Lyn - LSK man. 1. juni kl. 18.00 på Ullevaal Stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    Opprinnelig skrevet av jalapenos
    Ikke at jeg er uenig med deg, men Nordveit har ikke mange kamper igjen før han forsvinner tilbake til Arsenal (og etablerer seg som en toppspiller). Iom at PSA er skadet ut sesongen får vi håpe Kippe ikke pådrar seg alt for mange gule kort utover, for dekningen bak der er rimelig tynn nå.
    Når nordtveit forsvinner kommer S.P tilbake fra godset, greit nok at han ikke er på langt nær like god, men han har gjort det greit i godset og en grei backup
    Kim
    Styremedlem KFL

    Kommentar

    • OppsalKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2008
      • 1881

      Opprinnelig skrevet av reka
      Synes generelt tenning og agressivitet er fraværende i troppen. Er det det samme på trening? Riseth er den eneste utpå der i dag som viser litt høyere testosteronnivå enn ei bestemor.
      Jeg mener at Bjørkøy var meget aggressiv igjen i dag, men vi tapte midtbanen da Søgård måttet vikar i dag som midtstopper.
      Nå bosatt på Rasta !!!!!

      Alltid Celtic og LSK

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
        Jeg mener at Bjørkøy var meget aggressiv igjen i dag, men vi tapte midtbanen da Søgård måttet vikar i dag som midtstopper.
        Er mer enig med RB som mente han var usynlig i 1. omgang. Evnet i mine øyne ikke å presse ballfører eller bidra på andre måter defensivt. Var mye stillestående når Lyn førte . Men for all del, han har ro og overblikk med ballen i beina og slår gode pasninger.

        Kommentar

        • Ola
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1651

          Bjørkøy var ikke bra i går. Tapte dueller, kom for seint inn, var lite spillbar. I tillegg hadde han et par balltap som kunne blitt skjebnesvangre.

          Og sånn som våre spillere blir hypet opp i denne tråden er det et under at vi ligger der vi ligger.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13272

            Jeg synes ikke RB-børsen lyver akkurat. I går spilte nesten alle under middels. Mest irriterende er de mange rutinerte som ikke gir alt. Man kan lure på om de forventer at Kippe alene skal vinne kampene for dem? Lyspunktet var våre to afrikaneres åpenbare potensiale. Edwin minner meg litt om Mifsuds tidlige periode, hvor ingen skjønte valgene hans eller hvorfor han var i offside hele tiden.

            Kommentar

            • antikris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 520

              Det jobbes forhåpentligvis for å beholde Nordtveit ut sesongen. PSA er jo ikke tilbake før senest på høsten. Men som det skrives her, SP kommer tilbake, så vi har hvertfall en kropp å sette inn.

              Ang kampen i går: ræva. Trenger en pause nå.

              Kommentar

              • Fuglegutt
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2008
                • 863

                Opprinnelig skrevet av antikris
                Det jobbes forhåpentligvis for å beholde Nordtveit ut sesongen. PSA er jo ikke tilbake før senest på høsten. Men som det skrives her, SP kommer tilbake, så vi har hvertfall en kropp å sette inn.

                Ang kampen i går: ræva. Trenger en pause nå.

                Det jobbes med en forlengelse, tror ikke Håvard er imot det selv heller,
                er jo ferdige i England nå.

                Håper virkelig vi forlenger med han ,han er en av de beste i år, kanskje bare slått av vidunderlige Kippe
                På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                Kommentar

                • antikris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 520

                  Ja, men før vi lovpriser gutta bak altfor mye, må vi huske på at forsvaret vårt har sluppet inn 20 mål i år. Like mange som møkkalaget fra bydelen, og de HAR jo et ræva forsvar. Er klar over at dette ikke utelukkende er forsvarets feil, men alikevel.

                  Kommentar

                  • Fuglegutt
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2008
                    • 863

                    Opprinnelig skrevet av antikris
                    Ja, men før vi lovpriser gutta bak altfor mye, må vi huske på at forsvaret vårt har sluppet inn 20 mål i år. Like mange som møkkalaget fra bydelen, og de HAR jo et ræva forsvar. Er klar over at dette ikke utelukkende er forsvarets feil, men alikevel.

