Vi trenger 33 poeng for å overleve - hvordan skal vi få dem?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    11 Lillestrøm 27 8 9 10 38-44 33
    12 Aalesund 27 8 8 11 31-40 32
    13 Strømsg. 27 8 5 14 36-40 29
    14 Fredrikstad 27 8 4 15 30-42 28
    15 Bodø/Glimt 27 6 8 13 27-49 26

    Med 3 runder igjen ser tabbellen mer lovende ut for vår del. Vi har nådd 33 poeng, men det betyr IKKE at kontrakten er sikret. Det betyr derimot at vi har vesentlig bedre odds for tippeligaspill i 2010.

    For at vi skal havne på direkte nedrykk må Glimt vinne sien siste 3 kamper, FFK vinne 2 av 3, Godset må vinne 1 og ha 1 uavgjort, mens Aalesund må vinne 1 kamp. Alt dette UTEN at LSK tar poeng. (Jeg har ikke sjekket terminlisten om dette er mulig, men det antar jeg at det er i teorien.)

    For at vi skal havne på kvalikkplass må alt det ovennevnte skje med unntak av 3 Glimt seire. Ikke sannsynlig, men mulig.

    For at vi skal være 100% sikre på å unngå direkte nedrykk trenger vi 3 poeng til eller at Glimt avgir 3 poeng.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      Opprinnelig skrevet av gamle-perta

      Uansett viktig seier i dag, men jeg er litt betenkt i perspektivene på evt å gå på et nytt år i Tippeliagen.
      Hvilket muligheter ligger egentlig i den troppen og det spillemønsteret vi har?
      Nøkkelen ligger i å forsterke midtbanen.

      Kommentar

      • Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

        FFK har 2 hjemmekamper på rad. Først mot Odd og så mot Molde. Tviler på at tar mere enn 3 poeng på de 2-kampene. Slår vi SF borte er kontrakten reddet.

        Kommentar

        • Yellow-not-jella
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2009
          • 1606

          Jammen da er det konsensus her da! Vi har svært sannsynlig (over 90% sannsynlig som klimapanelet sier) berget sikker plass med én uavgjort til.

          Og i tillegg må midtbanen forsterkes!

          Syns vi har litt tur idag faktisk. Vi er vel ikke veldig gode.

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            Opprinnelig skrevet av KFL41
            Nøkkelen ligger i å forsterke midtbanen.
            Men er det noen grunn til å tro at det finnes økonomiske midller til å hente nye spillere, da? En ting er å signere kontrakt med dem, noe helt annet er å lønne dem. Stallen har allerede for mange spiller med for dårlige kvaliteter på kontakt som også gjelder neste år...

            PS: Blir kanskje litt off topic i denne tråden dette. Ny tråd, mod?
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • heg
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Oct 2007
              • 112

              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              Men er det noen grunn til å tro at det finnes økonomiske midller til å hente nye spillere, da? En ting er å signere kontrakt med dem, noe helt annet er å lønne dem. Stallen har allerede for mange spiller med for dårlige kvaliteter på kontakt som også gjelder neste år...

              PS: Blir kanskje litt off topic i denne tråden dette. Ny tråd, mod?
              Vi har jo 3 midtbanespillere som er bossmenn (Søgård, Essediri, Myklebust). Tviler sterkt på at alle de skulle få nye kontrakter

              Kommentar

              • runarM
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 565

                Opprinnelig skrevet av heg
                Vi har jo 3 midtbanespillere som er bossmenn (Søgård, Essediri, Myklebust). Tviler sterkt på at alle de skulle få nye kontrakter
                Essidiri er ikke midtbanespiller. Han er en klasseback.
                runarM

                Kommentar

                • KimFL
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 1410

                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  For at vi skal havne på direkte nedrykk må Glimt vinne sien siste 3 kamper, FFK vinne 2 av 3, Godset må vinne 1 og ha 1 uavgjort, mens Aalesund må vinne 1 kamp. Alt dette UTEN at LSK tar poeng. (Jeg har ikke sjekket terminlisten om dette er mulig, men det antar jeg at det er i teorien.)
                  Glimt-Tromsø
                  Stabæk-Glimt
                  Glimt-Odd

                  FFK-Odd
                  FFK-Molde
                  Lyn-FFK

                  Lyn-Godset
                  Godset-Viking
                  AAFK-Godset

                  Start-AAFK
                  RBK-AAFK
                  AAFK-Godset

                  Slik jeg ser det, skal Glimt få det tøft i innspurten. Hjemmekampen mot Tromsø er nok ganske åpen, slik det alltid er, men trur de maks får 3 poeng på disse 3 kampene.

                  FFK har jo 2 hjemmekamper, bl.a. mot formsvake Molde. Kan fort få 2 seiere, kanskje også 3.

                  Godset må ha en seier og en uavgjort, og det trur jeg de klarer ganske greit. Ålesund, derimot, trur jeg ikke klarer det.

