Vi trenger 33 poeng for å overleve - hvordan skal vi få dem?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • erikh
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2008
    • 443

    #21
    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    Foreslår at denne debatten kommer på sporet igjen. Den handler om laget, ikke om meg. Men dersom alle her inne mener at det ikke er knyttet spenning til de gjenstående kampene, så kan jo mod fjerne hele tråden.
    Ikke noe prob for meg.

    Etter å ha sluppet inn en DRÖSS med billige baklengsmål, evnet å gi fra oss bombesikre seiere i kamper vi har totaldominert for så å kollapse som et korthus i orkan, og ved gjentatte anledninger vist vår allergi mot å drepe kamper (ved å unngå ettmålsledelse de siste femten) tror jeg med trygghet det kan konstateres at ingen med hjertet på åråsen ikke kjenner spenning knyttet til de resterende matchene. Med det sagt, så er det faktisk en hel del ting som er positive om dagen også!

    Vi kan tape for samtlige lag i eliteserien. Men poenget her, som har blitt påpekt, er jo at vi faktisk har tatt bra med poeng i det siste, og prestert bedre og bedre. Dette kan peke i retning av at den ökende poengfangsten kan vedvare. Det er en ny giv og glede i gruppa, og samspillet er i alle höyeste grad på en oppadgående trend. Veggspillet og kombinasjonene mot godset var utrolig tilfredsstillende å se på etter å ha blitt vant til å se et stillestående lilleström som har slitt med kollektive bevegelser og samhandling offensivt. mot godset var det flere bevegelser samtidig, mange som ville involvere seg, flere pasningsmuligheter i de fleste situasjoner, guts og vilje.

    Dette gjelder også defensivt, hvor vi forsvarte oss i större grad som et kollektiv med aggressivitet i alle ledd. Med det sagt, her har Nosa og Edwin en jobb å gjöre - jeg vil ikke se afrikanske tendenser til at man slår ut med armene og setter seg ned på rumpa i motstanderens 16meter (!!) når man misser i et angrep, mens motstander igangsetter en overgang. Da skal man faktisk hive seg etter og forsöke å stanse kontringen, ikke sitte å sutre.

    Summa summarum -- skademarerittet virker å väre på veg ut, samhandlingen offensivt og defensivt er på gang, og gutsen, viljen, selvtillitten og trua har returnert. Nå som forsvaret har meldt seg på (med en ny og fantastisk sjef av en keeper) tror jeg på en positiv sesonginnspurt for fugla, og håper på flere positive opplevelser som trepoengerne mot söpla og godset.

    Kommentar

    • tilt
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2007
      • 813

      #22
      Negativ realisme.

      Stabæk hjemme: Tipper et knepent tap 1-2
      Odd borte: Her blir det tap igjen. 3-1
      Glimt hjemme: Seier. 2-0
      FFK borte: overraskende seier i møkkakamp. 0-1
      Lyn hjemme: uavgjort (spørs itt på flowen til Lyn.) men tipper 1-1
      Sandefjord borte: Uavgjort - 0-0
      Brann hjemme: Tap. 3-1
      Molde borte: Tap. 3-0

      Det blir 7 poeng til som gir 33 poeng og berget plass i TL. 13 plass på tabellen.

      Optimistisk versjon:

      Stabæk hjemme: seier. 3poeng. 2-1 Billig seier og massiv sædbækksyting pga kontroversiell dommeravgjørelse.

      Odd borte: Uavgjort :1-1 - Odd spiller under pari, og vi over. Kovac ut med skade rett før pause. Vi får straffe av Edwardsen !

      Glimt hjemme: 3 poeng - Storspill av fugla. 3-0 og bruttern må bare innrømme at vi var best. Selv Berg gliser etter kamp.

      FFK borte: 3 poeng : Vi rir på medgangsbølgen og møter Nordlie som er ute i media og jazzer om prosessen når han måtte gå. Vi takker for sist med 0-2 seier.

      Lyn hjemme: 3 poeng - Gunnar "Gjedda" Halle vraker Erling Knutzon fra troppen etter at det er klart at han er fuglaspeller i 2010 sesongen. Vi vinner 3-1 foran 5355 tilskuere.

      Sandefjord borte: 1 poeng. Møkkamatch med ekstremt duellspill og 3 utvisninger.

      Brann hjemme: 3 poeng. Brannspillerne er umotiverte og sutrete etter tidlig Lsk mål. Gustavinho er skada, og Puseklepp leter etter Ikea i Bilbao.

      Molde borte: 1 poeng. Molde har vunnet sølvet og er i cupfinalene etter å ha lekt seg med søpla i semi. De stiller med b-preget mannskap men har ære nok til å fullføre sesongen. Alle gutta drar til Martins på fylla utpå kvelden.

