Start-LSK Sør Arena 06-05-09 kl 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    Kamptråd Start-LSK Sør Arena 06-05-09 kl 19.00

    Ny match, Start har kamp borte mot enga på søndag i mellomtiden.

    Liten fordel for oss at de kun har to hviledager i mellom, men det er tidlig i sesongen og da tror jeg det har mindre og si.

    Synes det er vanskelig å ta ut ett lag som er slagkraftig på alle plasser. Det blir for mange juniorer samtidig som vi har spillere som Myklebust som ikke får til noe offensivt, men som bidrar bra defensivt. Backrekka tynnes enda mer ut når Riseth må stå over. Samtidig må vi ikke vingle for mye i oppstillinga for det har vært for mye av det hittil.

    Keeper: Hansen. Bør få fornyet tillit, tross utkaset idag. Han lærer forhåpentligvis av en sånn feil.

    Forsvar: Midstoppere er udiskutable. Samme med venstre back. Det blir Nordtveit-Kippe-Ringstad

    Høyreback er jeg veldig i tvil om. Det er vel sånn at Venstrekanten er ett svakt punkt for Start der de vel må stille med Børulfsen eller lignende. Sånn det ser ut nå, er det vel Gabrielsen eller evt Bjørkøy som kan ta denne posisjonen. Er ikke sikkert det er så galt å putte inn Ruben i denne. Av de kampene han har spilt, tror jeg han møter den desidert svakeste på sin kant. Alternativene er få dersom vi må spille med Bjørkøy som er kamprusten.

    Midtbane. Vi må prøve å få satt opp folk på midten som har spilt litt i år uten at det blir for mye nytt. Ett dilemma er Riise som har vært vår beste målscorer, men som blir litt lite innvolvert fra kant. Karim fikk lite til idag synes jeg. Cluet er å sette opp en midtbane uten ett svakt ledd. Derfor ender jeg opp med Riise ned på kanten igjen. Kiko og Dosso (forhåpentligvis klar?) på sentral. De spilte sammen i treningskamper og i starten og gjorde det helt ok. Det var vel gode rapporter om Dosso på trening denne uka etter det jeg fikk med meg. Venstrekanten er ei nødt. Ringstar mot Bolanos. Her må han ha hjelp. Mykle har vært god defensivt, men fått til lite offensivt. Hva med å rett og slett sette Søgård til å temme Bolanos og drite i det offensive fra denne kanten siden vi ikke får noe til uansett? Mulig det er litt for defensivt, men vi så hvordan Huseklepp tok oss. Mykle får lite til alikevel.

    I hengende spiss rollen tror jeg Nosa kan gjøre en briljant jobb. Han fikk en tøff hjemmedebut mot RBK, men det var altså mot et godt lag. Han hadde vært i Norge i halvannen uke og hadde aldri hørt om RBK enn gang. Spillestil var også ukjent. Mot TIL og Brann har han vist fine ting. Nosa inn bak OO er det jeg lander på.

    Så ut som at Edwin dro på seg en strekk og da er vel han ute et par uker? Bergmann har slitt med å komme inn i kampene han har spilt synes jeg. Her virker Nosa å komme lettere inn og får til fine detaljer.

    Mitt lag blir derfor

    Hansen

    Gabri (pga manglende alternativer)
    Nordtveit
    Kippe
    Ringstad

    Riise
    Kiko
    Dosso
    Søgård (temme Bolanos)

    Nosa

    OO

    Dette lander jeg på, selv om jeg er i tvil.
    Last edited by RSP; 04.05.2009, 10:03. Begrunnelse: Rettet kamptidspunkt.
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #2
    Fatter ikke at du vil spille Søgård og OO når de fremstår som evneveike og totalt ute av form?

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      #3
      Søgård er kun for å knekke Bolanos. Ikke noe annet. Som sagt er jeg ikke sikker på om det er det beste. Pr nu kan det være Bergmann er vel så bra som OO. Man da blir det mange juniorer og nye ting på en gang. Derfor lander jeg på OO før vi får et forsvar og midtbane til å fungere igjen.

