LSK-Søpla, Åråsen mandag 13. april kl. 20

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

    Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Tull. Vi var mye bedre enn Viking, ble rævkjørt av diadora, banen og været i Aalesund, og var så mye bedre enn VIF i andre omgang at deres første omgang tydelig beviser at flaks og marginer samt slapp og dårlig innstilling hos våre "etablerte" er eneste grunn til at dem var bedre da. Vi viste mot Stabæk hvor gode vi egentlig er, og sånn er det med den saken. Jeg har tippet sjetteplass, men er villig til å nedjustere til åttende/niende. Vi er ikke bunnlag, men med Occean som førstevalg kan det bli tynt med mål.

    Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men vi trenger Bjørkøy på midten.
    såklart er det ikke tull!
    vi er ineffektive\dårlige foran målet og klarer ikke å score om så dem faen ikke hadde hatt keeper nesten. å skylde på diadora og glatt humpete bane funker ikke når det er dem selv det skorter på.
    du kan si at vi viser hvor supergode vi er , men vi er faen ikke bedre enn at vi enda ikke har vunnet en kamp i år, og så lenge vi spiller bare 1 omgang i hver kamp mens de andre lagene spiller 2 omganger så vil vi heller ikke bli gode !
    joda det virker som om de har glatte sko og alt det der, men likevel ........ det holder ikke
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

    Kommentar

    • mrognan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2008
      • 845

      Jeg har ikke sett noen situasjoner i reprise på TV, men hva faan gjør Otto her?

      Morten

      Kommentar

      • Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

        Hvis jeg husker riktig så så det ut som Otto var sperra av egne og motstandernes spillere og ikke kom til i situasjonen.
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

        Kommentar

        • sbraathen
          Medlem
          Møteplager
          • Apr 2004
          • 88

          dette målet er ene og alene otto sin feil....han rykker ut mot muri som hæler ballen inn i feltet....enten så satser du 100 % med en gang eller så blir du stående. han er på etterskudd pga nøling.....rett og slett ikke bra nok


          Opprinnelig skrevet av mrognan
          Jeg har ikke sett noen situasjoner i reprise på TV, men hva faan gjør Otto her?

          http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=11&serie=0
          Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
          - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            Opprinnelig skrevet av Rovfugl
            Hvis jeg husker riktig så så det ut som Otto var sperra av egne og motstandernes spillere og ikke kom til i situasjonen.
            Fordi han satte seg selv ut av spill når ingen av våre (inkludert Otto) klarte å få unna ballen ved første stolpe. Alltid dårlig av en keeper å havne på halvdistanse.

            Hvorfor Occean går opp når han ikke er sikker på å få den unna er ei gåte, mannen må være dum. Et riktigere valg vil være å konse om å dytte vekk en motstander.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

              Men igjen mista vi vel markeringa på han som fikk "hæla" den ballen videre, samtidig som både OO og Otto gjør fatale feil.
              Husker ikke helt situasjonen men markeringa svikta vel nok en gang ?
              Veldig ofte ser det ut som spillerne er FOR opptatt av å se på ballen i stedet for å følge med på hva motstandre gjør og ikke minst hvor dem er !
              DØ FOR FUGLA!!!
              http://www.fluefiskebloggen.no
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                Er jeg den eneste som mener at Andre Hansen bør få tillit snart. Han sto mange kamper i vinter og gjorde seg ikke bort da. Nå har han skylden i hvertfall 1 kanskje 2 i går, utspillene hans rakk ikke til midtbanen engang...

                Trist dag - bare trist!

                Kommentar

                • Kaizer
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Nov 2006
                  • 139

                  Vi skulle aldri lånt ut Moldskred, som jeg påpekte i tråden som ble låst i fjor høst så slapp vi inn mindre mål med Moldskred i mål og tok langt flere poeng i snitt enn med Fredrikson i mål.