                  Teoretisk kan vi klare oss greit uten poeng, men jeg er langt ifra sikker. Vi trenger nok minst 1 poeng for å være sikre. Hadde jo vært greit å få avgjort dette i Sandefjord, slik at nervene kan begynne å roe seg litt

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    Vi er faen meg ikke sikre....

                    10 Strømsgodset 30 11 5 14 38
                    11 Aalesund 30 10 8 12 38
                    12 Fredrikstad 30 11 4 15 37
                    13 Viking 30 8 12 10 36
                    14 Bodø/Glimt 30 9 8 13 35
                    15 Lillestrøm 30 8 9 13 33
                    16 Lyn 30 3 10 17 19
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • Bondern
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Mar 2004
                      • 150

                      Opprinnelig skrevet av KimFL
                      Glimt-Tromsø
                      Stabæk-Glimt
                      Glimt-Odd

                      FFK-Odd
                      FFK-Molde
                      Lyn-FFK

                      Lyn-Godset
                      Godset-Viking
                      AAFK-Godset

                      Start-AAFK
                      RBK-AAFK
                      AAFK-Godset

                      Slik jeg ser det, skal Glimt få det tøft i innspurten. Hjemmekampen mot Tromsø er nok ganske åpen, slik det alltid er, men trur de maks får 3 poeng på disse 3 kampene.

                      FFK har jo 2 hjemmekamper, bl.a. mot formsvake Molde. Kan fort få 2 seiere, kanskje også 3.

                      Godset må ha en seier og en uavgjort, og det trur jeg de klarer ganske greit. Ålesund, derimot, trur jeg ikke klarer det.

                      Teoretisk kan vi klare oss greit uten poeng, men jeg er langt ifra sikker. Vi trenger nok minst 1 poeng for å være sikre. Hadde jo vært greit å få avgjort dette i Sandefjord, slik at nervene kan begynne å roe seg litt
                      Som alltid med sånne tips blir man veldig lett opptatt av nåsituasjonen rent formmessig. Molde tror jeg løfter seg de siste kampene fordi de gjerne vil ha sølvet og odd må jo begynne å vinne kamper igjen. Fugla ligger godt an etter en del dårlige kamper og det er et godt tegn. Hadde vært verre å ligge der vi er etter 5 strake seire for da hadde det vært dømt til å snu snart
                      My cat's breath smells like catfood.
                      -R.Wiggum

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13272

                        Med Kippe suspendert mot Sandefjord og lagets evne til å fremstå som helt nissete etter en "avgjørende" seier tror jeg ikke vi kommer til å ta mange poeng framover. Molde er selv på en dårlig dag flere hakk bedre og har lynraske kanter, Brann har transen på topp som alltid leverer. Vårt håp er at FFK's nedadgående spiral forsetter og at Bodø-Glimt er moralsk ferdig.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Men er det noen grunn til å tro at det finnes økonomiske midller til å hente nye spillere, da? En ting er å signere kontrakt med dem, noe helt annet er å lønne dem. Stallen har allerede for mange spiller med for dårlige kvaliteter på kontakt som også gjelder neste år...
                          LSK hadde tydeligvis midler da de prøvde seg på to Lynspillere rett før vinduet stengte. Samtidig går kontraktene til Søgård og Myklebust ut, og mye tyder jo på at dyre spillere som Otto og Occean er på vei vekk. Tipper vi fint har råd til et par klare forsterkninger før neste sesong sparkes i gang.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5096

                            Veldig viktig at vi ikke går i samme fella som i fjor. Etter kampen borte mot TIL, der alle trodde vi hadde redda plassen. Sannsynligheten for kvalik er fortsatt høyst reell og jeg føler meg ikke trygg før vi har fått tre poeng til, selv om jeg tror det holder med ett.

                            Taper vi de tre neste så ender vi på kvalik, og er vi riktig uheldige, og Glimt finner formen, så rykker vi ned.

                            Tråden bør nå hete: Vi trenger 36 poeng for å overleve - hvordan skal vi få dem?


                            PS: I skrekkens scenario fra de mørke kroker, der alt går galt, så kan vi ende på kvalik med 37 poeng, og vi kan rykke ned på 34

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7055

                              I teorien kan vi rykke ned, men i praksis kan jeg ikke se for meg at Glimt vinner tre på rad. Ei heller at Fredrikstad vinner to av de tre siste. De ble rævkjørt etter alle kunstens regler av Stabæk i går og kunne tapt 7-1, i følge folk som så kampen. I tillegg fikk de sin beste spilles Celso Borges skadet.

