LSKs medisinske apparat, spillernes kostholdsvaner osv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Men de som har spist pizza i Italia veit at det ikke er snakk om en Heavy Heaven fra Peppes, for å si det pent.... Derimot en veldig tynn bunn, mindre sukker og mye grønnsaker!!!
    En hel Italiensk pizza inneholder like mange kcal som 1-2 stk "vanlig" Pizza!!!

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Men de som har spist pizza i Italia veit at det ikke er snakk om en Heavy Heaven fra Peppes, for å si det pent.... Derimot en veldig tynn bunn, mindre sukker og mye grønnsaker!!!
      En hel Italiensk pizza inneholder like mange kcal som 1-2 stk "vanlig" Pizza!!!
      Litt off topic dette, men om italiensk pizza har tynn eller tykk bunn varierer. I Napoli, f eks, skal bunnen være tykk. Bare så det er nevnt..
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Litt off topic dette, men om italiensk pizza har tynn eller tykk bunn varierer. I Napoli, f eks, skal bunnen være tykk. Bare så det er nevnt..
        Det forklarer mye
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

        Kommentar

        • okb
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2377

          Her er info fra pressekonferansen med hele rapporten utarbeidet av forskningsdirektøren ved Itogha.



          Rapporten beskriver blant annet dette:
          - Effekten av tiltakene har vært oppsiktsvekkende. Ved å sammenligne oppkjøringsperioden for 2009-2010 sesongen med samme periode i 2008-2009 (november-april) ble sykefraværet redusert med 85 %, mens fraværet pga skader ble redusert med 57 %. Dette har samlet gitt spillergruppen 42 flere treningsdager pr måned til samhandling. I angitte periode viste også spillergruppen en klar resultatforbedring i en fysisk test, uten at dette direkte skal tilskrives effekten av Forebyggende Helse, står det i rapporten.

          Ha en fantastisk tirsdag!
          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

          Kommentar

          • meg
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 290

            Da har de vel pløyd igjennom tråden og funnet ut at det ikke er så fett med kebab før kamp.
            Gul og svart
            Team Wenche Myhre

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Veldig takknemlig jobb å gi tran til en spillergruppe året etter de var nedbrutt etter en tung sesong og var i gang med nye treningsmetoder.

              Alle spillerne var skada i fjor. Tror ikke det skulle mye til å få ned sykdom og skader før denne sesongen.

              Når det er sagt så er jeg veldig fornøyd med hvor lite sykdom og skader vi har hatt i år.

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                All ære til LSK og Kåsene

                Synes dette er et ekstremt viktig poeng. Blir litt oppgitt over at folk ikke ser verdien.

                1. Vi har slitt med skader i en rekke år. Norges Tottenham. Hvor mange poeng har det kostet oss?
                2. Tilsvarende i år har vi hatt ekstremt lite skader, og "holdt til slutt" i flere matcher, som mot Start og Odd. Dette har vi sikkert tatt 4-5 poeng på. Les "tabellen" igjen uten de poengene...
                3. Skadefri stall betyr også en del i kroner og øre for å slippe panikk-innleie/kjøp

                Nei, all ære til opplegget. Og ikke minst Geir Kåsene.

                Med fare for å gjenta meg selv: hva var det jeg sa?

                Opprinnelig skrevet av BennyLem

                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                Ryktene sier at Lyns fysio er med på lasset fra Oslo Vest..

                På lyn.no står Geir Kåsene fra Lørenskog oppført som fysio/fysisk trener. Får Benny vilja si, Slokvik på vei ut?
                Det hadde ikke vært dumt.

                Ikke bare blir vi kvitt Slokvik, men vi får også inn en trivelig og kompetent fyr.
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Dette har vært en gjenganger for Benny i år, spredd over en rekke tråder. Vi har aldri hatt så mye skader som denne sesongen.
                ...
                Slokvik er selvsagt hovedansvarlig for dette som fysisk trener. Det nytter ikke å legge all skyld på Uday og treningsopplegget i vinter.
                ...
                For å være litt positiv her også (som mange etterlyser), så er det ekstremt bra at vi får inn Geir Kåsene, som både er trivelig og kompetent.
                Se også (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ostcount=183):

                "Vi har vel kanskje blant Tippeligaens minste medisinske personell? Der RBK har sin klinikk har vel vi noe som ikke kan måle seg en gang.

                Geir Kåsene er en bra fyr, og jeg er sjeleglad vi er kvitt Karlsen og Slokvik, men jeg synes vi bruker alt for lite penger på det medisinske støtteapparatet. Faan heller, vi har en stall som skal være verdt en del, hva om vi benytter litt penger på vedlikehold?

