LSKs medisinske apparat, spillernes kostholdsvaner osv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChriZza
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 4265

    Opprinnelig skrevet av sniper
    Oppfordret virkelig Henning folk til å ta kontakt med han dersom spillerne er på fylla?
    Ja.

    Henning sa han ikke trodde vi har et problem i spillergruppa i forhold til alkohol, men at han vil høre det om han tar feil. Om vi møter spillerne dritings ute villle han gjerne bli informert.

    Alkoholvanene til Olivier ble dratt frem og til det sa Henning "det er jo en grunn til at han ikke er her.." uten at han utdypet det noe mer.

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      I så måte MYE bedre om spiller og ledelsen tar dette opp i fred og ro enn at det skal blåse opp til uvettig krig her inne!

      Makan til oppstandelse det ble rundt Hr. Dahm....

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        Opprinnelig skrevet av *46*
        Nå må du gi deg.... Dette blir ikke annet enn hyklersk og dømmende av spillere som tar seg en øl nesten ei uke før kamp. De er vanlige mennesker de også.
        *kremt* for Myggen var en dårlig spiller....

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av Paddis
          *kremt* for Myggen var en dårlig spiller....
          Han tok vel sigarett også han...

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            Opprinnelig skrevet av *46*
            Han tok vel sigarett også han...
            og litt til ,bra for han at han ikke blei dopingtesta tror jeg.

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              Opprinnelig skrevet av sniper
              Rart ingen har kommentert at Mads Dahm drikker seg så drita full at han ikke husker noe særlig fra kvelden han var ute.
              Da har'n drikki mye da. Midt i sesongen. Kjempebra!
              Kjære vene, det var en frihelg, la dem nå få blåse ut litt skikkelig når de har muligheten. Asketiske tilstander krever i alle fall ikke jeg.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • Felt C
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2004
                • 776

                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Kjære vene, det var en frihelg, la dem nå få blåse ut litt skikkelig når de har muligheten. Asketiske tilstander krever i alle fall ikke jeg.

                For de av oss som husker Henning fra den tida han var spiller her så spyttet ikke han i glasset heller.Det er flott at tida går fremover mtp kosthold og alkohol,men kua kan god huske at den har vært kalv.

                Kommentar

                • Ytre
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2008
                  • 773

                  Haha, fantastisk klubb detta her. Spillere som midt i sesongen drekker seg så drita at de ikke husker hva om har skjedd. Og det sykeste er at etter det jeg forsto så forsvarte treneren ham?

                  Jaja, kan vel ikke vente annet med en trener som i sin spillerkarriere var ute å nøyt nattelivet midt i ett VM-sluttspill.

                  Er godt Lillestrøm Sportsklubb er gjennomsyra av profesjonelle holdninger!
                  Og igrunn merkelig at vi ikke har tatt medalje i Tippeligaen siden 2001, må værra rein og sjær uflaks detta!
                  I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                  Kommentar

                  • Forza
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Oct 2010
                    • 11

                    Opprinnelig skrevet av Ytre
                    Haha, fantastisk klubb detta her. Spillere som midt i sesongen drekker seg så drita at de ikke husker hva om har skjedd. Og det sykeste er at etter det jeg forsto så forsvarte treneren ham?

                    Jaja, kan vel ikke vente annet med en trener som i sin spillerkarriere var ute å nøyt nattelivet midt i ett VM-sluttspill.

                    Er godt Lillestrøm Sportsklubb er gjennomsyra av profesjonelle holdninger!
                    Og igrunn merkelig at vi ikke har tatt medalje i Tippeligaen siden 2001, må værra rein og sjær uflaks detta!
                    Patetisk innlegg!

                    Dahm sa jo det han husket, og han husket tydeligvis noe, men at han var godt beruset er det ikke tvil om. Men spillerne hadde frihelg og ikke trening dagen etter, så hva Mads Dahm gjorde fredag kveld har egentlig ikke Henning noe med så sant det bare var snakk om en bytur! Spillerne er helt normale mennesker som oss alle, og hvor mange av oss går ikke på byen en gang i blant? Det er ingen som kan nekte Mads Dahm å dra på byen og drikke seg drita så lenge han gjør jobben sin i LSK, møter opp presist på treninger og gir det han har i kamper. Tror det også er bra for spillerne og komme ut å tenke på litt annet i en tung periode der hvor laget må ta i mot mye kritikk og spillet ikke stemmer helt som det skal.

                    Hva Henning Berg gjorde som profesjonell under VM i sin karriere skjønner jeg ikke hvorfor du nevner i det hele tatt! Det har faktisk INGENTING med saken og gjøre, og det er glemt for lengst! Det Berg gjorde for 12 år siden var dumt fordi det var under et mesterskap og det snart var kamp, men når hverken LSK har trening dagen etter og det er lenge til kamp så ser jeg ikke helt problemet. Hva han har sagt, det er en annen ting! Men hva Berg har gjort og ikke gjort i sin karriere er irrelevant!