                              Håper vi fikser et poeng eller tre i Sandefjord, så vi kan puste ut for godt. Hadde vi tapt i går ville jeg vært nervesammenbruddet nært.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • gamle-perta
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2418

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                I teorien kan vi rykke ned, men i praksis kan jeg ikke se for meg at Glimt vinner tre på rad. Ei heller at Fredrikstad vinner to av de tre siste.
                                Med to hjemmekamper på rad + borte mot et fortapt Lyn i siste runde, så ser jeg ikke bort fra at Fredrikstad kan ta full pott. De har en trener som er flink til å motivere, og de kommer til å mobilisere alle som kan krype å gå i Plankebyen for å fylle stadion i kampene mot Odd og Molde. Hittil har de også tatt 22 av sine 28 poeng hjemme.
                                Godset, som bare har to lag (rbk + stabæk) foran seg på hjemmetabellen, slår garantert svake Viking i sin siste hjemmekamp. Jeg tror også de valser over Lyn borte. Godset er rett og slett i god form.

                                Så med stemplet som forumets kanskje største pessimist, så må jeg nok en gang framholde at LSKs kontrakt LANGT FRA er sikret! Ikke minst på bakgrunn av hvor utrolig dårlig vi har vært i de siste tre kampene...
                                Og en evt kvalikk mot f eks Kongsvinger eller Haugesund i november tør jeg ikke tenke på en gang.
                                Mvh
                                Gammer´n (Per T)

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  Personlig tror jeg at FFK mobiliserer i de to hjemmekampene og scorer noen poeng. AAFK er i møkkaform og har lite klasse i stallen. Det blir kvalikfinale AAFK-Godset.

                                  Glimt er ferdige.

                                  LSK har 7-5-5 etter de første 10 katastrofale serierundene.
                                  Da bør man klare poeng også i de siste 3 kampene. Det skal gjøre vondt å spille mot LSK.

                                  Berg har fått fasong på laget. Med mer offensiv kvalitet på midtbanen og en bra, teknisk skolert spiss ved siden av Sundgot og Edwin kunne det gått enda bedre. Occean får se å finne seg en trikseball og lære seg elementær teknikk i vinter, eller finne seg en annen idrett/jobb.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • 10.09.50
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1410

                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Så med stemplet som forumets kanskje største pessimist, så må jeg nok en gang framholde at LSKs kontrakt LANGT FRA er sikret! Ikke minst på bakgrunn av hvor utrolig dårlig vi har vært i de siste tre kampene...
                                    Og en evt kvalikk mot f eks Kongsvinger eller Haugesund i november tør jeg ikke tenke på en gang.
                                    Selv har jeg kanskje vært med på å skape det stempelet, men denne gangen er jeg enig. Plassen er ikke sikret. Med tap i de tre gjenstående kampene er faren for kvalikkspill stor. Og nå er det som kjent to kvalikkrunder. Først hjemme mot nr. 5 i Addeco (Sarpsborg 08, slik det ser ut), deretter ev. borte og hjemme mot vinneren av kvalikkampen mellom nr. 3 og 4 i Adecco. Selv bekymrer jeg meg for Sogndal mer enn Kongsvinger og Haugesund. Trøsten får være at vi ikke har tapt to på rad siden før 17. mai. Det er ingen grunn til å begynne med det nå.

                                    Kommentar

                                    • norskpoker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 399

                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      og mye tyder jo på at dyre spillere som Otto og Occean er på vei vekk. gang.
                                      Hvordan i all verden kan Otto være en dyr spiller for oss? Mannen var jo ikke akkurat noen stjerne da han ble hentet inn.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7055

                                        Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                        Hvordan i all verden kan Otto være en dyr spiller for oss? Mannen var jo ikke akkurat noen stjerne da han ble hentet inn.
                                        Fikk vel ny kontrakt i fjor. Dessuten har vi tre keepere i stallen hvis Stefan blir værende. Og da skal neppe Andre Hansen ut.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • holmiz
                                          The kjøkken-kanariz
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6064

                                          Kampen i går var på mange måter en være-ikke være kamp for undertegnde. Selv tok jeg turen sørover fra Trondheim uten noen som helst forhåpninger i bagasjen før denne kampen. Jeg så for meg at vi kom til å tape med minst 4-5 mål, og multipliser dette gjerne med 2 så har du noen ord på hva som foregikk i mitt hodet akkurat da Lyn snubla inn sitt høyest ufortjente frispark.

                                          Men vi snudde matchen til vår fordel, jeg la igjen stemmen min på Åråsen (har noen sett den forresten?), og det var veldig artig å treffe mange kanaris på Martins både før og etter match i går. Dessuten har vi i motsetning til de andre lagene (glem FFK, som er et møkkalag med påfølgende møkkamatcher) en oppoverstigende formkurve. Jeg har trua, vi berger plassen. Kanskje vi også sågar havner over Søpla på tabellen, i såfall en ren bonus i årets sesong fra helheim nr2!

                                          Og la oss ikke glemme at vi slo ut 2010 av cupen på ren ondskap, vente til 118 minutter er spilt før vi setter inn nådestøtet. Det aner meg at vi også i årets serie setter inn nådestøtet lovlig seint, men vi berger plassen.
                                          Hilsen Anders

                                          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