                  Fredrikson er overvurdert og har egentlig ingen sterke sider, Moldskred var iallfall suveren på strek.
                  "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                  Kommentar

                  • egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

                    Opprinnelig skrevet av Kaizer
                    Vi skulle aldri lånt ut Moldskred, som jeg påpekte i tråden som ble låst i fjor høst så slapp vi inn mindre mål med Moldskred i mål og tok langt flere poeng i snitt enn med Fredrikson i mål.

                    Fredrikson er overvurdert og har egentlig ingen sterke sider, Moldskred var iallfall suveren på strek.

                    Undrer det deg ikke ørlite grann at du ser noe som ingen andre ser? Har alle andre feil og du rett? Greit nok at Fredrikson vurderes opp mot vår nåværende andrekeeper, men Fredrikson er betydelig bedre enn Moldskred, anytime.
                    KFL - medlem nr 23

                    Kommentar

                    • Kaizer
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Nov 2006
                      • 139

                      Opprinnelig skrevet av egil
                      Undrer det deg ikke ørlite grann at du ser noe som ingen andre ser? Har alle andre feil og du rett? Greit nok at Fredrikson vurderes opp mot vår nåværende andrekeeper, men Fredrikson er betydelig bedre enn Moldskred, anytime.
                      Nei det underer meg ikke så veldig mye for å være ærlig.

                      Din subjektive vurdering av Fredrikson og Moldskred er lite verdt for meg, fakta er at vi tok mer poeng i snitt og slapp inn mindre mål i fjor med Molskred i mål enn med Fredrikson i mål.

                      Min subjetive vurdering av keeperene tilsier også at Moldskred er den beste av de to og at han har et mye større matchvinner potensiale gjennom større rekkevidde og bedre reaksjonsevne.

                      Når jeg legger disse to sammen så burde vi solgt Fredrikson som vi kanskje kunne fått litt penger for og heller satset på Moldskred/Hansen og brukt pengene en plass på banen hvor vi ville merket en positiv forskjell, noe vi ikke gjør ved å beholde Fredriskson og leie ut Moldskred.
                      "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                      Kommentar

                      • egil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1119

                        Opprinnelig skrevet av Kaizer
                        Nei det underer meg ikke så veldig mye for å være ærlig.

                        Din subjektive vurdering av Fredrikson og Moldskred er lite verdt for meg, fakta er at vi tok mer poeng i snitt og slapp inn mindre mål i fjor med Molskred i mål enn med Fredrikson i mål.

                        Min subjetive vurdering av keeperene tilsier også at Moldskred er den beste av de to og at han har et mye større matchvinner potensiale gjennom større rekkevidde og bedre reaksjonsevne.

                        Når jeg legger disse to sammen så burde vi solgt Fredrikson som vi kanskje kunne fått litt penger for og heller satset på Moldskred/Hansen og brukt pengene en plass på banen hvor vi ville merket en positiv forskjell, noe vi ikke gjør ved å beholde Fredriskson og leie ut Moldskred.

                        Min subjektive vurdering er at dersom vi hadde solgt Fredrikson i et eller annet sommervindu i fjor, og satset på Moldskred i høstsesongen, så hadde vi spilt mot Nybergsund til helga.
                        KFL - medlem nr 23

                        Kommentar

                        • Kaizer
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Nov 2006
                          • 139

                          Opprinnelig skrevet av egil
                          Min subjektive vurdering er at dersom vi hadde solgt Fredrikson i et eller annet sommervindu i fjor, og satset på Moldskred i høstsesongen, så hadde vi spilt mot Nybergsund til helga.
                          Det er en meningsløs påstand som faller på sin egen urimelighet og ikke minst total flukt fra virkeligheten.

                          Du får sjekke ut debatten nedenfor for fakta.

                          Otto Fredrikson gikk rett inn på laget igjen når han ble skadefri mot Viking, en kamp han forøvrig ikke overbeviste i det hele tatt, han var på ene bærturen etter den andre og om noen ble imponert så gjelder det iallfall ikke undertegnede. Før Viking kampen hadde vi 3 seiere av 4 mulige med Moldskred i mål etter at Fredrikson
                          "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                          Kommentar

                          • Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

                            Opprinnelig skrevet av Kaizer
                            Det er en meningsløs påstand som faller på sin egen urimelighet og ikke minst total flukt fra virkeligheten.

