Nyheter april 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    RB


    AVGJORDE: Marek Sapara avgjør mot Otto Fredrikson og LSK på Åråsen. FOTO: SCANPIX / GEIR EGIL SKOG

    «Banket den bedritne togstasjonen Lillestrøm»

    LILLESTRØM:
    Slik hørtes det ut på Adressa-tv da Marek Sapara avgjorde på Åråsen.

    Av Espen Bolstad
    Publisert 28.04.2009 - 12:11 Oppdatert 28.04.2009 - 14:07

    LSK ledet 1-0 over RBK helt til det sto 81 spilte minutter på kampklokka.

    Da scoret Rade Prica utligningsmålet før Marek Sapara ettminutt før full tid sikret tre poeng til Lerkendal-klubben.

    Det er da det tar helt av for adressa-tv-kommentatoren, Petter Rasmus.
    – Fotballen er rettferdig denne søndagskvelden på Åråsen, ved den bedritne togstasjonen Lillestrøm. Tre poeng blir med hjem til Trondheim, skriker Petter Rasmus uhemmet i det kampen ebber ut.

    Her kan du se og høre utbruddet!

    – Smålig
    Kanari-Fansens talsmann, Vidar Evje, har selv ikke hørt RBK-kommentatorens jublende kommentarer om Lillestrøm som by.
    – Hvis dette er ment som supporter-tv så er det vel ikke annet å forvente. Men samtidig synes jeg det er smålig å komme med ting som kan virke nedsettende på andre, sier Evje til rb.no.
    Evje sier at Kanari-Fansen ikke kommer til å bruke energi på dette.

    Tror på Berg
    På denne tidene i fjor var det det Evje omtaler som full krig i Lillestrøm.
    I år er det rolig rundt Åråsen-veggene til tross for tidenes dårligste sesongstart.
    – Folk tror på Henning Berg når han sier at det vil ta noen år å bli et topplag igjen, men det er klart, man kommer ikke til toppen via et nedrykk, sier Evje.

    Kommentar

    • KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

      RB.no

      SIKTER HØYERE: LSK-trener Henning Berg tenker ikke på LSK som et bunnlag. FOTO: GEIR EGIL SKOG

      – Jeg ser at det er seks poeng opp til 3. plassen

      ÅRÅSEN:
      LSK-trener Henning Berg leser tabellen i Tippeligaen annerledes enn de som ser på LSK som et bunnlag.

      Henning Berg er generelt ikke så veldig opptatt av hvordan tabellen ser ut etter seks serierunder.
      Når han velger å kommentere det den viser, ser han noe helt annet enn LSKs neglebitende supportere ser.
      – Jeg ser ikke at vi ligger sist. Det jeg ser på tabellen er at det er seks poeng opp til 3. plassen, sier LSK-treneren.
      Berg er offensiv selv om LSK har hatt sin verste sesongstart noensinne.
      – Ser vi bak resultatene, er det lite som har skilt oss fra å vinne tre-fire av kampene så langt. Både mot Stabæk, Tromsø og sist mot Rosenborg ble vi fratatt mål eller store målsjanser på grunn av feil dommeravgjørelser. Det kunne gitt oss ledelsen 2-0 mot Stabæk, 1-0 mot Tromsø og 2-0 mot Rosenborg. Hjemme mot Viking utnyttet vi ikke sjansene våre godt nok, sier Berg.





      – Må bli bedre foran målene

      Det betyr ikke at han vil bortforklare det faktum at laget hans ligger sist i Tippeligaen.
      – Vi har helt klart tatt færre poeng enn vi hadde regnet med på forhånd, og vi er også skuffet over noen av resultatene. Samtidig mener jeg at vi har vært gode spillemessig i perioder. Det er jobben vi har gjort foran begge målene som ikke har vært god nok hele tiden, sier Berg.
      Og utdyper:
      – Vi har scoret færre mål enn det som er normalt med alle de sjansene vi har skapt, og vi har sluppet inn for mange enkle baklengsmål. Det er forbedring på de to områdene som er vår viktigste jobb i tida som kommer. Da vil også resultatene komme, for mye har vært bra, mener LSK-treneren.