                    Helt enig med deg, ikke noen vits i å lovprise alle mann, men en ting er klart: Kippe er den beste stopperen i tippeligaen!
                    På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                      Når det gjelder Bjørn Helge synes jeg han var en tragedie i dag. Han utrettet ingen verdens ting og valgte tydelig å spare seg for kommende landskamper. Jeg vil ikke høre håpløse argumenter om at han ikke blir brukt på sin vante possisjon, for det ble han nemlig, bare på motsatt side. Det er INGEN ting som skulle tilsi at Riise ikke kunne gå i 100% i dueller, ei heller at han plutselig kan skulke returløp på venstresiden. Kvaliteten på pasninger og innlegg var i tillegg bedriten, noe jeg forsåvidt kan godta da alle har en dårlig dag. Det forutsetter likevel at du gidder å yte 100% når du merker at ting går dårlig. Jeg håper virkelig Bjørn Helge leverer noen fantastiske landskamper og blir solgt i sommervinduet, vi har flere spillere som banker på døra som er villige til å ofre alt for klubben framfor proffdrømmen.
                      Helt enig. Jeg har lenge hatt lyst til å skrive ett brennende innlegg med gode grunnet til at vi skal kvitte oss med BHR, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg gidder. Hovedargumentene er uansett som følger:

                      1. Han har relativt kort kontrakt med LSK, og kommer garantert ikke til å signere en ny. Da går han heller som Bosman/Weber til Østerrike/Tyrkia/Nederland.

                      2. Han er ikke lenger motivert for å spille i LSK - det er helt tydelig når man ser gutten spille. Den eneste grunnen til at han spilte i går var for å få lov å reise på samling med landsen.

                      3. Han sparer seg i absolutt alt av dueller - gutten er åpenbart redd for å ødelegge beina sine før den store proffdrømmen. Han er faktisk verre er hva Zane var på sitt verste i 2002(?).

                      4. Han er "større enn klubben" - han setter åpenbart seg selv langt foran klubben og laget. Slike holdninger bringer ikke noe godt med seg.

                      Dersom vi får en ok pris (nei, ikke 25 mill, MYE nærmere 5 mill), gjerne en tilbakekjøpsopsjon og %'er ved videresalg er det bare å selge i sommer. Det er nok unggutter som er sultne.

                      Blant disse, etter min mening et av dagens store lyspunkt, Tokstad. Styrke, arbeidskapasitet, pasningskvalitet, nærteknikk og ikke minst evnen til å fylle på i boks var kvaliteter Tokstad bidro med i dag. En 17-åring som spilte over 70 minutter i U-19 EM-kvalifiseringen borte mot Frankrike og bidro til en 2-1 seier i en kamp der 18 spillere hadde meldt forfall. Tokstad er et kjempetalent som representerer mot og vilje og jeg håper virkelig vi får se mer av han i kampene som kommer.
                      110% enig. Det du ikke nevner er at gutten åpenbart har ett blikk forbeholdt spillere med lenger erfaring, noe han viste da han spilte igjennom Eddie på førstetouch.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • Fuglegutt
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2008
                        • 863

                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Helt enig. Jeg har lenge hatt lyst til å skrive ett brennende innlegg med gode grunnet til at vi skal kvitte oss med BHR, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg gidder. Hovedargumentene er uansett som følger:

                        1. Han har relativt kort kontrakt med LSK, og kommer garantert ikke til å signere en ny. Da går han heller som Bosman/Weber til Østerrike/Tyrkia/Nederland.

                        2. Han er ikke lenger motivert for å spille i LSK - det er helt tydelig når man ser gutten spille. Den eneste grunnen til at han spilte i går var for å få lov å reise på samling med landsen.

                        3. Han sparer seg i absolutt alt av dueller - gutten er åpenbart redd for å ødelegge beina sine før den store proffdrømmen. Han er faktisk verre er hva Zane var på sitt verste i 2002(?).

                        4. Han er "større enn klubben" - han setter åpenbart seg selv langt foran klubben og laget. Slike holdninger bringer ikke noe godt med seg.

                        Dersom vi får en ok pris (nei, ikke 25 mill, MYE nærmere 5 mill), gjerne en tilbakekjøpsopsjon og %'er ved videresalg er det bare å selge i sommer. Det er nok unggutter som er sultne.



