Lillestrøm SK - Tromsø IL Søndag 02 aug. kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
    ...vi var ikke bedre. Se på Tokstad på slutten der, tør ikke utfordre mot linja. Feigt. Må serrriøøøst slutte å hause opp unggutta hele tida. Gjelder spesielt RB og hr.Berg. Irriterende.
    Når har Berg hauset opp unggutta? Det er tydelig at Berg er blandt de få som faktisk har et realistisk syn på hvor mye unggutta burde brukes. Forresten spesiell kritikk mot Tokstad som nettopp utfordret og skaffet oss corner på overtid. Snakk om å kjefte, bare for å kjefte.

    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
    Vi trenger nye spillere før høstsesongen. Har vi ikke råd, får klubben gå ut å si det klart, at vi må bruke det materialet vi har til rådighet. I så fall: stor fare for nedrykk, noe som aldri burde være et tema for LSK. Men det er det, uten en VESENTLIG forsterket stall.
    Tror ingen er uenig med deg i at det beste hadde vært et LSK fullt av raske, ballsikre, arbeidssomme og målfarlige spillere. Det er dessverre ikke virkeligheten i noen norske fotballklubber. For en klubb som ikke har penger er det ikke et tema å handle inn en haug av nye spillere av det kaliberet du nevner. Tullprat om at vi _må_ ha en ny kreativ midtbanespiller alá Iniesta og kantspillere som er "driblesterke, gode 1 mot 1, har godt skudd og gode innlegg" må bare legges bort, vi må ta utgangspunkt i den stallen vi har. Du mener vi er i stor fare for å rykke ned med den stallen vi har, jeg er uenig. Vi har et bedre lag enn Godset, Lyn, Glimt, Sandefjord og Aalesund. I tillegg er vi jevne med VIF og Fredrikstad. Det finnes ikke penger til å hente kvalitetsspillere, vi må fortsette linja med å kjøpe billig og videreutvikle.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • tippen
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Jul 2009
      • 25

      Nå skriver jeg noe mange kommer til å hogge huet av meg for....Men...jeg skriver det fordet....

      Det er med tungt hjerte jeg begynner å innse at vi kanskje har godt av ett nedrykk....jeg liker ikke selv å skrive det,men da blir vi kanskje kvitt alle disse dårlige bom kjøpene vi har gjort,som tror de er sååååååååå mye bedre enn alle andre...(Jeg ville gjerne sett Olli,Kiko,
      Essediri(selv om han var god i dag), Riseth og faktisk Otto ta sakene sine å dra....)...se på alle disse andre lagene som har vært nede ett år eller to....de kommer sterkt tilbake....med ett helt nytt lag....og de går som regel rett opp og begynner å kjempe om medalje...

      Jeg sier ikke at jeg håper vi rykker ned....men sååååå katastrofe er det faktisk ikke...

      Jeg kan heller ikke fatte at vi greier å sette vår toppscorer i år,Sundgot på benken.....han er opp i 7 mål i år og er milevis forann resten,etter at rise forsvant.....en selvfølge at han spiller....

      Og til slutt...HÅPER for GUDS skyld at de forstår i trener teamet at ESPEN SØGÅRD MÅ spille mot enga....vi trenger en som vet hvor stort hat denne klubben SKAL ha mot det dritt laget på banen i disse hat kampene....ellers er jeg stygt redd for nok ett tap mot møkka laget fra oslo...

      Forza fugla....

      Kommentar

      • Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

        Når det gjelder Kiko synes jeg rollefordelingen mellom han og Nosa ofte var god, der Nosa flere ganger bidro til å spille mer variert gjennom midtbanen og både sette seg selv og spissene opp i avslutningsposisjoner. Den fordelinga kan bare bli bedre. Å kreve at begge skal være like offensive blir litt i overkant av hva som er forsvarlig. Men selvsagt bør også han komme seg frem til skuddmuligheter dersom kampbildet tillater det. At han spiller trygt istedenfor å begynne med noen c-momenter, er ferdigheter et anker skal og må ha. Det kan Nosa ta seg av. At Kiko kunne vært litt mer besluttsom i dag, er jeg enig i, men det gjelder framfor alt flere spillere.

