Vi trenger 33 poeng for å overleve - hvordan skal vi få dem?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • norskpoker
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 399

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Fikk vel ny kontrakt i fjor. Dessuten har vi tre keepere i stallen hvis Stefan blir værende. Og da skal neppe Andre Hansen ut.
    Nå har vel islendingene sagt at de vil ha Hansen på lån et år til og at dette avhenger av at de selger Logi til oss. Ser ikke bort fra at det blir den nåværende situasjonen på keeperfronten til neste år.

    Kommentar

    • 10.09.50
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1410

      Opprinnelig skrevet av norskpoker
      Nå har vel islendingene sagt at de vil ha Hansen på lån et år til og at dette avhenger av at de selger Logi til oss. Ser ikke bort fra at det blir den nåværende situasjonen på keeperfronten til neste år.
      Det beste for oss er vel å beholde Logi som førstekeeper samtidig som André Hansen matches fornuftig et annet sted. Det andre stedet er ikke norsk tredjedivisjon. Island er kanskje ikke så dumt, men det finnes kanskje mer nærliggende muligheter. Det ryktes f.eks. at det skal spilles Adecco oppe på 2010 neste år. I så fall trenger vi en annen reservekeeper, men det bør kanskje finnes billigere løsninger enn Otto?

      Kommentar

      • norskpoker
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 399

        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
        Det beste for oss er vel å beholde Logi som førstekeeper samtidig som André Hansen matches fornuftig et annet sted. Det andre stedet er ikke norsk tredjedivisjon. Island er kanskje ikke så dumt, men det finnes kanskje mer nærliggende muligheter. Det ryktes f.eks. at det skal spilles Adecco oppe på 2010 neste år. I så fall trenger vi en annen reservekeeper, men det bør kanskje finnes billigere løsninger enn Otto?
        Akkurat dette tror jeg at i det minste jeg skal overlate til trenerteamet å vurdere. Nivået på toppserien i Island kontra Adeccoen vet jeg særdeles lite om, men det er jo et faktum at islendingene produserer veldig mange gode spillere og da kanskje spesielt angripere. Kanskje ikke så dumt å la Hansen matche seg mot dem da?

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
          Det beste for oss er vel å beholde Logi som førstekeeper samtidig som André Hansen matches fornuftig et annet sted. Det andre stedet er ikke norsk tredjedivisjon. Island er kanskje ikke så dumt, men det finnes kanskje mer nærliggende muligheter. Det ryktes f.eks. at det skal spilles Adecco oppe på 2010 neste år. I så fall trenger vi en annen reservekeeper, men det bør kanskje finnes billigere løsninger enn Otto?
          Alternative 2. keepere neste år kan jo være Joakim Riis Rønnevig eller Lars Stubbhaug.

          Lars Stubhaug(Fyller 20år i starten av neste sesong) ser jo etter ny klubb etter å ha vært hos Everton de siste sesongene. 3. div er kanksje ikke veldig attraktivt for han, men det kan jo være positivt å trene med Grodås og kanskje få muligheten i elite.

          Joakim Riis Rønnevig er norges G16 keeper(Fyller 18år midt i neste sesong) og har vært på en god del treninger med a-laget til lillestrøm. Jeg tipper han blir rimelig sikkert henta til klubben i vinter. 3. div kunne passa han greit, men han er vel ikke moden for tippeliga.

          Spørs om ikke vi må hente en eldre keeper om Otto forsvinner da. Ellers kan det jo være mulig å gi Lars Sutterud en ettårskontrakt. Synes han virker helt ok for juniorlaget og de gangene han har spilt for 2. laget.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Denne tråden må sklis inn i rett spor...

            Viking er faktisk i litt trøbbel de også, selv om de har 34 poeng.

            Har hjemmekamp mot RBK, borte mot godset og avslutter hjemme mot TIL. Ingen av disse kampene er enkle. Hvis Godset og FFK begynner å plukke poeng, kan det bli skummelt med tanke på kvallik for siddisene. Kan fort ryke på to smeller i de to første og ende opp med en særdeles viktig kamp mot TIL i siste kampen. Formen dems er elendig og det er generelt dårlig stemning i byen.

            Kommentar

            • Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606

              Neste runde er viktigere enn jeg først trudde. Hvis alt går imot, er det bare to points ned til F-ræv-drikkesta. Uff-uff. Men vi har et sterkere lag nå. Synd med captain ute.

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                Neste runde er viktigere enn jeg først trudde. Hvis alt går imot, er det bare to points ned til F-ræv-drikkesta. Uff-uff. Men vi har et sterkere lag nå. Synd med captain ute.

