Hva skjer om vi rykker ned?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2006
    • 292

    #81
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Selv slutter jeg aldri å bli sjokkert og avskydd over blårussen som sitter i markeds og administrasjonsavdelingene i de forskjellige klubbene, som lot den forrige tv-avtalen og tv2-hypen gå aldeles til hodet på seg og investerte penger de MÅTTE vite at de reellt sett ikke hadde råd til.
    Blårussen!? Trodde slike beskyldninger hørte 70-tallet til.. Det er økonomer du sikter til eller...

    De sportslige ansvarlige i vår klubb er ikke økonomer.

    Ingen økonom, med fornuften i behold, investerer i en maskin (Riseth) som han kan ha i to år, koster fire mill i året og er millioner unna å levere tilbake de åtte han koster over to år. Neddiskonter og du havner litt under.

    Ingen økonom, med fornuften i behold, vraker en maskin som gir deg gode resultater (Røsler), betaler vrakpanten selv, for så å betale for en maskin som gir dårligere resultater og som i tillegg blir vraket og koster enda mer i vrakpant.

    Ingen økonom, med fornuften i behold, bytter ut en maskin som fugerer godt og pålitelig (Shane), med en som trenger en masse reparasjoner og aldri leverer det den forrige gjorde og tillegg koster mer å drifte.

    Ingen økonom, med fornuften i behold, pådrar seg så høye faste kostnader at han ikke tåler det minste svikt i sitt høyt upålitelige maskineri.

    Listen kunne vært lenger.

    Ingen økonom gjør slike vurderinger. Det er det fotballidioter og korttenkende, inkompetente styremedlemmer som gjør. Problemet i norsk fotball er at du ansettes - ikke etter hvor stor kompetanse du har for å drive en stor bedrift - men etter hvor god fotballspiller du var.

    Ps. Selvfølgelig finnes det korttenkte, inkompetente idioter blant økonomer også. Men å skylde på blårussen er alt for enkelt.

    Kommentar

    • Mollari
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Dec 2003
      • 135

      #82
      Jeg er enig i at man ikke kan skylde på økonomene. Hadde de bestemt så hadde det ikke blitt brukt penger på noe som helst.

      Tilbake til temaet: Hvis LSK rykker ned kan vi alltids begynne å følge med på http://www.vgtv.no/?id=22422
      http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

      Kommentar

      • skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

        #83
        Opprinnelig skrevet av Øyvind
        Ingen økonom gjør slike vurderinger. Det er det fotballidioter og korttenkende, inkompetente styremedlemmer som gjør. Problemet i norsk fotball er at du ansettes - ikke etter hvor stor kompetanse du har for å drive en stor bedrift - men etter hvor god fotballspiller du var.

        Ps. Selvfølgelig finnes det korttenkte, inkompetente idioter blant økonomer også. Men å skylde på blårussen er alt for enkelt.
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Diskusjonen om det økonomiske uføret i LSK og de fleste andre tippeligaklubbene er jo høyst relevant. Selv slutter jeg aldri å bli sjokkert og avskydd over blårussen som sitter i markeds og administrasjonsavdelingene i de forskjellige klubbene, som lot den forrige tv-avtalen og tv2-hypen gå aldeles til hodet på seg og investerte penger de MÅTTE vite at de reellt sett ikke hadde råd til.
        Jeg tror begge disse innleggene har mye sant i seg. Dette er ikke en situasjon der det ene utelukker det andre. Tidligere fotballspillere uten økonomisk sans, og økonomer uten fotballforståelse florerer i de fleste klubber får jeg inntrykk av...

        Kommentar

        • Del Portro
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2008
          • 115

          #84
          Opprinnelig skrevet av Øyvind
          Ingen økonom gjør slike vurderinger. Det er det fotballidioter og korttenkende, inkompetente styremedlemmer som gjør. Problemet i norsk fotball er at du ansettes - ikke etter hvor stor kompetanse du har for å drive en stor bedrift - men etter hvor god fotballspiller du var.
          Helt enig. Mange av dagens fotballedere mangler kvalifikasjoner utenfor fotballen, og lever bare på fordums storhet. I dag er fotball bare business. Som en av del av "sportslig utvalg" må man ha en organisatorisk og økonomisk bakgrunn - uten mangler man vesentlige kvalifikasjoner. Det ser man også på hvordan Lillestrøm har blitt drevet. Ikke bare på hvordan, men også hvor lang tid det har tatt før man har sett faresignalene. Når man må selge arvesølvet er det svært alvorlig. En bedre grunnstruktur med brennpunkt på kompetanse er viktig. Jeg skal ikke gå for mye på hvem som ikke har de egenskapene, men det er for meg åpenbart at vi hadde trengt en annen i "sportslig utvalg" enn en som bare har erfaring med å kjøre et trelastagentur-firma i grøfta....

          Min personlige mening er at vi har vel så mye å spare på kontoret som på banen. Det er ingen grunn til at de som er i ledelsen ikke skal evalueres like hardt som de som spiller, og da i særdeleshet en person som etter min mening stadig har tabba seg ut, Grønlund. Det har uansett åpenbart blitt gjort en dårlig jobb, uten kontrollmekanismer og styring.

          Dette blir enda mer relevant rykker Lillestrøm ned. Istedenfor å gå på symptomene, gå rett på årsaken!

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7048

            #85
            Opprinnelig skrevet av Øyvind
            Blårussen!? Trodde slike beskyldninger hørte 70-tallet til.. Det er økonomer du sikter til eller...
            Beklager til alle verdens blåruss, bruken av ordet var ment som et generisk begrep for pengefolk av alle slag innen fotballen. I vårt tilfelle folk som så seg blinde på pengebunken som deiset i bordet deres for tre år siden.

            Disse ville aldri blitt satt til å rå over pengesekken i en alminnelig bedrift, og poengene du ramser opp er jeg helt enige i. Uansett er det de, og det forrige trenerregimet, som bør få ta støyten for situasjonen LSK befinner seg i nå. Ikke Henning Berg.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Øyvind
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2006
              • 292

              #86
              Opprinnelig skrevet av Del Portro
              Det er ingen grunn til at de som er i ledelsen ikke skal evalueres like hardt som de som spiller, og da i særdeleshet en person som etter min mening stadig har tabba seg ut, Grønlund. Det har uansett åpenbart blitt gjort en dårlig jobb, uten kontrollmekanismer og styring.
              Grønlund får til stadighet gjennomgå. Ok, han har hatt noen uheldige utspill i media. Men, i forhold til det vi snakker om her, kan du konkret peke på hvilke beslutninger som kan føres tilbake til Grønlund personlig? Grønlund er leder i Lillestrøm Sportklubb. Han er ikke daglig leder i LSK AS, i mine øyne stillingen som burde sagt stopp til dyre transaksjoner.

              Jakten på Grønlund fremstår som en deperat jakt etter en syndebukk. Syndebukken er oss! Medlemmene i Lillestrøm Sportklubb, som har latt inkompetente mennesker ta over klubben vår. Vi har latt disse menneskene opprette selskaper som flytter oss vekk fra oversikt over klubbøkonomien.

              Vi har latt disse menneskene komme på et årsmøte, presentere underskudd på over 20.000.000 kroner og nesten ikke stille et spørsmål. Det er vi som ikke krever innsyn i regnskapene i LSK AS som vil vise hvor pengene sløses bort.
              Last edited by Øyvind; 12.05.2009, 21:59.

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