Nyheter juli 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    lsk.no



    Overgangspenger til LSK for Heinz

    Det ble for kort tid siden klart at Heinz Müller fortsetter sin karriere i tyske Mainz. LSK får dermed overgangspenger for salget.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      lsk.no

      LSK til semifinale i Gothia cup!

      Fredag kveld spiller LSKs 94-lag semifinale i svenske Gothia cup. - Vi har ennå ikke spilt vår beste kamp, sier lagets trener, Dario Barasic.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        e24

        DnB Nors sponsorsjef har gjennomgått markedet og tror på en halvering i klubbenes sponsorinntekter i løpet av 2009 og 2010.
        Det betyr i så fall et inntektstap på over 250 millioner kroner i eliteserien.
        VG og E24 har snakket med flere sponsorer som nå trekker seg ut grunnet trange økonomiske tider.

        Entra Eiendom og skadeskutte Notar, sponsorer som har brukt millionbeløp på klubber som Rosenborg, Bodø/Glimt, Lillestrøm, Vålerenga, Brann og Start, trekker seg nå ut.
        – Vi har skrudd igjen kranen. For oss er sponsoravtaler penger ut av vinduet. Vi får lite igjen for å sponse de store klubbene, sier informasjonssjef Erik Pettersen i Notar.

        Han mener prisen på sponsorpakkene i de store klubbene nå er så høy at de rette og slett ikke er verdt pengene.
        – Salget av klubbenes sponsorpakker har vært som å selge vann i Sahara, mener han.

        Styreleder i Lillestrøm Per Mathisen er på begge sider av bordet. Gjennom Åkrene Mek. AS har han sponset LSK i mange år.
        – For vår del er det realistisk at sponsorinntektene blir ti prosent lavere en budsjettert i år. Jeg håper det ikke blir lavere, sier Mathisen.

        Han anslår at pengeforbruket i norsk fotball må ned 25 prosent (rundt 400 mill. kr. i eliteserien) for at klubbene skal gå i balanse.

        Her er tabellen som viser den store veksten i sponsorinntektene; og som får Jacob Lund til å tro på et krakk som rammer norsk fotball knallhardt.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          lsk.no

          Ferietid på Åråsen

          Denne uken har det vært en velfortjent ferieuke på Åråsen, men mandag starter alvoret igjen.

          Kommentar

          • hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

            GABRIELSEN MATCHVINNER DA G17-LANDSLAGET VANT FALKENBERG CUP





            Med 2-1-seier over Island i siste kamp gikk det norske G17-landslaget seirende ut av Falkenberg Cup.

            Klart best

            Norge var det førende laget de første tjue minuttene av kampen, men uten å få uttelling. Istedet dabbet det noe av mot slutten av omgangen og det var Island som tok ledelsen før pause etter en misforståelse i de bakre rekkene hos Norge.

            I andreomgang tok Norge igjen over og nå ble også overtaket belønnet i form av scoringer. Thomas Drage utliknet til 1-1, før Ruben Gabrielsen ble matchvinner da han skallet inn en corner fra Ørjan Hopen bare to minutter før full tid.

            Kampfakta:

            Norge - Island 2-1 (0-1)

            Sted: Falkenberg IP, Sverige

            Tilskuere: 120

            Dommer: Håkan Grahn-Gustavsson, Sverige

            Gule kort: Fredrik Gulbrandsen og Erik Benjaminsen, Norge. Andri Adolphsson og Hilmar Arni Halldorsson, Island

            Mål: 0-1 Andri Adolphssson (29.min), 1-1 Thomas Drage (45.min), 2-1 Ruben Gabrielsen (88.min)

            Norge (4-4-1-1): Joakim Riis Rønnevig (Eirik Holmen Johansen 41.min) - Sebastian Troupe (Mergrim Bereqi 77.min), Hugues Wembangomo, Martin Bjørnbak, Simen Solbak (Ørjan Hopen 65.min) - Ruben Gabrielsen, Markus Henriksen, Kristoffer Lie Løkberg (Håkon Langdalen 56.min), Erik Benjaminsen (Emmanuel Nii Ashitey Amarh 69.min) - Fredrik Gulbrandsen (Thomas Drage 41.min) - Mushaga Bakenga.

