Kamptråd 3. runde i cupen: Asker Fotball - Lillestrøm SK 17 juni. kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    Var det ca 1700 tilskuere John Herwig Carlsen sa? Synes han snakket om rekord, men lydanlegget var ikke noe å skryte av.

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      Opprinnelig skrevet av KFL41
      Var det ca 1700 tilskuere John Herwig Carlsen sa? Synes han snakket om rekord, men lydanlegget var ikke noe å skryte av.
      1712 for å være nøyaktig
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        Opprinnelig skrevet av Hexaphim
        Jeg ble også satt ut av disse høydepunktene. På dem virket det som at LSK ble rundspilt av Asker, og at Asker i hvert fall skulle hatt én straffe da Gabrielsen taklet. Var det virkelig så ille?
        Igjen; det var klar hands når Asker spilleren "fikk" ballen av Espen Søgård (?). Ergo skulle det aldri ha vært straffe uansett.
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          He he. Det siste fikk TV2 naturligvis ikke med seg, det ville jo igjen stilt LSK i et positivt lys så det måtte unnlates.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • meg
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 290

            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
            TV2 vinkler LSK negativt er el ikke akkurat noen bombe. Og istedenfor å vise tre situasjoner, kunne de nøyd seg med den ene: Lunan Gabrielsen. Den luktet nokså klar straffe.

            Pussig det der, når SK Brann får 2 latterlige straffer og masse andre avgjørelser med seg i en og samme kamp (vs Odd) nevnes det ikke i det hele tatt. Det samme med alle de billige straffene de vanligvis mottar i løpet av en sesong.

            Når LSK for en gangs skyld får en dommeravgjørelse med seg, er det derimot straks "en sak" for TV2-sportens nokså vridde medarbeidere. Som benytter enhver anledning, liten eller stor, til å rakke ned på LSK. Og sånn har det vært i årevis. Pga. av denne stadige favoriseringen er det derfor feil for sporten at TV2 får formidle fotball.
            Vi er vel ikke litte granne paranoide er vi vel? Sikker på at ikke tv2 styres av CIA og FBI også?
            Syntes det var helt greit at de viste alle de tre situasjonene jeg ("Fellinga" til Otto, offsiden til Asker og fellinga til Gabrielsen)
            "Fellinga" til Otto ser jo alle at ikke er straffe, offsiden ser man ikke noe godt på tv, men det er en annullering der som er kjekt å få med seg på en oppsummering. Fellinga til Gabrielsen skulle ha vært straffe og det er vel ikke så rart at de fokuserer på det da?

            Kan du fortelle meg hva du mener TV2 burde ha fylt oppsummeringen med i stede??
            8..)pass deg, de ser deg8..)
            Gul og svart
            Team Wenche Myhre

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2858

              Virker for meg når jeg har sett høydepunktene at LSK til tider ble rundspilt. Vi ble jo spilt fullstendig rundt på noen av angrepene dems mens vi stort sett hadde dødballer. Fellinga til Lunan virka som en helt soleklar straffe også, der er vi heldige.
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                Angående offsiden la jeg merke til at linjemann vinket allerede da frisparket var slått. Så den er helt håpløs å avgjøre om var rett ut fra tv-bildene, men vi får gå ut fra at den var korrekt vinket.

                Kommentar

                • Fuglefar
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2006
                  • 202

                  TV2 vs. NRK

                  For de som ikke liker vinklinga til TV 2, så er det faktisk et godt alternativ på NRK. Sporten etter nyhetene i går viste et litt fyldigere referat fra Føyka stadion, enn det TV2 tok seg tid til. Her var det flere klipp fra nesten-sjanser og et litt mer reflektert bilde av det som skjedde på banen.

