Team Strømmen blir LSK Kvinner Fotballklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #41
    Opprinnelig skrevet av JMKANARI
    LSK i dag er ikke bare fotball for herrer på et høyt nivå. Det også, selvsagt, men LSK er også en klubb for flere hundre barn og unge. Så den kommentareren, sniper, blir bare flåsete.
    Mulig jeg ordla meg litt klossete: Jeg mente at herrelaget til LSK er det eneste laget på høyt nivå i dag. Vi har ikke basket, håndball, hockey og damefotball som bedrives på et høyt nivå. Er selvsagt klar over bredden i LSK, ingen fare.
    Har to argumenter som veier for meg:
    1: Liker ikke å måtte kjøpe suksess, hadde LSK startet en senior damegruppe som hadde startet i nederste divisjon så hadde det vært gull. Har selvsagt ingenting i mot at det bedrives damefotball i LSK.
    2. Det kommer fra Strømmen. STRØMMEN!!!!

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #42
      Opprinnelig skrevet av sniper
      2. Det kommer fra Strømmen. STRØMMEN!!!!
      Strengt tatt så kommer det vel fra Høland, og argumentet om at de kommer fra Strømmen kan jo også sees på som en veldig tungtveiende grunn for å stjele de over til rette siden av Nitelva......
      Knurr...

      Kommentar

      • okb
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2377

        #43
        Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
        Strengt tatt så kommer det vel fra Høland, og argumentet om at de kommer fra Strømmen kan jo også sees på som en veldig tungtveiende grunn for å stjele de over til rette siden av Nitelva......
        Team Strømmen er en videreføring av Setskog / Høland. Før den tid var det kun Setskog.

        Setskog er en del av Aurskog-Høland kommune, tidligere Setskog kommune. Ble A-H i 1966.

        Det var historietimen for i dag. God helg.

        -okb! - fra bjørkelangen!
        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          #44
          Disse damene har jo holdt til i LSK hallen siden den blei åpna så dette var vel ikke uventet akkurat. Greit at de nå dresses opp i penere kulører og skifter til et navn som og folk fra andre kommuner enn skedsmo faktisk kjenner igjen.
          Bare artig med "LSK stoff" fra den delen av Sportsrevyen også.
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            #45
            Synes det blir litt søkt å sammenligne dette med det som skjer i for eksempel NHL eller NFL. Dette er jo "samme" sted. Skedsmo kommune er en liten flekk. Fra Storgata er distansen tre langpasninger. Treningsbaner og hall brukes i Lillestrøm (som er helt naturlig og som også må til for de økende lisenskravene), eller på Kjeller hvis vi skal være like nøye. Vi lever i 2009 - jeg synes dette "Strømmen-hatet" er ukonstruktivt. Blir som å gå langs elva og si "fra husa der kan laget komme, men ikke de". Synes de som driver med hatet lever i en kunstig verden. Det er ikke sånn i dag (bortsett fra noen tilsvarende egensindige personer). Får vi Strømmen til å bli "Vålerenga-land" med den holdningen, har vi gjort det. Lillestrøm er en liten by, og hele Romerike må vi ha med på laget. Det er mange LSK-fans på Strømmen og enda flere som drar på Storsenteret hver uke. I dag trenger vi minst av alt den servile holdingen i et sted vi er en del av og som er vårt kjerneområde. Det tjener ikke LSK på. Det er til vifs beste, sikkert flere steder enn bare der.

            Jeg er klar over at jeg sikkert skraper på følelsene til flere, men jeg har aldri opplevd noe "hat". De mange som vokser opp i distriktet har det neppe heller. Det sagt, sist gang Strømmen var i "eliten" var ikke jeg født, men jeg synes i grunn mye er overdrevet, sikkert på grunn av noen personer som har opphausa og holdt på dette fra gamle-gamledar og nedtonet alle de som IKKE har det samme forholdet. At en sammenslåing vil være positivt for å gjøre for eksempel Sportsklubben bredere, inkludere flere, komme mer i media og med gode verdier ("fair play"), tror jeg ikke selv neandertalmannen kan unngå å mene.
            Last edited by Canário; 22.02.2009, 02:25.