            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

            Kommentar

            • Håkon Henriksen
              Administrator
              • Nov 2003
              • 6411

              I dagens papir VG (finner ikke noe på nettet enda)

              Bjørn Helge Riise klar for Fullham.

              Riise blir Fullhams tredje normann, prisen skal ifølge VG ligge på mellom 15-20 mill.
              Riise vil bli presentert som Fullhamspiller i morgen mandag.
              Håkon Henriksen
              -
              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
              -
              ALT FOR FUGLA

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                VG

                Bjørn Helge Riise klar for Fulham

                Av Knut Espen Svegaarden 19.07.2009 kl. 09:23
                Kilde: VG

                (VG) Bjørn Helge Riise (26) skal være klar for Fulham i Premier League. Etter det VG vet ligger overgangssummen på 15-20 millioner kroner.

                Fulham, som har Brede Paulsen Hangeland og Erik Nevland i stallen, har lenge jaktet på yngstemann Riise.

                Det ble lagt inn et bud tidligere i sommer, men det ble avslått fordi det var for lavt, trolig i underkant av 10 millioner kroner.

                LSK fornøyd
                London-klubben har fulgt Riise lenge, både i Lillestrøm og på det norske landslaget. Klubbens manager, Roy Hodgson, har selv vært på Åråsen denne sesongen.

                Nå har Fulham kommet opp med et bud som tilfredsstiller Lillestrøm, trolig et sted mellom 15 og 20 millioner kroner.
                Dermed får Bjørn Helge Riise oppfylt sitt ønske om å komme seg videre i karrieren, Roy Hodgson får sin mann til høyresiden av midtbanen og Lillestrøm får noe de virkelig trenger: Penger i kassen.

                Presenteres i morgen
                LSK har lenge sagt at de ønsker å selge, bare prisen er den rette. Nå er den altså det. Samtidig mister LSK en av sine beste spillere. Og det er ikke gitt at trener Henning Berg får bruke noen av pengene til å erstatte sin mest verdifulle midtbanespiller.

                VG vet at Riise skal presenteres i Fulham-drakt i morgen.

                Fulham kom på en noe overraskende 7. -plass i forrige sesongs Premier League.

                Det lyktes ikke VG å få kontakt med Bjørn Helge Riise i går kveld.

                (VG) Bjørn Helge Riise (26) skal være klar for Fulham i Premier League. Etter det VG vet ligger overgangssummen på 15-20 millioner kroner.

                Kommentar

                • KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

                  LSK.no



                  250 000 kroner til LSK
                  Grasrotandelen fortsetter å tilføre LSK penger. Nå har tiltaket rundet
                  250 000 kroner.

                  Kommentar

                  • vollafugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2006
                    • 978

                    Legger inn denne på grunn av uttalelser fra Grønlund:

                    TIL FULHAM: Bjørn Helge Riise skal være klar for Premier League-klubben Fulham. Foto: Kyrre Lien/SCANPIX
                    Men Lillestrøm vil ikke bekrefte overgangen.

