Godset - LSK torsdag 21. mai kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 306

    Bolly gjør dessverre et dårlig innhopp i dag. Men forstår ikke hvorfor Berg velger å bruke venstrebeinte Bolly på høyrekant, og høyrebeinte Myklebust på venstrekant? Spes når vi velger å bruke Sundgot som spiss, som i mine øyne er en spiss som er best i boksen med innlegg fra siden.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7055

      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      OK av Sundgot, Nosa
      Hvis du virkelig mener at Arild og Nosa bare var "ok" i dag, lanserer jeg herved en teori om at du må ha vært på utdrikkingslag før kampen. De fungerer glimrende sammen, og Nosa var banens desiderte ener i dag.

      Arild og Nosa er vårt sterkeste spisspar. Basta!
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • runarM
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 565

        Opprinnelig skrevet av vollafugl
        Nosa imponerte. God teknikk og jobber for laget.
        Han og legenden var gull på topp. Endelig har vi en klassespiss som kan holde på ballen, er kjapp, kan skyte og har pasningsfot.
        runarM

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Opprinnelig skrevet av Emil
          Bolly gjør dessverre et dårlig innhopp i dag. Men forstår ikke hvorfor Berg velger å bruke venstrebeinte Bolly på høyrekant, og høyrebeinte Myklebust på venstrekant? Spes når vi velger å bruke Sundgot som spiss, som i mine øyne er en spiss som er best i boksen med innlegg fra siden.

          Bolly er IKKE venstrebeint... Bolly er høyrebeint, men han er vel nesten like god med venstre og det er derfor han har spilt mye på den siden. Så ingen grunn for at han ikke skal fungere på høyre, bortsett fra at han stort sett er "vant" til å spille på venstre de gangene han har spilt på førstelaget.

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Opprinnelig skrevet av trigz
            Hvis du virkelig mener at Arild og Nosa bare var "ok" i dag, lanserer jeg herved en teori om at du må ha vært på utdrikkingslag før kampen. De fungerer glimrende sammen, og Nosa var banens desiderte ener i dag.

            Arild og Nosa er vårt sterkeste spisspar. Basta!
            Skal ikke mye til for å utgjøre det sterkeste spisspar sånn som sesongen har hvert til nå. Men det er ikke noe poeng å hype opp enkelt spillere så til de grader at vi bare blir skuffet neste gang da...
            Sundgot scorer mål, ett nydelig mål, men er ikke i nærheten av f.eks Espen Søgård i innsats og ferdighet ellers i dag. De første 10 min så han direkte dårlig ut. Men det gjorde vel hele laget.
            Nosa er utrolig god, i dag er han enda bedre enn noen gang. Men problemet er at han går i offside stort sett hele tiden, skyter like pinglete som Myklebust enkelte ganger og stort sett blir han altfor alene.. men det siste er vel ikke hans skyld.
            Men helt enig i at dette er det beste spissparet til nå i år, men nesten like sikker på at med alle skadefrie og i toppform så finner Berg frem til ett enda bedre par.

            Kommentar

            • Raskolnikov
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1452

              Angående Bolly på høyre vs venstre kant synes jeg det er et poeng at Johnsen hadde store problemer på sin side før pause. Myklebust er svært solid i forsvar, det er ikke Bolly. I min bok fortjener Berg ros for å tørre å sette inn Bolly selv om vi ledet. Selv om Bolly ikke hadde noen stor kamp er det verdifullt at han får muligheter til å kjenne på nivået.

              Synes forresten Myklebust gjorde en god kamp i dag. Var mye mer involvert framover enn på lenge og dribleraidene satt.
              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                Synes forresten Myklebust gjorde en god kamp i dag. Var mye mer involvert framover enn på lenge og dribleraidene satt.
                Så vi samme kamp? Myklebust evner ikke å se gjennomspillsmuligheter eller eller mål. Han hadde 2-3 fantastiske muligheter til å tre igjennom Gilbert/Nosa, men endte med høpløse avslutninger... Jeg liker ikke det Myklebust viser om dagen...
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Hvis du virkelig mener at Arild og Nosa bare var "ok" i dag, lanserer jeg herved en teori om at du må ha vært på utdrikkingslag før kampen. De fungerer glimrende sammen, og Nosa var banens desiderte ener i dag.

                  Arild og Nosa er vårt sterkeste spisspar. Basta!
                  Som jeg skrev tidligere synes jeg en rekke andre spillere var langt bedre, herunder Søgård, Bjørkøy, Nordtveit, Kjeppe, Otto og Eriksen.

                  Jeg lar meg ikke blende av scoringer, som en middels keeper (bedre enn Klovnskred) ville avverget. Ingen vits i å ta av her.

                  Sundgot er stasjonær og taper mange dueller. Kommer til få (en?) sjanser. Nosa gjør en del bra med ballen, men en rekke offsider, rare valg, skudd til innkast og drøying mot cornerflagget trekker ned.