            Kommentar

            • 300
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Apr 2006
              • 4

              #46
              Opprinnelig skrevet av sniper
              Jeg er stygt rett for at Romerike Håndball blir neste prosjekt, de er ute på fisketur de og. For hvorfor stoppe nå, dette er jo bra for merkevaren LSK og vi får jo flere supportere. Jommen sa jeg smør.
              Hva er problemet
              Det du driver med er verdens letteste og gjøre. Kritisere og skape splid.
              Slike mennesker er ikke et samfunn tjent med.:evil:
              Skal man bygge noe solid så må man ha flere ben å stå på.

              Kommentar

              • 10.09.50
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1410

                #47
                Opprinnelig skrevet av sniper
                2. Det kommer fra Strømmen. STRØMMEN!!!!
                Symbolikken er beautiful. I 2010 rapper vi den siste stolthet fra 2010. Etter dette er det slutt der oppe. Vi har alt.

                Kommentar

                • Canário
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1471

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                  Etter dette er det slutt der oppe. Vi har alt.
                  Det er fortsatt et bibliotek der oppe. Den dagen jeg kan gå i Lillestrøm og låne bøker er det slutt for meg også.

                  Vil sesongkortet gjelde både damer og herrer dersom dette går igjennom? Det håper jeg - forutsatt at damelaget ikke får noen prosenter av salget. (Det har vel aldri vært sesongkort i Toppserien, men med et forbehold her).

                  Kommentar

                  • Evans
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Feb 2009
                    • 5

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Canário
                    Vil sesongkortet gjelde både damer og herrer dersom dette går igjennom? Det håper jeg - forutsatt at damelaget ikke får noen prosenter av salget.
                    nå vet ikke jeg prisen vanligvis får å komme seg inn på en toppserie kamp men tviler på at sesongkortet på Åråsen vil funke på dame kampene (som i tillegg vel vil fortsette å gå i LSK hallen). Får at det skal skje skal nok damene ha noen % får det, men det skjer ikke.
                    www.sportifokus.forums-free.com - bra sports forum (ps: nytt, så bli med å hjelpe det i gang)

                    Kommentar

                    • Siggen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 656

                      #50
                      Siggen ønsker damer velkommen anytime...
                      ----------------------------------------------------------------------------
                      Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
                      ----------------------------------------------------------------------------

                      Kommentar

                      • chrissp
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 2403

                        #51
                        Moderatormelding:

                        Jeg har slettet et par innlegg. Vennligst hold tråden innenfor tema.
                        Bølerkanaris

                        Kommentar

                        • 007

                          #52
                          Setskog/Høland's damelag flyttet fra Høland for at deres spillere skulle få kortere reisevei.
                          Altså var det ikke mange fra Hølands-området som var gode nok.
                          Da forsøkte de febrilsk å få innpass i LSK.
                          Årsmøtet vårt sa nei.
                          Dengang ble det sagt at LSK bare skulle drive med fotball for gutter/menn.
                          Men så ble det snikinnført mini-jentelag som fortsatte å spille i LSK år etter år, og tilslutt hadde vi alt til og med juniorlag for jenter.

                          Er ikke helt enig med meg selv om det at TS nå tilslutt skal inn i LSK er bare bra, men vi må vel tilslutt få et damelag.
                          Nå må jo alle flytte fra LSK når de er ferdige som juniorer, fordi vi mangler damelag.
                          Å i så fall er det kanskje like enkelt å innlemme et lag som allerede er i Toppserien, enn å starte et helt i bunnen...

                          At de ble hetende TS er jo strengt tatt kun fordi vi ikke ville slippe dem inn i LSK for noen år tilbake...

                          Men som sagt; om det er bare bra for LSK er jeg usikker på...
                          At det er bare positive ting forbundet med dette for TS er helt sikkert, men det er nå kun LSK som betyr noe for meg da...

                          Kommentar

                          • Martin Olsen
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jan 2007
                            • 186

                            #53
                            Hvorfor skal LSK si nei til å få inn et Damelag som er i Norgestoppen. I England har alle Lagene Damelag (Liverpool, Arsenal, Everton). I Nederland har de startet med dette. Feynoord fikk økning på Flere tusen tilskuere etter de fikk sitt damelag. Synes dette er en kjempe ide hvor LSK får enda mer interesse fra Publikum som kanskje ikke går på Åråsen. Hvis vi får EM så må vi snart fylle en Stadion med plass til 35 000. Trenger alle på Stadion for å si det sånn.