                    Bjørn Helge Riise blir lagkamerat med Erik Nevland og Brede Hangeland i Fulham, melder VG søndag.
                    Fulham har lenge jaktet på lillebror Riise, og la tidligere i sommer inn et bud som ble avslått fordi det var for lavt - trolig i underkant av ti millioner kroner.
                    Nå har Fulham kommet med et nytt bud, trolig mellom 15 og 20 millioner kroner, noe som skal ha blitt godtatt av Lillestrøm.
                    Vil ikke bekrefte
                    Daglig leder i Lillestrøm, Frank Grønlund, vil imidlertid ikke bekrefte overgangen.
                    - Det vil jeg ikke kommentere, sier en ordknapp Grønlund til Nettavisen.
                    - Men det er ingen papirer som er skrevet under, legger han til.
                    - Så Riise er ikke på vei til Fulham?
                    - Jeg kan bekrefte at hvis han er solgt er det jeg som signerer papirene. Og det har jeg ikke gjort, svarer Grønlund.
                    Selger ved god nok pris
                    Bjørn Helge Riises agent Tore Pedersen svarer at «han er opptatt akkurat nå» når Nettavisen prøver å komme i kontakt med ham.
                    Lillestrøm har lenge sagt at de vil selge Riise, men bare dersom prisen er god nok.
                    Nå kan klubben få etterlengtede penger inn på konto - samtidig som lagets kanskje største stjerne forsvinner fra klubben som fortsatt kjemper om å unngå nedrykk fra Tippeligaen.
                    Ifølge VG presenteres Riise i Fulham-drakt i morgen.

                    Kommentar

                    • KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

                      RB-papir

                      Uvisst om Nordveit fortsetter
                      Åråsen: Denne uken skulle det etter planen være klart om Håvard Nordveit fortsetter i LSK eller vender tilbake til London og Arsenal. 1. august utløper låneavtalen mellom klubbene. Fortsatt venter sportsdirektør Torgeir Bjarmann på en avklaring omkring Nordveits framtid. -Vi har ennå ikke hørt noe fra Arsenal om Nordveit fortsetter på Åråsen eller ikke, sier Bjarmann.

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648





                        Belsvik: - Trist å miste en så god spiller

                        Petter Belsvik tror Bjørn Helge Riise har det som skal til for å lykkes i Premier League.

                        Bjørn Helge Riise er formaliteter unna en overgang til Fulham. Lillestrøms assistenttrener Petter Belsvik innrømmer at det blir tøft for klubben når dens største stjerne forsvinner ut døra på Åråsen.

                        - Det er trist å miste en så god spiller. Dette gjør ikke stallen vår sterkere selvfølgelig. Jeg vil ikke kalle det for en krise, men utfordringen blir større fremover, sier Belsvik til TV 2 Sporten.

                        Les også: Nevland: - Moro med ny norsk lagkamerat

                        - Ønsker ham lykke til
                        Han legger ikke skjul på at klubbens økonomiske situasjon gjør at det er vanskelig å takke til gode millioner i kassa.

                        - Det ligger selvfølgelig et økonomisk aspekt bak overgangen. Slik den økonomiske situasjonen er, må vi godta overganger som kan hjelpe klubben, sier Belsvik.

                        Den tidligere måltyven Belsvik tror også Riise har de kvalitetene som trengs for å lykkes i det mange mener er verdens beste liga.

                        - Jeg tror Bjørn Helge kan fikse overgangen til Premier League. Han er meget profesjonell og ærgjerrig. Vi ønsker ham lykke til og krysser fingrene for videre suksess, sier han.

                        Flere løse tråder
                        Det kan komme flere endringer på Lillestrøm-laget i sommer, men Belsvik håper også at noen av de rundt 15-20 millionene Lillestrøm er ventet å få for Riise kan brukes på forsterkninger.

                        - Denne overgangen gjør det kanskje mulig for å se oss om etter erstattere og ytterligere forsterkninger. Vi har noen løse tråder som skal avgjøres i sommer. Rundt den første august vil Arsenal avgjøre hva de velger å gjøre med Håvard Nordtveit. I tillegg vil vi vurdere om vi henter tilbake Steinar Pedersen fra Godset.

                        Kommentar

                        • KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

                          vg.no

                          LSK benekter salgsavtale med Fulham

                          TIL FULHAM: Bjørn Helge Riise nærmer seg Fulham, men ledelsen i klubben vil si minst mulig foreløpig. Foto: Scanpix


                          Av Wegard Bakkehaug og Gunnar Bøthun 19.07.2009 kl. 21:33 Kilde: VG NETT
                          (VG Nett) Lillestrøm vil ikke bekrefte at Bjørn Helge Riise er på vei til Premier League-klubben Fulham.


