Godset - LSK torsdag 21. mai kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fetsundramp
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Mar 2006
    • 111

    Må bare si meg helt enig med Lem her. Vi må ikke ta helt av etter 2-1 over et middelmådig Godset. Nosa-mannen og Sundgot var helt OK i dag (og de er vårt beste spisspar så langt i år), men Søgård, Otto og flere av forsvarsspillerne var minst like bra i min bok.
    2009 - Året det skal skje!

    Kommentar

    • Kanarifugl84
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2007
      • 2319

      Jeg skal dele ut lite av både ris og ros til enkeltspillere etter denne seieren, men jeg konstaterer det som for meg virker som en relativt bra lagseier. Å se gutta slenge armene høyt til værs og omfavne hverandre da dommeren blåser av etter 90 minutter, ga meg en etterlengtet følelse i LSK-sammenheng. Jeg ble glad, sinnsykt glad. Gleden på banen og i LSK-miljøet ellers var nok minst like stor. Da driter jeg i om det "bare" er godset vi slår. Borteseier er alltid bonus, sinnsykt viktige poeng å ta med seg da disse som oftest er færre enn de man plukker på hjemmebane i løpet av en sesong. Dette må brukes for hva det er verdt, det ER faktisk mulig å slå annet enn 3.divisjonslag avd. Østland denne sesongen. Hør på det folkens, VI kan være vinnere vi også! Vi suger etterlengtet på 3p-karamellen i kveld/natt, i morgen må vi igjen være sultne på annet.

      Ny cupfinale på søndag, like viktig den! Enkelt blir det ikke.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Jeg hadde vært enig dersom vi ikke hadde hatt noen spillere som kan holde på ballen, men Nosa dro ut nærmere to minutter nede ved det cornerflagget.
        Opprinnelig skrevet av Grusom B
        Enig med fugl. Hva i alle dager kan være galt med å trekke ut to minutter ved cornerflagget når vi leder 2-1 og jeg holder på å få hjerteinfarkt???
        Jeg misliker sånt. Enten det er å spille dau, snuble når du henter ballen, pelle nese ved utspark eller bedrive triksing ved corner flagget. Jeg syns også det var en smule pinlig at ingen gikk opp når vi fikk frispark (i bra posisjon) rett før cornerflagg hendelsen.

        Sorry, men drøyng av tid kan jeg ikke noe med. Uansett situasjon. Jeg oppfatter det som feigt.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          Opprinnelig skrevet av mooph
          Sorry, men drøyng av tid kan jeg ikke noe med. Uansett situasjon. Jeg oppfatter det som feigt.
          viktig som trepoengeren var i dag skjønner jeg godt at gutta ikke tok seg den friheten og droppa kynismen på slutten. Uansett, når man først skal drøye, for en måte å gjøre det på av Nosa! 18 år og er helt sjef borte ved hjørneflagget der. Den dedikasjonen Nosa viste i dag forøvrig er helt ubetalelig. For en spiller vi sitter på her!
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            Opprinnelig skrevet av Henrik
            OK av Sundgot
            Denne innrømmelsen fra Henrik gjør at erfarne forumlesere skjønner at Gilbert har gjort en praktkamp.

            Nå har vi vært det beste laget i de to siste kampene og står med fire poeng etter den nye seriestarten. Med ærlig jobbing og skikkelig innsats som grunnmur bør det være mulig å legge et par lag bak oss på tabellen.
            Vidar Evje

            Kommentar

            • Fuglegutt
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2008
              • 863

              Jeg syns vi vant fortjent , ikke med praktspill og sambatakter, men med klokhet og knallhard innsats.

              Sier mye om laget når vi snur detta, Godset var dårlige , men vi havner under og snur.

              Herlig gutta.
              På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

              Kommentar

              • Sultanen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2005
                • 257

                Opprinnelig skrevet av mooph
                Jeg misliker sånt. Enten det er å spille dau, snuble når du henter ballen, pelle nese ved utspark eller bedrive triksing ved corner flagget. Jeg syns også det var en smule pinlig at ingen gikk opp når vi fikk frispark (i bra posisjon) rett før cornerflagg hendelsen.

                Sorry, men drøyng av tid kan jeg ikke noe med. Uansett situasjon. Jeg oppfatter det som feigt.

                Det at vi ikke gikk opp med flere folk på slutten kan vel ha noe med at Godset la igjen 3-4 mann på topp på våre dødballer på slutten. Ville vært svært dårlig taktikk å la disse stå alene. At vi drøyer tid ved at Godset ikke klarer å ta fra Nosa ballen er deres problem og ikke vårt.