                        110% enig. Det du ikke nevner er at gutten åpenbart har ett blikk forbeholdt spillere med lenger erfaring, noe han viste da han spilte igjennom Eddie på førstetouch.


                        Helt enig selv, Tokstad har vært positiv alle gangene han har kommet inn, med en flott fysikk og en uredd spillestil.

                        Jeg vil se mer av han!
                        På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                        Kommentar

                        • Loddet
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 325

                          Syns kritikken av Riise er alt for drøy. Greit nok at fyren ikke er verdens mest sympatiske og at han ikke var i nærheten igår, men man må samtidig huske på at han generelt har vært vår klart beste midtbanespiller i flere sesonger. At han spiller en dårlig kamp betyr ikke at han kun tenker på seg selv og landslaget. At han spiller på landslaget i det hele tatt tyder jo på at han ha levert varene i ganske mange kamper..

                          Når det gjelder forsvaret er jeg enig at de har vært gode i år, ihvertfall når man sammenligner med resten av laget. Vi har jo til dels spillt uten midtbane i år, og keeperne har heller ikke levert varene.

                          Generelt syns jeg de fleste var under pari igår, kanskje med unntak av Marius Johnsen. Jeg er ikke hans største fan, men i de siste kampene syns jeg han har kommet seg. Med enda mer kamptrening burde det bli enda bedre. Ellers skal det bli veldig godt med landslagspause nå. Vi trenger den, selv om vi ikke har tapt på ire kamper..

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Opprinnelig skrevet av Loddet
                            Syns kritikken av Riise er alt for drøy. Greit nok at fyren ikke er verdens mest sympatiske og at han ikke var i nærheten igår, men man må samtidig huske på at han generelt har vært vår klart beste midtbanespiller i flere sesonger. At han spiller en dårlig kamp betyr ikke at han kun tenker på seg selv og landslaget. At han spiller på landslaget i det hele tatt tyder jo på at han ha levert varene i ganske mange kamper..
                            Om han er sympatisk eller ikke er totalt irrelevant for min vurdering av han som spiller.

                            Min kritikk kommer ikke som et resultat av Lyn-kampen (les det jeg skriver), men heller fordi han har vist en fallende form i veldig lang tid, usedvanlig evne til å bli frisk til landslagsturer og det motsatte i LSK-sammenheng, periodevis sterke uttrykk av misnøye mot klubben og et selvbilde oppblåst til dimensjoner. BHR er dessverre LSKs mest underpresterende spiller i forhold til sine egne evner og jeg har vanskelig for å se hvordan dette kan snu.

                            At han spiller på det norske landslaget kan neppe brukes som et kvalitetsstempel?
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5096

                              Jeg er stort sett enig med superbøffern sine betrakninger her, og i lys av dette provoserte det meg at Espen måtte gi kapteinsbindet til Riise i går, når Kippe gikk ut.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7055

                                Opprinnelig skrevet av antikris
                                Det jobbes forhåpentligvis for å beholde Nordtveit ut sesongen. PSA er jo ikke tilbake før senest på høsten.
                                PSA er vel sannsynligvis ute for resten av sesongen, ikke bare ut vårsesongen?
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Slakter Fjes
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2006
                                  • 288

                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  PSA er vel sannsynligvis ute for resten av sesongen, ikke bare ut vårsesongen?
                                  Før operasjonen var det snakk om at han kanskje blir klar mot slutten av sesongen. I etterkant av operasjonen har det gått, om ikke tregt, så i hvertfall ikke raskere enn forventet med kneet. Om vi får se Pål på banen igjen i år tror jeg det er for tidlig å si noe om, men jeg fikk inntrykk av at det ennu var et godt stykke igjen.
                                  "And I never thought this life was possible.
                                  You're the yellow bird that I've been waiting for."
                                  Bright Eyes - Poison Oak

                                  Kommentar

                                  • kinstad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2007
                                    • 406

                                    Deilig kamp i går. Ikke det at spillet var så betryggende, men at vi fikk med oss et poeng her var flaks. Og det er jammen på tide at vi har litt tur vi også etter all elendigheten som har rammet oss så langt. Selfølgelig hadde det vært bedre å vunnet, men jeg tror vi skal være ekstremt fornøyd med uavgjort i denne kampen. Jeg syntes det er viktig at vi holder de lagene vi har passert under oss (som jeg er sikker på styrker mentaliteten til spillerene i lengden), og ser dette ene poenget som ganske viktig.

