK når de blir store enn å motivere de til å bli gode og så gå til en annen klubb.

                                          Man må vel få kunne spille fotball for LSK på toppnivå uavhengig av kjønn, hudfarge, legning m.m. hvis det praktisk kan la seg gjøre.

                                          Nå er det opp til oss med små jenter å sørge for at TS/LSK laget blir fullt av Lillestrøm-jenter så får dere med gutter gjøre det samme på herresiden.

                                          GB - med 3 små jenter som helt sikkert kommer til å bli stolte av jentene i toppserien med gule og svarte drakter.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