      44 poeng. 6 plass på tabellen !
      livet er en gamp for de som ikke kan si k
      https://twitter.com/#!/KjetiI

      Kommentar

      • kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1173

        #23
        jeg er blitt optimist pga en ny kar: Stefan Logi Magnusson

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13271

          #24
          Opprinnelig skrevet av tilt
          44 poeng. 6 plass på tabellen !
          Tenker vi sier en 7. plass....

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            #25
            Realitets sjekk;

            Hvorledes lyder det regnestykket som leder til den konklusjonen at 33 poeng er hva som behøves for Tippeliga 2010 ?

            Denne slutningen i seg selv forutsetter at:

            • Godset skaffer 12 poeng eller lyn 16 poeng på de siste 8 matchene. Disse lagene har hittil et gjennomsnitt på respektive 0.9 og 0.7 poeng pr. match hittil.
            • Videre må samtlige av lagene Alesund, Glimt og Fredrikstad alle klare en gjennomsnittlig poengfangst på de siste kampene som er større enn den de har klart hittil i sesongen.
            • Enga, Tromsø og Sandefjord må vinne kamper, men dog ikke i større takt enn hittil i år. De må imidlertid heller ikke minke gjennomsnittlig poengfangst.


            I tillegg kommer det faktum at LSK har til gode å møte både Glimt, FFK og Lyn. Skal tesen om 33 poeng intreffe bør vi tape samtlige av disse kampene fordi det ellers er meget tvilsomt om de andre 3 lagene lykkes i å "nå sitt mål" om mer enn 31 poeng. De har også "teoretisk vanskeligere" motstand i vente enn oss.

            Det er litt større mulighet for å havne på kvalik, men mye vil statistisk sett bli "avgjort" til helga. Det blir nesten like viktig (statistisk sett) hva "de andre" klarer å oppnå som vår egen poengfangst.
            Last edited by mooph; 26.08.2009, 17:49.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #26
              Opprinnelig skrevet av tilt
              Vi får straffe av Edwardsen !
              Greit at det var den optimistiske versjonen, men det får da være grenser for eventyr.
              Opprinnelig skrevet av tilt
              Vi vinner 3-1 foran 5355 tilskuere.
              5354. Han som skulle komme fra bastionen dukka ikke opp.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • dollyholly
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2007
                • 965

                #27
                Ved å vinne to kamper og spille en uavgjort.

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2885

                  #28
                  Mitt tips:
                  Stabækk hjemme: 1 poeng
                  Odd borte: 0 poeng
                  Glimt hjemme: 3 poeng
                  FFK borte: 0 poeng
                  Lyn hjemme: 3 poeng
                  Sandefjord borte : 0 poeng
                  Brann hjemme: 3 poeng
                  Molde borte: 0 Poeng
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • Xavi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 1275

                    #29
                    Mitt tips:
                    Stabækk hjemme: 3 poeng - (0) Fan
                    Odd borte: 3 poeng - (3) Jadda
                    Glimt hjemme: 3 poeng
                    FFK borte: 3 poeng
                    Lyn hjemme: 3 poeng
                    Sandefjord borte : 3 poeng
                    Brann hjemme: 3 poeng
                    Molde borte: 3 Poeng

                    Det ååååååååååårne seg.
                    Last edited by Xavi; 14.09.2009, 22:40.
                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • Serbern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 5496

                      #30
                      Nå som Nordlie er klar for FFK kan vi vel avskrive dem fra nedryksstriden?

                      Kommentar

                      • El Caco
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2009
                        • 2286

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Serbern
                        Nå som Nordlie er klar for FFK kan vi vel avskrive dem fra nedryksstriden?
                        Ja, og en seier i Fredrikstad. 1 poeng hadde vært stas!
                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13271

                          #32
                          Tror nok spillerne er innstilt på å gi Uday en "takk for sist" (eller "takk får sist") og sikre seg tre poeng der nede. Uday har pint og skjelt dem ut i to år. Kan ikke tenke meg noe oppgjør det vil være lettere å motivere seg foran enn dette.

                          Kommentar

                          • Roll75
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2007
                            • 834

                            #33
                            Ser ikke for meg at det blir lett å holde ffk bak seg på tabellen nå. Ihvertall må vi lage flis av plankene i den kampen!

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7052

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Roll75
                              Ser ikke for meg at det blir lett å holde ffk bak seg på tabellen nå.
                              Tiden vil vise. Men vanligvis veldig pålitelige kilder i Fredrikstad har fortalt meg at spillergruppa var fly forbanna allerede før Nordlie har hatt sin første treningsøkt med klubben.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • chrissp
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 2403

                                #35
                                Moderatormelding:

                                Har fjernet noen innlegg som i liten grad diskuterte LSK. At Nordlie nå er FFK-trener er relevant for nedrykkstriden og LSK, men en egen diskusjon om Tom får man ta andre steder.
                                Bølerkanaris

                                Kommentar

                                • Emil
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 306

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Glem ikke at vår 4-4-2 mot deres 4-3-3 i utgangspunktet er en fordel for vår midtbane, som vil være tallmessig overlegen. Og spiller Bjørkøy blir vi neppe fraløpt heller, for å si det sånn.