                    At vi ikke har tatt medalje i Tippeligaen siden 2001 kan komme av mange årsaker, men LSK er nok en like profesjonell klubb som de fleste andre lag i Tippeligaen! Det tror jeg ikke du trenger å tvile på engang!

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Kjære vene, det var en frihelg, la dem nå få blåse ut litt skikkelig når de har muligheten. Asketiske tilstander krever i alle fall ikke jeg.
                      Mads Dahm og André Hansen var på Latter i Oslo dagen før Sandefjord-kampen. André var med i troppen, mens Dahm vel var erklært syk og derfor ikke med? Tror ikke noen av de drakk spesielt med alkohol, men jeg synes likevel fotballspillere burde holde seg unna byen dagen før kamp, alkohol eller ikke.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • ChriZza
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 4265

                        Herregud, de er da mennesker de og. Må da få lov til å ha et liv på utsiden av jobben de og? Om de var på latter dagen før kamp uten at de drakk alkohol, ser jeg null problem i det.

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Mads Dahm og André Hansen var på Latter i Oslo dagen før Sandefjord-kampen. André var med i troppen, mens Dahm vel var erklært syk og derfor ikke med? Tror ikke noen av de drakk spesielt med alkohol, men jeg synes likevel fotballspillere burde holde seg unna byen dagen før kamp, alkohol eller ikke.
                          Dette blir for dumt. Om de var på Latter og hadde det artig, så er da det virkelig positivt. Forventer du at de skal legge seg kl 20 dagen før kamp? De drakk ikke spesielt med alkohol, så det ser jeg virkelig ikke noe problem med.
                          Jeg vet med meg selv, at jeg blir i dårlig humør og presterer dårligere hvis jeg blir sittende inne kveld etter kveld.

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            Jeg vet ikke om de drakk alkohol eller ikke. Det eneste jeg vet er at fotballspillere effektivt jobber 2-3 timer om dagen, mens resten av jobben innebærer å holde seg frisk og i god form. Jeg synes derfor ikke det er for dumt å forvente at når fotballspillere skal spille kamp på en søndag, drar de ikke ut på byen en lørdagskveld og stikker hjem klokka 03.00. Om de ikke er fulle vet man aldri hva som kan oppstå, det skulle gjort seg om en av våre viktigste spillere ble slått ned på byen dagen før en viktig kamp. Reglene må være like for alle, alltid. Jeg mener det burde være nulltolleranse for byturer dagen før kamp, alkohol eller ikke. Det er en av baksidene med å være fotballspiller, de har andre privileger som burde veie opp. Om de stikker på fylla når sesongen er over og feirer driter jeg i.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • Ytre
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2008
                              • 773

                              Opprinnelig skrevet av Forza
                              Patetisk innlegg!

                              Dahm sa jo det han husket, og han husket tydeligvis noe, men at han var godt beruset er det ikke tvil om. Men spillerne hadde frihelg og ikke trening dagen etter, så hva Mads Dahm gjorde fredag kveld har egentlig ikke Henning noe med så sant det bare var snakk om en bytur! Spillerne er helt normale mennesker som oss alle, og hvor mange av oss går ikke på byen en gang i blant? Det er ingen som kan nekte Mads Dahm å dra på byen og drikke seg drita så lenge han gjør jobben sin i LSK, møter opp presist på treninger og gir det han har i kamper. Tror det også er bra for spillerne og komme ut å tenke på litt annet i en tung periode der hvor laget må ta i mot mye kritikk og spillet ikke stemmer helt som det skal.

                              Hva Henning Berg gjorde som profesjonell under VM i sin karriere skjønner jeg ikke hvorfor du nevner i det hele tatt! Det har faktisk INGENTING med saken og gjøre, og det er glemt for lengst! Det Berg gjorde for 12 år siden var dumt fordi det var under et mesterskap og det snart var kamp, men når hverken LSK har trening dagen etter og det er lenge til kamp så ser jeg ikke helt problemet. Hva han har sagt, det er en annen ting! Men hva Berg har gjort og ikke gjort i sin karriere er irrelevant!

                              At vi ikke har tatt medalje i Tippeligaen siden 2001 kan komme av mange årsaker, men LSK er nok en like profesjonell klubb som de fleste andre lag i Tippeligaen! Det tror jeg ikke du trenger å tvile på engang!
                              At du tar deg en bytur eller 5 kan ikke sammenlignes med LSK-spillerne. Grunnen til det er at de tjener hundretusener, i noen tilfeller millioner av kroner på å prestere med kroppen sin. Nå kjenner ikke jeg deg, men vil anta at du ikke har ett prestasjonsretta, fysiologisk yrke. Dermed vil din arbeidsgiver antakelig synes det er greit at du drar på byen lørdag, fordi dette ikke vil virke inn på din arbeidsinnsats eller effektivitet på mandag

                              Hva Berg gjorde i Frankrike er ikke direkte relevant, men det er indirekte relevant i form av at det sier noe om hvilke holdninger han har til toppidrett og til prestasjonskultur.