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Her vinner vi endelig, etter å ha spilt en god kamp der mange spillere står fram, og laget, som nå snart omsider er noenlunde fritt for skader, faktisk fungerer som en enhet, elleve mann løper sokkene av seg og kjemper med hjertet utapå drakta.
                  1. Jeg setter pris på innsatsen. Som du kan lese av mine innlegg er det derfor også jeg rangerer Søgård høyest. Som kjent er jeg alt annet enn en Søgård-fan, men han skal ha kred i går.

                  2. Jeg synes videre at forsvaret (minus Johnsen i første og glippen ved scoringa), stor sett var meget solid. Godset har ikke en eneste mulighet i andre omgang. Ikke engang en halvsjanse, og vi fikk aldri noe stormløp fremover fra de. Jeg mener derfor den defensive jobbingen bør fremheves.

                  3. Dette var alt annet enn en god kamp. Dette var det du kan lese av tabellen: to dårlige lag som møtes. Å kalle dette en god kamp er perspektivløst sett i en historisk kontekst, men er man Berg-relativistisk så var det kanskje det. Men, så ser vi jo at KFL jubler vilt for knepne seiere over 3.-divisjonslag, så det er kanskje der lista er. For undertegnede er gode kamper der vi utspiller gode lag, skaper mange sjanser, og gjerne vinner med tre-fire mål.

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Og din konklusjon er at vi egentlig i høyden var middelmådige, at Arild Sundgots scoring aldri ville gått inn på en "skikkelig" keeper, og at Nosa egentlig ikke var noe særlig å skryte av, fordi han gikk i offside for mange ganger.
                  Nosa skal ha mye skryt, og han blir garantert en knallspiller. Men han skal prestere over tid, og bedre enn i går for at jeg skal ta av. Både han og Sundgot kan nok forvente litt bedre motstand fremover enn det fomlesen hos Godset bød på i går, selv om mange norske keepere er dårlige om dagen.

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Dette pleier jeg aldri å gjøre, men du gir meg ikke noe valg: !!!
                  Det sier kanskje mest om deg.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Dette var alt annet enn en god kamp. Dette var det du kan lese av tabellen: to dårlige lag som møtes.
                    For en gangs skyld helt enig med BennyLem...
                    Samtidig synes jeg ikke vi skal diskutere kvaliteten på denne kampen og enkeltspillere i det uendelige. Det blir fort en evigvarende debatt.
                    LSK kjemper akkurat nå for livet og da er poengene det aller, aller viktigste. Og i et slikt perspektiv var gårsdagens kamp svært "god".
                    Men som for spillerne så gjelder det at vi nå glemmer Godset-kampen og ser framover. Allerede om to døgn møter vi et bedre lag.
                    Husk, de viktigste kampene er de som ikke er spilt...
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2121

                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                      Jeg hadde vært enig dersom vi ikke hadde hatt noen spillere som kan holde på ballen, men Nosa dro ut nærmere to minutter nede ved det cornerflagget. Hva faen er galt med det? Spør du meg er det fantastisk at vi kan ty til alle midler for å dra i land de viktige kampene vi nå står overfor. Dersom Nosa kan holde på ballen i 2 minutter nede ved cornerflagget på tampen av kampen mot Sandefjord hjemme hvor vi leder 2-1 er jeg meget godt fornøyd med det. Det er tross alt en langt mer ærlig måte å drøye tid på enn å filme skader.
                      Ikke faen. Den håpløse "stå-nede-ved-cornerflagget"-taktikken, er i mine øyne usportslig så det holder, og burde straffes med kort og ekstra tillegg i tid. Hva har det med fotball å gjøre?? Det fins da abdre måter å holde ballen i laget på også, f.eks. ved hjelp av pasninger. Feigt og stusselig, og noe jeg ønsker å se like lite av av Sportsklubben som filming. Ellers så kan man vel bare gjøre det samme i 90 minutter i hver bortekamp, da sikrer man jo ett poeng?
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7056

                        Opprinnelig skrevet av heidar
                        Ikke faen. Den håpløse "stå-nede-ved-cornerflagget"-taktikken, er i mine øyne usportslig så det holder
                        Selvsagt er det usportslig, men med tanke på hvor vi ligger på tabellen, merker jeg at jeg driter en lang marsj i det.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7056

                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          3. Dette var alt annet enn en god kamp. Dette var det du kan lese av tabellen: to dårlige lag som møtes. Å kalle dette en god kamp er perspektivløst sett i en historisk kontekst, men er man Berg-relativistisk så var det kanskje det. Men, så ser vi jo at KFL jubler vilt for knepne seiere over 3.-divisjonslag, så det er kanskje der lista er. For undertegnede er gode kamper der vi utspiller gode lag, skaper mange sjanser, og gjerne vinner med tre-fire mål.
                          Så for å blidgjøre deg måtte vi altså ha vunnet 5-0 i går? Er det mulig?! Godset er faktisk et godt hjemmelag. Så seint som for et par uker siden slo de Stabæk på eget kunstgress, og i forrige serierunde fikk de meget sterke 1-1 i Stavanger. De er et av de svakere lagene i Tippeligaen, granted, men ikke det bedriftslaget du fremstiller dem som.

