Lillestrøm SK - Strømsgodset lør. 22. august kl. 16.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    Opprinnelig skrevet av andersmm
    Det er like greit å innse det först som sist. Sånne situasjoner får ikke LSK straffe på. Vi får straffe i helt soleklare tilfeller, og sjeldent ellers. Finnes det noen tvil eller et örlite argument mot straffe, så kan du ta deg faen på at dommeren bruker det. Jmf. Bodö-Glimt matchen, når dommer unnlot å dömme straffe fordi Nosa hadde for lav fart faktisk, eller Brannkampen der Roy Hege ikke anså at det var kontakt nok til å dömme straffe. Riise ble jo regelrett nedlagt med makt, uten at Brannspilleren var i närheten av ball. Angående dagens tilfelle tror jeg de fleste dommere blåser straffe der, men når det er i LSKs favör så kommer tvilen så og si alltid motstanderen til gode.
    Er veldig enig. Hvor mye fart hadde Abdelrasshøl Traore da han deisa over Kippe og filmet seg til en vinnende straffe? Drittsekken savner kone og barn. Vel jobbet UDI. Men synd dere slapp inn en forbanna juksemaker og råtten "sportsmann".

    RBK får gevinster for slik filming og kan høste sine poeng på juksemakeri. LSK får ikke regulære straffer en gang.
    LSK Norges beste lag

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Vi vinner og det er det viktigste! Men jeg veit ikke hva som må til for at vi skal klare å drepe kamper vi fører, dette har blitt en ekkel trend nå. Den rett og slett pinglete avslutninga av kampen, med avklaringer på miniputtnivå, er til å rive av seg de få tustene man har igjen av hår av. Fikk vondt av Occean da han ble skada og måtte bytte, og at det dermed gikk et gedigent lettelsens sukk over stadion. Han har ikke vært god i år, men slikt fortjener han ikke. Derimot er det kritikkverdig av Berg og nok en gang starte med en spiller som helt klart er milesvis fra form og som virker å ha gjort sitt for LSK. På forhånd ser det kanskje best ut, men vi stiller fra start med et lag som nærmest totalt mangler fart. Det holder ikke i moderne fotball.

      Edwin kommer inn og lager bruduljer umiddelbart. Han, Sundgot og Nosa er involvert i alt - ALT - vi skaper offensivt. Enda ordlegger Berg seg på en måte i intervjuet etter kampen som får det til å virke som om Edwin kun var god i de første tjue. Han misbruker sjanser i dag, men han er altså involvert i det vi skaper også. Med Occean på banen lengre i dag er jeg redd vi hadde sittet her og forbannet nok et poengtap.

      Det er på tide å tenke på å selge Occean, vi tillegger oss nå en spillestil som gjør ham gammeldags. For meg er det bedre å satse på Sigurdarson, en lignende type som imidlertid har et langt større register. En stor og fysisk spiller med en nærteknikk og skuddfot som går rett hjem i dagens fotball. Vi kommer ingen vei hvis vi skal vinne hver bidige kamp på duellkraft og fysikk, det er ingen grunn til å holde igjen matchvinnertyper som Edwin.
      Last edited by GIFKanari; 22.08.2009, 21:11.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Opprinnelig skrevet av andersmm
        Det er like greit å innse det först som sist. Sånne situasjoner får ikke LSK straffe på. Vi får straffe i helt soleklare tilfeller, og sjeldent ellers. Finnes det noen tvil eller et örlite argument mot straffe, så kan du ta deg faen på at dommeren bruker det. Jmf. Bodö-Glimt matchen, når dommer unnlot å dömme straffe fordi Nosa hadde for lav fart faktisk, eller Brannkampen der Roy Hege ikke anså at det var kontakt nok til å dömme straffe. Riise ble jo regelrett nedlagt med makt, uten at Brannspilleren var i närheten av ball. Angående dagens tilfelle tror jeg de fleste dommere blåser straffe der, men når det er i LSKs favör så kommer tvilen så og si alltid motstanderen til gode.
        At LSK rett og slett blir bortdømt hva angår straffer er vel statistisk bevist. Var ikke lenge siden vi hadde en tråd her som viste at vi er klubben som blir tildelt færrest straffer. Diverlaget Viking, et lag dommerne veit filmer mye, er ironisk blant de som får flest. Og som jeg skrev da, det handler rett og slett mye om image. Et image vi også selv har litt skyld i, som tøffe, fysike og ikke veldig fintspillende. Sånt sniker seg inn mer eller mindre ubevisst hos dommerne. Vi skal liksom holde oss mer på beina og tåle mer.

        Kommentar

        • dollyholly
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2007
          • 965

          Occean blir så lenge han har lyst, har dere glemt en novemberettermiddag i 2007?

