Lillestrøm SK - Strømsgodset lør. 22. august kl. 16.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Nosa, Mykle, Edwin og Sundgot er et firkløver vi MÅ dyrke videre! Disse fire, sammen med en god innleggsfot fra en overlappsvillig Essediri er vår kreative kraft! Etter å ha sett kampen på nytt fra sofaen hjemme kan vi lett konkludere med at dette spillemessig offensivt har vært vår beste kamp i år. Dette var kampen da kombinasjonene satt på en måte de ikke har gjort før.

    Det er galskap av Berg å la være å bygge videre på dette, med tempoet disse fire setter opp er de en force ingen norske lag klarer å forsvare seg imot, det var tendenser i går i spesielt andre omgang man bare ellers ser hos Molde og Stabæk. Og da glemmer jeg ikke RBK. Sjansene og spillet i perioden fra det 60. til 70. minutt var rett og slett deilig å se på. Da skulle dette vært avgjort.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Og en annen ting, gressteppet på Åråsen har vel aldri vært bedre? Greit nok at dette er tida på året det skal være best, men denne kvaliteten kan jeg ikke huske at den har hatt før. For den ser jo ikke bare bra ut nå, til og med spillere fra motstanderlag gir den jo toppkarakter.

      Kred til banemannskap!

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        Opprinnelig skrevet av El Caco
        Angående scoringen til Godset, så syntes jeg ikke dette er en spesiell keepertabbe. I tillegg er det noe å legge merke til, rett før Storflor tar frisparket, så ser/hører du Magnusson roper "Espen!" og deretter vinker han vekk fra muren. Men når han tar frisparket så står Søgård slik at Magnusson ikke ser utgangen av skuddet. :???:
        Sant. Espen hopper også til siden, samme vei som ballen går. Det lurer nok Logi litt, som ikke ser noen utgang på skuddet og således er helt lost.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

          Kun 10-poeng bak bronseplass nå!! Dette blir medalje!!!!!

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            Opprinnelig skrevet av Emil B
            Kun 10-poeng bak bronseplass nå!! Dette blir medalje!!!!!
            The double 2009
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Kred til banemannskap!
              Helt klart. Virkelig en matte å være stolt av. Her skal LSK og mannskapet ha all mulig cred. Mye annet har gått til helvete de siste årene, men matta er i det minste glimrende.

              Det bør også være meget pinlig for andre lag i Norge som saboterer fotballen med kunstgress. Klarer man å ha gress på Åråsen, så bør man klare det i Skien, Aalesund, Sandvika og Drammen også.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Det bør også være meget pinlig for andre lag i Norge som saboterer fotballen med kunstgress. Klarer man å ha gress på Åråsen, så bør man klare det i Skien, Aalesund, Sandvika og Drammen også.
                Hjertens enig. Hva man skal med kunstgress i Drammen, Skien og Sandvika er for meg uforståelig. På Østlandet er det uproblematisk å gro ei fin matte. At man har det i Aalesund er ved første øyekast greit, med tanke på de litt røffere værforholdene, men samtidig har jo Molde klart å dyrke frem en eksemplarisk bane noen mil fra Aalesund. I min bok er Tromsø og B/G de eneste som har grunn til å legge plastikk. Alfheim-Matta var i sin tid en av fotballverdenens grelleste syn. Også i Sverige har denne ukulturen fått vokse frem. Elfsborg har jo ganske nylig lagt plast på sin arena i Borås, bare en kort kjøretur fra Göteborg. Det er latskap, hvilket i sin tur er en dødssynd.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

                  Opprinnelig skrevet av El Caco

                  1. Myklebust har ingen mulighet til å nå ballen. (ja, det spiller en rolle. Hvis du har sett Camoranesi sin "straffesituasjon" mot Man Utd. semifinalen i '99)
                  Nei det spiller ingen rolle! En annen ting som heller ikke spiller noen rolle i denne sammenhengen er hva som ble dømt i en semifinale for ti år siden.

                  Fra www.fotball.no
                  REGEL 14 - STRAFFESPARK
                  Straffespark dømmes mot et lag som har begått en av de 10 forseelsene som medfører direkte
                  frispark til motstander når forseelsen er begått innenfor eget straffesparkfelt og ballen er i spill.
                  Last edited by Percy Nilegård; 23.08.2009, 14:42.
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

                  Even Nordlien

                  Kommentar

                  • KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

                    Opprinnelig skrevet av El Caco
                    Angående scoringen til Godset, så syntes jeg ikke dette er en spesiell keepertabbe. I tillegg er det noe å legge merke til, rett før Storflor tar frisparket, så ser/hører du Magnusson roper "Espen!" og deretter vinker han vekk fra muren. Men når han tar frisparket så står Søgård slik at Magnusson ikke ser utgangen av skuddet. :???:
                    Nyhetstråden:

                    -Mitt mål, enkelt og greit. Jeg havnet på hælene og så ikke ballen helt,sier Islendingen
                    Så ikke ballen helt....

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Helt klart. Virkelig en matte å være stolt av. Her skal LSK og mannskapet ha all mulig cred. Mye annet har gått til helvete de siste årene, men matta er i det minste glimrende.

                      Det bør også være meget pinlig for andre lag i Norge som saboterer fotballen med kunstgress. Klarer man å ha gress på Åråsen, så bør man klare det i Skien, Aalesund, Sandvika og Drammen også.
                      En liten unnskyldning for Vrakgodset: kunstgress ble lagt på Marienlyst fordi Vrakgodset skulle bygge nytt stadion, og kommunen som skulle overta Gamle Plast ønsket snarest mulig å gjøre den istand for breddefotballen. I ettertid gikk så byggeplanene til Tomgodset ad helvete til, og dermed må de spille på plast.