      Angrer ikke på salg og utlån

      Det er alltid lettere å se løsninger i etterkant. Når LSK-treneren ser tilbake på det som har skjedd siden han overtok LSK i fjor høst, er det likevel ikke noe spesielt han ville gjort annerledes.
      – Vi valgte å selge Simen Brenne. Det var ikke fordi vi ikke visste at han er en god spiller, men fordi det kom et konkret bud og vi trengte å selge. Det overrasker meg ikke at han gjør det bra i Odd. Han kunne gjort det bra hos oss også, men formasjonen og spillestilen i Odd passer ham kanskje bedre, sier Berg.
      Han angrer heller ikke på alle spillerne som enten er borte eller på utlån.
      – Av dem som er borte, var det bare Steinar Pedersen som spilte fast på laget i fjor. Han har vi lånt ut for å spare penger og for at han skal få spille kamper. Alle de andre fra førsteelleveren i fjor er her fortsatt. Derfor er heller ikke generasjonsskiftet så stort som mange vil ha det til, sier treneren.
      Han skryter også av unggutta som har fått sjansen.
      – Jeg er fornøyd med det de unge spillerne våre har prestert. De har stort sett spilt gode kamper, og de er ikke årsaken til at vi ikke har fått de resultatene vi har ønsket, fastslår Berg.

      Kommentar

      • KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

        vg.no



        Riise: - Ikke så mye internt kaos i år

        Før avspark:

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          lsk.no



          Kippe: - Viljen og trøkket forskjellen fra i fjor

          -Jeg er ikke bekymret i det hele tatt, forteller Frode Kippe.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            lsk.no

            Siste mulighet for billetter til Brann-LSK

            I dag, onsdag, er det siste mulighet for å kjøpe billetter til bortefeltet på Brann stadion. Brann-LSK spilles i morgen torsdag 19:00.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              lsk.no

              Bli med Kanarifansen til Bergen

              Torsdag spiller LSK mot Brann i Bergen. Kanarifansen reiser selvsagt over fjellet, og inviterer deg med på tur.

              Kommentar

              • Skinke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2007
                • 3914



                Siste nytt om Bergensturen

                Billetter:

                KFL minner om at kampbilletter til Brann – LSK MÅ kjøpes på forhånd! Brann har IKKE salg av billetter til bortetribuna på stadion.
                Siste sjanse for å skaffe seg kampbillett er i dag. Disse selges på LSK-Shop’n mellom kl 10 og 20.

                De som har forhåndsbetalt billett får utlevert disse av Vidar Evje ved inngangen til borteseksjonen på Brann stadion kl 18 – én time før kampstart.


                KFL-bussen:

                Hvis du har planer om å være med KFL-bussen melder du deg på ved å ringe 4000 15 26 – 2 umiddelbart! (Eventuelt SMS til 450 66 470). Prisen er 400 kroner, og beløpet betales kontant på bussen.

                De som er med bussen tur/retur garanteres å få kjøpt kampbillett til bortekampen mot Strømsgodset 21. mai, hvor det er begrenset med plasser.

                Bussen går fra Alexander Kiellands gate kl 07.00. Bussen tar med kanaris fra Oslo utenfor Hotell Opera ca. kl 07.15.

                Det selges baguetter og brus på bussen, og på hjemveien blir det tradisjonsrik pastastopp på Cafe Stationen på Voss.

                I Bergen er folk fri til å gjøre hva de vil før kampen. Bergen Kanaris inviterer til grilling (se kamptråden på diskusjonsforumet) og flere har sikkert tenkt seg en tur innom Fotballpuben.

                KFL-bussen vil kjøre fra Fotballpuben opp til Brann stadion kl 17.45. Er det ledige plasser fyller vi gjerne opp med kanaris som har tatt turen til Bergen på egen hånd.
                Daukjøtt Felt C

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  Sunnmørsposten

                  Ingen krise i LSK


                  Jeg var ikke her, men sett utenfra var det nok litt mer sirkus i fjor ja, sier sportssjef Torgeir Bjarmann. ( Foto: Digitalsport )

                  Av: Tore Nilssen
                  Publisert: 29.04.2009 kl. 11:58 , endret: 29.04.2009 kl. 12:09

                  I fjor stod Lillestrøm med fem poeng etter seks kamper, og Åråsen var i full fyr. Årets seks første kamper har kun gitt tre poeng, men roen og harmonien råder.