                            Du får sjekke ut debatten nedenfor for fakta.

                            http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=13289
                            Herregud!! Ta deg en bolle da! Emil B som er glad for at LSK solgte Moldskred til Godset!!

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              "Faktaene" du presenterer er i beste fall spekulative. Det er utrolig mange flere faktorer enn keeperen som avgjør poengfangsten som du ikke hensyntar og du har heller ikke et statistisk signifikant utvalgt. Dette er bruk av statistikk på absolutt verste måte.

                              Om du skulle bruke liknende statistikk på hele laget ville ingen av spillerne fra 2006 eller 2007 sesongene spilt i år, da de ville vist lavt poengsnitt pr spilte kamp. Kippe må ut? Riise må ut?
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • Kaizer
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Nov 2006
                                • 139

                                Poenget i høst var at vi befant oss i en prekær situasjon og ingenting tydet på at et keeper skifte på noen som helst måte kunne føre uheldig ut.

                                Essensen i innlegget er der fortsatt, Fredrikson er en keeper som ikke gjør avgjørende redninger, han er ingen matchvinner og stopper ikke avslutningne en "god" keeper ville stoppet.

                                Moldskred kan vi legge død siden han er utlånt til Godset, men det hjelper ikke særlig mye på det faktum at vi faktisk har et keeperproblem pr dags dato.

                                Jeg var også svært kritisk til både Occean og Mouelhi selv om andre mente de hadde tilført veldig mye, i forhold til de viktige posisjonene de har i laget har de fortsatt samme trenden som i fjor, langt under det nivået en kan forvente, forskjellen er at flere og flere får øynene opp for dette nå.

                                At vi ikke greidde å slå Viking som er et skikkelig møkkalag sier det meste at vi så taper i helgen gjør det ikke akkurat mye bedre.

                                Vi kommer til å slite denne sesongen, vi får bare trygle og be om at skaden til Riise ikke er alvorlig, da er det krise og vi kan fort stå med 2 poeng etter 6 kamper og meget mulig ligge på bunn av tabellen.

                                Dette er iallfall det jeg frykter.
                                "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                                Kommentar

                                • nebbjævel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2009
                                  • 511

                                  Otto er en god keeper, men ikke så god at han bør spille med skade i låret.
                                  Ved 0-1 ville han vært sjanseløs på OO's heading selv om han hadde rukket tilbake på plass, og ved 0-2 hadde han faktisk foten på ballen. To cm lenger til venstre og den ville ha gått til corner. Hvis noen hadde skylda for o-1 var det i hvert fall ikke Otto. Hele angrepet begynte med en dødbringende bakoverpasning fra Kiko, og sluttet med Occeans heading. Hva skal vi med motstandere ? Ved 0-2 var Mos aleine igjennom. Alt annet enn goal ville være å anse som angrepstabbe. Otto har vist sitt potensiale tidligere, men trenger vel som andre å være skadefri for å kunne yte topp.
                                  Han burde kanskje ikke spilt denne kampen.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Kiko er kanskje den som irriterer meg mest på laget for tiden. Jeg synes han er en av tippeligaens absolutt beste spillere. HAn har grei hurtighet i bena, god teknikk, bra passningsfot, god radius, et hardt skudd, og er en god ballvinner. Desverre har han _alltid_ en dårlig dag. Han bruker for lang tid ligger stadig nede i forsvarslinja vår, bruker alt for lang tid på å bestemme seg for hva han skal gjøre med ballen, mister ballen farlig gang på gang og virker generelt ukonsentrert og slurvete.

                                    HAdde han bare holdt seg konsentrert og gjort valgene sine raskt og greit i en halv sesong så kunne vi sendt han til en større liga og fått en del cash.