                                    Hestemøkk
                                    ________
                                    -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                    Kommentar

                                    • erikh
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2008
                                      • 443

                                      Angående Nordtveit

                                      Synes vi merker savnet av Nordtveit i går, og er overrasket over hvor mange STORE og enkle feil vidar riseth begår bak der. han skaper noen ordentlige farligheter og har flaks som ikke blir hardere straffet. Mot sandefjord serverer han Mjelde ballen med en forferdelig klarering og Mjeldes påfölgende scoring blir feilaktig annulert så vi vinner matchen. i går også gjör han flere merkelige ting. er i hvertfall ikke en bidragsyter til trygghet bak der hvilket hans rutine burde medföre at han er.

                                      Når det gjelder Nordtveit håper og tror jeg vi får beholde han ut sesongen. ser heller ikke helt hvorfor wenger skulle önske han tilbake nå, i og med at jeg ikke tror han vurderer håvard klar for förstelagsdiskusjonen. wenger har vist og sagt at han önsker bedre matching for nordtveit enn det han får på reservelaget, og det må jo da passe ypperlig med ukentlig spill i tippeligaen og cupen!?? når nordtveit i tillegg trives tilsynelatende bra, ser jeg ingen grunn til at han skal dra midtveis i sesongen.

                                      Når det kommer til Riise synes jeg han får ufortjent mye pepper både her og ellers i Norge. Jeg ser argumentasjonen til kritikerne her på forumet, og skjönner tildels frustrasjonen, men må samtidig mane til en realistisk og rettferdig bedömming av hans innsats og skader

                                      1) Riise har jevnt over värt en av våre desidert beste spillere de siste tre/fire sesongene, med tanke på offensiv kreativitet og assists, samt innsats. Når det gjelder innsatsen, så kan jeg innrömme at han i går så ut til å tenke på å holde seg skadefri til landskamp, men synes det er mer i enkeltmatcher han har fremstått slik. stort sett er riise veldig aggressiv og möter med glödende vilje og innsats i kamp. han löper alltid MYE.

                                      2) jeg skjönner jävlig godt at Riise vil väre forsiktig nå og heller gå av fem ganger for tidlig enn å spille for lenge en gang. Der er krystallklart for alle og enhver (inkludert björn helge selv) at han har potensiale til å spille fotball i bedre ligaer enn den norske, med både den ökonomiske og sportslige biten som fölger med det. Da sier det seg selv at det må väre ekstremt frustrerende om man aldri får oppleve det pga en gal trener (les: Uday). jeg unner BHR et proffeventyr, og hvis det betyr at han må se passiv ut i 10 tippeligakamper spredd utover 80 et eller annet for å holde seg skadefri, så er det helt greit for min del med tanke på hva han har bidratt med i de 70 andre.

                                      3) Det er også på tide at noen nevner at BHR (i en sesong hvor mange hevder han har värt en bortskjemt katastrofe) er en av toppscorerne i LSK denne sesongen.

                                      PS. jeg ser nå at mange roper etter Tokstad. slapp av. den entusiasmen man opplever som fan når man ser en ung og fremadstormende spiller prestere greit kan väre overdreven. det finnes masse potensiale i tokstad, men per nå er han ikke klar for ukentlig tippeligaspill. det samme gjelder bolly, ringstad, og gabrielsen

                                      Kommentar

                                      • Loddet
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 325

                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Om han er sympatisk eller ikke er totalt irrelevant for min vurdering av han som spiller.

                                        Min kritikk kommer ikke som et resultat av Lyn-kampen (les det jeg skriver), men heller fordi han har vist en fallende form i veldig lang tid, usedvanlig evne til å bli frisk til landslagsturer og det motsatte i LSK-sammenheng, periodevis sterke uttrykk av misnøye mot klubben og et selvbilde oppblåst til dimensjoner. BHR er dessverre LSKs mest underpresterende spiller i forhold til sine egne evner og jeg har vanskelig for å se hvordan dette kan snu.

