Godset - LSK torsdag 21. mai kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av Henrik
    Tror Nosa har enda mer å gå på i en "Koren rolle".
    Som jeg foreslo før kampen, Nosa burde blitt trukket litt lenger tilbake..
    Tror han kunne blitt en mega hit på den plassen.

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      Opprinnelig skrevet av andersmm
      Myklebust gjör mye bra i dag. Han bidrar positivt til spillet, men gjör for dårlige avslutninger. Alikevel er det for liten grunn til å pepre ham. Mistenker Lemmet for å väre hard i bedömmingen av Waade, for å underbygge egne synspunkter om kantspillerne våre.
      Benny er forutintatt, det stemmer. Jeg har en bestemt oppfatning om hva kantspillere skal være. Det skal være Pål Strand eller Chris Waddle.

      Myklebust hadde sin eneste (korte) gode periode i LSK når han spilte høyreving, riktignok i en 4-3-3 formasjon. Jeg tror han bestemt er bedre på høyresiden. Den defensive jobben mange skryter av kan han like lett gjøre der.

      Angående Bolly, så har jeg hørt av enkelte at han er like god med begge ben. Men hvorfor fører han alltid kula med venstrebeinet da?
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Opprinnelig skrevet av andersmm
        Myklebust gjör mye bra i dag. Han bidrar positivt til spillet, men gjör for dårlige avslutninger. Alikevel er det for liten grunn til å pepre ham. Mistenker Lemmet for å väre hard i bedömmingen av Waade, for å underbygge egne synspunkter om kantspillerne våre. Bolly er ikke venstre eller höyrebeint. Han er begge deler. Han er opprinnelig höyrebeint, så han kan man helt fint plassere på höyre. For å bygge relasjoner, skape bevegelsesmönster trygghet, så ser jeg absolutt verdien i å la Mykle spille venstrekant. Det er der han er aktuell, og da bör han spille der med mindre untakstilstand regjerer. At han ikke er noen klassisk ving får så väre, for i dag skaper han mye og er en trussel når han trekker inn i banen. Han er også ved et par anledninger ute på vensterkant og legger inn med venstra. Å ha en venstrekant som slikker krittet er ikke nödvendigvis bare rosenrödt det heller. Da har man ofte en langt mer forutsigbar spiller, som ikke evner å skape ting innover, og i all hovedsak går ned til linja for å legge inn. Bolly gjör det dårlig i dag, det har du rett i. Men det er ikke fordi han spiller höyreving.
        Enig i at Mykle gjør det bedre i dag enn på lenge, men mistenker at Godset lot han få gå litt friere enn normalt... De har vel sett LSK kamper før de skal møte LSK?!! Uansett er jobben hans å skape noe, komme til innlegg og avsluttninger, kan ikke se at han fikk til noe særlig av de to sistnevnte.
        Men ja han viser bedring, men å si at Bolly var dårligere enn Mykle blir feil. Spillet var jo på siden til Mykle mye mer, men på tross av det ble det ingen ting ut av det. Nystrøm rundet vel Mykle/Johnsen som ingen ting ved flere anledninger også... Syntes Mykle var bedre enn på lenge, men ikke bra nok. BHR er klar neste kamp, inn med han og ut med Mykle. Bolly bør vel også få komme inn i mine øyne, kan fint bytte han med Dosso og sette Bjørkøy i midten.

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          Opprinnelig skrevet av Folke
          Som jeg foreslo før kampen, Nosa burde blitt trukket litt lenger tilbake..
          Tror han kunne blitt en mega hit på den plassen.
          Nosa som ligger som en offensiv midt som strør baller til raske og bevegelige spillere som Edwin og Bergmann på topp, samtidig som Riise og Bolly er på hver sin kant og lager furore

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Opprinnelig skrevet av Henrik
            Nosa som ligger som en offensiv midt som strør baller til raske og bevegelige spillere som Edwin og Bergmann på topp, samtidig med Riise og Bolly på hver sin kant som også kan lage furore
            Dette er musikk i mine ører!
            Akkurat sånn jeg ville valgt laget selv....

            Kommentar

            • Hexaphim
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 2756

              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Bra av Søgård, Kjeppe, KFL, Nordtveit, Otto, Eriksen, Bjørkøy.

              OK av Sundgot, Nosa og Johnsen (svak første).

              Svakt av Myklebust og Bolly, men det skyldes feil kanter. Dosso var også svak.
              Har du bestemt deg for å være konsekvent negativ til alt og alle resten av sesongen, eller? Fint om du kan gi beskjed nå slik at jeg kan få testet ignorer bruker-funksjonen.

              Merk: Jeg syns vanligvis at du har mye vettugt (og ikke minst morsomt) å fare med, men i det siste har det tatt litt av.