                                    Kommentar

                                    • skotten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 1794

                                      At Moldskred er en matchavgjørende type er vi alle enige i, eksempelvis mot Lyn og Godset i fjor. Hrmf!!!

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        Kiko er veldig viktig for laget vårt. Har sett 80 minutter av kampen omigjen, og det første kvarteret var han veldig god. Langli og Myhre mente at Kiko hadde vunnet midtbanekrigen og LSK skapte flere farligheter. Men etter det var han meget svak resten av omgangen og da var enga klart best. Noe av forklaringen kan være at både Riise og Ringstad fikk sine skader og gjorde valgene vanskeligere for ham. I tillegg tok det litt tid før laget satt etter omrokkeringene. Kiko løftet seg noe i 2. omgang, men inntrykket er nokså dårlig. Vannvittig høy feilprosent på pasningene hans.

                                        Jeg så kun en situasjon hvor en VIF-spiller gled. Ellers var det tre-fire LSK-spillere som skled ved en rekke anledninger.

                                        Ellers fortjente ikke OO karakteren 1 som GrusomB ga han, men vi vet alle hans styrker og svakheter og klippekortet hans bør inndras. Selvmålet og gigantsjansen som Mykle styrer er uflaks. Kan jo være en god ide å sette ham på benken en kamp for å fyre ham opp litt. Samtidig er jeg litt usikker på om Sundgot er veien å gå. Berg får velge de spissen som passer best i forhold til forvente kampbilde og kanksje gi andre sjansen på bekostning av OO litt oftere. Det var riktig trekk å bytte inn Edwin. Engas midtstoppere sliter med kjappe spisser. Om han skulle bytte med Sundgot eller OO er jeg nokså likegyldig til. I Sundgot får vi en litt mer spillende spiss, men som ikke evner å skape noe på egenhånd. Hvis han får god støtte i Edwin, Bolly, Riise/Mykle samt backer, kan han fungere meget bra.

                                        Vi spilte veldig bra det første kvarteret og spilte bra i store deler av andre omgang. Riseth hadde et svakt innhopp og juniorene bør fortsette å få sjansen fremfor ham. Han burde gått i sikring bak Gabrielsen på målet til Mos samt hadde en meget svak inngripen før pause hvor Nordtveit redder ham.

                                        Kommentar

                                        • Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

                                          Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                                          Otto er en god keeper, men ikke så god at han bør spille med skade i låret.
                                          Ved 0-1 ville han vært sjanseløs på OO's heading selv om han hadde rukket tilbake på plass, og ved 0-2 hadde han faktisk foten på ballen. To cm lenger til venstre og den ville ha gått til corner. Hvis noen hadde skylda for o-1 var det i hvert fall ikke Otto. Hele angrepet begynte med en dødbringende bakoverpasning fra Kiko, og sluttet med Occeans heading. Hva skal vi med motstandere ? Ved 0-2 var Mos aleine igjennom. Alt annet enn goal ville være å anse som angrepstabbe. Otto har vist sitt potensiale tidligere, men trenger vel som andre å være skadefri for å kunne yte topp.
                                          Han burde kanskje ikke spilt denne kampen.
                                          Otto virker uttafor, ser ut og spiller som en keeper uten matchtrening, selvtillit, formen inne. Han gjør elementære keeperfeil ved begge målene, ved 0-1 er han komplett feilplassert ute i feltet og er ikke der når ballen daler ned ved mål, ved 0-2 kommer han ikke ut og gjør målet mindre. Han kommer seg heller ikke ned, og ender opp med å prøve på en slags benparade? som ikke lykkes. Slett ikke umulig å redde Mos innsats, men Otto er ikke på hugget.

                                          Rart, fordi han var taktisk meget dyktig når han overtok som førstekeeper, da var han urutinert. Det er først nå, som en mer rutinert keeper etter skade, at at han begynt å gjøre juniorfeil.
                                          LSK Norges beste lag

                                          Kommentar

                                          Working...