LSKs medisinske apparat, spillernes kostholdsvaner osv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ytre
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2008
    • 773

    Opprinnelig skrevet av gutt94
    Når vi også er inne på penger så kan ikke det å spise på Egon være "gratis" for LSK heller?

    Koster nok svin mye for så mange mann med mat å drikke. Over tid så blir jo dette en betydlig stor summ.

    Mye billigere for LSk om laget hadde spist noe eget laget pasta/salat etc (riktig mat).

    Er ikke LSK trosalt i en liten Økonomisk krise:neutral:
    Høres rart ut, men små summer som gjentas blir fort mye penger
    Her mener jeg du er på villspor.

    Ett næringsrikt matchmåltid er viktig for å prestere.

    Det er bare det at man bøtta innpå med pizza som blir feil.
    I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

    Kommentar

    • pippip
      Medlem
      Hoffnarr
      • Mar 2006
      • 61

      Både VIF og LSK har hatt et problem med at nye spillere får negativ utvikling etter å ha kommet til klubben. Denne ukulturen kan definitivt være med på å forklare fenomenet. Tar vel ikke lang tid før Arsenal får nyss om hva som avdekkes på forumet her heller...

      Kommentar

      • Kristian
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 690

        Er nok ikke det finansielle som er det store problemet med å spise på Egon. Det å døtte ned på med Pizza to timer før kamp er intet mindre enn sykt. Det bør ha vært en super Grete roede pizza. Men det så ikke sånn ut på matta to timer senere.

        Dette er utrolig. Utrolig uprofesjonelt.

        Kommentar

        • nothingman
          Medlem
          Hoffnarr
          • May 2009
          • 47

          Jaja, detta kan være med på å forklare hvorfor spillerne våres virker så sykt "slow mo" ute på banen i blant. Skal man hevde seg i tippeligaen, og i moderne toppfotball generelt, kreves hurtige spillere i alle posisjoner. Bare se for dere for eksempel en spiller som Bjørkøy i lys av denne situasjonen. En spiller som lider så til de grader av manglende tempo i kroppen. Hvordan hadde han sett ut dersom LSK kjørte en linje ala rosenborg på kosthold og livsstil?
          Last edited by nothingman; 27.07.2009, 23:11. Begrunnelse: skrivefeil

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            Veldig mange kostholdseksperter her på forumet, KFL sitter jo på en gullgruve av ressurser vedr. ernæringsråd, dette bør man kanskje utnytte kommersielt.

            Jeg skal ikke si så mye for eller i mot pizza, men jeg husker godt at jeg tenkte mitt da Lyn var på besøk de foregående årene og pizzabudet tuslet forbi oss i mixed zone med en gedigen levering til Lyn-garderoben. Spesielt i de årene Uwe var trener, hvor LSK-gutta ble foret med pasta og grove baguetter etter matchene.

            Dette er noe Henning har tatt med seg, men jeg stusser litt over et eventuelt faktum at pizza skulle være fanden sjøl. Garantert noen i LSK som har stilt spørsmål med hvorfor pizza. Jeg kan ikke annet enn å tro at Henning har sitt på det tørre vedrørende denne praksisen.
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • Kristian
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 690

              man trenger ikke å være ekspert for å stusse over at spillerne spiser pizza før kamp, og drikker alkohol etter kamp (også tap).

              Ser heller ikke ut som det har en vidunderlig effekt på spillerne heller i kamp.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Her krever jeg en redegjørelse fra klubben/spillerne. At spillerne har pizzabuffet før en kamp hadde jeg aldri drømt om at kunne skje. Jeg krever en forklaring!
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • TheFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 346

                  Utrolig

                  Nå ble jeg sjokka, fy faen så latterlig. Er ikke rart vi ligger der vi ligger når spillerene lesser i seg pizza før kamp. Og at de går ut på byen etter kamp, som vi attpåtil tapte, hvor i ...... er logikken? Når fugla taper blir jeg, og sikkert mange andre, jævli sur å skuffet, å drikke da har vært utenkelig. Det føles som om de er helt likegyldige....Å det er skremmende. natta