                      Forøvrig melder jeg meg på hyldningene til banemannskapet. la merke til den flotte gressmatta med en gang jeg kom i går og tenkte at "dette må da være det beste underlaget i landet."
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        I denne situasjonen velger Hauge å blåse. jeg tror han blåser mot Kippe, men som vi ser, blir han dyttet av Moldskred. Moldskred har mer eller mindre strake armer i ryggen på Kippe, som fører til at Kippe skyver godsetspilleren i ubalanse. Etter min mening burde LSK hatt straffe i denne situasjonen, men her trer vel Kippe-regelen inn. Vi ser at en godset spiller er i ubalanse i forkant av Kippe.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Opprinnelig skrevet av heidar
                          Storflor sitt frispark hadde en enorm skru, og er absolutt ikke noen keepertabbe. Rett og slett et meget bra frispark. Judas-kharma som førte til at det ble mål.
                          Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                          Enig i at dette ikke var noen keepertabbe. Slik muren sto, var det helt umulig for Logi å se utgangen på skuddet.
                          Mulig det var mye skru i frisparket, men skruen er inn i banen, altså mot keeper: Ingen unnskyldning.

                          Om muren sto feil er det Logis feil; keeper setter muren.

                          Alt som går inn i keeperhjørnet på slike frispark er per definisjon tagbart, Storflors frispark var heller ikke så bra man ikke kan frikjenne Logi.

                          For the record: Logi sier det samme selv: keepertabbbe.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • El Caco
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2009
                            • 2286

                            Å legge kunstgress er nok også en fremtidig investering mtp kostnadskutt. Er nok materialer som må brukes på kunstgressmatta også, men her slipper man banemannskap og den store jobben med restituering av matta etter/under vinteren. Samtidig har de alltid en stabil matte å spille på, uansett værforhold. (Ja, jeg forstår at den også blir våt, men du slipper 10kg gresstusser som spretter opp etter hver sklitakling)
                            Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                            Kommentar

                            • El Caco
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2009
                              • 2286

                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Om muren sto feil er det Logis feil; keeper setter muren.
                              Muren stod ikke feil. Frisparket er omtrent midt på mål, så han må bare velge ett hjørne han skal dekke.

                              Som jeg tidligere nevnte, så ba han Espen flytte seg. Og du ser det klart at han hopper over for å blokkere skuddet -> Logi ser ikke ballen pga Espen er i veien -> Han tar et sted til høyre fordi han tror skuddet går over muren -> han er da satt ut av spill.

                              Det Espen gjør er, etter min mening, grunnen til at det blir mål. Men hva skal Logi gjøre i den situasjonen som han er i? Helt ny i klubben og begynne å skylde på egne spillere? Don't think so.
                              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                              Kommentar

                              • sk-kanaris
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • May 2007
                                • 240

                                Det å sette opp en mur ved frispark er stort sett unødvendig, sperrer rett å slett sikten
                                for keeper.
                                /Ståle

                                http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  Opprinnelig skrevet av El Caco
                                  Muren stod ikke feil. Frisparket er omtrent midt på mål, så han må bare velge ett hjørne han skal dekke.

                                  Som jeg tidligere nevnte, så ba han Espen flytte seg. Og du ser det klart at han hopper over for å blokkere skuddet -> Logi ser ikke ballen pga Espen er i veien -> Han tar et sted til høyre fordi han tror skuddet går over muren -> han er da satt ut av spill.

                                  Det Espen gjør er, etter min mening, grunnen til at det blir mål. Men hva skal Logi gjøre i den situasjonen som han er i? Helt ny i klubben og begynne å skylde på egne spillere? Don't think so.
                                  Logi går mot høyre, som du sier, og gambler på at skuddet går over muren. Skuddet går derimot i keeperhjørnet. KEEPERhjørnet. Det er ikke Espens feil at det går inn, det er Logis.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    Opprinnelig skrevet av sk-kanaris
                                    Det å sette opp en mur ved frispark er stort sett unødvendig, sperrer rett å slett sikten
                                    for keeper.
                                    Hehehe.. jeg har faktisk tenkt på en genial som burde prøves. Keeperen setter opp muren, spilleren er klar for å skru ballen over til nærmeste hjørnet. Men akkurat når dommeren blåser for at frisparket skal bli tatt. Så fjerner hele muren seg. Herregud spilleren må bli så satt ut og ukonsentrert at det bare MÅ fungere!
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      Opprinnelig skrevet av sk-kanaris
                                      Det å sette opp en mur ved frispark er stort sett unødvendig, sperrer rett å slett sikten
                                      for keeper.
                                      Interessant teori, har tenkt det samme selv. Er det blitt prøvd ut på toppnivå?
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • El Caco
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2009
                                        • 2286

                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Logi går mot høyre, som du sier, og gambler på at skuddet går over muren. Skuddet går derimot i keeperhjørnet. KEEPERhjørnet. Det er ikke Espens feil at det går inn, det er Logis.
                                        Jeg forstår det du mener. Men når Logi ber Espen flytte seg FORDI han ikke ser noe så forstår jeg han.
                                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                        Kommentar

                                        • Serbern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 5496

                                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                          Om muren sto feil er det Logis feil; keeper setter muren.
                                          Er det ikke Kiko som pleier å sette opp muren på frispark imot? Mener han pleier å stå foran muren og dirigere den til sidene før frisparket skal tas.

                                          Kommentar

                                          Working...