                  – Er det bare fra utsiden det ser rolig ut, Bjarmann?
                  – Nei; her er det rolig. Vi er veldig langt fra noen krise, sier Lillestrøms sportssjef, som brukte de første tre kvarterene av gårsdagens trening til å ta seg en joggetur i skogen.
                  – Så dere er fornøyde?
                  – Vi liker selvfølgelig ikke å ha tre poeng, sier Torgeir Bjarmann.
                  Vi er på Lillestrøms nye treningsfelt, et steinkast fra Åråsen. Det er kun to dager til bunnlaget Lillestrøm skal til Bergen for å møte Brann, men stemningen på treningen er alt annen enn deprimerende. Det virker neste som om de leser tabellen opp ned på Romerike.
                  – Åpningen har vært for dårlig. Det er frustrerende bare å ha tre poeng, men det har vært bedre spillemessig enn poengmessig, sier Henning Berg.
                  Den tidligere Manchester United-spilleren har fått i oppgave å gjenreise LSK fra ruinene Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft etterlot seg. Berg tok Bjarmann med seg til å gjøre oppgavene. Dermed er en av Lillestrøms største sønner på ny hjemme igjen.
                  – Jeg hadde det bra i Lyn, men det er noe spesielt med å være hjemme igjen, sier Bjarmann.
                  Det meste gikk etter planen i vinter, men etter seks seriekamper står fremdels gultrøyene uten seier og med kun tre poeng.

                  Kraftig lønnskutt
                  – Vi ser hva vi har gjort i kampene. Alle oppgjørene har i perioder stått og vippet. Hadde vi blitt utspilt, ville det helt klart været krise nå, sier Berg.
                  Før fjorårsesongen ble det snakket om gull på Åråsen. I 2007 hadde laget tatt cupgull, ligget på medaljeplass i 22 av 26 serieomganger, og vinteren var gått med til å hente spillere for et tosifret antall millioner. Det var opplest og vedtatt at pilen bare skulle peke oppover.
                  – De skulle bli nummer én. Det var gullet de gikk for. Forventningene var litt annerledes enn nå, sier Berg.
                  I tilegg må det bli litt spesielt når du har et regime ledet av Nordlie og Fjørtoft. Det blir det ikke rolig uansett om laget vinner eller ikke. Der er Berg og Bjarman litt annerledes typer.
                  – Jeg var ikke her, men sett utenfra var det nok litt mer sirkus i fjor ja, smiler Bjarmann.
                  Finanskrisen har for alvor slått inn også på Åråsen. I løpet av to år skal lønnskostnadene ned med 20 prosent. I vinter har den prosessen startet med at en rekke etablerte spillere enten er solgt eller utleid. Inn har det kommet ti unggutter.
                  – Dette er både ledelse, sponsorer og tilhengere inneforstått med at vil ta tid. Det er ingen som forventer at vi skal ligge helt i toppen i år, sier Bjarmann.

                  Skal tilbake i toppen
                  Det er helt klart et enklere utgangspunkt når det butter enn når det snakkes om gull. Men gullsnakket skal tilbake en gang.
                  – Selv med disse rammebetingelsene mener jeg det er mulig å nå toppen. Det vil ikke skje i år, da er en femte- sjetteplass realistisk. Gi oss tid, så skal vi være med helt i toppen, sier Bjarmann.
                  – LSK har ikke økonomi til å hente etablerte spillere som ikke er i første elleveren, men vi skal gi ungguttene tid, sier Berg.
                  En time før de andre rusler Vidar Riseth av feltet. Spilleren som Brann-fansen elsker å hate er på vei tilbake fra skade. Han melder seg klar til morgendagens oppgjør på Stadion.
                  – Det er bare et tidsspørsmål før det løsner. Dette som skjer nå kan overhodet ikke sammenliknes med fjoråret. Vi ser en helt annen struktur i laget nå, enn vi gjorde på denne tiden i fjor, sier veteranen
                  Den store trøsten til både Lillestrøm og andre lag i poengnød, er at det fremdeles er 72 poeng å spille om. Plukker du dem, har du lite å frykte
                  – Jeg vet ikke hvor vi havner til slutt, men verken vi eller Brann er bunnkandidater, sier Riseth.
                  Berg har femårskontrakt med Lillestrøm, og Bjarmann er klar på at de har startet et langtidsprosjekt. Et tap mot Brann vil ikke bringe frem fjorårsstemningen på Åråsen.
                  – Poengene vil komme etter hvert Det er jeg ikke i tvil om, sier Bjarmann.
                  – Og om du tar feil?
                  – Berg sitter trygt, uansett
                  – Vi er ganske rolige i hodet hele gjengen. Klubben er i balanse. Vi kommer ikke til å gjøre noe overilt selv om det tar lengre tid enn forventet, sier Bjarmann.
                  Det skulle tilsi at Berg sitter trygt uansett, og at klubben eventuelt går ned sammen med treneren sin. En mann med femårskontrakt er det heller ikke lett å kvitte seg med i en finanskrise.
                  – Hvor blir trykket størst om poengene skulle utebli både på Lillestrøm og i Bergen fremover?
                  – Både jeg og Steinar Nilsen merker at vi er tippeligatrenere. Det er slik det skal være, og det må vi tåle, sier Berg.
                  – Dere må ha lykke til torsdag.
                  – Det mener du ikke, kommer det kjapt fra Bjarmann.