                Og viktigheten av neste runde ble du først klar over nå?
                Velkommen i nerveklubben..
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Nå handler det om å unngå kvalikplassen, direkte nedrykk er veldig, veldig usannsynlig. Bodø Glimt må i så fall vinne alle sin tre gjenværende kamper. Sju poeng holder kun hvis de plutselig begynner å score masse mål, målforskjellen er hjelpesløst dårlig i forhold til alle deres konkurrenter. De tryner på første forsøk, mot TIL.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Denne tråden er dessverre fortsatt aktuell, selv om direkte nedrykk er avverga i og med at BG snubla som forventa. Nå venter to lag LSK ikke har allverdens god statistikk mot de seineste åra, tre poeng mot disse to er det eneste som sikrer oss helt.

                    Nye skippertak kreves fra vår gjeng av kraftige middelmådigheter, ja noen vil kanskje si at de egentlig bør kalles Adeccomateriale hele bunten, uansett hvordan det ender.

                    Kommentar

                    • dollyholly
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2007
                      • 965

                      FFK slår ODD og Lyn og kan fort klare uavgjort mot Molde. Godset slår Viking. Vi må ha et poeng til, minst. Føler meg ikke sikker i en evt. kvalikk

                      Kommentar

                      • mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

                        Nåvel... Taper FFK mot Odd i morra er sjansen for å havne på kvalik helt mikroskopisk. Trur vi skal vente med å hause opp denne tråden før FFK-ODD er spilt.
                        Fugla mot nye høyder

                        Kommentar

                        • mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

                          Klarer usympatiske Odd å slå Fredrikstad imorgen, er vi sikre.
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                          Mvh
                          Mr.Jordbakke

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                            Klarer usympatiske Odd å slå Fredrikstad imorgen, er vi sikre.
                            Du mener vel; Klarer usympatiske Odd å slå usympatiske Fredrikstad imorgen, er vi sikre.

                            Usikker på denne, men har en fölelse av at FFK blir Udays förste mislykkede redningsaksjon. Det hadde forövrig gledet meg. La det väre sagt.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5096

                              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                              Klarer usympatiske Odd å slå Fredrikstad imorgen, er vi sikre.
                              Uenig. Taper FFK i morra er det 6 poeng opp til oss. Jeg regner med 0 poeng for oss mot Brann og Molde, mens FFK fort kan beseire Molde, og skal slå Lyn enkelt. Målforskjellen som i dag er på +6 mål til oss i forhold til FFK blir fort utlignet ved to tap, og to seire.

                              Det er mye som skal gå gæærnt, men det er ikke urealistisk, og vi er langt fra "sikre", selv med FFK-tap i morra.

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                Målforskjellen som i dag er på +6 mål til oss i forhold til FFK
                                Taper FFK i morra blir den minst 7, da skal FFK ta 3p og 4 mål pr. kamp. Sannsynlig? Nei. Urealistisk? Ja. Teoretisk mulig? Ja
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • Xavi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 1275

                                  Regner med en grei seier mot Brann neste uke.
                                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5096

                                    Opprinnelig skrevet av mooph
                                    Taper FFK i morra blir den minst 7, da skal FFK ta 3p og 4 mål pr. kamp. Sannsynlig? Nei. Urealistisk? Ja. Teoretisk mulig? Ja
                                    Husk på at vi får dårligere målforskjell hvis vi ryker på tap mot Brann og Molde.

                                    Jeg prøver ikke å overta jobben til BennyNegativ, men jeg sover fortsatt ikke godt. Om FFK skulle vinne i morra, så er det iallefall krise.

                                    Kommentar

                                    • KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

                                      FFK har vært pill råtne under Nordlie. De har to seire mot VIF og oss pga keepertabber. Ut over det har de vært elendige.

                                      Kommentar

                                      • LasseN
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 1610

                                        To runder før slutt, og vi kan havne på alt fra 9. (8. hvis vi er virkelig urealistiske mht målforskjellen) til 14. og kvalik..
                                        Og to møkkalag igjen, som begge har noe å spille for.
                                        Jeg frykter at vi finner ut at vi må vinne over molde for å sikre...og samtidig må molde vinne over oss for 2. plassen..
                                        Da lukter det kvalik.
                                        LasseN

                                        Kommentar

                                        • mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

                                          Opprinnelig skrevet av LasseN
                                          Og to møkkalag igjen, som begge har noe å spille for.
                                          Jeg frykter at vi finner ut at vi må vinne over molde for å sikre...og samtidig må molde vinne over oss for 2. plassen..
                                          Det kan også godt hende at Molde ikke har en dritt å spille for når de møter oss. Jeg regner forøvrig med at det meste blir avgjort i neste serierunde, da skal Molde til Fredrikstad for å kjempe om sølvet.
                                          Fugla mot nye høyder

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