Team Strømmen blir LSK Kvinner Fotballklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

    #61
    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Da ønsker vi Lsk (damer) velkommen i klubben,,,, Nå må vi bare få nye drakter som er enda mere tettsitende..........
    Vil du se tettsittende drakter får du ta deg en tur å se Flisbyens damer..
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5914

      #62
      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Da ønsker vi Lsk (damer) velkommen i klubben,,,, Nå må vi bare få nye drakter som er enda mere tettsitende..........
      Ikke bare til damelaget, håper jeg. :-)
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2506

        #63
        Opprinnelig skrevet av Emil B
        Og det nye damelaget skal hete LSK damer!
        Nja, trolig ikke.

        Torolf spurte om det han sier ovenfor, om ikke laget bare kan hete Lillestrøm Sportsklubb i tabeller etc.
        Per Mathisen svarte: "Jooo, det er mulig det."
        Rønnern fulgte opp med et spørsmål om damene skal ha LSK-logo på draktene.
        Mathisen: "Jaaa, de kan det."
        Rønnern: "Kan!? De må jo det! Forslaget er flott, men de må bli fullverdige klubbmedlemmer, ikke noe halvveis."

        Arild Myklebust ba Per Mathisen slappe av, ikke være så nervøs, og det demret plutselig for meg at styret, eller i hvert fall Mathisen, hadde fryktet at medlemmene helst ville ha Team Strømmen-damene litt på siden av LSK. På årsmøtet fikk han klar beskjed om at det var motsatt. Årsmøtet ville ha dem inn som en del av klubben, som LSK-damer, ikke LSK Damer.

        Kommentar

        • Fuglefar
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2006
          • 202

          #64
          Velkommen til LSK

          Jeg ønsker damelaget til LSK velkommen. Håper de vinner alt!!!
          Endelig har jeg fått et påskudd til å se på "kvinnefotball". Det har jeg aldri gjordt før, men nå skal jeg jammen meg gå å se på LSK i toppserien til neste år.
          Se på damer og fotball, samtidig som hjertet mitt slår for laget. Det hadde jeg aldrig trodd jeg skulle.

          Skal de spille for LSK
          De må jo hete bare LSK.
          Last edited by Fuglefar; 07.03.2009, 21:30.
          Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #65
            Opprinnelig skrevet av morten
            Vil du se tettsittende drakter får du ta deg en tur å se Flisbyens damer..
            Er noen av damene til Byen gode nok for Lsk-Damer?

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              #66
              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Er noen av damene til Byen gode nok for Lsk-Damer?
              Er noen av damene (uansett Byen eller TS) gode nok for LSK herrer alla 2008? Kunne jo hvert spennende med ett par spreke damer på laget sånn sesongen 08 var... Mulig MartinA og SteffenI hadde hvert opptatt med andre baller enn fotballen da.....!
              Jaja... Uansett ønsker jeg hele Team Strømmen (Setskog/Høland) velkommen til LSK, spesielt Nasra!
              En midtbanespiller som faktisk kan score mål!

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #67
                Opprinnelig skrevet av Fuglefar
                Jeg ønsker damelaget til LSK velkommen. Håper de vinner alt!!!
                Endelig har jeg fått et påskudd til å se på "kvinnefotball". Det har jeg aldrig jordt før, men nå skal jeg jammen meg gå å se på LSK i toppserien til neste år.
                Se på damer og fotball, samtidig som hjertet mitt slår for laget. Det hadde jeg aldrig trodd jeg skulle.
                Kommer noen av dere virkelig til å føle en tilhørighet og stolthet ovenfor en gjeng med jenter som bare er hentet inn til klubben fra Strømmen??
                Det kommer til å gå mange år før dette damelaget til LSK kan kalles "ekte".

                Å hente inn en ferdig toppklubb er ikke mye sjel, og det kommer neppe til å gi LSK mye respekt ute i fotball-norge.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3373

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av UltraFo
                  Får si som en annen kjent fotball ekspert...

                  Kvinne fotball, hva er det?
                  Ikke er det fotball og ikke er det kvinner.
                  Når en må ty til Ivar Hoff-sitater har man tapt.

                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                  Bare vent, snart er Røa blitt Enga Damer, og hvis vi har gjort det først kan vi ikke bruke det i mot dem. Det er kjipt i så fall, all ammo kommer godt med.
                  Nå ligger vel Røa på Oslo vestkant, så det er vel større sjanse for at de blir Lyn enn Søpla. Geografisk er vel Stabæk nærmest, men de har vel sitt eget damelag allerede.