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Sikkert mange som sier mer enn dem burde, men kan vel tenkes at det er noen her inne som har litt greie på andre ting enn fotball?!!!
                    Pizza og brus er stort sett usunt fett og raske karbohydrater, dvs at det gir null effekt å spise/drikke dette... Bortsett fra en sløv kropp som er opptatt med å fordøye den usunne maten.
                    Uansett om man velger å følge den gode gamle "karbohydrater er tingen" opplegget som praktiseres i store deler av idrettsnorge generelt (Olympiatoppen) eller den alternative måten med fett+proteiner og lite karb (Som bl.annet Odd og Godset bruker) så er og blir pizza+brus 2 timer før kamp FY FY!! De som ikke skjønner såpass bør rett og slett knipe igjen brødboksen og la andre slippe til...
                    Du blir hva du spiser, så enkelt er det bare!

                    For restitusjonen er det helt uaktuelt å dra på disco for å drikke øl etter en kamp, ja det er uaktuelt stort sett 11,5 mnd i året... Se bare på hva Aston Villa gjorde med Carew da han ble oppservert på pub med ett glass brus i hånda lenge før klokka var natta, og han skulle ikke spille kamp en gang....
                    Se på fotballspillere kontra den gjennomsnittlige idrettsutøver i all annen idrett... Hvor ofte hører man at f.eks. en skiløper, sprinter, svømmer, spydkaster, tennisspiller eller ja selv en håndballspiller (som også er lagidrett på lik linje med fotballen) er feit?!! Hvor ofte har vi ikke hørt at en fotballspiller er utrent og småfeit eller feit... Les dagens aftenposten utgave om Ståle Solbakken, det er en norsk trener som ikke lar spillerne slippe unna med ølvom og dårlig kondis!!!

                    Jeg jobber på ett treningssenter og har tilgang til de beste kostholdsekpertene i området, så dersom det er noen som skulle ønske å komme i bedre form er det bare å ta kontakt!
                    Har selv fulgt en variant av dietten som spillerne på Odd Grenland følger, på 8 uker før ferien gikk jeg ned 25,5 kg og ble 18 cm smalere rundt magen..... Og da har jeg trent, jobbet og levd akkurat på samme måte som før dietten, ENESTE forskjell er kostholdet. Kostholdet mitt inneholdt IKKE alkohol før dette, ei heller under eller etter. I motsetning til andre jeg har pratet med som har fulgt andre dietter, så var og er jeg nesten aldri sliten eller lysten på andre ting. Humøret er mye bedre, kroppen er selvsagt mye lettere og selv uten å trene mer har jeg blitt i mye bedre form.

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2310

                      Lurer på om noen av spillerne reflekterte over dette når RBK-spillerne løp rundt dem som værst i 1.omgangen, mens de smågulpet pepperoni?
                      Det et faktisk uforståelig at spillerne selv ikke tok affære når de blir tilbudt
                      pizza 2 timer før kamp. Eller kan de tenkes at de gikk på et av verdens eldste
                      triks: Da de ankom Trondheim lå det invitasjon til "Spis så mye pizza dere vil helt gratis Hilsen RBK".
                      Eller var det en annen variant av Clough Berg ville teste ut. Clough lot som
                      kjent Forest-spillerne dra på fylla før en viktig kamp for at de skulle roe ned
                      nervene. Husker ikke hvilken kamp det var, om det var europacupfinale eller liga/FA-cupfinale, men det hører med til historien de faktisk vant. Kanskje
                      LSK-spillerne ville yte litt mer hvis de koste seg halvt ihjæl rett før kamp?

                      Dette høres nesten ut som sladder. Nesten slik at man ikke tror det man leser når "toppidrettsutøvere" lesser i seg "nei-mat" rett før de skal yte. Var det ikke for noen år siden det også raste en debatt hvorvidt fotballspillere kunne defineres som toppidrettsutøvere? Kanskje den debatten burde børstes støv
                      av igjen. Og kanskje det vil få spillere og ikke minst ledere til å gå i seg selv?
                      Men begynner å lure på om det vil ha noen effekt når såpass elementære ernæringsforeskrifter ikke blir overholdt.

                      Kommentar

                      • Ytre
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2008
                        • 773

                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Veldig mange kostholdseksperter her på forumet, KFL sitter jo på en gullgruve av ressurser vedr. ernæringsråd, dette bør man kanskje utnytte kommersielt.