                  Sunnmørsposten holder til i Ålesund og er regionavis for Nordvestlandet. Oppdaterte nyheter og grundig, engasjerende journalistikk. Ble grunnlagt i 1882.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    fotball.no

                    28.4.2009
                    Landslagstrener Øivind Nilsen har tatt ut troppen til EM-mellomspill for G19-landslag.
                    18.-24. mai spiller G19-landslaget EM-kvalifiseringen i Frankrike. Kun vinneren går videre til EM-sluttspillet i Ukraina som spilles i perioden 21. juli - 2. august 2009.

                    Troppen:

                    Håvard Nordtveit, Lillestrøm SK

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      RB


                      SKAL GJØRE «OLLIE» GOD: Bjørn Helge Rise skal starte på topp for LSK mot Brann torsdag. FOTO: GEIR EGIL SKOG

                      Riise spiss mot Brann

                      ÅRÅSEN:
                      Bjørn Helge Riise blir Olivier Occeans partner i Bergen.

                      Av Morten Svesengen
                      Publisert 29.04.2009 - 13:12 Oppdatert 29.04.2009 - 13:30


                      FÅR SIN FJERDE MAKKER: Olivier Occean. FOTO: GEIR EGIL SKOG

                      Arild Sundgot, Edwin Eziyodawe og Bjørn Bergmann Sigurdarson har alle startet sammen med Olivier Occean i LSK-angrepet denne sesongen.
                      Mot Brann torsdag flyttes Bjørn Helge Riise inn i rollen bak den kanadiske spissen.

                      Riise er den eneste LSK-spilleren som har scoret mer enn ett mål, og landslagsspilleren er derfor klubbens toppscorer med sine 2 mål.
                      – Forhåpentlig kan jeg være med å spille «Ollie» god. Så langt i sesongen har vi ikke klart å utnytte han godt nok, mener Riise

                      – Spissrollen passer meg
                      Selv gleder Riise seg til spissrollen.
                      – Jeg tror det vil passe meg fint å spille spiss. I yngre dager har jeg også spilt der, sier Riise.
                      LSK-trener Henning Berg tar som vanlig ikke ut laget før på kampdagen, men han innrømmer at Riise er veldig aktuell i rollen bak Occean.
                      – Det er noe vi vurderer. Hvis vi velger å bruke Bjørn Helge der betyr det ikke noen stor forskjell for ham. Han går også ofte inn i banen som kant, sier Berg.

                      Mouelhi syk
                      På den siste LSK-treningen før Brann-kampen onsdag drillet LSK et sannsynlig lag mot Brann, men mest sannsynlig vil ikke de elleve som spilte sammen på den siste treningen starte kampen.
                      Khaled Mouelhi var nemlig ikke på den siste treningen fordi han var syk.
                      – Vi håper at Kiko blir klar til kampen. Han spiller hvis han er frisk, fastslår LSK-treneren.

                      LSK stiller trolig med dette laget mot Brann (4-4-2): Otto Fredrikson – Håvard Nordtveit, Vidar Riseth, Frode Kippe, Stian Ringstad – Karim Essediri, Khaled Mouelhi, Espen Søgård, Magnus Myklebust – Bjørn Helge Riise, Olivier Occean.

                      Kommentar

                      • KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923



                        Riise får «Gerrard-rollen»


                        Bjørn Helge Riise blir trolig hengende spiss mot Brann.
                        Oslo/Brann (TV 2 Sporten): - Det er ingen grunn til panikk, sier Henning Berg foran torsdagens kamp mot Brann i Bergen.
                        Lillestrøm har ikke vunnet på sine seks første kamper i Tippeligaen denne sesongen.
                        Men Lillestrøms trener har ikke mer panikk enn at han satser på Bjørn Helge Riise i en ny rolle som «hengende spiss» i kampen mot Brann.
                        - Ikke en ny rolle
                        - Bjørn Helge går mye inn i banen uansett han, sier Berg om omskoleringen av Riise, som vanligvis spiller høyrekant.
                        - Blir det en slags Gerrard-rolle?
                        - Vel, det er mange spillere som spiller i den posisjonen der. Det er ikke akkurat en ny rolle for et lag, svarer Berg.
                        - Men Riise er ikke akkurat en målmaskin?
                        - Det er ikke bare det vi ser etter. Han har scoret to mål i år og har bidratt bra i forhold til de sjansene vi har kommet til. Kanskje er det best for laget at han spiller der, konkluderer Berg.