                          I dag tidlig avslørte VG at Bjørn Helge Riise er klar for Fulham, og dermed blir lagkamerat med Brede Hangeland og Erik Nevland.

                          Styreleder i klubben, Per Mathisen, benekter imidlertid overfor VG Nett at det foreligger noen avtale med London-klubben.

                          - Jeg vil verken bekrefte eller kommentere noe i denne saken. Det er ingenting å kommentere, for det er ingen salgsavtale på plass for Bjørn Helge Riise. Ingenting er endelig, sier han.

                          Ifølge kilder i LSK-miljøet VG Nett har vært i kontakt med søndag, har det pågått forhandlinger mellom Lillestrøm og Fulham de siste.

                          Dette vil ikke Mathisen bekrefte.



                          - Jeg vil ikke kommentere det. Jeg er på ferie, sier han, og henviser videre til sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

                          Heller ikke Riises agent, Tore Pedersen, vil kommentere saken overfor VG Nett. Også han henviser til sportsdirektøren.

                          VG Nett har ikke lykkes i å komme i kontakt med Bjarmann i dag.

                          Nevland gleder seg

                          Fulham-spiss Erik Nevland sier til VG Nett at han gleder seg til å få en ny landsmann som lagkamerat i Fulham - dersom det stemmer at Riise er klar for London-klubben.


                          GLEDER SEG: Erik Nevland er meget positiv til å få nok en nordmann til Fulham. Foto: AP

                          - Jeg har kun lest om dette på nettet, sier han.

                          Les også: Hat trick fra Nevland på åtte minutter

                          VG meldte tidligere i dag at lillebror Riise skal presenteres i Fulham-drakt i morgen, mandag. Fulham har trening i London i morgen, men Nevland har ingen anelse om Riise vil dukke opp der. Han forteller også at klubbens manager Roy Hodgson ikke har snakket med ham om Bjørn Helge Riise.

                          - Nei, men det kan jo være at han har snakket med andre enn meg, sier Nevland.

                          - Riise er god nok



                          Espen Søgård, som har 12 sesonger bak seg i Lillestrøm, tror Riise har det som skal til for å spille i det som mange mener er verdens beste liga.

                          - Jeg tror absolutt han er god nok for Fulham, han har innstillingen som trengs, og jobber hardt. Jeg håper han lykkes i Fulham, og tror han gjør det også, sier han til VG Nett.

                          Vet ikke sikkert

                          Søgård presiserer at han ikke kjenner overgangssaken annet enn fra mediene, da Lillestrøm-spillerne har hatt ferie den siste uken.

                          - Vi får se om han dukker opp på trening i morgen, vi får nok litt mer informasjon rundt denne saken da, sier midtbanesliteren.

                          Bjørn Helge Riise har ikke svart på VG Netts henvendelser i dag

                          (VG Nett) Lillestrøm vil ikke bekrefte at Bjørn Helge Riise er på vei til Premier League-klubben Fulham.

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            Håper å hente Riise-erstatter

                            http://www.rb.no/lsk-magasinet/article4470838.ece

                            ÅRÅSEN:

                            LSK-leder Per Mathisen håper et salg av Bjørn Helge Riise vil gi klubben midler til å hente inn en verdig erstatter for landslagsspilleren.

                            Martin Holterhuset

                            Publisert 19.07.2009 kl 23:06
                            Oppdatert 20.07.2009 kl 07:16

                            I dag presenteres Bjørn Helge Riise trolig som Fulham-spiller. Ifølge VG er sunnmøringen klar for London-klubben og prislappen skal ligge på mellom 15 og 20 millioner kroner.