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Forresten, 6400 tilskuere?! OK, lørdagskamp er ikke vår greie, men dette bør sende sjokkbølger inn i LSK-ledelsen. Så glissent det var på Åråsen i dag må vi vel en god del år tilbake for å finne, lenge før tilskuerboomen i norsk fotball.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              I dag vil jeg også trekke frem Myklebust. Vel blåst Magnus, i dag er du god!
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • dollyholly
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2007
                • 965

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Forresten, 6400 tilskuere?! OK, lørdagskamp er ikke vår greie, men dette bør sende sjokkbølger inn i LSK-ledelsen. Så glissent det var på Åråsen i dag må vi vel en god del år tilbake for å finne, lenge før tilskuerboomen i norsk fotball.
                Hva forventer du?

                Kommentar

                • Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                  Er veldig enig. Hvor mye fart hadde Abdelrasshøl Traore da han deisa over Kippe og filmet seg til en vinnende straffe? Drittsekken savner kone og barn. Vel jobbet UDI. Men synd dere slapp inn en forbanna juksemaker og råtten "sportsmann".

                  RBK får gevinster for slik filming og kan høste sine poeng på juksemakeri. LSK får ikke regulære straffer en gang.
                  Det er tidligere lagt ut en tråd som omhandler dette. På de siste 260 Tippeligakampene har RBK fått 62 straffespark tildelt mot LSKs 25. Tatt høyde for poeng har RBK 0,124 straffer pr poeng mot LSKs 0,063 pr poeng. Trenden fortsetter perfekt i år, hvor vi finner LSK i bånn av tabellen med ett straffespark tildelt, litt under skjema for 2,5 på sesongen. Men ingen kveld for å sutre om dette.

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    Jeg ønsker å trekke frem Edwin, Myklebust og Pedersen som meget positive i dag. Paradoksalt nok er det tilfeldigheter som avgjør at de spiller kampen.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av Ola
                      Jeg ønsker å trekke frem Edwin, Myklebust og Pedersen som meget positive i dag. Paradoksalt nok er det tilfeldigheter som avgjør at de spiller kampen.
                      Myklebust??? Så vi samme kamp? myklebust gjorde endel ok inntredener bakover på banen, men fremover (hvor man faktisk kan forvente noe av en ving/spiss) var det syltynt. Gutten har dessverre Bolly-nivå på selvtilliten. Myklebust var et enormt talent, men nå er han voksen og på vei til å gå i Hoseth/Nyan-fella: Mega-talent som aldri kommer ut av hiet.

                      Høyresiden fungerte tidvis veldig bra og Karim kom til mange innlegg mellom forsvar og keeper, men Kiko fortsetter den gode trenden som "defensiv ving".

                      Det som gledet mest i dag var samspillet mellom Edwin, Nosa og Legenden, veggspillene begynner å sitte godt: kombinasjonen av tidenes beste sunnmørske fotballhode og afrikansk "flair" kan gi oss mange poeng utover høsten.

                      Det som gledet nesten like mye var Steinar P's oppteden i midtforsvaret. Jeg savnet faktisk ikke Håvard i dag.

                      Dagens kaktus: Logi: Du slipper bare ikke inn frispark i keeperhjørnet. Du nedverdiger deg selv til Espen Johnsen-nivå. (K**z**: Før du kommer med meningen om at Moldskrd er bedre kan vi vel takke vår sympatiske eks-keeper for 2-0)
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

                        Opprinnelig skrevet av dollyholly
                        Occean blir så lenge han har lyst, har dere glemt en novemberettermiddag i 2007?
                        Skal folk leve på gamle bragder så lurer jeg på hvorfor Riseth er så ræva.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Men han slurver fortsatt litt for mye med returløpene, særlig etter angrep hvor han selv har vært involvert med ballen inne i motstanderens felt.
                          I skuffelsen over at det ikke ble mål, så ser det av og til ut som han glemmer seg bort. Spesielt i 2. omg så jeg at Arild flere ganger "pisket" ham til å jobbe hjemover.
                          Ellers en meget bra spiller som kommer til i skinne stort allerede neste sesong. Tror jeg.
                          Når Arild ikke pisket han tok Arild de løpene selv. For en mann!
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • Stabellmaster
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • May 2008
                            • 112

                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Myklebust??? Så vi samme kamp? myklebust gjorde endel ok inntredener bakover på banen, men fremover (hvor man faktisk kan forvente noe av en ving/spiss) var det syltynt. Gutten har dessverre Bolly-nivå på selvtilliten. Myklebust var et enormt talent, men nå er han voksen og på vei til å gå i Hoseth/Nyan-fella: Mega-talent som aldri kommer ut av hiet.

                            Høyresiden fungerte tidvis veldig bra og Karim kom til mange innlegg mellom forsvar og keeper, men Kiko fortsetter den gode trenden som "defensiv ving".