                        FORBILDET: Bjørn Helge Riise kan bli brukt i en «Steven Gerrard»-riolle mot Brann. Foto: ANDREW YATES/AFP


                        - Dette skal bli moro
                        På Liverpool har Steven Gerrard denne sesongen spilt like bak Fernando Torres i angrepet - med stor suksess.
                        Bjørn Helge Riise satser på å utvikle et lignende samarbeid med LSKs kraftspiss Olivier Occean.
                        - Det skal bli moro det. Når du spiller i mellomrommet så får du ballen mye oftere, sier Riise til TV 2 Sporten.
                        - Hva blir den største forskjellen?
                        - Som kant må du bli spilt god. Det har ikke fungert så bra med meg på kanten de siste kampene. Jeg liker å gå inn sentralt og det har sikkert Henning sett. Derfor flytter han meg inn, svarer John Arne Riises lillebror.
                        - Positivt med to mål
                        - Men du er ikke akkurat en målgarantist?
                        - He, he. Jeg har nå scoret to mål på seks kamper og det er jo positivt. Og der er jo mer enn Occean, smiler Riise.

                        Kommentar

                        • KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

                          Opprinnelig skrevet av RSP
                          28.4.2009
                          Landslagstrener Øivind Nilsen har tatt ut troppen til EM-mellomspill for G19-landslag.
                          18.-24. mai spiller G19-landslaget EM-kvalifiseringen i Frankrike. Kun vinneren går videre til EM-sluttspillet i Ukraina som spilles i perioden 21. juli - 2. august 2009.

                          Troppen:

                          Håvard Nordtveit, Lillestrøm SK

                          Nordveit får kanskje ikke spille.
                          Klubbene nekter talentene spill for Norge


                          Ungguttene blomstrer i Tippeligaen. Det kan koste G-19-landslaget en plass i EM-sluttspillet.
                          10 kan bli holdt tilbake
                          Når den gylne 1990-årgangen i midten av mai skal ut i en avgjørende kvalik for å komme til sommerens EM-sluttspill - er Tippeligaen på sitt mest hektiske.

                          Av den 20 mann store troppen - varsler klubbene nå at hele 10 spillere kan komme til å melde forfall:

                          Håvard Nordtveit (Lillestrøm)

                          Kommentar

                          • KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

                            rb.no



                            SERVITØR: Bjørn Helge Riise skal i dag brukt mest krefter offensivt i sin rolle bak Olivier Occean.FOTO: TOM GUSTAVSEN

                            Skal sette spiss på Occean

                            ÅRÅSEN:
                            Bjørn Helge Riise blir servitør rett bak Olivier Occean. Landslagsspilleren håper han kan få fart på sesongen til den kanadiske spissen.

                            – Vi har ikke klart å utnytte styrkene til "Ollie" så langt. Forhåpentlig kan jeg spille ham god mot Brann i dag, sier Bjørn Helge Riise.
                            LSK-trener Henning Berg flytter 25-åringen fra høyrekanten og inn i en spissrolle bak Occean. Det liker Riise selv.
                            – Jeg tror det kan passe meg bra å spille i den rollen. Det er viktig for laget at vi får "Ollie" i gode posisjoner, og der håper jeg å kunne bidra, sier Riise.
                            Offensive krefter

                            Sunnmøringen har ikke noe imot å score selv heller. Så langt er han LSKs toppscorer med 2 mål.
                            – Byr sjansen seg skal jeg selvfølgelig score. Jeg håper jeg kan bruke løpskraften min på topp og gjøre det vanskelig for Brann-stopperne i kveld, sier han.
                            Løpsstyrke er noe evighetsmaskinen har nok av. Og den store forskjellen for Riise i spissrollen, er at han stort sett kan bruke kreftene sine framover på banen.
                            – Jeg slipper i hvert fall de mange løpene ned i eget forsvar. Samtidig har jeg en viktig defensiv jobb på topp, fastslår Riise.
                            Den fjerde partneren