                            LSK-leder Per Mathisen presiserer overfor Romerikes Blad at ingenting er klart omkring Riises framtid.
                            – Har Fulham kommet med et konkret bud på Bjørn Helge Riise?
                            – De har henvendt seg til oss, men jeg vil ikke si om det kun er et forhandlingsforslag eller et konkret tilbud, sier Mathisen.


                            Håper på penger


                            Bjørn Helge Riise eies av investeringsselskapet LSK Invest AS. Et eventuelt spillersalg vil derfor i utgangspunktet ikke tilfalle klubben LSK, men investeringsselskapet hvor klubben eier rundt 17 prosent.
                            LSK-leder Per Mathisen håper et eventuelt spillersalg vil gi klubben en andel til å hente inn en erstatter for landslagsspilleren.
                            – Ingenting er klart rundt Riise, men hvis han skulle bli solgt håper og regner vi med at en andel av salgssummen tilfaller klubben, sier LSK-leder Per Mathisen.
                            LSK og LSK AS, som eies 100 prosent av LSK, er to av til sammen ti deleiere i LSK Invest. Totalt sitter derfor LSK med omkring 17 prosent av eierandelen i LSK Invest.

                            LSK-vennlig


                            – Vi har et håp om at hvis de rette investeringsobjektene skulle dukke opp, så vil vi få bruke deler av summen på erstatninger, sier Mathisen.
                            Khaled Mouelhi, Olivier Occean og Magnus Myklebust eies også av investeringsselskapet. Tidligere har de solgt Trond Olsen og Simen Brenne. Nå tyder alt på at Bjørn Helge Riise gir ny avkastning til selskapet.
                            – Sportsklubben og LSK Invest har et meget godt samarbeid og selskapet er naturlig nok svært LSK-vennlig. Derfor er det grunn til å tro at de gir oss en andel, forteller LSK-lederen.
                            Mathisen tror ikke det er aktuelt å investere i spillere som allerede er å finne på Åråsen.

                            Ordknapp


                            Tidligere denne måneden skrev Romerikes Blad at Fulham var den klubben som ble hyppigst nevnt i agentmiljøer når det gjaldt mulig Riise-overgang.
                            Tore Pedersen som jobber med Riise ønsket ikke å bekrefte et salg da Romerikes Blad snakket med ham i går.
                            – Jeg ønsker ikke kommentere noe mer omkring den saken, sa Pedersen.
                            Heller ikke LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann ville uttale seg om Riises framtid.
                            – Jeg ønsker ikke kommentere noe før det eventuelt er klart, sa Bjarmann.

                            Kommentar

                            • int
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Aug 2006
                              • 32



                              Dekk-forhandler Tommy Sharif kan gni seg i hendene over mer enn salget av felger for tiden. Han tjener fett på overgangen til Bjørn Helge Riise.

                              Fotballklubben Lillestrøm får lite av pengene som Fulham nå skal betale for Englands-klare Bjørn Helge Riise, skriver VG mandag.

                              Riise eies nemlig i hovedsak av investorer rundt klubben, og det er de som nå får påfyll til fôret sitt.

                              Blant dem er styreleder Per Berg og dekk-forhandler Tommy Sharif.

                              Fulham betaler mellom 15 og 20 millioner for Riise. Kun 2,5 millioner havner til slutt hos Lillestrøm. Resten forsyner investorene seg av.

                              Last edited by int; 20.07.2009, 09:56.

                              Kommentar

                              • PA
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2004
                                • 500



                                Nordtveit i Nürnberg

                                ÅRÅSEN:
                                Håvard Nordtveit er i dag i Nürnberg for å se på forholdene i Bundesliga-klubben.