                                        At han spiller på det norske landslaget kan neppe brukes som et kvalitetsstempel?
                                        Du skriver at om han er sympatisk eller ikke har ingen innvirkning på din vurdering av han som spiller. Vel, greit nok det, men jeg ber samtidig om forståelse at jeg tolker deg annerledes når du i løpet av to innlegg lirer av deg sitater som "tydelig setter seg forran klubben", "et selvbilde oppblåst til dimensjoner", "usedvanlig evne til å bli frisk til landslagsturer". At det ikke på noe som helst måte har innvirkning på din vurdering av han som spiller fremstår på den bakgrunn som merkelig. Men for all del, du vet nok best selv.

                                        At han trekker seg i duellene og underpresterer er jeg i og for seg enig i. Det at han underpresterer, eller rett og slett er skadet, er etter min mening en av (de flere) grunnene til at vi gjør det dårlig i år. Det laget LSK stiller med i år trenger spillere som gjør det litt utenom det gjennomsnittlige vanlige. I de to kampene vi ha vunnet har vi sett dette fra Nosa og (trodde jeg aldri skulle si det) Sundgot. De har vært helt avgjørende for seirene våre, på samme måte som Riise kan være det.

                                        Det betyr ikke at jeg er uenig med deg at vi burde selge han. Om han fortsetter som mot Lyn har vi ikke særlig mye nytte av han (selv om alternativene ikke akkurat er særlig gode). Mitt poeng var uansett at Riise har levert mange gode sesonger, og jeg mener han ikke fortjener den hetsen man legger opp til her.

                                        Og for å avslutte med nok en ting vi er enige om: Nei, landsen er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          Opprinnelig skrevet av erikh
                                          Når det kommer til Riise synes jeg han får ufortjent mye pepper både her og ellers i Norge. Jeg ser argumentasjonen til kritikerne her på forumet, og skjönner tildels frustrasjonen, men må samtidig mane til en realistisk og rettferdig bedömming av hans innsats og skader

                                          1) Riise har jevnt over värt en av våre desidert beste spillere de siste tre/fire sesongene, med tanke på offensiv kreativitet og assists, samt innsats. Når det gjelder innsatsen, så kan jeg innrömme at han i går så ut til å tenke på å holde seg skadefri til landskamp, men synes det er mer i enkeltmatcher han har fremstått slik. stort sett er riise veldig aggressiv og möter med glödende vilje og innsats i kamp. han löper alltid MYE.

                                          2) jeg skjönner jävlig godt at Riise vil väre forsiktig nå og heller gå av fem ganger for tidlig enn å spille for lenge en gang. Der er krystallklart for alle og enhver (inkludert björn helge selv) at han har potensiale til å spille fotball i bedre ligaer enn den norske, med både den ökonomiske og sportslige biten som fölger med det. Da sier det seg selv at det må väre ekstremt frustrerende om man aldri får oppleve det pga en gal trener (les: Uday). jeg unner BHR et proffeventyr, og hvis det betyr at han må se passiv ut i 10 tippeligakamper spredd utover 80 et eller annet for å holde seg skadefri, så er det helt greit for min del med tanke på hva han har bidratt med i de 70 andre.

                                          3) Det er også på tide at noen nevner at BHR (i en sesong hvor mange hevder han har värt en bortskjemt katastrofe) er en av toppscorerne i LSK denne sesongen.
                                          1. Ja, Riise har vært en av de beste i gult de siste årene, det er det absolutt ingen tvil om, og det er heller ingen som sier noe annet. Det jeg sier er at han har vist en fallende formkurve over lang tid (vi snakker år) og økende skadefrekvens.

                                          2. Du blander kortene. At BHR ble drevet rovdrift på under T.N. er opplest og vedtatt. Det jeg sier er at han trekker seg i dueller, ikke tar de tunge løpene hjem og er generellt redd for beina sine når han spiller. Det har han ikke vært før, noe han har blitt nå som proffdrømmen er nærmere. Husk Zane.

                                          3. At BHR har vært en av toppscorerne i LSK sier dessverre mer om LSK enn om BHR.

                                          BHR er i mine øyne fortsatt den spilleren som underpresterer mest i forhold til eget nivå og er tilsynelatende kun fokusert på hvor fort han kan komme seg ut i en bakgårdsliga i Europa heller enn å vinne fotballkamper med LSK. Dessverre.
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