                              Hvis man er så naive å tror at overstadig beruselse ikke bryter ned kroppen, så vil jeg foreslå at man studerer grunnleggende fysiologi og treningslære, også tenker seg om på nytt etter det.

                              Hvis man syns det er greit at egne spillere bryter seg ned så gjerne for meg, men da har man da heller ingen grunn til å klage på feilpasninger, laber innsats og skadeproblematikk.

                              90% profesjonalitet gir 90% prestasjon. Sånn er det bare.
                              I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                              Kommentar

                              • okb
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2377

                                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Mads Dahm og André Hansen var på Latter i Oslo dagen før Sandefjord-kampen. André var med i troppen, mens Dahm vel var erklært syk og derfor ikke med? Tror ikke noen av de drakk spesielt med alkohol, men jeg synes likevel fotballspillere burde holde seg unna byen dagen før kamp, alkohol eller ikke.
                                Næmmen da. Nå er denne debatten på vei inn i samme sporet som sist. Som da Espen Søgård fikk smørt utover forumet at han drakk cola og spiste popkorn på kinoen i Lillestrøm.

                                Jeg vil ha spillere som er sunne og som jobber ekstremt knallhardt for at LSK skal lykkes. Samtidig vil jeg at de skal trives og at de skal ha et bra liv hvor de ikke blir behandlet som sirkushester. Det kan jo faktisk hende at de finner inspirasjon og glede til å jobbe enda hardere ved å gå på Latter en lørdagskveld.

                                Ja til glede - nei til fengsel.
                                Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  Jeg kjenner at jeg bryr meg veldig lite om hva André Hansen gjør eller ikke gjør, og om Mads Dahm fikk seg en morsom kveld på Latter, så er vel det bare bra. Gudene skal vite at han trenger det når ikke engang spissrotgang er godt nok for enkelte....
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    Jeg skriver ikke som jeg gjør for å henge ut Mads og André spesielt. Jeg vet det er fler av LSKs spillere som har gjort det samme. Jeg gjorde bare Ronnie oppmerksom på at det ikke bare er i frihelgene at LSK-gutta velger å dra på byen. Du kan gjerne mene du vil, men når jobben din er å være best mulig forberedt til hver eneste fotballkamp mener ikke jeg det å gå på byen kvelden før er spesielt profesjonelt. Det burde være andre ting i livet som kan gi spillerne glede dagen før de skal spille kamp, så får de heller stikke ut etter at kampen er spilt. Jeg tror ikke Ole Einar Bjørndalen stikker på byen dagen før han skal gå verdenscuprenn selv om han sikkert synes det kunne vært morsomt i blant. Jeg mener man burde kunne forvente full profesjonalitet av fotballspillere også.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      Da synes jeg du skal følge oppfordringa fra Berg: om du reagerer på spillere ute på byen, så ring han og si ifra.

                                      Jeg er av den formening at det er langt bedre for samholdet rundt klubben også, enn langt fremskreden "outing" på forumet.
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

                                        Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                        Herregud, de er da mennesker de og. Må da få lov til å ha et liv på utsiden av jobben de og? Om de var på latter dagen før kamp uten at de drakk alkohol, ser jeg null problem i det.
                                        Hvorfor i alle dager skal LSK-spillerne drive med noe annet enn fotballrelaterte ting under sesongen? Ser du Ole Einar Bjørndalen drive med noe annet enn trening og forberedelser? Fyren tar seg ikke et glassvin under julemiddagen fordi han skal ut å trene på kvelden! Er litt ekstremt å sammenligne kanskje. Men hadde LSK-spillerne trent litt mer hver dag hele året så hadde også laget blitt bedre. Men puben frister selvfølgelig mere enn og stå å terpe dødballer!
                                        Last edited by Emil B; 15.10.2010, 07:52.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Greit at man ikke er på byen hele natta før kamp, trening osv. Men - når spillerene har fri ei helg, så bør dem jammen meg få lov til å være som andre mennesker. Ta seg en pils og gå ut sammen med venner. Fungerer sikkert fint for noen å droppe det, men for majoriteten tviler jeg på at fungerer til 100 % og vil gå ut over humør/livskvalitet å stå over slike typer "utskjeielser" på frihelgene. Jeg vil mye heller ha en blid og sprudlende spiller som tok seg fem pils sist helg enn en mutt og grinete en som satt hjemme og pinte seg gjennom "Senkveld med Thomas og Harald"....

                                          (det sistnevnte er jo nok til å få 75 % av befolkningen ut av balanse.....)

                                          Kommentar

                                          Working...