              For øvrig utrolig deilig med seier i dag! Espen Søgård har virkelig stått fram i de siste par kampene som en midtbanespiller jeg ikke trodde han hadde i seg. Hvor tar han det fra?! Bolly får kanskje ikke til så mye, men han viser prov på glimrende teknikk og hurtighet, han blir veldig spennende å følge videre.
              "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

              Kommentar

              • Mauer
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 270

                Mye positivt med denne kampen:

                - Vi spiller med en forsvarsfierer som virker sikker og trygg. Kun noen få anledninger hvor det er litt rot, men ellers bra. Håper vi får spilt inn de fire fast nå, for vi trenger en fast og god firer.

                - Bjørkøy og Søgård er kanonbra sentralt.

                - Spissa fungerer bra sammen.

                - Otto spiller bra og virker tryggere nå enn før han blei satt ut av laget på bekostning av Hansen.

                Det eneste negative er vingene. FÅ BOLLY OVER PÅ VENSTRE KANT!! Jeg ser poenget til BennyLem hvor han sier at Myklebust dreper alt av rom når han trekker seg inn over i banen. Får vi inn bolly som kan gå ned til linja og legge inn med venstre så kan vi få gode innlegg og mer rom andre steder i banen. Bolly er ung og varierer mye i prestasjonene, men jeg tror det uansett er bedre med Bolly på venstrakant enn Myklebust på venstrekant. Bolly har masse spennende å tilføye laget! Snart er BHR tilbake på høyreving og jeg gleder meg til å se samarbeidet mellom Eriksen og BHR som jeg har hørt så mye positivt om.

                Ellers en god og solid kamp av gutta. De fighter og står fram for LSK! Nå starter klatringen forhåpentligvis! GRATULERER ALLE KANARIFUGLER!!!!

                Ps: KFL VAR FANTASTISKE IDAG!!!!

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  For en fantastisk deilig seier! Årets klart beste kamp, selv om vi idag fikk åpenbare problemer de få gangene Godset fikk til et spill med en viss hastighet langs bakken. Av og til oppstår det uforklarlige kjemperom på midtbanen for motstanderlaget og laget står nesten oppå Otto. Men Sundgot og nosa har utvilsomt tilført laget mer trygghet til å våge å stå høyere på banen. I dag skal også Søgård få roser av meg, virkelig bra! Fortsatt mye å gå på kreativt, men det vil uansett aldri bli bedre.

                  Med Riise og Edwin ute har vi nå så smått begynt å få bra alternativer offensivt. Drømmer også om en Nosa i en Koren-rolle, her har vi faen meg gull som vi må utnytte best mulig så lenge vi får beholde ham. Er også enig i at det blir merkelig når Mykle fortsatt får beholde sin plass når han kan bytte med Bolly og skape større bredde i en posisjon han beviselig trives bedre i. Det evige problemet med Mykle er hans manglende selvtillit på siste touch, da er det positive han eventuelt har gjort i forkant nærmest bortkasta. For han skal score i dag også og avgjøre kampen for oss.

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    Key take-aways:

                    1. 3 poeng! Jeg hadde nesten glemt hvordan det føles...
                    2. Frode Betong er tilbake! Takk Frode!
                    3. Takk Lars Iver! Vi savner deg ikke!
                    4. Bortedømming! sensasjon! Stort sett alle tvilstilfeller gikk vår vei - blomster sendes!
                    5. Otto kommer til å skape et indirekte frispark for å holde for lenge på ballen i løpet av sesongen
                    6. Nosa! For en spiller! Han er fortsatt en rådiamant, men jeg stoler på at Henning tar frem slipeverktøyet.
                    7. Rånern, digger deg, men du må slutte å lage så voldsomt mange frispark.
                    8. Myklebust; du ville ikke truffet en låve engang, og når du ikke klarer å trille igjennom Gilbert eller Nosa på de mulighetene du hadde bør du bli skremt selv.
                    9. KFL: Norges beste.
                    10. Arild Gilbert Sundgot; Jeg elsker deg.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

                      Tross alt er det viktiske at vi vant i dag og fikk en trepoenger. Og det var bra spilt. Rykker aldri ned!!

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                        Har du bestemt deg for å være konsekvent negativ til alt og alle resten av sesongen, eller? Fint om du kan gi beskjed nå slik at jeg kan få testet ignorer bruker-funksjonen.
                        Tror du misforstår litt, men jeg kan sikkert være tydeligere. I min hurtig-karakterbok haddet jeg kun tre kategorier: bra, ok og svak.