        Problemet er og blir forsvaret. Total mangel på stabilitet og samhandling. Til og med Otto virker ikke å ha trygghet. Hovedregelen er at lagene som slipper inn flest mål rykker ned. Dit er vi på god vei. "Alltid" må minst en spille i feil posisjon og deri ikke få spille på det han kan best, og blir vi ikke overspilt "lager" vi målene selv. En forsterkning til forsvaret må være prioritet én, foran alle venstrekanter og midtbanespillere. Finpussen kan skje etterpå. Vil en snekker begynne å polere bordplata før han har funnet beina og klaffene? Er forsvaret godt er mye gjort. Det er grunnlaget for å komme oss vekk fra nedrykk.

        Nå må det mobiliseres for å skaffe en forsterkning dit. Det nytter ikke med "forsvaret og laget er godt nok", det er det samme som "vi er for gode til å rykke ned".

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          Jeg er veldig uenig i det du sier, at noen få klubber som rykker ned kommer tilbake og jobber seg inn igjen betyr ikke at faktisk skulle skje LSK.
          Et nedrykk ser jeg ingen positive sider ved, INGEN!
          bare det å tenke i den retningen gjør meg kvalm og fysisk dårlig i kroppen, og jeg ville selv aldri klart å tenke i den retningen.
          SHAME!!
          Opprinnelig skrevet av tippen
          Nå skriver jeg noe mange kommer til å hogge huet av meg for....Men...jeg skriver det fordet....

          Det er med tungt hjerte jeg begynner å innse at vi kanskje har godt av ett nedrykk....jeg liker ikke selv å skrive det,men da blir vi kanskje kvitt alle disse dårlige bom kjøpene vi har gjort,som tror de er sååååååååå mye bedre enn alle andre...(Jeg ville gjerne sett Olli,Kiko,
          Essediri(selv om han var god i dag), Riseth og faktisk Otto ta sakene sine å dra....)...se på alle disse andre lagene som har vært nede ett år eller to....de kommer sterkt tilbake....med ett helt nytt lag....og de går som regel rett opp og begynner å kjempe om medalje...

          Jeg sier ikke at jeg håper vi rykker ned....men sååååå katastrofe er det faktisk ikke...

          Jeg kan heller ikke fatte at vi greier å sette vår toppscorer i år,Sundgot på benken.....han er opp i 7 mål i år og er milevis forann resten,etter at rise forsvant.....en selvfølge at han spiller....

          Og til slutt...HÅPER for GUDS skyld at de forstår i trener teamet at ESPEN SØGÅRD MÅ spille mot enga....vi trenger en som vet hvor stort hat denne klubben SKAL ha mot det dritt laget på banen i disse hat kampene....ellers er jeg stygt redd for nok ett tap mot møkka laget fra oslo...

          Forza fugla....
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • sbraathen
            Medlem
            Møteplager
            • Apr 2004
            • 88

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Tror ingen er uenig med deg i at det beste hadde vært et LSK fullt av raske, ballsikre, arbeidssomme og målfarlige spillere. Det er dessverre ikke virkeligheten i noen norske fotballklubber.
            mener du tar ganske så feil her....bare se på molde feks. med thioune, hoset, begge diouf....odd er også et hurtig og hardkjempend lag.

            men at det skal skjer med fula det tror ikke jeg heller
            Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
            - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

            Kommentar

            • sbraathen
              Medlem
              Møteplager
              • Apr 2004
              • 88

              Noe som har "plaget" meg siden i går er liksom "pep-talken" før kampen....det var jo to vidt forskjellige lag før og etter pause....mye mer innsats, tæl og press....HB må jo ha sagt ett eller annet i pausen
              Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
              - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7029

                Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                Til slutt: når det står om å overleve, hvorfor starter vi med en treig trønder med vann i anklene og hjertet i RBK, og ikke en langdistanseløper fra Fetsund med LSK i hjertet-en som renner alle i senk? Jeg bare spør.
                Søgård spilte stopper borte mot Lyn, og det var vel ingen ubetinget suksess.