                  Er et godt stykke igjen til Mifsud, Zane, Helgusson og Diallo-nivå her.

                  Som jeg skrev:

                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Tror du misforstår litt, men jeg kan sikkert være tydeligere. I min hurtig-karakterbok haddet jeg kun tre kategorier: bra, ok og svak.

                  Når jeg plasserer syv stykker (inkl. KFL) i bra, som er den beste kategorien, så er vel ikke det negativt?
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Nosa gjør en del bra med ballen, men en rekke offsider, rare valg, skudd til innkast og drøying mot cornerflagget trekker ned.

                    Er et godt stykke igjen til Mifsud, Zane, Helgusson og Diallo-nivå her.
                    Feil. Nosa er allerede nå et mareritt for det forsvarende lag. Enorm balanse, svært bra teknikk og veldig uforutsigbar.

                    Arild gjør en viktig jobb som bindeledd samtidig som han også er farlig når han får sjansen. Kloke avleveringer og flink til å dekke rommet bakover (mellom motstanders midtbane og forsvar).

                    Occean kan brekke ei tå til for min del.
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Så vi samme kamp? Myklebust evner ikke å se gjennomspillsmuligheter eller eller mål. Han hadde 2-3 fantastiske muligheter til å tre igjennom Gilbert/Nosa, men endte med høpløse avslutninger... Jeg liker ikke det Myklebust viser om dagen...
                      Jeg er blant de som ønsker Myklebust ut av laget, men må innrømme at han var friskere i dag enn på lenge. Ja, han hadde håpløse avslutninger og tok gjerne dårlige valg, men hadde flere gode forseringer som forhåpentligvis kan resultere i noe dersom han fortsetter i samme båt. I første omgang var han også flink til å slippe ballen og vi skapte en del på kanten til Mykle. Det begynner å bli en god del kamper siden sist vi skapte noe offensivt fra hans kamp så jeg er egentlig brukbart fornøyd. Men jeg synes fortsatt ikke han er god nok.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        Opprinnelig skrevet av mooph
                        Feil. Nosa er allerede nå et mareritt for det forsvarende lag. Enorm balanse, svært bra teknikk og veldig uforutsigbar.
                        Hva er feil?

                        Jeg sier vel ikke at Nosa var dårlig, gjør jeg det? Jeg sier at andre spillere på LSK imponerte meg mer.

                        Jeg påpeker også at han har et godt stykke igjen til å matche Mifsud, Diallo, Zane og Helgusson. Dette er tross alt karer som presterte over tid, og snudde matcher på egenhånd. Karer som også satte tre-fire rammer aleine i en og samme match.

                        For all del. Jeg har sansen for Nosa, men man blir ikke konge av et mål i Drammen. Faan heller, til og med Johan Petter Winsnes har hatt matcher (f.eks. i Fredrikstad) hvor han har hatt mål og målgivende.

                        Opprinnelig skrevet av mooph
                        Occean kan brekke ei tå til for min del.
                        Voldsomt da. Ønske skade på egne spillere. Og folk kaller meg negativ.

                        Det beste er vel å ha alle klare for kamp? Eller?
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Sundgot er stasjonær og taper mange dueller. Kommer til få (en?) sjanser. Nosa gjør en del bra med ballen, men en rekke offsider, rare valg, skudd til innkast og drøying mot cornerflagget trekker ned.
                          Sundgot vant sinnssvakt mange dueller i kveld. Han og Nosa gjorde at vi klarte å sette spillet 25 meter høyere på banen enn vi har klart i flere av kampene hittil i år. Ser du virkelig ikke det? Er det mulig?!

                          Du kan umulig, gjentar: UMULIG, ha sett kampen hvis du skal bruke kvelden på å sutre over at Nosa går i en del offsider og henge deg opp i det. Han har en balanse av en annen verden, løper som et piska skinn i samfulle nitti minutter, har glimrende teknikk og blikk og skapte et helvete for Strømsgodsets forsvarere gjennom hele kampen. Tror du det var tilfeldig at Godset-forsvarerne klarerte mer og mer panisk for hvert minutt som gikk i dag? Nosa løp som ei bikkje, vant utrolig med dueller og brukte faktisk også ballen på fornuftig vis. Godsets midtstoppere var livredde for ham.

                          Leser også at du har fått det for deg at Bolly gjorde et dårlig innhopp. Da bør du se kampen i reprise. Den defensive innsatsen han la ned foran fireren var glimrende.

                          Denne kampen var et stort steg i riktig retning, og Nosa beviste definitivt at han er et krystallklart spissvalg for oss. Relasjonen mellom Sundgot og Nosa fungerer stadig bedre, og lagenheten er hundre ganger mer samstemt nå enn den var for en måned siden.