                  Til TV2 sitt forsvar så var det faktisk utrolig at Asker ikke scora i første omgang. De spilte seg igjenom LSK forsvaret gang på gang. Mens LSK hovedsaklig prøvde på langpassninger og innlegg til Riise og Myklebust, som faktisk var ett til to hoder lavere enn backrekka til Asker.
                  Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    Opprinnelig skrevet av Fuglefar
                    For de som ikke liker vinklinga til TV 2, så er det faktisk et godt alternativ på NRK. Sporten etter nyhetene i går viste et litt fyldigere referat fra Føyka stadion, enn det TV2 tok seg tid til. Her var det flere klipp fra nesten-sjanser og et litt mer reflektert bilde av det som skjedde på banen.
                    Hvilken sending? Har sett gjennom både Kvledsnytt og Dagsrevyen 21 uten å finne noe. Gode muligheter for å finne reportasjen på nett.

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                      Hvilken sending? Har sett gjennom både Kvledsnytt og Dagsrevyen 21 uten å finne noe. Gode muligheter for å finne reportasjen på nett.

                      Kommentar

                      • Emil B
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 5921

                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Hvilken sending? Har sett gjennom både Kvledsnytt og Dagsrevyen 21 uten å finne noe. Gode muligheter for å finne reportasjen på nett.



                        Er vel ganske likt det som var på tv2??

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          Er vel bare og legge seg langflat og innrømme at vi hadde griseflaks som ikke lå under til pause. Men det driter jeg i for vi er videre.

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            Opprinnelig skrevet av meg
                            Vi er vel ikke litte granne paranoide er vi vel? Sikker på at ikke tv2 styres av CIA og FBI også?
                            Syntes det var helt greit at de viste alle de tre situasjonene jeg ("Fellinga" til Otto, offsiden til Asker og fellinga til Gabrielsen)
                            "Fellinga" til Otto ser jo alle at ikke er straffe, offsiden ser man ikke noe godt på tv, men det er en annullering der som er kjekt å få med seg på en oppsummering. Fellinga til Gabrielsen skulle ha vært straffe og det er vel ikke så rart at de fokuserer på det da?

                            Kan du fortelle meg hva du mener TV2 burde ha fylt oppsummeringen med i stede??
                            8..)pass deg, de ser deg8..)
                            Jeg behøver ikke være paranoid for å vite at TV2-redaksjonen er spekket med Brann-fans og andre LSK-hatere, og trenger heller ikke kunne mye fotballhistorie for å vite at et av de lagene som har feid gresset med Brann aller flest ganger opp gjennom årene, spesielt i Bergen, er nettopp LSK.

                            You do the math.

                            Av de sjansene som vises på TVbrann2 fra førsteomgangen unnlates glatt den største, dobbeltsjansen der LSK header først i stolperoten, så rett over. De vile vel gi et inntrykk av at Asker hadde LSK i kne og fortjente straffer, og til slutt mere enn cup-exiten de fikk med seg. Slik er naturligvis ikke realiteten. Muligens Asker skulle hatt en straffe på Gabrielsens felling, men det fikk de ikke. LSk har opplevd det samme flere ganger i serien så langt i år, uten å oppleve noen tilsvarende støtte/fokus fra TVbrann2-sporten i etterkant.
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              Opprinnelig skrevet av Emil B
                              http://www1.nrk.no/nett-tv/sport/spill/verdi/102735

                              Er vel ganske likt det som var på tv2??
                              Nrk tar ikke med tre Askersituasjoner i første. Samma det. Glimt neste.

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2281

                                Jeg behøver ikke være paranoid for å vite at TV2-redaksjonen er spekket med Brann-fans og andre LSK-hatere, og trenger heller ikke kunne mye fotballhistorie for å vite at et av de lagene som har feid gresset med Brann aller flest ganger opp gjennom årene, spesielt i Bergen, er nettopp LSK.

                                You do the math.