                          Og vi VANT. Les det ti ganger inni deg. Vi VANT. Fortjent! Vi var til og med klart best. Godset måtte holde igjen mye mer enn de ønsket, fordi vi hadde ikke null, ikke en, ikke to, men tre raske menn lengst framme (Myklebust, Nosa og etter hvert Bolly) som lå i beina på forsvarerne deres og hindret dem i å få ro på ballen.

                          De ble redusert til å pumpe ensidig langt inn i midten. Vi snøret sammen sekken fullstendig. Defensivt var andreomgangen vår briljant. Offensivt viste vi i første omgang store fremskritt. Nosa og Sundgot finner hverandre, Bjørkøy ser ut som en ny spiller, Søgård har fått en ny vår og selv Myklebust var mye, mye mer involvert enn før i år. Vi har to friske sidebacker, der Eriksen leverte en bortimot prikkfri kamp, mens Johnsen sleit ned Nystrøm, men etter hvert hadde full kontroll på ham.

                          Våset ditt om at KFL skal ha jublet vilt over "knepne seire over 3.-divisjonslag" har du gjentatt ad nauseum, og det blir ikke noe mer sant av at du gjentar flåseriet nok en gang. Du nærmer deg Maxpayne-nivå med stormskritt, og bør revurdere standpunktet du ser ut til å ha tatt, om at du for enhver pris skal være negativ. Det du har prestert på forumet den siste uka er noe av det minst konstruktive jeg har lest på år og dag. Vi tok det første skrittet opp av sumpa, der vi i utgangspunktet har havnet på grunn av at vi til tider har hatt SJU førstelagsspillere satt ut med skade.

                          Slår vi Sandefjord til helga, kan vi ha direkte kontakt helt opp til 10.-plassen. Er det mest oppbyggelig foran den kampen å prøve å glede seg over seieren og fremskrittene vi ser, eller er det bedre å rakke ned på det som granngivelig var en solid laginnsats?

                          (Forøvrig viser du dårlig fotballforståelse når du utelukkende roser den bakre fireren for LSKs bunnsolide, defensivt innsats. Hele laget har æren for det.)
                          Last edited by trigz; 22.05.2009, 11:33.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            Blir det bok, trigz? Har ikke tid selv, men etter å ha sett RB gi Søgård 5(!!) vil jeg gjerne få lest en ordentlig vurdering av spillerne. Femmer til Søgård er rett og slett skandaløst, han skal ha samme sjuer som Nosamannen.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7056

                              Opprinnelig skrevet av Grusom B
                              Blir det bok, trigz? Har ikke tid selv, men etter å ha sett RB gi Søgård 5(!!) vil jeg gjerne få lest en ordentlig vurdering av spillerne. Femmer til Søgård er rett og slett skandaløst, han skal ha samme sjuer som Nosamannen.
                              Boka kommer i ettermiddag!
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                Blir det bok, trigz? Har ikke tid selv, men etter å ha sett RB gi Søgård 5(!!) vil jeg gjerne få lest en ordentlig vurdering av spillerne. Femmer til Søgård er rett og slett skandaløst, han skal ha samme sjuer som Nosamannen.
                                Enig i at Søgårds innsats var voldsomt bra på mange områder, men han lager i overkant mange frispark i mot, enkelte også ehlt unødvendige i farlig posisjon. Det trekker mye ned.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3195

                                  Å prestere over tid

                                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                  Mifsud, Diallo, Zane og Helgusson. Dette er tross alt karer som presterte over tid, og snudde matcher på egenhånd. Karer som også satte tre-fire rammer aleine i en og samme match.
                                  Dette reiser spørsmålet om hva som er å prestere over tid ? Hvor lang tid ?

                                  Sannheten er at meget få spisser/spillere presterer konsistent over særlig lang tid. De aller fleste har en spesiell medgangsperiode som vi husker dem for - og særlig hvis de blir solgt eller går som bosmenn (Gylfi) på grunnlag av denne medgangsperioden. Det gjelder Zane, som ikke presterte noe særlig verken før eller etter LSK 2001. Det gjelder delvis Heidar, som også hadde én god, men kort periode i LSK-trøya (før han ble solgt på dette grunnlaget, og har prestert brukbart i England siden): Før perioden da han skårte 17 mål, hvorav fire borte mot Stabæk, hadde han gjort lite av seg, og også slutten av den sesongen var svak.

                                  Hadde Magnus Powell blitt solgt etter sesongen 2001, da han skårte 13 mål på 11 kamper, hadde han hatt et enda større navn en han nå (fortjent) har på Åråsen.