                                Arsenal ønsker å avslutte leieforholdet med LSK og vil at Håvard Nordtveit skal fortsette karrieren i Tyskland.
                                – Håvard sjekker om han vil være interessert i å spille for Nürnberg i dag, men er tilbake på trening tirsdag, sier LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann.
                                – Vil Nordtveit fortsette i LSK hvis han sier nei til tyskerne?
                                – Det er umulig å si. Alt er opp til Arsenal. Vi har sagt at vi vil ha ham med videre, og kan bare håpe det beste.
                                – Dere har spillere utleid til andre klubber. Vil dere hente noen av dem hjem?
                                – Vi vurderer å hente Steinar Pedersen tilbake fra Strømsgodset. Det blir jo enklere om Håvard Nordtveit forsvinner, men vil uansett være aktuelt, sier Torgeir Bjarmann

                                Kommentar

                                • int
                                  Medlem
                                  Bøffel
                                  • Aug 2006
                                  • 32



                                  Riise-dialogen med Fulham fortsetter

                                  ÅRÅSEN:
                                  Dialogen mellom LSK og Fulham angående overgang for Bjørn Helge Riise fortsetter i dag.

                                  – Vi er i samtaler, sier sportsdirektør LSKs Torgeir Bjarmann.
                                  – Forventer du en løsning i dag?
                                  – Umulig å si. Noen ganger går det raskt, andre ganger tar det tid. Men vi er i en positiv dialog, så jeg håper på en løsning.
                                  – Han vil eventuelt bli klar 1. august. Betyr det at han kommer til å spille for LSK mot Rosenborg på Lerkendal søndag?
                                  – Det har vi ikke snakket om så langt.
                                  – Kan det være aktuelt at Bjørn Helge fortsetter i LSK ut sesongen, og drar til Fulham i november?
                                  – Det er ikke diskutert, sier Torgeir Bjarmann.

                                  Kommentar

                                  • KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

                                    VG.no

                                    Bjarmann: - Lover ikke Riise-erstatter

                                    I DIALOG: Torgeir Bjarmann sier til VG Nett at det ikke er oppnådd enighet ennå mellom Fulham og Lillestrøm vedrørende salg av Bjørn Helge Riise. Foto: Scanpix

                                    Av Espen Solbakken 20.07.2009 kl. 10:30 Kilde: VG NETT

                                    (VG Nett) Torgeir Bjarmann forhandler nå med Fulham om Bjørn Helge Riise. Sportsdirektøren i LSK kan ikke love supporterne noen erstatter for landslagsspilleren.


                                    - I utgangspunktet er vi fornøyd med den stallen vi har, i tillegg til de vi kan hente hjem fra utlån, sier sportslig administrativ leder i LSK, Torgeir Bjarmann, til VG Nett.

                                    LES OGSÅ: - Bjørn Helge Riise klar for Fulham

                                    - Har mange nok

                                    Med Henning Berg som trener og Bjarmann som sportsdirektør ville mange kanskje tippet at duoen ville hente en eventuell erstatter for Bjørn Helge Riise i eks-klubben Lyn. Oslo-klubben trenger penger enda mer enn LSK denne sommeren.

                                    - Du får tenke hva du vil om det. Kartlegging av potensielle nye spillere er noe som skjer hele tiden, ikke bare rundt et salg, sier Torgeir Bjarmann.

                                    - Lyn har noen gode kantspillere...?

                                    - Det er mulig det, er alt Bjarmann vil si.

                                    På Kanari-Fansens debattforum er det flere som nå ønsker seg Theodor Elmar Bjarnason som erstatter for Bjørn Helge Riise. Også Erling Knudtzon er nevnt. Riise har også i enkelte LSK-kamper spilt bak en ensom spiss, ikke ulik den posisjonen Diego Guastavino har hatt for Lyn.

                                    - Stor nok stall

                                    - Vi er fornøyd med den stallen vi har og har visst om muligheten for et Riise-salg lenge. Vi har mange nok spillere i stallen og har ikke finsiktet noen erstattere. I tillegg har vi utlånsavtaler for Steinar Pedersen, Tore Andreas Gundersen og Martin Husàr som alle utløper 1. august, sier Bjarmann til VG Nett.