                  Når det gjelder mine tanker rundt LSK's damelag, så mener jeg det ikke bør bli noe problem. Det virker som om de har en adskilt organisasjon, og siden de hadde et overskudd forrige sesong, så tyder det på at LSK faktisk har noe å lære.

                  Jeg er usikker på hva som er tenkt rundt sponsorer og drakter. Om damelaget skal ha sine egne sponsorer eller om de vil bli en del av LSK i fremtidige forhandlinger. Med tanke på dagens sponsor marked kan det være greit å skape enda mer blest rundt LSK. Regner allikevel med at herrene ikke vil lide av denne sammenslåingen.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Toro
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Jan 2007
                    • 42

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av veiron
                    Dette er jeg veldig enig i!! Jeg fatter ikke hva vi skal med Team Strømmen. Men om LSK bygger opp en egen dameavdeling fra grunnen av så setter det jo saken i et bedre lys. Selv for en som meg som får kramper i øynene av å se på damefotball.
                    Vi har en ungdomsavdeling med jentelag, fra de minste og opp til og med junior, men vi har ikke et seniorlag for damer!

                    Skal vi bygge DET opp fra grunnen snakker vi om et tidsperspektiv på 8-10 år før vi realisisk sett kan være i toppen.

                    Går du på damefotball for å se "herrefotball" blir du skuffet, men det er faktisk en del talentfulle jenter i vår region.
                    Har noen av dem på sonetrening for kretsen. En av de er også med på gutteteningene jeg har for kretsen, og hun klarer seg faktisk veldig bra!!!

                    Guttelaget (Interkrets) til LSK vant vel 5 eller 6 - 0 (kunne og burde vært mer) mot TS her for et par uker siden, og det forteller en del om nivået, samt en del om at det er forskjell på de fysiske forutsettningene.

                    Jeg tror uansett det vil være positivt for jentefotballen spesiellt, og LSK generellt at vi inlemmer TS i LSK Damer, som er en egen juridisk enhet, med egen selvstendig økonomi, som i motsettning til LSK A-lag faktisk gikk med overskudd i fjor.

                    Ser gjerne at Romerike Håndball kommer inn under tilsvarende forutsettninger. (Selv om jeg mener at håndball er hands). Fordi jeg tror det er bra for merkevaren LSK.

                    Kommentar

                    • Fuglefar
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2006
                      • 202

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av veiron
                      Kommer noen av dere virkelig til å føle en tilhørighet og stolthet ovenfor en gjeng med jenter som bare er hentet inn til klubben fra Strømmen??
                      Det kommer til å gå mange år før dette damelaget til LSK kan kalles "ekte".

                      Å hente inn en ferdig toppklubb er ikke mye sjel, og det kommer neppe til å gi LSK mye respekt ute i fotball-norge.
                      Nå er det jo sånn at det antagelig bor flere Team Strømmen spillere i og rundt lillestrøm enn det det gjør av LSK spillere i dag. Du kan kalle sjela mi for svak om du vil. Men lag som spiller for LSK er mine lag samma faen. Hvis man ikke vil følge med på LSK sin damefotball bare fordi du har så edel sjel, så er det det samma for meg. Bare å sitte hjemme det, i stede for å gå på kamp. Eller man kan jo heie på Røa eller Stabæk sine damelag?
                      Historisk så har LSK hatt mange idretter med i klubben. Både ski og orientering og flere til.


                      Nå i dag sier ingen noe på å kjøpe spillere fra andre klubber, bare de er gode nok. De kan faktisk komme fra alle verdensdeler, uten at supportere bryr seg stort om det, bare de presterer.
                      Det var vel LSK som begynte det hele på 70 tallet, med å hente spillere fra andre klubber.
                      Nå er det en dameklubb som faktisk bruker LSK hallen som hjemmearena, som vil spille med våre drakter. Vi har jo ingen damelag. Kan ikke se noe negativt i det. Det må jo være en kjempe inspirasjon for junior-jentene. At de faktisk har et topplag som vil være med å forbedre kvaliteten på både spillere og trenere.
                      Jeg ser ingen konflikt. Jeg ser bare muligheter.
                      Så kan dere som syntes dette er for inovativt melde dere inn i LSK og stemme i mot på neste årsmøte.
                      Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                      Kommentar