                                Av de sjansene som vises på TVbrann2 fra førsteomgangen unnlates glatt den største, dobbeltsjansen der LSK header først i stolperoten, så rett over. De vile vel gi et inntrykk av at Asker hadde LSK i kne og fortjente straffer, og til slutt mere enn cup-exiten de fikk med seg. Slik er naturligvis ikke realiteten. Muligens Asker skulle hatt en straffe på Gabrielsens felling, men det fikk de ikke. LSk har opplevd det samme flere ganger i serien så langt i år, uten å oppleve noen tilsvarende støtte/fokus fra TVbrann2-sporten i etterkant.
                                Er du seriøs? At en av norges største mediaaktører skal drive et korstog mot LSK er vel å overvurdere LSKs betydning i nyhetsbildet, eller?

                                Selvsagt vises Asker-sjansene og de kontroversielle situasjone bak hos LSK. Det er vel ingen som benekter at LSK sikkert var best og alle forventet at LSK skulle vinne, men hvisomatte Asker hadde fått straffene og målet hadde cupsensasjonen vært et faktum. LSK avansement lå i aller høyeste grad
                                i menneskelig bedømingsevne i denne kampen, og vi skal være glad for
                                at dommeren etter alle solemerker ikke hadde Asker på oddsen.

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  La meg returnere spørsmålet: hvor seriøst er det å tro at dommere spiller på oddsen i kamper de selv skal dømme?

                                  Og for å svare på ditt spørsmål: korstog - nei, neppe. At de misliker LSk som klubb: definitivt. Bare å se previews som de lager opp mot alle kamper mellom LSK og Brann, det, og studere vinklingen der litt kritisk.

                                  Eksempel: den oppdiktede legenden om Occeans albuer mot stakkars Opdal osv osv.

                                  Forøvrig har LSK en nokså massiv bedydning i mediabildet. Fotball vies virkelig mye oppmerksomhet, og få ytterst klubber vies like mye tid som LSK i media.

                                  LSK er en av de store publisitetsvinnerne, noe vi kan være glade for.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • Fuglefar
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2006
                                    • 202

                                    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                    La meg returnere spørsmålet: hvor seriøst er det å tro at dommere spiller på oddsen i kamper de selv skal dømme?

                                    Og for å svare på ditt spørsmål: korstog - nei, neppe. At de misliker LSk som klubb: definitivt. Bare å se previews som de lager opp mot alle kamper mellom LSK og Brann, det, og studere vinklingen der litt kritisk.

                                    Eksempel: den oppdiktede legenden om Occeans albuer mot stakkars Opdal osv osv.

                                    Forøvrig har LSK en nokså massiv bedydning i mediabildet. Fotball vies virkelig mye oppmerksomhet, og få ytterst klubber vies like mye tid som LSK i media.

                                    LSK er en av de store publisitetsvinnerne, noe vi kan være glade for.

                                    Hvis LSK er så mye i media som du sier, og TV2 er den kanalen som sender dette, så fårstår jeg ikke ditt problem.
                                    TV2 har faktisk tatt opp en del kritiske ting anngående LSK. Ja og til tider fokusert litt i overkant på disse. Men når vi har hatt Fjøra og Nordlie i klubben er det ikke så rart. De har hele tiden snakka i stoer ord og brukt pressen for det den var verd. Når solskinnshistoriene ikke er der mer, så har de prøvd å finne andre saker å skrive om. (Eks. beintaklina til Heinz eller andre merkelige avgjørelser i styret som bortvisning av Pål Strand, eller idiotiske salg av Shane og Whermann.)
                                    Jeg har jo faktisk hørt en del skryt om LSK også på tv2.

                                    Dessuten har vel LSK ikke hvert så mye i media i år som de var før. Ergo publiseres det artikkler om de lagene som ligger øverst på tabellen, og en skjelden gang kommer det noe om de som ligger lengre ned.
                                    Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9365

                                      Kredd til Kaarmo Foto for bilde av Nosa!!!

                                      Kommentar

                                      • Fjeller'n
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 905

                                        Jeg ser det er noen virkelig hardbarkede fugler der.Fuglen til høyre på bildet for Hr. Jordbakke har faktisk utviklet nebb. Imponerende.


                                        Stian
                                        "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