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #4
        Opprinnelig skrevet av KFL41
        Søgård er kun for å knekke Bolanos. Ikke noe annet. Som sagt er jeg ikke sikker på om det er det beste. Pr nu kan det være Bergmann er vel så bra som OO. Man da blir det mange juniorer og nye ting på en gang. Derfor lander jeg på OO før vi får et forsvar og midtbane til å fungere igjen.
        Synes du Søgård var kapabel til å knekke noe som helst mot Brann??

        Kommentar

        • BlodigHøne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2007
          • 729

          #5
          Trenger Arild fra start her.
          Oh, fishy, fishy, fishy fish!
          That went wherever I... did go!

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            #6
            Hansen
            Eriksen - Nordtveit - Kippe - Ringstad
            Riise - Kiko - Nosa - Bolly
            Edwin - Bergmann

            Dersom ikke Eriksen er klar så er det inn med Gabrielsen, dersom ikke Edwin er klar så er det inn med Occean.

            Dette laget vil (forhåpentligvis) spille ball i hatt med Start

            Det jeg håper vi ikke får se er tunge, treige spillere med masse erfaring og lite fotball i seg, som dunderer ballen frem til en panzerspiss eller to og håper på det beste.

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #7
              Her får han en spesialoppgave for å følge en spiller og den tror jeg han kan klare. Jeg vil ikke slippe en av TLs beste spillere mot en 17-åring. Så ja, jeg tror Søgård kan klare å isolere Bolanos på onsdag. Jeg ser ikke bort fra at Doffen kommer oss i forkjøpet og kjekser ham allerede til søndag, men dersom Bolanos spiller, tror jeg Søgård tackler en slik oppgave.

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                #8
                ----------Hansen-----------
                LKE-Nordtveit-Kippe-Ringstad
                --------Kiko---Dosso--------
                --Karim----Riise------Nosa--
                ---------BBS/Arild-----------

                Er Eriksen klar til denne?
                Blank på venstreving. Så vidt jeg forstår er Bolly uaktuell. Et alternativ, om MJ er i kampform, er å sette ham på v.back og Ringen på kant. Er uansett skeptisk, da jeg synes vi skal pröve å holde litt kontinuitet.

                Karim overbeviste ikke i dag, men det står mellom han og Mykle, og sånn sett fortjener kanskje Essediri en sjans til.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • OppsalKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2008
                  • 1881

                  #9
                  Hansen

                  Bjørkøy. Arsenal. Kippe. Ringstad.

                  Søgård Kiko. Dosso MM.

                  Gilbert. BHR.
                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                  Alltid Celtic og LSK

                  Kommentar

                  • mrognan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2008
                    • 845

                    #10
                    Hvis ikke Vidar hadde fått rødt kort i går, så hadde det vært stor sjanse for at han hadde fått det i Start kampen i duell med HoreHulsker. Jeg ser derfor for meg at HoreHulsker vil prøve så godt han klarer å få Kippe utvist.

                    Ellers bør vi fortsette med ganske likt lag som mot Brann, men Arild inn for OO ihvertfall.
                    Hvordan ligger Bjørkøy an i forhold til å være kampklar?

                    Tommy Skjerven er satt opp som dommer by the way..
                    Morten

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1538

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                      Hansen

                      Bjørkøy. Arsenal. Kippe. Ringstad.

                      Søgård Kiko. Dosso MM.

                      Gilbert. BHR.
                      Dette laget har utvilsomt potensiale for Adeccoligaspill.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Her får han en spesialoppgave for å følge en spiller og den tror jeg han kan klare. Jeg vil ikke slippe en av TLs beste spillere mot en 17-åring. Så ja, jeg tror Søgård kan klare å isolere Bolanos på onsdag. Jeg ser ikke bort fra at Doffen kommer oss i forkjøpet og kjekser ham allerede til søndag, men dersom Bolanos spiller, tror jeg Søgård tackler en slik oppgave.
                        Dersom Bolanos overlever Doffen, så tviler jeg på at det er smart å sette Søgård på han... Søgård henger etter stort sett alle andre spillere i eliteserien, og er nær ved å skape farlige situasjoner stort set hver gang han går inn i en takling.... så vil du sette han på den beste av dem alle?!!
                        Nei jeg tror Ringstad tar han bedre enn noen andre på laget, i så fall må det være Nordtveit som kunne klare den oppgaven noe bedre.