                Men jeg skulle gjerne sett Steinar P i midten i stedet for Riseth. Såpass må vi kunne si.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  Opprinnelig skrevet av sbraathen
                  mener du tar ganske så feil her....bare se på molde feks. med thioune, hoset, begge diouf....odd er også et hurtig og hardkjempend lag.

                  men at det skal skjer med fula det tror ikke jeg heller
                  Jeg har skrevet det tidligere i en annen tråd, men gjentar det gjerne: spør folk i Fredrikstad hvordan det var å tilbringe 17 år på nest høyeste og tredje høyeste nivå.
                  Og så kan du samtidig høre med folket i Sogndal, Moss, Bryne, Mjøndalen, Hamar osv, hvor forløsende det var å rykke ned.
                  Og har du lest mye om Fyllingen i det siste?
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    Vi har et bedre lag enn Godset, Lyn, Glimt, Sandefjord og Aalesund. I tillegg er vi jevne med VIF og Fredrikstad. Det finnes ikke penger til å hente kvalitetsspillere, vi må fortsette linja med å kjøpe billig og videreutvikle.
                    Er ikke såveldig enig i at vi er noe særlig bedre enn noen av disse lagaut fra hva jeg har sett, fordi: de har sjønt at de er ræva, og må ta noen 1-0 seire hjemme og kjedelige 1-1 uavgjorter borte for å overleve. B/G sin 1-0 hjemme nå er utrolig mye verdt selvom de sikkert ikke spilte noen bra kamp. Vi er mere lekk enn alle disse laga nesten,og mindre kreative - med noen unntak. Vi virker naive og lite resultatbevisste.

                    Men jeg er enig i at klubben må kjøpe billig og selge dyrt, ja, Men da må vi KJØPE litt billig også da... bruke speidere og de verktøy som finnes - og hente spilleren til de plassene der det trengs mest: en forsvarer, en sentral midtbane og en ving.

                    Dagens stall er ikke god nok etter min mening. Det er ikke balanse i laget, f.eks er alderssammensetningen mye ungt-mye gammelt, og altfor få "i sin beste alder" 25-30
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Det er viktig å skille mellom måten trenerteamet fremstår utad og måten trenerteamet tenker. Det er liten tvil om at trenerteamet er resultatbevisste, langt mer enn de er i media. Det handler om å uttale seg strategisk og pedegogisk riktig overfor en spillergruppe. Hyler vi at nå resultatene komme, blir det fort langt mer press på spillerne enn dersom trenern fokuserer på prestasjonene. Vi ser jo hvordan det gikk med Lyn etter at Bergersen sa direkte i media: "Taper vi mot Bodø Glimt, rykker vi ned." Vi ser jo hvordan det gikk med Lyn.

                      Husk også at det ikke er gratis å speide etter spillere. Det krever menneskelige ressurser og reiseutgifter. Det er knyttet stor risiko til å kjøpe spillere, selv om de er billige. Totalt kan selv et "billig" feilkjøp koste oss over 1 million kroner. Med dagens økonomiske situasjon nytter det ikke å være så grådige som vi gjerne skulle vært. Vi må nok basere oss på å ta til takke med det vi har med langsiktige investeringer.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                        Jeg har skrevet det tidligere i en annen tråd, men gjentar det gjerne: spør folk i Fredrikstad hvordan det var å tilbringe 17 år på nest høyeste og tredje høyeste nivå.
                        Og så kan du samtidig høre med folket i Sogndal, Moss, Bryne, Mjøndalen, Hamar osv, hvor forløsende det var å rykke ned.
                        Og har du lest mye om Fyllingen i det siste?
                        Hei! Du glemte Mjølner! Fy faen!

                        Noen andre som synes diamanten var spennende? Ser ikke hvorfor vi ikke kan spille slik når vi uansett ikke har kanter i laget.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          Og jeg glemte forsåvidt også laget som rykket opp til daværende førstedivisjon sammen med LSK i 1975: Os.

                          Forøvrig er jeg helt enig med deg i at trenerne bør se på alternativer til 4-4-2. I en annen tråd er 4-2-3-1 lansert som et godt alternativ. Kanskje 4-3-1-2 også kunne vært et alternativ med Nosa bak Legenden/Edwin?
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Har sett söndagens kamp igjen på VGlive. Hva faen er det Övrebö holder på med når han gir Edwin gult? Håplöst. Forbanna Roll-on.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • TorTor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2004
                              • 335

                              Reagerte også på den da jeg så den fra tribunen og så på storskjermen, ser da vitterlig ut som han sklir uforskyldt...

                              Liker uansett holdningen hans i den situasjonen. Se på dommeren, ta din dom, hold kjeft og gå bort!

                              Kommentar

                              • norskpoker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2007
                                • 399

                                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                Hei! Du glemte Mjølner! Fy faen!
                                Strømmen, Hødd og Strindheim har jo også hatt noen gode år etter å ha vært i toppserien en kort stund...

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