                            LSK-trener Henning Berg sa til RB-sporten allerede i begynnelsen av april at en rolle bak én spiss var noe som kunne være aktuelt for Riise.
                            Mot Brann i kveld blir tankene prøvd ut i praksis i Bergen – selv om Berg var litt hemmelighetsfull etter LSK-treningen i går.
                            – Det er noe vi vurderer som en mulighet. For Bjørn Helge er det ikke så stor forskjell fra den kantrollen han spiller i til vanlig. Han liker å gå inn i banen da også, sier Berg.
                            Så langt i sesongen har han brukt Arild Sundgot, Edwin Eziyodawe og Bjørn Bergmann Sigurdarson som spisspartner til Occean. Riise blir den fjerde.
                            – Bjørn Helge vil forhåpentlig lage mye trøbbel for Brann-forsvaret med sin arbeidskapasitet dersom han spiller spiss, sier Berg.
                            Syk Mouelhi blir klar

                            Khaled Mouelhi sto over den siste LSK-treningen på grunn av sykdom. Men den skal ikke være verre enn at han blir med flyet til Bergen i dag og kan spille mot Brann.
                            – "Kiko" regner vi med blir klar, og blir han det spiller han, fastslår LSK-treneren.
                            Alternativene ved siden av Mouelhi er Espen Søgård og Emmanuel Nosakhare Igiebor.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              rb.no

                              Essediris sjanse

                              ÅRÅSEN:
                              Karim Essediri starter sannsynligvis sin første kamp for sesongen når LSK møter Brann i kveld.

                              Publisert 30.04.2009 - 06:30


                              FRA START: Karim Essediri spiller på høyrekanten mot Brann. FOTO: TOM GUSTAVSEN

                              – Jeg har ikke fått beskjed om at jeg skal spille, men jeg håper selvfølgelig på sjansen. Hvis jeg får den, skal jeg gripe den, sier Essediri.
                              Trener Henning Berg går langt i å bekrefte at tunisieren vil spille fra start i dag.
                              – Karim har spilt på Brann stadion før, og han er i god form. Hvis vi velger å bruke Bjørn Helge (Riise) framme, er han veldig aktuell på høyrekanten, sier Berg.
                              Forrige gang Essediri spilte fra start for LSK, var mot Brann på Åråsen i fjor høst. Den kampen endte 1-1.

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                RB- Papir

                                Laget:

                                Opprinnelig skrevet av KrisB
                                Laget ifølge RB.

                                Frerikson
                                Nordveit-Kippe-Riseth-Ringstad
                                Essediri - Mouelhi - Søgård - Myklebust
                                Riise-Occean

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  Aftenposten

                                  Riise skal hjelpe Occean



                                  Høyrekanten Bjørn Helge Riise vikarierer som spiss i Bergen. ( Foto: Eirik Førde , Digitalsport )

                                  Av: André Almløv
                                  Publisert: 30.04.2009 kl. 11:25 , endret: 30.04.2009 kl. 11:31

                                  ÅRÅSEN: Bjørn Helge Riise får jobben med å hjelpe Olivier Occean til scoringer mot Brann.

                                  LSK-spissen Olivier Occean har så langt denne sesongen bare scoret ett mål på seks kamper.
                                  Både Arild Sundgot, Edwin Eziyodawe og Bjørn Bergmann Sigurdarson har så langt spilt sammen med kanadieren, men nå er det Bjørn Helge Riises tur.

                                  - Vi har ikke klart å utnytte ”Ollie” godt nok og forhåpentligvis kan jeg være med å spille ham god, sier Riise, som ofte liker å trekke inn i banen fra sin vante kantrolle.

                                  Riise mener Lillestrøm har gode sjanser til å slå Brann, og han er ikke redd for at laget vil forbli et bunnlag selv om det ikke går veien i Bergen.
                                  - Vi stresser ikke. Det er en lang sesong og vi har ennå 72 poeng å kjempe om. Tippeligaen er jevn og jeg tror vi kan slå Brann hvis vi presterer på toppnivå, sier han.

                                  Mye vilje
                                  Kaptein Frode Kippe deler Riises avslappede holdning til den dystre tabellsituasjonen.
                                  - Jeg er ikke bekymret. Vi har spilt bra fotball i perioder, men variert litt for mye i kvalitet. Men det er mye vilje i laget, og derfor føler jeg meg trygg på at vi kan snu situasjonen til noe positivt, sier Kippe.
                                  Inn med Essediri

                                  Med Riise på topp sammen med Occean prøver altså trener Henning Berg sitt fjerde spisspar denne sesongen. Karim Essediri ligger sterkt an til å gå inn på Riises høyre kant. Khaled Mouelhi var syk og sto over onsdagens trening, men blir trolig klar til å dra til Bergen.