                                    Godset vil beholde Pedersen, men LSK kan si nei til dette om de ikke får forlenget med Arsenal om Håvard Nordtveit. Nybergsund vil også ha Gundersen ut sesongen, men her skal Sogndal ha kastet seg inn i kampen.

                                    Slovakiske Husàr er nesten en glemt mann på Åråsen, og det er uvisst hvilken skjebne han får når han nå er ment å returnere fra Spartak Trnava, hvor han ikke har vært fast det siste året.
                                    VG Nett-leser:
                                    Lykke til, Bjørn-Helge! Satser på at Fulham tilrettelegger for han, slik at han kan utvikle seg enda mer.
                                    Diskutér overgangen her!

                                    - Kun i dialog

                                    Den tidligere LSK-midtstopperen er nå på ferie i Norge, men har hatt ansvaret for forhandlingene med Fulham. Han sier klubbene fremdeles er i dialog.

                                    Parallelt med dette har VG Nett fått opplysninger om at Riise og agent Tore Pedersen mandag morgen var på vei fra Gardermoen til London.

                                    - Det er mange brikker som skal falle på plass, og ingen avtale er i boks. Det er LSK-styret ved formann Per Mathisen som har siste ord, ikke investeringsselskapet, sier Torgeir Bjarmann.

                                    Det er aksjonærene i LSK Invest som skal ha mesteparten av inntektene, LSK som klubb får kun småpenger av den angivelige overgangssummen på 1,5 millioner pund.

                                    Daglig leder Frank Grønlund har i løpet av helgen uttalt at det er han som i siste instans skal underskrive overgangspapirene, noe han ennå ikke har gjort

                                    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=563941

                                    Kommentar

                                    • KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

                                      VG.no

                                      LSK får kun småpenger av Riise-salget

                                      Av Øyvind Herrebrøden 20.07.2009 kl. 09:40 Kilde: VG

                                      Lillestrøm Sportsklubb får minimal gevinst - antageligvis bare 2,5 millioner kroner - ved salget av Bjørn Helge Riise (26) til Fulham.

                                      Det fordi landslagsspilleren nærmest i sin helhet eies av investorer rundt fotballklubben.

                                      LSK og LSK AS, som er heleid av klubben, har en prosentandel på 17 i Bjørn Helge Riise.

                                      Investoreid
                                      Resten eies av den titalls store investorgruppen, der klubbens «rike onkel» Per Berg er styreleder. Også dekkmillionæren Tommy Sharif har interesser i Riise og vil tjene penger når Riise blir klar for Premier League-klubben.

                                      Overgangssummen vil ligge et sted mellom 15 og 20 millioner kroner. Skulle LSK motta 15 millioner kroner, vil altså ikke mer enn drøye 2,5 millioner kroner gå tilbake til Lillestrøm.

                                      - Dersom det skulle skje noe, håper vi klubben får ut sin andel. Det er behov for kapital, opplyser styreleder Per Mathisen til VG, som i går ikke kunne si noe om Fulham-overgangen, som kan gå i boks allerede i dag.

                                      LES OGSÅ: LSK bekrefter ingenting

                                      Drivkraft

                                      I skadefri tilstand har Bjørn Helge Riise vært en drivkraft i LSK-mannskapet de siste sesongene. Hans snitt på 5,50 på VG-børsen gjør ham til klubbens beste spiller så langt i år.

                                      LSKs styreleder Per Mathisen bekrefter at dersom klubben skal hente inn en erstatter for midtbanespilleren, må de få pengehjelp.

                                      Og investor Per Berg svarer slik når VG spør om han er åpen for å stille midler til rådighet.

                                      - Ja, sånn i utgangspunktet. Men jeg har ikke snakket med de andre ennå, og uttaler meg ikke på vegne av dem. Jeg vet heller ikke hva slags ønsker og behov klubben har. Men jeg ser ikke bort fra å bidra, sier Per Berg.