                                  At Diallo og Mifsud var gode spisser, kan vi være enige om, men hvor konsistent de presterte "over tid", kan diskuteres. En som presterte over tid før han fikk kreft, var Uwe Rösler, som skårte omtrent ett mål per kamp fra han kom til og med første (og samtidig hans siste) kamp neste år.

                                  Vi har altfor lett for å la oss blende av spektakulære og ofte kortvarig presterende spillere (som jeg også liker og gjerne vil ha i troppen og laget), litt på bekostning av spillere som presterer solid over lang tid, men kanskje ikke alltid like spektakulært. Jeg legger merke til at vår mestskårende spiss gjennom tidene også har skårt hat trick ("tre-fire rammer i en og samme match") flere ganger, blant annet i to kamper etter hverandre mot Brann og Viking, i 4-3-3 under Erlandsen (!) i 2004, og avgjort mange, mange kamper. Men det er vel typisk at han ikke nevnes sammen med Mifsud, Diallo, Zane og Heidar...

                                  Den av LSKs spisser som definitivt har skåret og prestert over LANG tid er en "120 år gammal" spiller som lyder navnet

                                  gilbert
                                  Last edited by gilbert; 22.05.2009, 12:56. Begrunnelse: Trykkfeil jeg irriterte meg over...

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    Ikke to hele poeng all den tid han egenhendig tar Winsnes og etterhvert også Nordkvelle helt ut av kampen... Winsnes er deres absolutte nøkkelspiller, og hadde han fått mer spillerom ville vi tapt.

                                    Trigz: Sweet.

                                    Gilbert, det er vel det der som kalles en knock-out. Tillat meg å gjenoppta en gammel vane; nemlig å sitere meg selv: Man kan ikke krangle med empiri.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3195

                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Blir det bok, trigz? Har ikke tid selv, men etter å ha sett RB gi Søgård 5(!!) vil jeg gjerne få lest en ordentlig vurdering av spillerne. Femmer til Søgård er rett og slett skandaløst, han skal ha samme sjuer som Nosamannen.
                                      Til og med TVBrann (dvs "TV2") ga Søgård 7 i går, samme som de ga Nosa, men Nosa var BB. Jeg fulgte nøye med da stripa gikk over skjermen. De ga også 5-3 i sjanser til Fugla.

                                      gilbert

                                      PS: At både Benny og Henrik gir Søgård karakteren "Bra" (!) er jo det absolutte beviset på at Råner'n spilte en praktkamp og skal ha (langt) mer enn en femmer. DS
                                      Last edited by gilbert; 22.05.2009, 10:01.

                                      Kommentar

                                      • Rune
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 1229

                                        Opprinnelig skrevet av heidar
                                        Ikke faen. Den håpløse "stå-nede-ved-cornerflagget"-taktikken, er i mine øyne usportslig så det holder, og burde straffes med kort og ekstra tillegg i tid. Hva har det med fotball å gjøre?? Det fins da abdre måter å holde ballen i laget på også, f.eks. ved hjelp av pasninger. Feigt og stusselig, og noe jeg ønsker å se like lite av av Sportsklubben som filming. Ellers så kan man vel bare gjøre det samme i 90 minutter i hver bortekamp, da sikrer man jo ett poeng?
                                        Å holde på ballen i to minutter er ikke usportslig, det er en god presatsjon, og dårlig av Godset-spillerne og ikke greie å ta fra han ballen.

                                        Tror det hadde vært konge å sett Nosa holde på ballen nede ved cornerflagget en hele kamp. Da er det ihvertfall snakk om "Grace of God", eventuelt er han reinkarnasjonen av John Barnes

                                        Gratulerer med tre poeng btw
                                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                        Kommentar

                                        • mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Vi snøret sammen sekken fullstendig. Defensivt var andreomgangen vår briljant.
                                          Helt enig i mye av det du skriver i dette innlegget.

                                          Andre omgang avgjøres av Råner'n, Bjørkøy og Arild. Disse tar ut alternativene til godset mens vingene og Nosa presser ballfører. Godset derfor må slå mye langt og det er mat for Kippe og Nordtveit.

                                          Samtidig tilfører Nosa noe vi ikke før har hatt på topp; kontroll og uforutsigbarhet. Han klarer å få kontroll på bortimot hver eneste ball som havner i nærheten av ham samt noen som ikke gjør det. Godset tør ikke tackle og våre får tid til å komme oppover på banen.
                                          Nosa må passes opp med både markering og sikring og når midtbanen til Godset ikke kommer ned ender Arild opp uten markering.

                                          Nosa vil trekke på seg folk og skape rom for andre i langt større grad enn hva Occean har mulighet til. Nosa kan bli det vi har manglet.
                                          Fugla mot nye høyder

                                          Kommentar

                                          Working...