                          Uansett: Å bruke kampen i kveld til å velle opp enda mer magesyre er latterlig.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            Opprinnelig skrevet av trigz

                            Uansett: Å bruke kampen i kveld til å velle opp enda mer magesyre er latterlig.
                            Er vel du som gjør i buksa her. Jeg har en annen rangering av spillernes prestasjoner i dag enn det du har. Punktum.

                            Jeg synes først og fremst de vi hadde bakover var gode. Otto, Søgård, Kjeppe, Eriksen og Nordtveit.

                            Tross alt, man kan ikke dele ut S+ til hele laget etter 2-1 over et elendig lag uten keeper i Drammen
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • AG-3
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 1081

                              Gutta jobbet bra i dag de! Legenden var stor og Nosa viste hvor stor han kan bli....Regner med at The Hellacopters klassikeren "By the Grace of God" spilles på Åråsen neste gang...

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Hva er feil?
                                Jeg sier vel ikke at Nosa var dårlig, gjør jeg det?
                                Dette er jammen ikke langt unna i min bok;
                                Nosa gjør en del bra med ballen, men en rekke offsider, rare valg, skudd til innkast og drøying mot cornerflagget trekker ned.
                                (Skjønt jeg er enig i at den episoden ute ved corner flagget kunne vi klart oss uten)
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Jeg påpeker også at han har et godt stykke igjen til å matche Mifsud, Diallo, Zane og Helgusson. Dette er tross alt karer som presterte over tid, og snudde matcher på egenhånd. Karer som også satte tre-fire rammer aleine i en og samme match.
                                Nå har ikke Nosa vært på Åråsen lenge nok til å "spille bra over tid", men fortsetter han sånn som mot Odd og Godset vil han nok få heltestatus i løpet av sesongen.
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                For all del. Jeg har sansen for Nosa, men man blir ikke konge av et mål i Drammen. Faan heller, til og med Johan Petter Winsnes har hatt matcher (f.eks. i Fredrikstad) hvor han har hatt mål og målgivende.
                                Duh... Den sammenligningen velger jeg ikke å kommentere.

                                Med hensyn til Occean; Joda, la ham bli frisk. Vi trenger litt konkurranse der fremme. Men sammelignet med Nosa blir han ... en svært liten trussel.
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7055

                                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                  Tross alt, man kan ikke dele ut S+ til hele laget etter 2-1 over et elendig lag uten keeper i Drammen
                                  Her vinner vi endelig, etter å ha spilt en god kamp der mange spillere står fram, og laget, som nå snart omsider er noenlunde fritt for skader, faktisk fungerer som en enhet, elleve mann løper sokkene av seg og kjemper med hjertet utapå drakta.

                                  Og din konklusjon er at vi egentlig i høyden var middelmådige, at Arild Sundgots scoring aldri ville gått inn på en "skikkelig" keeper, og at Nosa egentlig ikke var noe særlig å skryte av, fordi han gikk i offside for mange ganger.

                                  Dette pleier jeg aldri å gjøre, men du gir meg ikke noe valg: !!!
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    Opprinnelig skrevet av mooph
                                    (Skjønt jeg er enig i at den episoden ute ved corner flagget kunne vi klart oss uten)
                                    Jeg hadde vært enig dersom vi ikke hadde hatt noen spillere som kan holde på ballen, men Nosa dro ut nærmere to minutter nede ved det cornerflagget. Hva faen er galt med det? Spør du meg er det fantastisk at vi kan ty til alle midler for å dra i land de viktige kampene vi nå står overfor. Dersom Nosa kan holde på ballen i 2 minutter nede ved cornerflagget på tampen av kampen mot Sandefjord hjemme hvor vi leder 2-1 er jeg meget godt fornøyd med det. Det er tross alt en langt mer ærlig måte å drøye tid på enn å filme skader.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • Bekkis
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 441

                                      Nosa er nydelig!
                                      Like sterk som occean, men i motsetning så har en en enormt bra nærteknikk! tror det blir en fryd å se han som offensiv midtbanespiller etterhvert!
                                      Vi sitter på gull i denne mannen!

                                      BTW: Espen for Norge

                                      Kommentar

                                      • Cruz
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 398

                                        Opprinnelig skrevet av AG-3
                                        Gutta jobbet bra i dag de! Legenden var stor og Nosa viste hvor stor han kan bli....Regner med at The Hellacopters klassikeren "By the Grace of God" spilles på Åråsen neste gang...
                                        Var det fire eller fem ganger Nosa refererte til "The Grace of God" i det ett minutt lange intervjuet med tv2?? Flott fyr! Nosa-mannen har varme føtter!
                                        Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          Enig med fugl. Hva i alle dager kan være galt med å trekke ut to minutter ved cornerflagget når vi leder 2-1 og jeg holder på å få hjerteinfarkt??? Er jo bare brillefint at vi har en spiller som klarer det. Er det noe sesongen så langt har vist er det at vi ikke har vært kyniske nok, og når vi først er det er det også galt? WTF?
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