                                  Trolig lagoppstilling mot Brann (4-4-2): Otto Fredrikson – Håvard Nordtveit, Vidar Riseth, Frode Kippe, Stian Ringstad – Karim Essediri, Khaled Mouelhi, Espen Søgård, Magnus Myklebust – Bjørn Helge Riise, Olivier Occean.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    TV2 Sport

                                    Berg: - Kunne vunnet alle kampene

                                    Henning Berg mener Lillestrøm kunne åpnet Tippeligaen med seks strake seire.

                                    Lillestrøm/Bergen (TV 2 Sporten): Torsdag kveld braker storklubbene Brann og Lillestrøm sammen i Bergen.
                                    Begge lagene har fått en «krisestart» på sesongen.

                                    Lillestrøm er jumbo i Tippeligaen med kun tre poeng etter sine seks første kamper. Åråsen-klubben har fremdeles ikke vunnet en fotballkamp denne sesongen.
                                    Brann tok sin første seier for sesongen borte mot Glimt sist helg, og ligger på en skuffende 12. plass på tabellen.

                                    - Kunne vunnet alle kampene
                                    Lillestrøms trener Henning Berg mener imidlertid det er tilfeldigheter som har avgjort at gultrøyene ikke står med seks strake seire.
                                    - Alle kamper har vært tette og jevne, og vi hadde vi utnyttet mulighetene bedre kunne vi vunnet alle kampene i år. Med unntak av bortekampen mot Aalesund har det vært svært jevne kamper hele veien, sier Henning Berg til TV 2 Sporten foran den TV 2 Zebra-sendte kampen mot Brann.
                                    - Hvilken kamp kan du forvente deg mot Brann?
                                    - Jeg regner med det blir jevnt og tett i Bergen også, svarer han kjapt.

                                    - Spillet har vært bra
                                    Ifølge Berg har LSK fortjent mye mer enn de skarve tre poengene klubben har kapret i Tippeligaen hittil.
                                    - Det er ingen grunn til panikk. Dessverre har vi ikke tatt de poengene vi skulle ha hatt. Spillet har vært bedre enn det poengene til nå tilsier, sier Berg.

                                    Men legger likevel til:
                                    - Selvsagt er det ting i spillet vi kan forbedre, og det er noe vi jobber med hele tiden. Klarer vi det, vil poengene også komme, slår Berg fast.

                                    Skadefri Brann-tropp
                                    Brann-trener Steinar Nilsen kan glede seg over en tilnærmet skadefri tropp mot LSK.
                                    Cato Guntveit (strekt et sidebånd på innsiden av kneet) er den eneste spilleren på Branns skadeliste. I tillegg rekker ikke Eirik Bakke Lillestrøm-kampen, men han var tilbake i full trening onsdag.
                                    - Det viser at vi jobber på riktig måte, og at vi nå har fått spillere som skal være bra gjennomtrent, sier Brann-trener Steinar Nilsen til bt.no.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      Historisk dårlig LSK


                                      Lillestrøm med verste Tippeliga-start noensinne.
                                      Lillestrøm har fått sin dårligste start på en Tippeliga-sesong noensinne, etter å bare ha tatt tre poeng på de seks første kampene.

                                      Deres forrige rekord er fra i fjor da de hadde fem poeng etter seks kamper.
                                      Det er første gang de er uten en seier etter seks kamper. De har faktisk ikke vunnet på de siste syv kampene i Tippeligaen. Deres siste seier kom hjemme mot Rosenborg 26. oktober 2008 (4-2). Det er en tangering av klubbrekorden som har blitt satt to ganger før. Den siste gangen det skjedde var fra oktober 2007 til april 2008.

                                      Dersom de ikke slår Brann i kveld blir det en ny klubbrekord.
                                      Lillestrøm har også defensive problemer. De har tangert klubbrekorden på ti strake kamper uten å holde nullen. Sist gang de gikk av banen uten å slippe inn mål var borte mot Tromsø 27. september 2008 (0-1). Slipper de inn mål mot Brann setter de ny rekord.

