Kritikk av Henning Berg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Det mest begredelige med Brenne er jo uansett at han nå skinner i et system klekket ut av en Nordlie-elev. Hva så kopien i ham som ikke originalen gjorde? Hvorfor ble Brenne alltid ofret for "the greater good" enda han ferdighetsmessig går utenpå de aller fleste norske spillere, og ihvertfall de vi har? Kanskje han ikke passer like godt inn i Bergs filosofi, men uansett om vi sliter med skader, det er fortsatt flere spillere som brukes der de ikke har best forutsetninger for å lykkes.

    Mykle er nok det grelleste eksempelet denne sesongen. Vi har ikke en tropp med komplimentære ferdigheter og sliter fælt på grunn av det.

    Kommentar

    • skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Mykle er nok det grelleste eksempelet denne sesongen. Vi har ikke en tropp med komplimentære ferdigheter og sliter fælt på grunn av det.
      Vi mangler nok fortsatt noen som er trygg på venstrekanten. Forøvrig vil jeg tro stallens komplimentære ferdigheter dessverre langt på vei er prisgitt en skadefri spillertropp, sett i sammenheng med drastiske budsjettkutt.

      Kommentar

      • antikris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 520

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Det mest begredelige med Brenne er jo uansett at han nå skinner i et system klekket ut av en Nordlie-elev. Hva så kopien i ham som ikke originalen gjorde? Hvorfor ble Brenne alltid ofret for "the greater good" enda han ferdighetsmessig går utenpå de aller fleste norske spillere, og ihvertfall de vi har? Kanskje han ikke passer like godt inn i Bergs filosofi, men uansett om vi sliter med skader, det er fortsatt flere spillere som brukes der de ikke har best forutsetninger for å lykkes.

        Mykle er nok det grelleste eksempelet denne sesongen. Vi har ikke en tropp med komplimentære ferdigheter og sliter fælt på grunn av det.
        Vi hadde nok fått litt mer penger for Brenne hvis han hadde vært litt bedre, men han hadde blitt solgt uansett. Klubben har nesten ikke peng, og selger nok unna alt de får bud på. Jeg er hvertfall glad på hans vegne at han gjør det bra i sin nye klubb.

        Når det gjelder vårt system, er jeg fremdeles usikker på hva slags formasjon som er "default". Virker som om det er 4-4-2 med 2 defensive midtbanespillere, men samtidig har jeg sett mange andre varianter. Var det 4-3-3 i går?

        Komplimentære ferdigheter syns jeg faktisk laget har, men spillerne sliter med å klare å utnytte de skikkelig. Vi har kraftspisser og vi har tekniske spisser, men de klarer ikke å spille sammen. Eks: da BB og OO spilte sammen hjemme mot RBK, lå BB rundt midtbanen og OO på topp. Burde det ikke ha vært omvendt? Er det spillerne som driter seg ut, eller har de fått beskjed om det?

        Kommentar

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