                      • veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Fuglefar
                        Hvis man ikke vil følge med på LSK sin damefotball bare fordi du har så edel sjel, så er det det samma for meg. Bare å sitte hjemme det, i stede for å gå på kamp. Eller man kan jo heie på Røa eller Stabæk sine damelag?
                        Historisk så har LSK hatt mange idretter med i klubben. Både ski og orientering og flere til.
                        http://www.lskhistorikk.com/FrameIndex.htm
                        Jada, tro ikke at du er den eneste som kan litt LSK-historie. Bestemora mi spilte håndball for LSK, så jeg veit at klubben har hatt andre idretter. Man trenger heller ikke være Einstein for å skjønne hva de to siste bokstavene i LSK står for.
                        Jeg klarer ikke å se koblingen din. Hvorfor gjør historien til klubben det legitimt å hente en ferdig klubb og klistre klubbnavn/logo på denne omstreiferklubben? "Vi er Høland. Nei.. vi er Strømmen! Nei vent, nå vil vi være LSK". Morn igjen.

                        ...og ja, jeg skal sitte hjemme når de spiller. Rett og slett fordi damefotball er kjedelig.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av veiron
                          ...og ja, jeg skal sitte hjemme når de spiller. Rett og slett fordi damefotball er kjedelig.
                          Det skal jeg også, men det er likefult riktig å inkludere Team Strømmen i LSK. Dersom LSK ønsker å være den ledenede fotballklubben i Norge er det både sportslig, økonomisk og politisk riktig å inkludere damene i klubben.

                          Det sagt, jeg kommer neppe til å møte opp i hallen for å se damefotball, da det i min mening fortsatt er som å se kuer på travbanen.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • ulfpulf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2506

                            #73
                            Kvinner, ikke damer

                            Jeg trekker opp en gammel tråd for å si at trådtittelen er feil.

                            Papir-RB har en liten notis i dag:

                            LSK Kvinner FK blir navnet
                            LILLESTRØM: Team Strømmen har hatt et ekstraordinært styremøte hvor agendaen var godkjenning av navneendring på klubben. Det ble enstemmig vedtatt at Team Strømmen FK fra 01.01.2010 skifter navn til LSK Kvinner Fotballklubb

                            Edit: Nå er ikke trådtittelen feil lenger. Da jeg skrev innlegget var den "Team Strømmen blir LSK Damer"
                            Last edited by ulfpulf; 16.10.2009, 10:32. Begrunnelse: Noen endret tittelen på tråden

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                              Jeg trekker opp en gammel tråd for å si at trådtittelen er feil.

                              Papir-RB har en liten notis i dag:

                              LSK Kvinner FK blir navnet
                              LILLESTRØM: Team Strømmen har hatt et ekstraordinært styremøte hvor agendaen var godkjenning av navneendring på klubben. Det ble enstemmig vedtatt at Team Strømmen FK fra 01.01.2010 skifter navn til LSK Kvinner Fotballklubb
                              Så det fulle navnet blir da "Lillestrøm Sportsklubb Kvinner Fotballklubb". Lekkert. Virkelig lekkert. Elegant.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • nebbjævel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2009
                                • 511

                                #75
                                Smidige greier.

                                Kommentar

                                • Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

                                  #76
                                  Hvorfor ikke bare hete Lillestrøm SK?

                                  Kommentar

                                  • morten
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2156

                                    #77
                                    Det er damefotball..Hvem bryr seg?
                                    Badekar
                                    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13271

                                      #78
                                      Fotball på alle nivåer er underholdende. Utover en kvalitetsforskjell kan jeg ikke se at damefotball er mindre severdig. Å rusle fra Arsenal-Blacburn for å se LSK-Lyn var ikke akkurat noe kvalitetshopp i positiv forstand det heller. Voks opp og bli ferdig med dette gutt/jente-maset...

                                      Kommentar

                                      • ulfpulf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2506

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Så det fulle navnet blir da "Lillestrøm Sportsklubb Kvinner Fotballklubb". Lekkert. Virkelig lekkert. Elegant.
                                        Gutta som støtter dem bør kalle seg
                                        Lillestrøm Sportsklubb Kvinner Fotballklubb Herrer Supporterklubb

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9386

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av morten
                                          Det er damefotball..Hvem bryr seg?
                                          At damefotball er driit er det morsomt å kødde med Backstage.
                                          I virkeligheten må du ta det for det det er, akkurat som med Tippeligaen..!

                                          Jeg så Kolbotn mot Stabæk i øsende regn i Toppserien i år. Selv om "kvaliteten" ikke var så bra, så er det en av de beste kampene jeg har sett i år. Uendelig bedre enn mange LSK-kamper, og jeg heia ikke på noen av laga engang.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