                        Når jeg plasserer syv stykker (inkl. KFL) i bra, som er den beste kategorien, så er vel ikke det negativt?
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

                          Hvordan har deg seg at store sterke Godsetspillere faller som fluer i alle dueller hvor de knapt blir pustet på? Kan noen ta kontakt med nærmeste apotek og skaffe vaksine mot fallesyke?
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                          Mvh
                          Mr.Jordbakke

                          Kommentar

                          • ragnarrock
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 937

                            merker jeg er glad for at bjørkøy er tilbake fra skade..

                            alltid hatt sansen for han, og etter forarbeidet til mykles magiske mål mot rbk ifjor, så har han en særs stor stjerne i boka mi.. gøy med noen som kan bekle flere roller, og gjøre en god figur i samtlige..
                            kreativitet, evnen til å gjøre medspillerne bedre..
                            gjennom mine øyne så var han sterkt delaktig til å sikre 3poeng idag..

                            takk John Anders, fin fyr som får for lite skryt du!
                            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                            -RagnarRock-

                            Kommentar

                            • Hexaphim
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 2756

                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Tror du misforstår litt, men jeg kan sikkert være tydeligere. I min hurtig-karakterbok haddet jeg kun tre kategorier: bra, ok og svak.

                              Når jeg plasserer syv stykker (inkl. KFL) i bra, som er den beste kategorien, så er vel ikke det negativt?
                              Da beklager jeg, jeg var forutinntatt mot din forutinntatthet og leste det mest negative ut av dine kommentarer tidligere i kamptråden.
                              "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                              Kommentar

                              • dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

                                Akkurat tilbake fra Marienlyst, en møkkastadion uten sidestykke. Lange køer på utsiden(f... der putta VIF), fikk ikke med målet til Godset.

                                Vi vant denne kampen fordi vi ville mer en godset og vant masse dueller(Spesielt Søgård, Bjørkøy, Nordtveit). Ingen grunn til å ta av ettersom Godset var og er et svakt lag. Fortsatt MASSE å hente på overganger.

                                Bolly holder ikke tippeliganivå, pinglete, svak med ball og overraskende treg.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                  Akkurat tilbake fra Marienlyst, en møkkastadion uten sidestykke. Lange køer på utsiden(f... der putta VIF), fikk ikke med målet til Godset.

                                  Vi vant denne kampen fordi vi ville mer en godset og vant masse dueller(Spesielt Søgård, Bjørkøy, Nordtveit). Ingen grunn til å ta av ettersom Godset var og er et svakt lag. Fortsatt MASSE å hente på overganger.

                                  Bolly holder ikke tippeliganivå, pinglete, svak med ball og overraskende treg.
                                  Bolly treg? Tror du skal se kampen en gang til jeg... Pinglete er han til tider, men han er raskere enn de fleste.

                                  Kommentar

                                  • Mauer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2007
                                    • 270

                                    Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                    Akkurat tilbake fra Marienlyst, en møkkastadion uten sidestykke. Lange køer på utsiden(f... der putta VIF), fikk ikke med målet til Godset.

                                    Vi vant denne kampen fordi vi ville mer en godset og vant masse dueller(Spesielt Søgård, Bjørkøy, Nordtveit). Ingen grunn til å ta av ettersom Godset var og er et svakt lag. Fortsatt MASSE å hente på overganger.

                                    Bolly holder ikke tippeliganivå, pinglete, svak med ball og overraskende treg.
                                    Så vidt jeg husker så var Bolly vår raskeste på 40-meter når spillerne løp 40-meterstest i vinter. Tosaint Ricketts var så klart den raskeste på testen, men han var bare på prøvespill

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      Opprinnelig skrevet av Mauer
                                      Så vidt jeg husker så var Bolly vår raskeste på 40-meter når spillerne løp 40-meterstest i vinter. Tosaint Ricketts var så klart den raskeste på testen, men han var bare på prøvespill
                                      Og ett par returløp i dag beviste vel det ganske klart spør du meg...

                                      Kommentar

                                      • dollyholly
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2007
                                        • 965

                                        Beklager, ikke så rask som jeg trodde, løp ihvertfall ikke raskere enn venstrebacken til Godset.

                                        Kommentar

                                        • vollafugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2006
                                          • 978

                                          Bortsett fra det åpenbare - at årets første 3-poenger er i havn, sitter jeg igjen med følgende tanker etter kampen:
                                          1. Espen Søgård - Bare å tilby han en ny kontrakt med en gang. Banens dominerende spiller.
                                          2. Nosa imponerte. God teknikk og jobber for laget.
                                          3. Forsvarspillet begynner å sitte (i all hovedsak).
                                          4. Bolly - kampens store skuffelse. Endelig får han sjansen, og så er han tilsynelatende mest opptatt av å gjemme seg bort!
                                          Forøvrig fikk været meg til å tenke på Jonas Fjells "Drammen i regn":
                                          Musikkvideo med Taktløs og Jonas Fjeld. Produsert av Luma Film & Design i 2007. Regi, Anders Holm

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