                                      Kommentar

                                      • Kimito
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 2600

                                        - Lar oss ikke stresse selv om vi taper mot Brann


                                        Henning Berg og Lillestrøm venter fortsatt på sesongens første seier. Den kan komme mot Brann i kveld. ( Foto: Digitalsport )
                                        Av: Alexander Carlsen Strande
                                        Publisert: 30.04.2009 kl. 13:14 , endret: 30.04.2009 kl. 13:24

                                        I fjor ved disse tider hersket det fullt kaos på Åråsen og det ene kriseoppslaget i avisene overlappet det andre. Lillestrøm lå i bunn av eliteserien og det hele endte med at Tom Nordlie trakk seg som hovedtrener.
                                        I år har LSK hatt en enda dårlige sesongstart og har ikke vunnet noen av sine seks første kamper. Men på Åråsen er det langt ifra noe pressekaos i år, og kun et fåtall journalister har tatt turen ut på Romerike for å snakke med en rolig Henning Berg.
                                        - Det skal mer til for å få oss til å skjelve i buksene, sier LSK-treneren.
                                        - Når jeg ser på tabellen, så ser jeg at vi er seks poeng fra tredjeplassen, sier Berg.

                                        72 poeng
                                        Lillestrøm står med tre uavgjort og tre tap på årets første kamper. Berg lar seg ikke stresse om seieren heller ikke kommer i den syvende kampen.
                                        - Vi har selvfølgelig lyst til å vinne fotballkamper, det vet jo alle. Men vi lar oss ikke stresse selv om vi taper mot Brann. Pr. dags dato er det fremdeles 72 poeng å spille om, og det er som sagt bare seks poeng opp til medaljeplass, sier Berg.
                                        Han lar ikke den labre poengfangsten frata ham nattesøvnen.
                                        - Nei, jeg sover godt, sier han.
                                        - Hvor mange kamper til uten seier tåler dere, før du blir litt urolig?
                                        - Det tenker vi ikke på. Vi tenker bare på kampen mot Brann og ikke hva som kan skje om fem-seks uker, sier han.
                                        Heller ikke den innleide Arsenal-forsvareren Håvard Nordtveit (18) er spesielt bekymret med tanke på situasjonen.
                                        - Vi har vært litt uheldig og hatt en del stang ut. En gang må det løsne for oss også, sier han.
                                        Kjenner presset

                                        Han tror ikke det kommer noe godt ut av å lage hysteri så fort noe går litt galt, og maner til tålmodighet. Derfor velger han å se positivt på situasjonen for sin egen del. For det er nettopp med tanke på å spille under ordentlig press at Arsenal har sendt Nordtveit hjem til Norge.
                                        - I reserveligaen der borte så blir det litt mer prøve og feile. I Eliteserien er det mye mer skjebnesvangert å gjøre feil, og man får kjenne på presset, sier unggutten.
                                        I kveld håper han på sin første trepoenger i gult.
                                        - Hvis vi spiller vårt spill, så har vi en sjanse til å vinne. Det hadde vært deilig med seier, sier han.

                                        iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk
                                        Last edited by RSP; 30.04.2009, 14:32. Begrunnelse: Lagt til lenke
                                        Ferdigskåra

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          NRK Sport

                                          Berg frykter Huseklepp

                                          Henning Berg frykter Erik Huseklepp før Lillestrøm møter Brann i kveld.

                                          Øystein Styrvold
                                          oystein.styrvold@nrk.no

                                          Publisert i dag 15:43.

                                          Men LSK-treneren tror likevel på tre poeng i Bergen.
                                          - Huseklepp er en spiller i god form og som har vært det lille ekstra for Brann den siste tida, sier Berg til NRK.

                                          Kampens profil
                                          Erik Huseklepp var kampens store spiller da Brann tok årets første seier mot Bodø/Glimt mandag. Det til tross for at det var David Nielsen som scoret begge målene for bergenserne i 2-0 seieren.
                                          Lillestrøm har åpnet sesongen svakt og ligger helt sist på tabellen. Tre tap og tre uavgjort på sesongens seks første kamper er fasiten så langt for Romerike-klubben.

                                          - Tett kamp
                                          Men til tross for en dårlig start og en vanskelig bortekamp i vente, tror Henning Berg på seier på Brann Stadion.
                                          - Jeg tror vi kommer til å gjøre en god kamp, og jeg tror det kommer til å bli tett og jevnt. Jeg tror også vi kan avgjøre kampen til vår fordel, avslutter Berg.

                                          Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

                                          Kommentar

                                          Working...