                        Kommentar

                        • Fuglegutt
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2008
                          • 863

                          #13
                          Syns vi skal tilbake til det gode gamle jeg.

                          Hansen
                          Lke/JB-FK-HN-SR
                          KE-BR-KM-MM/MJ
                          ----AS---OO----
                          På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2117

                            #14
                            Regner med at kampen avgjøres av dommerfeil uansett. Hvem dømmer? Tommy Skjerven??
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2117

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av mrognan
                              Tommy Skjerven er satt opp som dommer by the way..
                              Jeg gir opp!
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                              Endelig er mørketida over.

                              Kommentar

                              • Svart og gul
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 284

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                                Syns vi skal tilbake til det gode gamle jeg.

                                Hansen
                                Lke/JB-FK-HN-SR
                                KE-BR-KM-MM/MJ
                                ----AS---OO----
                                Å spille med tunge spisser mot to stoppere med hodespill som sin styrke er neppe det lureste. Kjenner ikke så mye til Goodson, men han er god i lufta, og det samme er Borgersen. Ellers er sistnevnte i samme klasse som Riseth med tanke på fart og alder, så her bør vi ha andre enn Sundgot til å finte seg gjennom.

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #17
                                  Hvilken ny partisk klovn skal NFF sette opp til denne kampen, og løper de ikke snart opp for LSK-fiendtlige blindebukker? Å ja, stemmer det -når alle de partiske har fått sin tørn, begynner vi bare på nytt igjen, ovenfra på lista.

                                  Folk glemmer jo så lett.

                                  Gled dere Start, dere kommer til å få lett kamp. Fra 11 naive LSk-spillere og en dommer som er helt og holdent på deres side. Hva han heter vet jeg ikke helt ennå, men han kommer fra NFFs "akademi". Der er det å dømme 70/30 mot LSK en del av pensum.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #18
                                    A ja. NFF har satt opp vår kjære nemesis, Tommy Skjerven.
                                    Av MANGE dårlige alternativer, og etter tre tragiskt partiske kampledere på rad, faller de ned på det mest partiske og aller mest uakseptable alternativet til denne kampen.

                                    Takk og farvel. Jeg velger noe annet enn fotball denne dagen.

                                    Gratulere Start med 3 poeng, dere kan allerede bestille roser til Herr Skjerven.
                                    Last edited by Hamburg & Kanari; 01.05.2009, 19:46.
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • wænk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 2244

                                      #19
                                      La oss håpe mannen overrasker oss. Ikke at jeg har så jævla stor tro, men om vi får en kamp som ikke er prega av dommerfeil, så har jeg tro på årets første 3-poenger. Vi (iallefall jeg,) har sett tendenser helt til dommeren kommer å ødelegger de gode tendensene.

                                      Når det er sagt, så håper jeg jo vi klarer å ta 3 poeng, tross feil fra dommere.
                                      Start skal jo være overkommelige.
                                      If you're not living on the edge, you take up too much room!

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        #20
                                        Å tro at Tommy Skjerven skal overraske oss positivt, blir omtrent som å tro på julenissen. Men man skal jo aldri glemme sin barnetro, er det noe som heter.

                                        LSk taper 60 % av alle kamper denne Skjerven dømmer. Det er nokså signifikant i forhold til at vi da snakker om en dommer som må aktivt gå inn for å påvirke kamputfallene negativt i de kampene LSK deltar. Det kan ikke lenger være tilfeldig, gitt at han har dømt et visst antall LSK-kamper. Og det har han, alle like inn i gamperæva dårlig.

                                        Trenger man si noe mere om dommeren da, annet enn at han tydeligvis misliker LSK? Og en slik dommer, NFF, skal dere ikke sette opp til å dømme elitefotball.

                                        Hvertfall ikke når dere har dømt oss så til de grader nord og ned i de tre foregående rundene. NFF har tydeligvis en agenda gående mot LSK. De gir seg ikke til vi er i Adecco, noe som forhåpentlig aldri skjer. Men at man nekter oss Fair Play, setter opp partiske dommere, sverter oss i TVbrann2, ødelgger interessen.

                                        The beautiful game er i Norge bare The ugly game.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