                        Jeg skal ikke si så mye for eller i mot pizza, men jeg husker godt at jeg tenkte mitt da Lyn var på besøk de foregående årene og pizzabudet tuslet forbi oss i mixed zone med en gedigen levering til Lyn-garderoben. Spesielt i de årene Uwe var trener, hvor LSK-gutta ble foret med pasta og grove baguetter etter matchene.

                        Dette er noe Henning har tatt med seg, men jeg stusser litt over et eventuelt faktum at pizza skulle være fanden sjøl. Garantert noen i LSK som har stilt spørsmål med hvorfor pizza. Jeg kan ikke annet enn å tro at Henning har sitt på det tørre vedrørende denne praksisen.
                        Ok, en kort forklaring.

                        Pizza er tungt fordøyelig mat, dvs at det tar lang tid å fordøye. Definitivt mer enn to timer. Fordøyelse krever mye blod, dvs at mye av blodet som skulle vært brukt til å transportere oksygen rundt til arbeidende muskler vil være opptatt med å fordøye maten. Derav mindre oksygen, som igjen fører til lavere løpskapasitet.
                        I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2310

                          Det er bare å google det. Søker man på "mat før konkurranse", så blir
                          første treff et pdf-dokument fra NIF:


                          Den nye LSK-dietten må isåfall være ganske revolusjonerende.

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Veldig mange kostholdseksperter her på forumet, KFL sitter jo på en gullgruve av ressurser vedr. ernæringsråd, dette bør man kanskje utnytte kommersielt.
                            Synes kanskje dine forsøk på morsomheter og ironisering her er upassende med tanke på det totale sammenbruddet LSK opplever. Uansett faller det på steingrunn. Det som faktisk er skremmende er at det virker som om den jevne forumbruker har et mer profesjonelt forhold til dette enn spillere og ledelse i LSK. Det forklarer mye som hvorfor Berg og gutta har gitt oss patetiske ett poeng i snitt i år.

                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Jeg skal ikke si så mye for eller i mot pizza, men jeg husker godt at jeg tenkte mitt da Lyn var på besøk de foregående årene og pizzabudet tuslet forbi oss i mixed zone med en gedigen levering til Lyn-garderoben. Spesielt i de årene Uwe var trener, hvor LSK-gutta ble foret med pasta og grove baguetter etter matchene.
                            Pizza etter kamp er ille nok. Det som gjør denne saken ekstra graverende er at vi snakker om pizzabuffet før en ekstremt viktig og tøff bortekamp.

                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Dette er noe Henning har tatt med seg, men jeg stusser litt over et eventuelt faktum at pizza skulle være fanden sjøl. Garantert noen i LSK som har stilt spørsmål med hvorfor pizza. Jeg kan ikke annet enn å tro at Henning har sitt på det tørre vedrørende denne praksisen.
                            Pizza er bare en del av elendigheten som du skjønner av denne tråden. Det handler om systematisk ukultur, med fyll, rottekjøttkebab osv. Det alvorligste av alt er at det skjer før og etter kamp, rett opp i trynet på supportere.

                            De av oss som ikke er opptatt av å spandere øl og være buddies med spillere, men derimot er opptatt av hva som leveres av resultater finner det derfor på sin plass å reagere.

                            At du mener Berg har sitt på "det tørre" får stå for din regning. Berg burde som trener selvsagt sørge for korrekt kosthold. Hvis det svikter burde noen som står over han i systemet sette klare retningslinjer.

                            Men, som vi har sett svikter LSK i alle ledd og på alle tenkelige måter i år.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • rulfi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2007
                              • 982

                              Pizza før kamp er helt uhørt. Er det virkelig mulig å være så uproffesjonell?

                              Dere som ikke tror dette er så ille med pizza før kamp. Test ut selv. Ta en tur på Egon og spis pizza, så tar du en løpetur etter 2-3 timer. Gjør det samme, etter å ha laget pasta og tatt salat til hjemme.
                              Selv utrente personer vil merke forskjell på dette, stor forskjell.

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Synes kanskje dine forsøk på morsomheter og ironisering her er upassende med tanke på det totale sammenbruddet LSK opplever. Uansett faller det på steingrunn.
                                Litt vel veslevoksen her Benny, det kler deg ikke.