                Hint til LSK: vi trenger ikke tredve mann i stallen og åtte trenere, men det hadde vært greit med litt utvidet medisinsk støtteapparat (og selvsagt noen som selger sesongkort!).
                "

                Og selvsagt skryt til mine kilder:

                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Ettersom jeg har drukket mye sammen med "sentrale" Lyn-supportere og kjenner Lyn-ansatte velger jeg å benytte anledningen til å innhente informasjon. Det gjelder informasjon om Kåsene, Berg, Bjarmann og til og med Stein Hoff. Blant disse er Kåsene den som får det mest solide skussmålet.
                Som vanlig vil Benny påpeke at han ikke er negativ, men har klare syn på ting. LSK får alltid skryt når de gjør ting rett, slik som denne gangen.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

                  Det er klart at dette er en kjempejobb av de som jobber med det. Vi har vært rimelig plaga med skader opp igjennom åra og det ser ut til å "ha tatt en pause". Håper det fortsetter!

                  At LSK velger å kjøre pressekonferanse på det er vel pga at det er et prosjekt og at man vil få fram samarbeidspartnere osv.

                  Flott jobb!

                  Kommentar

                  • OppsalKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2008
                    • 1881

                    Noen resultater som er kommet frem pga dette ennå?
                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                    Alltid Celtic og LSK

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13272

                      Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                      Noen resultater som er kommet frem pga dette ennå?
                      9 kamper uten seier

                      Kommentar

                      • OppsalKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2008
                        • 1881

                        Opprinnelig skrevet av reka
                        9 kamper uten seier


                        Seriøst... om Berg vil få noe støtte fra meg så er det at LSK er blant de beste trente lag som finnes i Norge (kondisjonsmessig mener jeg).
                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                        Alltid Celtic og LSK

                        Kommentar

                        • *46*

                          Opprinnelig skrevet av OppsalKanari


                          Seriøst... om Berg vil få noe støtte fra meg så er det at LSK er blant de beste trente lag som finnes i Norge (kondisjonsmessig mener jeg).
                          Hadde de vært like godt trent psykisk som fysisk, skal du ikke se bort i fra at man hadde ligget noen plasser høyere opp.

                          Kommentar

                          • aguado
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 448

                            Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                            Seriøst... om Berg vil få noe støtte fra meg så er det at LSK er blant de beste trente lag som finnes i Norge (kondisjonsmessig mener jeg).
                            Enig! Vi har hentet opp ganske mange poeng mot slutten av kampene, kunne fort stått MYE værre til uten disse poengene.

                            Kommentar

                            • sholen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2009
                              • 381

                              Gikk forbi Fratelli i Lillestrøm i dag og der satt Andre Hansen, Pål Steffen og Lars Kristian Eriksen og spiste lunsj. Ikke noe galt i det, helt til jeg så at Eriksen drakk øl til maten. Og da var kl 12.00. Var forbannet i bilen hele veien hjem til Dal. Makan til "profosjonell" oppførsel

                              Kommentar

                              • Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5914

                                Vel er det lite lurt å gå på fylla og dytte i seg junkfood, men det er tirsdag i dag, ingen kamp før om seks dager og du snakker om en øl til maten. Den kunne vært alkoholfri for alt det du vet. Ro hysteriet ned en liten smule, er du snill.
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                Kommentar

                                • sholen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2009
                                  • 381

                                  Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                  Vel er det lite lurt å gå på fylla og dytte i seg junkfood, men det er tirsdag i dag, ingen kamp før om seks dager og du snakker om en øl til maten. Den kunne vært alkoholfri for alt det du vet. Ro hysteriet ned en liten smule, er du snill.
                                  Er rimelig sikker på at det var Heiniken. Er ikke noen øl ekspert, men tror ikke de har alkohol fritt. Greit med en øl til maten, men rett etter trening. Synes ikke noe om det

                                  Kommentar

                                  • ulfpulf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2506

                                    Opprinnelig skrevet av sholen
                                    tror ikke de har alkohol fritt.
                                    Fratelli har Clausthaler.

                                    Kommentar

                                    • sholen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2009
                                      • 381

                                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                      Fratelli har Clausthaler.
                                      Mente at Heiniken ikke har alkoholfritt

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        Må være gruppepresset i spillergruppa.

                                        Spøk til side, så er det vel ingen som er mer opptatt av kosthold enn Eriksen. Les bloggen til kona, der er det depressiv stupor i 14 dager om de har fått i seg smågodt. Trolig var glasset fylt med medbrakt Yak-piss renset for karbohydrater og "skummet" var en topping av vispet algesperm.

                                        Dessuten er jeg jævlig glad for at de er på Fratelli og ikke noen av "spisestedene" i umiddelbar nærhet. De sportslige konsekvensene av en halvliter er ingenting i forhold til å måtte stå over en kamp grunnet rennaræv og kebabdressing på overleppa. Sjøl har jeg gjennomtrekk ca. hvert fjerde år, mens enkelte av spillerne står over opptil flere kamper per sesong grunnet "magevirus". Er faenmeg grunn for å trekke 30.000 av lønna per missa kamp, er tross alt å spille kamper de hever penger for hele året.

                                        Kommentar

                                        • Trondeo
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3062

                                          Nå er ikke jeg noen yber kostholdsekspert, men er det ikke bedre å drikke øl 12 om dagen enn å drikke rett før man legger seg? Nå får han jo hele dagen på å trene ølen "av seg". I motsetning til om man drikker rett før leggetid, da blir jo ølen liggende å godgjøre seg i magen.

                                          For no hysteri

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