                            Det som gledet mest i dag var samspillet mellom Edwin, Nosa og Legenden, veggspillene begynner å sitte godt: kombinasjonen av tidenes beste sunnmørske fotballhode og afrikansk "flair" kan gi oss mange poeng utover høsten.

                            Det som gledet nesten like mye var Steinar P's oppteden i midtforsvaret. Jeg savnet faktisk ikke Håvard i dag.

                            Dagens kaktus: Logi: Du slipper bare ikke inn frispark i keeperhjørnet. Du nedverdiger deg selv til Espen Johnsen-nivå. (K**z**: Før du kommer med meningen om at Moldskrd er bedre kan vi vel takke vår sympatiske eks-keeper for 2-0)
                            Myklebust var da aldeles strålende idag.

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              Jeg ble meget positivt overrasket over Myklebust idag. Kjempe jobbing gjennom kampen. Pedersen gjorde også stort inntrykk på meg i dag, banens beste sammen med sundgot.

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1224

                                Deilig, deilig. Jeg har sagt det før og sier det igjen. Trekket med Nordtveit/Pedersen rett før seriestart var ikke det smarteste vi har gjort. Selvsagt hadde Nordtveit blitt en meget god spiller for LSK på sikt, men uten særlig mye sjangs for å beholde han var det en tullete avtale.
                                Kippe ser jo også ut som en ny spiller når han har fått erfaringen til SP i forsvarsfireren.

                                Kommentar

                                • KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

                                  Fornøyd så det holder! 9 plass er digg det.

                                  Førsteomgangen var jævlig bra, fortsetter vi sånn blir det helt sikkert flere seiere.

                                  Sundgot-Edwin blir mange flere mål med. fortsett med det.

                                  Og til slutt noen ord fra Legenden:

                                  Kanarifansen sa klart ifra hva de syntes om den slags allerede under oppvarmingen til kveldens kamp, og sang for Sundgot i tre kvarter før kampen begynte. Det fikk Arild naturlig nok med seg.

                                  -Ja, det var voldsomt til synging på meg i dag, nesten så jeg måtte be dem om å stoppe, fleiper Arild. -Det ble nesten litt for mye av det gode, men de skal vite at jeg setter pris på det.

                                  Kommentar

                                  • antikris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 520

                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Myklebust??? Så vi samme kamp? myklebust gjorde endel ok inntredener bakover på banen, men fremover (hvor man faktisk kan forvente noe av en ving/spiss) var det syltynt. Gutten har dessverre Bolly-nivå på selvtilliten. Myklebust var et enormt talent, men nå er han voksen og på vei til å gå i Hoseth/Nyan-fella: Mega-talent som aldri kommer ut av hiet.

                                    Nå driter du deg regelrett ut.

                                    Kommentar

                                    • norskpoker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 399

                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      For meg er det bedre å satse på Sigurdarson, en lignende type som imidlertid har et langt større register. En stor og fysisk spiller med en nærteknikk og skuddfot som går rett hjem i dagens fotball.
                                      Det var dette jeg håpet på da jeg først så denne islendingen i aksjon, men har han nå egentlig imponert sånn med avslutningsegenskaper? Har han i det hele tatt gjort noe særlig med mål på andrelaget?

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        Opprinnelig skrevet av Eriksve
                                        Jeg er helt enig med deg at det burde ha vært straffe. At det var kontakt er det ingen tvil om og tror jeg de fleste så (inkl Hauge). Eneste argument for å ikke dømme straffe i denne situasjonen må være hvis man mener Myklebust spillte ballen så langt fra seg at han ikke kunne nå den igjen...
                                        Det er faktisk ingen regel om det, og derfor intet argument. Samme med hvilken hastighet spillren holder når man blir felt.
                                        Mulig norske kommentatorer tror det er slik, og helt sikkert at norske dommere gjerne dømmer slik når det gjelder LSK, men det finnes ingen regler. Kun tomme myter.

                                        LKS burde hatt 4-5 straffer så langt i år, og sitter igjen med bare 1 fattig straffe. Riise i Bergen, Myklebust i Tromsø er også mot Godset nå er faktisk alle SOLEKLARE STRAFFER. For en ynkelig samling komplett partiske shitdommere vi har i Norge.

                                        Forskjellen på nivået på hva som må til for å blåse straffe for LSK vs. HVOR LITE som skal til før de blåser for Brann og RBK er intet mindre enn dramatisk. Og skandaløst.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        • Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

                                          Opprinnelig skrevet av KrisB
                                          9 plass er digg det.
                                          Relativt sett, ja. Ideelt sett, nei. LSK skal være topp 3-4. Intet mindre.

                                          Vi skal egentlig ikke mingle med jojo-lag.
                                          LSK Norges beste lag

                                          Kommentar

                                          Working...