                                      Lillestrøm Sportsklubb får minimal gevinst - antageligvis bare 2,5 millioner kroner - ved salget av Bjørn Helge Riise (26) til Fulham.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        RB (lederartikkel)

                                        Djerv satsing av Lillestrøm

                                        Nytt stadion gir nye inntekter.

                                        Debatten går friskt rundt Lillestrøms ambisjoner som EM-by i 2016. Med sine spennende stadionplaner har Sportsklubben og Skedsmo kommune klart det som ikke kan karakteriseres som annet enn en bragd; å være en av Norges arrangørbyer når vi sammen med Sverige søker om å få det gigantiske fotballmesterskapet om sju år.

                                        På våre meningssider er det lesere som bruker ord som "stormannsgalskap" om stadionplanene. Med under 7.000 besøkende på siste hjemmekamp mot Ålesund, stiller innsendere seg spørsmålet: Hva skal LSK med et stadion med plass til 40.000 tilskuere?

                                        Ikke alle har fått med seg det geniale grepet med at arenaen skal bygges ned til en kapasitet på 20.000 når EM er over. Også det er en stor stadion, men erfaringer fra andre byer og klubber som satser, er at ny arena i seg selv er med på å øke interessen og publikumsoppslutningen. For LSK sin del handler det heller ikke først og fremst om flere seter, men om næringsutvikling og inntekter. Det dreier seg om å sørge for det finansielle grunnlaget, slik at Lillestrøm skal klare å være 35 nye år i toppen av norsk fotball.

                                        Slike ekspansjonsmuligheter er ikke til stede på dagens Åråsen. For LSK vil en EM-tildeling rett og slett være en gavepakke.

                                        Det europeiske fotballforbundet (UEFA) tar den endelige avgjørelsen i mai neste år. Konkurransen er beinhard. Fotballstormakter som Frankrike og Italia søker også EM, i likhet med Tyrkia. Etter to delte sluttspill – Østerrike og Sveits i 2008 og Polen og Ukraina i 2012 – taler mye for at mesterskapet vil gå til én av gigantene i europeisk fotball. At Sverige arrangerte EM så seint som i 1992, taler heller ikke til Nordens fordel.
                                        EM-forberedelsene er uansett positivt for distriktets flaggskip. LSK har på mange måter allerede fått aksept fra lokale myndigheter for sine stadionplaner.

                                        Djerve mål har alltid kjennetegnet LSK. Disse ambisjonene har vært avgjørende for at klubben i fire tiår har vært i forkant i norsk fotball. Derfor er det riktig å tenke nytt stadion – med eller uten EM.

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          Dagsavisen

                                          Inkassosaker kan velte lisensene

                                          I neste måned skal Lisensnemnda i Norges Fotballforbund reforhandle profflisensene med lagene i eliteserien. Halvparten av de 16 lagene har illsinte og utålmodige kreditorer på nakken.

                                          Lisensnemnda forlanger positive regnskapstall og uoppgjort gjeld. Men en gjennomgang Dagsavisen har gjort hos kredittselskapene viser at 43 inkassosaker kan velte lisensene for Molde, Viking, FC Lyn Oslo, Fredrikstad, Sandefjord, Bodø/Glimt, Tromsø og Start. Samtidig har flere banker og andre finansieringsforetak tatt pant for flere titalls millioner kroner i baner, anlegg og utstyr for sikkerhet for lån og andre ytelser som er gitt til klubbene.
                                          ---
                                          Eierselskapene bak både Sandefjord Ballklubb, Lillestrøm Sportsklubb, Fredrikstad Fotballklubb og Odd Grenland må etter all sannsynlighet stille sine baner, utstyr og anleggsmaskiner som sikkerhet dersom de går til banken for å be om lån. Selv om verken Lillestrøm eller Odd Grenland har misfornøyde kreditorer hengende over seg i form av ubetalte regninger, vurderes klubbenes økonomi så skral at banker og andre finansieringsforetak oppfordres på det sterkeste til ikke å gi lån uten nødvendig sikkerhet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