                                  Poeng i Skien er ikke umulig. Kippe mot Kovacs er en jevnbyrdig duell, og forsvaret til Odd holder strengt tatt ikke verdensklasse. Det er på midtbanen kampen blir vunnet og tapt.
                                  Uenig. 4-3-3 er overlegent en flat 4-4-2. De spiller da med tre sentrale, vi med to. Vi kommer i undertall. Eneste forskjellen er hvis en av spissene hele tiden tar ut ankeret. Da er en firer sterkere enn en treer.

                                  Kommentar

                                  • gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

                                    #37
                                    Til dere som prøvde å håne meg da jeg startet denne tråden, fortsatt like overbeviste om at vi ikke kan rykke ned? Fortsatt like klokketro på at statistikken fra tidligere i sesongen også kan brukes når prognosen for innspurten skal stilles?

                                    Hvis ja på det siste spørsmålet, så nøyer jeg meg med å trekke fram følgende: "Svake" Sandefjord slo Brann borte i forrige runde, og var nær ved å ta tre poeng i Stavannger i går. Glimt banket Viking forrige helg, og tok poeng i en meget vanskelig bortekamp i Ålesund i går. Godset rundspilte medaljejagende Odd søndag.
                                    Dermed gjentar den gamle visa seg: På høsten tar de såkalte bunnlagene flere poeng enn "eksperten" tipper de skal gjøre.

                                    Vi kan godt fortsette å mene at det er umulig for oss å rykke ned.
                                    Det er i så fall å tro på en løgn. Og det er livsfarlig i den situasjonen klubben er nå.

                                    Tre hjemmekamper gjenstår. Vi må trolig vinne mot Glimt, Lyn og Brann dersom vi ikke pynter på den dramatisk dårlige bortestatistikken vår i kampene mot Odd, Fredrikstad, Sandefjord og Molde.

                                    Etter min mening er kanskje Logi den viktigste brikken i høstinnspurten. Ottos opptreden mot Stabæk var som et gufs fra vårsesongen. Fryktelig!
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13271

                                      #38
                                      Spiller vi som vi spiller i dag kommer vi til å ta mange poeng. Det er ikke meningen å håne deg, men med unntak av Godsets gode enkeltprestasjoner leverte alle andre under oss på tabellen elendige forestillinger. Jeg klarer rett og slett ikke å dele din pessimisme.

                                      Kommentar

                                      • chrissp
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 2403

                                        #39
                                        Det er ikke lett å spå, men jeg heller mer mot det optimistiske enn motsatt.

                                        1) Spillet synes jeg har blitt bedre og bedre i det siste. Jeg tror det blir flere poeng fremover. Fortsatt 21 poeng å spille for er det ikke?

                                        2) Lyn er fortapt. Av de andre lagene som er B/G, FFK, Godset og AaFK, leverte alle bortsett fra Godset elendige forestillinger. Jeg tipper at både B/G, AaFK og Godset vil være i bunnstriden hele veien inn. Det mest spennende er å se hvordan FFK reagerer på Nordlies resept. Kan slå begge veier.

                                        Uansett. Jeg tror ikke plutselig at alle de andre fire nedrykkskandidatene begynner på en seiersrekke som vi ikke kan matche. Og det er akkurat det som er viktig her. Så lenge vi plukker noen poeng til, så MÅ minst to av de andre lagene plukke mer enn oss. Det tror jeg per nå ikke.
                                        Bølerkanaris

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7052

                                          #40
                                          Jeg ser med frykt fram til bortekampen i Skien 13.9, og regner med (tar nesten for gitt) at vi taper i den. Da har vi med ett to strake tap, flyten er en saga blott og nervene begynner å sette seg. Etter det venter Bodø-Glimt hjemme og Fredrikstad borte, og ikke vet jeg hvordan dette laget takler å spille to så gedigne sekspoengskamper hvis vi skulle ryke i Skien.

                                          Nå skal det sies at jeg i tråden "Sesonginnspurten i Neglebiterligaen" allerede har budsjettert med null poeng i dag og mot Odd, men med skjær i sjøen av typen "Sandefjord med sju poeng på tre kamper" merker jeg at kald logikk fremdeles ikke gjelder i fotball.

                                          Nei, jeg kommer nok til å sove dårlig i høst også. Kan vi gjenåpne den smått legendariske "Helvete"-tråden snart?
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