                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                De av oss som ikke er opptatt av å spandere øl og være buddies med spillere, men derimot er opptatt av hva som leveres av resultater finner det derfor på sin plass å reagere.

                                At du mener Berg har sitt på "det tørre" får stå for din regning. Berg burde som trener selvsagt sørge for korrekt kosthold. Hvis det svikter burde noen som står over han i systemet sette klare retningslinjer.
                                Jeg reagerer i høyeste grad på at spillerne ender på fylla i Trondheim etter et tap. Når det gjelder pizzaspisingen, så er jeg i utgangspunktet like skeptisk som resten her, men det må ligge en forklaring bak.

                                Jeg trener litt med ujevne mellomrom, sykler noen sykkelritt, men ville ALDRI spist pizza før et ritt. Det er et treningsteam som er ansvarlig for gutta, jeg kan ikke forstå at ingen av dem ville satt ned foten. Hva med din gud, Kåsene, er han helt bevistløs så lenge temaet ikke er restitusjon og skadeforebygging?

                                Altså må det ligge en eller annen forklaring bak.

                                Og nå snakker jeg bare om pizzaspisingen, fylla er noe helt annet og langt mer alvorlig.
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  Opprinnelig skrevet av Ytre
                                  Pizza er tungt fordøyelig mat, dvs at det tar lang tid å fordøye. Definitivt mer enn to timer.
                                  Dette gjelder alle typer pizza?
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • Fritz
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2004
                                    • 1033

                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Når det gjelder pizzaspisingen, så er jeg i utgangspunktet like skeptisk som resten her, men det må ligge en forklaring bak.
                                    Kebabsjappa var stengt?

                                    Kommentar

                                    • Loddet
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2004
                                      • 325

                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern

                                      Jeg reagerer i høyeste grad på at spillerne ender på fylla i Trondheim etter et tap. Når det gjelder pizzaspisingen, så er jeg i utgangspunktet like skeptisk som resten her, men det må ligge en forklaring bak.

                                      Jeg trener litt med ujevne mellomrom, sykler noen sykkelritt, men ville ALDRI spist pizza før et ritt. Det er et treningsteam som er ansvarlig for gutta, jeg kan ikke forstå at ingen av dem ville satt ned foten. Hva med din gud, Kåsene, er han helt bevistløs så lenge temaet ikke er restitusjon og skadeforebygging?

                                      Altså må det ligge en eller annen forklaring bak.

                                      Og nå snakker jeg bare om pizzaspisingen, fylla er noe helt annet og langt mer alvorlig.
                                      Jeg skjønner hvorfor du reagerer sånn som du gjør. Det er vanskelig å tro at dette faktisk har funnet sted, men alt er desverre mulig i denne klubben her. Jeg regner med at du vil stille deg bak kritikken om det blir bekrefta at dette stemmer fra klubben.

                                      Forøvrig mener jeg at det at hele laget spiser pizza sammen timer før kamp faktisk er værre en fylla etterpå. Det er mindre alvorlig at noen enkeltsjeler driter seg ut, enn at absurd galskap (dra på pizza buffé før kamp) blir satt i system.

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        Dra frem en gammel klassiker?

                                        Husker i gamle dager under bua. En av de desidert artigste sangene var følgende:

                                        Hvem spiste pizza'n vår?
                                        Hvem spiste pizza'n vår?
                                        Feite Strandli, Feite Strandli!
                                        Spiste pizza'n vår...

                                        (Dette var selvsagt før Strandli kom til LSK og herja sammen med Frigård).

                                        Både melodi og tekst er veldig bra. Virkelig en sang som trøkker, og er lett å lære. Den må dras frem.

                                        Bare synd vi nå må synge sangen mot egne spillere. I teksten er det bare å bytte ut "Strandli" med en tilfeldig valgt LSK-spiller observert med fettlabbene dypt nede i pizza-buffeten på Egon's.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Snakka med Per Svensen på dagens trening og i følge han spiste spillerne Kylling før kampen kl 1700,,, og til de som så Espen Søgård ute på byn etter kampen ,hmmm han var ikke i trheim..... er dette med Pizza og øl bare et løst rykte tro? Tullebukk undersøker mere i denn saken.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