                            Kommentar

                            • ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2506

                              #54
                              Hvorfor skal det hete LSK Damer? Hvorfor ikke bare LSK?
                              Hvis lag skal bli en del av Lillestrøm Sportsklubb, bør de hete LSK.
                              Jeg har veldig lite sans for LSK Damer, LSK Håndball, LSK Damer Håndball eller LSK Håndball Damer.

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                Hvorfor skal det hete LSK Damer? Hvorfor ikke bare LSK?
                                Hvis lag skal bli en del av Lillestrøm Sportsklubb, bør de hete LSK.
                                Jeg har veldig lite sans for LSK Damer, LSK Håndball, LSK Damer Håndball eller LSK Håndball Damer.
                                Jeg håper dette bare er et navn som skal brukes internt i organisasjonskartet. Det offisielle navnet (som står i tabeller o.l.) må være Lillestrøm SK. Jeg regner med at vi får avklart dette i kveld.

                                Kommentar

                                • tilt
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2007
                                  • 813

                                  #56
                                  Klart vi skal ha med damene

                                  Okei. Nå har jeg lest en del av posten her og får med meg at en del har motforestillinger mot å ha et damelag. Jeg mener dere er ekstremt bakstreverske og lever i middeladeren. Jeg tenker umiddelbart på Thorbjørn Yggeseth. Det er klart at hvis vi kan "få" et bra damelag på plass uten å måtte spille laget opp i divisjonene er det bare å kline til.

                                  - NFF / Tv2 satser på damefotball
                                  - Vi får mer medieomtale og et større miljø rundt Åråsen
                                  - Det vil øke rekrutteringen av jenter fra nærområdet og juniorlaget.
                                  - Lsk vil bli en større klubb.
                                  - Det vil (kanskje ?) trekke til seg flere kvinnelige fans.

                                  På et generelt nivå mener jeg også at idretten, og kanskje særlig fotballen, som den breddeidretten den er, burde vært enda mer inkluderende ovenfor alle ulike grupperinger i samfunnet. Tenk hvor bra det hadde vært om alle tippeligalagene hadde egne homo / funskjonshemmede /Overvektig /Svaksynte lag etc... At nivået er lavere betyr jo ikke at underholdningsverdien er det. Og samfunnsmessig / lokalmiljømessig er det jo ikke noen vists å snobbe. Alle bør være velkommen til Åråsen og Lsk.

                                  Jeg hadde forøvrig betalt mye for å se han dommern her i aksjon på Åråsen : http://www.youtube.com/watch?v=86AJj...e=channel_page

                                  For som fattern pleide å si til meg :
                                  Ikke noe i livet skal være uprøvd min sønn, ja kanskje bortsett fra incest og folkedans.
                                  livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                  https://twitter.com/#!/KjetiI

                                  Kommentar

                                  • Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

                                    #57
                                    Og det nye damelaget skal hete LSK damer! http://www.lsk.no/?did=9105136
                                    Last edited by Emil B; 23.02.2009, 19:51.

                                    Kommentar

                                    • Fridtjof
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2005
                                      • 2120

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av tilt
                                      Tenk hvor bra det hadde vært om alle tippeligalagene hadde egne homo / funskjonshemmede /Overvektig /Svaksynte lag etc...
                                      Hvaffornoforno? Hvordan i alle dager klarer du nevne homofile i samme setning som funksjonshemmede og -svake? Bortsett fra akkurat det er jeg helt enig med deg, men gud bedre for et ordvalg, mann...

                                      En annen ting som jeg foreløpig ikke har sett at noen har nevnt er publikumstallene. Jeg syns absolutt at Jan Jensen har et godt poeng når han, utenfor forumet, poengterer at dette laget som allerede klarer å stå på egne ben økonomisk kan komme til å få et ytterligere løft når det nå blir en del av LSK og dermed etter alle solemerker kommer til å få enda flere tilskuere. Klarte de seg som 2010 kommer de også til å klare seg som 2000!

                                      Forza Høna...
                                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #59
                                        Blir det feil å si at dette kan komme til å smake fugl etterhvert?
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          #60
                                          Da ønsker vi Lsk (damer) velkommen i klubben,,,, Nå må vi bare få nye drakter som er enda mere tettsittende..........
                                          Last edited by tullebukk; 23.02.2009, 22:51.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